Gå til innhold

Hvor på penhetsskalaen er du og hvorfor vurderer du deg til der du er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Giselle skrev:

Voldsomt mange som var over snittet her da hvis man tenker at en normal person i gata regnes for å være en 4- 5ér. 😂

Hm. Det er nå det begynner å bli komplisert. 

Gisele feks, syns jeg ikke er så slående ansiktsvakker. Men hun har en enorm sex appeal noe som trekker opp. 

Anonymkode: 1ab8e...232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rangere seg selv på en penhetskala!? Eier dere ikke integritet? 

Anonymkode: 5da4d...ab2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rangere seg selv på en penhetskala!? Eier dere ikke integritet? 

Anonymkode: 5da4d...ab2

Det er jo bare på gøy, da! Ikke ta alt så seriøst. Du blir vurdert av alle andre, så helt ok å ikke late som om utseendet ikke betyr noe.

Selv er jeg en 6/7 eller høyere når jeg styler meg litt. Er ikke den aller peneste, men er slank og trent, og får ofte høre at jeg ser bra ut. 

Anonymkode: 296c4...1ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen tilhenger av en slik skala.

Men dette er jo for gøy og litt uhøytidelig, så personlig vil jeg anse meg selv som 5`er eller 6`er. Kommer an på dagsformen og hvordan jeg ser på meg selv.

Faktisk ble jeg en gang et offer for en jenteruss som pga en knute ga tilfeldige menn karakter på gata. Hun ga meg 5. Dette er 8 år siden, og jeg var litt fyldigere den gang og var null bevisst på klær. Jeg tror ingen ville vurdert meg til 1`er, 2`er eller 3`er, og heller ikke 8`er, 9`er og 10`er. Vil tippe de fleste plasserer meg fra en 4`er til 7`er.

Det som trekker ned på meg er slank benbygning, lite muskelmasse, tynn i håret og lite anlegg for skjeggvekst. Det som trekker opp er et fint ansikt, at jeg er av de 3/10-delene av menn som er normalvektige, noe som beviser at jeg er sunn, aktiv og trener en del. Jeg er også opptatt av å se bra ut i klesveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare på gøy, da! Ikke ta alt så seriøst. Du blir vurdert av alle andre, så helt ok å ikke late som om utseendet ikke betyr noe.

Selv er jeg en 6/7 eller høyere når jeg styler meg litt. Er ikke den aller peneste, men er slank og trent, og får ofte høre at jeg ser bra ut. 

Anonymkode: 296c4...1ba

Vi har helt klart ulik oppfatning av "gøy". 

Dessuten har jo alle med et snev av egne meninger forskjellig oppfatning av hvem som er pen, så da blir jo dette fullstendig meningsløst.

Anonymkode: 5da4d...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har helt klart ulik oppfatning av "gøy". 

Dessuten har jo alle med et snev av egne meninger forskjellig oppfatning av hvem som er pen, så da blir jo dette fullstendig meningsløst.

Anonymkode: 5da4d...ab2

Til en viss grad kanskje, men man vet jo selv hvor man ligger sånn ca. Så kan det være at en og annen synes at man er veldig flott eller liker personligheten såpass mye at de ser forbi et ikke like pent ytre. 

Jeg synes det er tull med sånn "ingen er stygge" og "det er individuelt hva man synes er pent". Det må være lov å si at man ikke er pen, akkurat som det er lov å si at man er det. Man ser selv om hvor man ligger, selv om det er viktig å se på personligheten, dårlig eller god selvtillit osv når man vurderer hvor attraktiv man er. Det er jo ikke bare utseendet som bestemmer hvor mange som synes akkurat den personen er flott. 

Anonymkode: ea45a...d55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Utrolig vanskelig å si. Da jeg møtte kjæresten syntes jeg han var helt latterlig kjekk, og altfor pen for meg. Genuint redd han ikke ville møte meg igjen. Viste seg etter hvert at han hadde tenkt at jeg var altfor pen for han :roll: 

Han er en soleklar 10er i mine øyne, men jeg nekter å tro at jeg er det. Jeg har ingen likhetstrekk med de jeg ser på som 10ere, men er godt fornøyd med hvordan jeg ser ut. Bruker ikke sminke heller, så sånn sett har jeg muligheten til å løftes et par hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel omtrent en 7’er, tenker jeg. Drar veldig pene menn, så har nok fin utstråling og sjarm 😊

Anonymkode: f36b9...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villja
1 time siden, Giselle skrev:

Voldsomt mange som var over snittet her da hvis man tenker at en normal person i gata regnes for å være en 4- 5ér. 😂

Det er jo en kjent overlevelsesmekanisme å tro at man er penere og bedre enn man faktisk er🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feks de som sier de er en 5, 6, 8 etc. Er dette basert på selvvurderinger eller hva andre har sagt og gjort i forhold til de? Får feks 8 rene mange blikk når de er ute, blir sjekket opp ofte? Blir fortalt at de er pene etc?

Anonymkode: df459...b29

Tror jeg er en sterk toer. Vet om et par som ikke er like pene som meg utseendemessig, men de er kanskje vakre på insiden 😊 også blir de jo automatisk penere når de er hyggelige da.. Mannen min mener jeg er en tier, og jeg har fått høre at jeg er vakker, men det sier man jo gjerne til folk.. 

Anonymkode: 705e4...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var pen til jeg var 30, de siste årene har jeg ved flere anledninger blitt kalt «flott», jeg antar det er noe annet og går mer på holding og person enn nødvendigvis akkurat utseendet. Holder fint for meg😂

Anonymkode: 03fbd...ef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7, kun trent og slanket meg litt. I tillegge kun jeg våre litt meir "stelt". Personligheten min er meir avskrekkende enn utseende. 

Anonymkode: 56b9d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig vanskelig å rangere seg selv på en slik skala. Når det kommer til kropp ser jeg uten tvil at jeg har en finere kropp enn gjennomsnittet på min alder (30-årene). Over halvparten er jo overvektige (jfr. forskning på området), mens jeg har alltid vært slank og er i tillegg heldig med kroppsformen (flat mage og slank midje, fettet ligger på hofter/rumpe). Når det kommer til ansiktet tror jeg at jeg er mer gjennomsnittlig. Så kanskje en 6'er?

Anonymkode: 52ba0...05b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har brukt tid på å gi en vurdering av sitt eget utseende får en 1 er av meg. Vi er alle voksne mennesker som ikke bør bruke tid på sånt. 

Anonymkode: 570e9...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På daffedager alene hjemme er jeg en solid 1-er og elsker det. Stelt og ute blant andre er jeg nok 3-4 for de fleste og kanskje 6-7 blant de med interesse for nisjen jeg er innenfor. 

Anonymkode: 1abae...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2-er på dårlig dager. En 9-er på gode. Dårlig dager gjelder alt fra dårlig hårdag til oppblåst til stygge dasseklær til vintergusten.
 

Gode dager er stelt hår/hud, fine klær, sommerfrisk og føler meg vel.

Blir dog sjekket opp på de dagene jeg føler meg som en 2-er også. 🙈😅

Anonymkode: 81f83...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...