Gå til innhold

Irritert på folk som reiser så jævlig


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og særlig derfor bør folk reise mindre med fly og tilbringe mer tid "hjemme" slik at disse landene tvinges til å få på fote mer miljøvennlige og bærekraftige næringer som kloden tåler på sikt.

Du virker veldig navlebeskuende og korttenkt.

Anonymkode: 56f03...eb0

Ja, de burde få på plass bærekraftige næringer, men det er lettere sagt enn gjort når befolkningen lever fra hånd til munn og store deler ikke har fullført videregående skole.

Personangrep tilfører ikke noe positivt til diskusjonen eller til KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Krantz95 skrev:

Personangrep tilfører ikke noe positivt til diskusjonen eller til KG.

Det har du rett i. Beklager at jeg ble litt revet med.

Anonymkode: 56f03...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett i. Beklager at jeg ble litt revet med.

Anonymkode: 56f03...eb0

Det går bra. Vet jeg ofte provoserer folk til å gå til angrep 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Det går bra. Vet jeg ofte provoserer folk til å gå til angrep 🙂 

Så du prøver bare å provosere, du mener ikke at du synes det er greit å pøse på med flyturister slik vi har gjort til nå?

Anonymkode: 56f03...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som utlending så synes jeg at nordmenn syter alt for mye. Har slektninger i flere land og selv om det er vondt å ikke kunne reise til dem så er det slik realiteten er akkurat nå. Skulle besøke familie vi ikke har sett på snart 3 år i påska, og var sårt at det ble avlyst. Sånn er det faktisk nå folkens! Jeg kjenner som deg ts at jeg blir irritert på dem som syter og klager over de jævla sydenturene sine. ALLE i dette landet har behov for en ferie nå, det er ingen som synes at corona er noe gøy! Er det virkelig så vanskelig å vente på at alt skal åpne igjen - uten å syte?

Anonymkode: b4166...ef4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du prøver bare å provosere, du mener ikke at du synes det er greit å pøse på med flyturister slik vi har gjort til nå?

Anonymkode: 56f03...eb0

Det med å provosere mente jeg generellt. Når det gjelder at folk flyr mer og mer er det helt greit.

Oljen som pumpes opp verden over vil uansett bli brent opp. Om den brennes i en flymotor, i en mlliard små motorsykler i U-land eller i båtmotorer utgjør ikke så stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og særlig derfor bør folk reise mindre med fly og tilbringe mer tid "hjemme" slik at disse landene tvinges til å få på fote mer miljøvennlige og bærekraftige næringer som kloden tåler på sikt.

Du virker veldig navlebeskuende og korttenkt.

Anonymkode: 56f03...eb0

Miljøvennlig reising skjer med elektrifisering av flyflåten, evt. ved bruk av hydrogen eller andre ikke-fossile kilder, akkurat slik utviklingen er med biler. 

 

Anonymkode: 040bf...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det med å provosere mente jeg generellt. Når det gjelder at folk flyr mer og mer er det helt greit.

 

Okei, dersom dette virkelig er meningen din, må du si det som det er; at meningene/løsningene dine ofte er litt, tja, hva skal man si, enkle. Det å bevisst provosere er noe helt annet.

Anonymkode: 56f03...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Som utlending så synes jeg at nordmenn syter alt for mye. Har slektninger i flere land og selv om det er vondt å ikke kunne reise til dem så er det slik realiteten er akkurat nå. Skulle besøke familie vi ikke har sett på snart 3 år i påska, og var sårt at det ble avlyst. Sånn er det faktisk nå folkens! Jeg kjenner som deg ts at jeg blir irritert på dem som syter og klager over de jævla sydenturene sine. ALLE i dette landet har behov for en ferie nå, det er ingen som synes at corona er noe gøy! Er det virkelig så vanskelig å vente på at alt skal åpne igjen - uten å syte?

Anonymkode: b4166...ef4

Synes det er flest tråder med folk som syter over at andre ønsker å reise. Som denne.

Anonymkode: 49e88...c24

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, dersom dette virkelig er meningen din, må du si det som det er; at meningene/løsningene dine ofte er litt, tja, hva skal man si, enkle. Det å bevisst provosere er noe helt annet.

Anonymkode: 56f03...eb0

Javel, men hva er bra med å fortsette dine personangrep?

Denne gangen var det mer gjemt mellom linjene, men likefullt et angrep når man på dårlig skjult måte antyder at noen er enkle (å være enkel betyr litt tilbakestående).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Krantz95 skrev:

Ja, nettopp. Det var en post hvor en bruker påstod man ikke hadde lov til å reise og det påpekte jeg var feil.

Reiseforsikring gjelder for alt utenom Covid-19. Og for den sykdommen gjelder det europeiske helsetrygdekortet.

Det er riktig at det ikke er så mange fly i luften enda. Fra Oslo går det fly til utlandet foreløpig bare til Købehavn, Stockholm, Frankfurt, Amsterdam, Doha og Riga. Når europeiske land åpner opp for innreise for nordmenn, så vil også flyselskapene sette opp flyavganger.

det er vel et ganske stort og gapende hull i forsikringsdekningen når man reiser til et land som UD fraråder pga smittesituasjonen. Merkelig bagatellisering.

Savner også dokumentasjon på om det faktisk stemmer det du sier om reiseforsikring + helsetrygkort. Lenker?

Anonymkode: 5b636...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det er vel et ganske stort og gapende hull i forsikringsdekningen når man reiser til et land som UD fraråder pga smittesituasjonen. Merkelig bagatellisering.

Savner også dokumentasjon på om det faktisk stemmer det du sier om reiseforsikring + helsetrygkort. Lenker?

Anonymkode: 5b636...b45

Det er ikke en bagatellisering. De aller fleste får kun svært milde symptomer fra korona. Og det inkluderer dem i risikogruppen. Er man ikke i risikogruppen er det i hvert fall ingen grunn til å la seg skremme til å bli hjemme.

Regjeringens reiseråd er kun ment for å holde folk i Norge gjennom skolens sommerferie slik at de bruker pengene i landet.

Hvorfor tror du de sier det er farlig å dra til utlandet frem til 20. august? Når skolene begynner igjen er det ikke farlig å dra til utlandet. Det henger ikke på greip..... 🙂 

Gjensidige og Truetraveller har reiseforskring som gjelder (se deres hjemmesider). Og EUs helsetrygdekort gjelder selvfølgelig i alle land som ikke har stengt grensene for innreise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er vel et ganske stort og gapende hull i forsikringsdekningen når man reiser til et land som UD fraråder pga smittesituasjonen. Merkelig bagatellisering.

Savner også dokumentasjon på om det faktisk stemmer det du sier om reiseforsikring + helsetrygkort. Lenker?

Anonymkode: 5b636...b45

Men hvorfor fraråder UD å reise til Island, Grønland eller Færøyene, der det ikke er noe smitte i det hele tatt? Det henger jo ikke på greip. Det er nok en politisk beslutning slik at folk tvinges til å bruke masse penger i Norge. Problemet er at nordmenn ikke er villige til å betale masse penger for å oppleve natur som de kan ellers oppleve gratis når som helst. 

Anonymkode: 32cd6...4ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det er ikke en bagatellisering. De aller fleste får kun svært milde symptomer fra korona. Og det inkluderer dem i risikogruppen. Er man ikke i risikogruppen er det i hvert fall ingen grunn til å la seg skremme til å bli hjemme.

Regjeringens reiseråd er kun ment for å holde folk i Norge gjennom skolens sommerferie slik at de bruker pengene i landet.

Hvorfor tror du de sier det er farlig å dra til utlandet frem til 20. august? Når skolene begynner igjen er det ikke farlig å dra til utlandet. Det henger ikke på greip..... 🙂 

Gjensidige og Truetraveller har reiseforskring som gjelder (se deres hjemmesider). Og EUs helsetrygdekort gjelder selvfølgelig i alle land som ikke har stengt grensene for innreise.

Europeiske sier at reiseforsikringen ikke gjelder. Punktum.: https://www.europeiske.no/privat/reisetips/reiseinfo-advarsel

Anonymkode: 5b636...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krantz95 skrev:

Ja, nettopp. Det var en post hvor en bruker påstod man ikke hadde lov til å reise og det påpekte jeg var feil.

Reiseforsikring gjelder for alt utenom Covid-19

Hvor i alle dager har du denne påstanden fra? Tror du reiseforsikringen skiller ulike sykdommer? Vis meg gjerne dokumentasjon på det.
 

Og europeisk helsetrygdkort er IKKE, og vil aldri fungere som forsikring. Om du går rundt og tror at du er helseforsikret gjennom europeisk helsetrygdkort, så er du ganske dårlig informert. Du får tilbud om helsetjeneste på samme nivå som lokalbefolkningen, og dette nivået er svært varierende ut fra hvor du befinner deg. Det er ikke gitt at det finnes en respirator ledig til deg på en liten sjarmerende gresk øy. Det er ikke engang gitt at de har respirator på den øya...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krantz95 skrev:

Javel, men hva er bra med å fortsette dine personangrep?

Denne gangen var det mer gjemt mellom linjene, men likefullt et angrep når man på dårlig skjult måte antyder at noen er enkle (å være enkel betyr litt tilbakestående).

Jeg synes du kommer med enkle løsninger på svært kompliserte spørsmål. Jeg la ikke annet i det enn som så.

Anonymkode: 56f03...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det er ikke en bagatellisering. De aller fleste får kun svært milde symptomer fra korona. Og det inkluderer dem i risikogruppen. Er man ikke i risikogruppen er det i hvert fall ingen grunn til å la seg skremme til å bli hjemme.

Regjeringens reiseråd er kun ment for å holde folk i Norge gjennom skolens sommerferie slik at de bruker pengene i landet.

Hvorfor tror du de sier det er farlig å dra til utlandet frem til 20. august? Når skolene begynner igjen er det ikke farlig å dra til utlandet. Det henger ikke på greip..... 🙂 

Gjensidige og Truetraveller har reiseforskring som gjelder (se deres hjemmesider). Og EUs helsetrygdekort gjelder selvfølgelig i alle land som ikke har stengt grensene for innreise.

har du hørt om den dugnaden vi har nå? den som skal hjelpe oss å holde smitten i sjakk til vi har en vaksine? du virker litt ensporet og ureflektert.

Anonymkode: 5b636...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, reiseglad skrev:

Hvor i alle dager har du denne påstanden fra? Tror du reiseforsikringen skiller ulike sykdommer? Vis meg gjerne dokumentasjon på det.
 

Og europeisk helsetrygdkort er IKKE, og vil aldri fungere som forsikring. Om du går rundt og tror at du er helseforsikret gjennom europeisk helsetrygdkort, så er du ganske dårlig informert. Du får tilbud om helsetjeneste på samme nivå som lokalbefolkningen, og dette nivået er svært varierende ut fra hvor du befinner deg. Det er ikke gitt at det finnes en respirator ledig til deg på en liten sjarmerende gresk øy. Det er ikke engang gitt at de har respirator på den øya...

helt enig. Lykke til med å komme inn på et sykehus i Bergamo med helseforsikringskortet ditt liksom

Anonymkode: 5b636...b45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

helt enig. Lykke til med å komme inn på et sykehus i Bergamo med helseforsikringskortet ditt liksom

Anonymkode: 5b636...b45

Ingen land kommer til å åpne for turister dersom det fortsatt er kø på sykehusene, De åpner når de har kapasitet til å ta vare på ankomne turister. Ikke noen problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, reiseglad skrev:

Hvor i alle dager har du denne påstanden fra? Tror du reiseforsikringen skiller ulike sykdommer? Vis meg gjerne dokumentasjon på det.

Gjensidiges og Truetravellers reiseforsikring skiller mellom sykdommer. På deres hjemmesider står det svart på hvitt:

Gjensidige.no: "For hendelser som ikke har sammenheng med koronaviruset, gjelder forsikringen som normalt."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...