Gå til innhold

Irritert på folk som reiser så jævlig


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Warrior said:

Fordi de kan støtte sitt eget land i år? Alt som ble stengt pga denne drittsykdommen har faktisk gått utover hele Norge også. Er ikke så fælt å støtte sitt eget land. Ingen dør av å ikke reise til syden et år. Men mange dør av denne drittsykdommen som blir spredd overalt og som folk drar med seg enda mer fra utlandet.

Tenker du det samme hver influensasesong? Og hvorfor tenker du ikke at norske bedrifter også trenger at det kommer utenlandske turister hit? 

Anonymkode: 49e88...c24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Warrior skrev:

Fordi de kan støtte sitt eget land i år? Alt som ble stengt pga denne drittsykdommen har faktisk gått utover hele Norge også. Er ikke så fælt å støtte sitt eget land. Ingen dør av å ikke reise til syden et år. Men mange dør av denne drittsykdommen som blir spredd overalt og som folk drar med seg enda mer fra utlandet.

Dersom myndighetene skal bestemme hvor vi skal reise så minner det meg om autoritære land som vi ikke liker å sammenligne oss med. Korona-krisen har tydlgvis trigget noen latente autoritære gener hos enkelte. 

Å åpne for reise til og fra Norge for land med tilsvarende smittetall vil være å støtte Norge. Mange permitterte flyplassansatte kan komme tilbake til jobb og utlendinger kan bruke penger i Norge. Vinn-vinn

Endret av Gjeste mann
skriveleif
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne reisepsykosen er jo ikke bærekraftig i det hele tatt. Vi kan ikke fortsette denne utviklingen. At det liksom skal være normalt med 4-5 utenlandsreiser i året, og dra på skiferie til Alpene når vi har helt fine fjell en liten kjøretur unna. 

Ja, det vil ramme reisenæringen, men sånn er det. Alle næringer er et produkt av behov, og det vil være et mye mindre behov i mange år framover. En nedkjøling av en bransje som ødelegger så mye er på sin plass. 

Anonymkode: 6cf3f...b91

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du det samme hver influensasesong? Og hvorfor tenker du ikke at norske bedrifter også trenger at det kommer utenlandske turister hit? 

Anonymkode: 49e88...c24

Selvfølgelig ikke. Influensa er en helt annen sykdom. Mildere enn korona. Noe som kommer hvert år og ikke minst finnes VAKSINE for de som vil ta og de som er i risikogruppene. Litt forskjell på en influensa og korona.

6 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Dersom myndighetene skal bestemme hvor vi skal reise så minner det meg om autoritære land som vi ikke liker å sammenligne oss med. Korona-krisen har tydlgvis trigget noen latente autoritære gener hos enkelte. 

Å åpne for reise til og fra Norge for land med tilsvarende smitetall vil være å støtte norge. Mange permitterte flyplassansatte kan kome tilbake til jobb og utlendinger kan bruke penger i Norge. Vinn-vinn

Nå har de fleste landa som nordmenn flest liker å reise til mye mer smitte enn Norge. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Warrior skrev:

Fordi de kan støtte sitt eget land i år? Alt som ble stengt pga denne drittsykdommen har faktisk gått utover hele Norge også. Er ikke så fælt å støtte sitt eget land. Ingen dør av å ikke reise til syden et år. Men mange dør av denne drittsykdommen som blir spredd overalt og som folk drar med seg enda mer fra utlandet.

Hvis vi åpner opp for at folk kan reise inn hit så kan jo utenlandske turister også legge igjen penger her. De er nok større bidragsytere til norsk turistnæring enn det nordmenn er. Da tenker jeg spesielt på opplevelser. Nordmenn organiserer vel i stor grad reiser og opplevelser selv i eget land, mens utlendingene gjerne bruker penger på å få noe ferdig gjennomorganisert?

Anonymkode: dfffe...da5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det vanlige tullet om at alle bare reiser til syden og langweekend i London, men det er faktisk ganske mange som reiser for å besøke nær familie, i forbindelse med jobb eller forretning. Man kan faktisk ikke ta alt på videomøter, man må i mange tilfeller være fysisk et sted for å gjøre en jobb eller besøke familie. 

Folk tenker vel heller ikke over at svært mange av de som ferierer i Norge ikke er norske, men utenlandske turister. 

Anonymkode: 040bf...be3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Warrior skrev:

Fordi de kan støtte sitt eget land i år? Alt som ble stengt pga denne drittsykdommen har faktisk gått utover hele Norge også. Er ikke så fælt å støtte sitt eget land. Ingen dør av å ikke reise til syden et år. Men mange dør av denne drittsykdommen som blir spredd overalt og som folk drar med seg enda mer fra utlandet.

Og derfor skal ikke foreldre få treffe sine mindreårige barn i utlandet?

Anonymkode: 32cd6...4ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Warrior skrev:

Selvfølgelig ikke. Influensa er en helt annen sykdom. Mildere enn korona. Noe som kommer hvert år og ikke minst finnes VAKSINE for de som vil ta og de som er i risikogruppene. Litt forskjell på en influensa og korona.

Nå har de fleste landa som nordmenn flest liker å reise til mye mer smitte enn Norge. 

Min samboer er fra Island. Der har de nesten null smitte nå. Venninne sin samboer er fra Færøyene, der det ikke er noe smitte registrert i det hele tatt. Jeg er fra Finland, der smittebildet er det samme som i Norge. Hva er grunnen til at vi ikke kan reise til våre hjemland og besøke familie? Jeg har en gammel far i Finland, samboer har barn på Island. 

Anonymkode: 32cd6...4ec

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi åpner opp for at folk kan reise inn hit så kan jo utenlandske turister også legge igjen penger her. De er nok større bidragsytere til norsk turistnæring enn det nordmenn er. Da tenker jeg spesielt på opplevelser. Nordmenn organiserer vel i stor grad reiser og opplevelser selv i eget land, mens utlendingene gjerne bruker penger på å få noe ferdig gjennomorganisert?

Anonymkode: dfffe...da5

Nettopp. Hvis vi må feriere i Norge i år, vil vi dra på turer (gratis), venner (gratis, bortsett fra spleise på mat og fylle drivstoff), fiske (gratis). Vi kommer derfor ikke til å legge en krone i turistnæringen i Norge. Hvorfor betale for å bruke natur som du bruker gratis hele året? Norge byr dessverre på svært lite ut over naturopplevelser. 

Anonymkode: 32cd6...4ec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg mest over at folk på død og liv må reise på ferie i år i det hele tatt! Kan ikke alle holde seg hjemme i sommer? Jeg er fra nord, men bor i sør, og har så visst ikke tenkt å dra med meg covid-19 til de der oppe. Smitten er nærmest borte, og folk har sittet i karantene lenge. Nå når de endelig kan gå ut og leve, kommer de jævla turistene med alt søppelet sitt! Håper det blir regn og sur vind i fellesferien! 

Anonymkode: d49d7...b15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg mest over at folk på død og liv må reise på ferie i år i det hele tatt! Kan ikke alle holde seg hjemme i sommer? Jeg er fra nord, men bor i sør, og har så visst ikke tenkt å dra med meg covid-19 til de der oppe. Smitten er nærmest borte, og folk har sittet i karantene lenge. Nå når de endelig kan gå ut og leve, kommer de jævla turistene med alt søppelet sitt! Håper det blir regn og sur vind i fellesferien! 

Anonymkode: d49d7...b15

Selvfølgelig kan du kose deg når du bor i sør. Vi som bor i nord har hatt ni måneder med konstant snø. Vi gidder ikke mer. 

Anonymkode: 32cd6...4ec

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan du kose deg når du bor i sør. Vi som bor i nord har hatt ni måneder med konstant snø. Vi gidder ikke mer. 

Anonymkode: 32cd6...4ec

Og? Hva er problemet? Har selv bodd flere vintre i nord! Synes sommern der er fantastisk, og den er rett rundt hjørnet! Skjønner ikke greia med å reise sydover når man venter på sommern i 9 mnd😎

Anonymkode: d49d7...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker turistnæringen trenger et løft og har tenkt å reise masse. Har mer sympati med de som ikke tjener noe i øyeblikket. Bor ikke i Norge da så er heldigvis fri til å reise fra juni.

Anonymkode: 1a8a4...a30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si at sjansen for å bli smittet i Norge er 0.001% (hypotetisk tall).
Og at sjansen for å bli smittet i land B er også 0.001%.
Da er det like (lite) sannsynlig at man blir smittet om man holder seg hjemme, som hvis man drar til land B.
Hvorfor er det da et problem for andre om noen drar til land B ???

Anonymkode: 07181...a49

Nei. Når man holder seg hjemme har man kontroll på hvorvidt en er i kontakt med andre mennesker.

Når en er ute og reiser vil en ubønnhørlig komme i kontakt med andre.

Anonymkode: 7b9c2...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gjeste mann skrev:

Jeg også vil være glad og lykkelig.

Men jeg er irritert på de som er irritert på oss som vil reise.

At ikke de skjønner at å reise et sted til liten eller ingen smitte ikke har noen betydning. Hvorfor er de irrasjonellt irritert på dette? Er det ubegrunnet frykt? Er det mange som har et autoritært sovende gen som nå vekkes opp? Som liker å bestemme over andre? 

Vet ikke.

Men en uke på en øde strand i Sicilia vil garantert medføre mindre smittefare enn å menge seg med bermen i Lofoten. Der vil det i hvert fall være smittefare, noe som noen er bekymret for:

https://www.dagbladet.no/nyheter/turistboom-bekymrer---kan-ga-fryktelig-darlig/72474510

Øde strand i Sicilia er ikke nødvendigvis så veldig øde lenger når vi kommer ut i juli/ august. Den er mest sannsynlig også full av briter, spanjoler, italienere, franskmenn, svensker osv osv.
 

Som direktøren i Helsedirektoratet så klokt påpekte det, vi nordmenn blir isåfall ikke alene om å reise på ferie- og nettopp denne sammenblandingen av folk fra mange land med ulikt smittebilde er det vi ønsker å unngå.

Og tenk bare på alle de tette tog, fly, flyplasser, shuttlebusser osv man må gjennom først, før man evt kommer seg frem til denne såkalt øde stranden....

Anonymkode: 438e3...194

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Det er bedre å droppe en ferie et år enn å la smitten øke kraftig igjen, folk må sitte i karantene og ikke får besøke hverandre, ikke få leve normalt. Vil folk VIRKELIG oppleve det igjen? Bare for noen MÅ reise? Jeg synes det var et helvete de ukene viruset kom til Norge og økte. Det var et ekte mareritt. Så deppa av å ikke få leve normalt. Måtte være så forsiktig. For der ute herjet en usynlig fiende. Tenker det må til og med være bedre med krig der er ikke fiendene usynlige og trilliarder av de hvor som helst.. I ditt eget hus til og med. På alt du tar i, alt du spiser i deg. Hvorfor må det skje igjen bare for du må reise? 

Fortsatt er det ikke trygt noen steder pga denne jævla viruset og hvorfor skal vi få enda mer av det til Norge igjen? Pga norske turister reiser utenlands og utlandske turister kommer hit? Når det ødelegger livene til folk? Gud så jeg savner 2019! 

Jeg vet det er tøft for de som har familie i utlandet og ja jeg føler med dere, og synes det først og fremst skal få bli lovlig for de og få se familien igjen når det begynner å åpne. Ikke åpne for alle som bare vil reise på ferie og til syden og stor shopping i storbyer, og fester i utlandet. Ber jo om å få en kraftig og dødelig bølge hvis det blir lovlig i år! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Warrior skrev:

Det er bedre å droppe en ferie et år enn å la smitten øke kraftig igjen, folk må sitte i karantene og ikke får besøke hverandre, ikke få leve normalt. Vil folk VIRKELIG oppleve det igjen? Bare for noen MÅ reise? Jeg synes det var et helvete de ukene viruset kom til Norge og økte. Det var et ekte mareritt. Så deppa av å ikke få leve normalt. Måtte være så forsiktig. For der ute herjet en usynlig fiende. Tenker det må til og med være bedre med krig der er ikke fiendene usynlige og trilliarder av de hvor som helst.. I ditt eget hus til og med. På alt du tar i, alt du spiser i deg. Hvorfor må det skje igjen bare for du må reise? 

Fortsatt er det ikke trygt noen steder pga denne jævla viruset og hvorfor skal vi få enda mer av det til Norge igjen? Pga norske turister reiser utenlands og utlandske turister kommer hit? Når det ødelegger livene til folk? Gud så jeg savner 2019! 

Jeg vet det er tøft for de som har familie i utlandet og ja jeg føler med dere, og synes det først og fremst skal få bli lovlig for de og få se familien igjen når det begynner å åpne. Ikke åpne for alle som bare vil reise på ferie og til syden og stor shopping i storbyer, og fester i utlandet. Ber jo om å få en kraftig og dødelig bølge hvis det blir lovlig i år! 

 

 

Nei, du forstår ikke hvordan det er å ikke få se barna sine på 5 og 7 år på et halvt år, og ikke vite når du får klemme dem igjen. 

Anonymkode: 32cd6...4ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å reise og bryr meg lite om hva du og andre måtte mene om det. Jeg kommer til å reise så snart UDs reiseråd endres.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg godter meg faktisk over reisenekt. Er dritlei skryteturer av weekends i London med gørlsa, lovetur med kjæresten til Italia, fanilieturen til granca og gutteturer til Thailand. Jeg spyr av slike som reiser kun for skryt. Så har de ræva full av gjeld og tar opp forbrukslån på forbrukslån.

Nå kan de holde seg hjemme og spare pengene sine heller. Og betale på de andre turene sine som enda ikke er nedbetalt. Ferie på mastercard/lånte penger må jo være så sørgelig trist. 

Anonymkode: 0ba7f...0e5

Dette var bittert!!!

Nå skal jeg si noe som sikkert svir litt for deg men; det finnes de av oss som kan reise mye uten å ta opp forbrukslån. Det kalles å ha god inntekt. 

selv om det sikkert er fint å si til seg selv at alle som reiser og lever som en skulle ønske «hvertfall har masse forbruksgjeld».. Vel, nei, slett ikke alltid. 
 

Anonymkode: e1e58...f10

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Warrior said:

Selvfølgelig ikke. Influensa er en helt annen sykdom. Mildere enn korona. Noe som kommer hvert år og ikke minst finnes VAKSINE for de som vil ta og de som er i risikogruppene. Litt forskjell på en influensa og korona.

Nå har de fleste landa som nordmenn flest liker å reise til mye mer smitte enn Norge. 

Så fordi det kommer hvert år, og tar livet av langt flere enn corona så langt i Norge, så er det greit? 

22 minutter siden, Warrior said:

Det er bedre å droppe en ferie et år enn å la smitten øke kraftig igjen, folk må sitte i karantene og ikke får besøke hverandre, ikke få leve normalt. Vil folk VIRKELIG oppleve det igjen? Bare for noen MÅ reise? Jeg synes det var et helvete de ukene viruset kom til Norge og økte. Det var et ekte mareritt. Så deppa av å ikke få leve normalt. Måtte være så forsiktig.

Ja, det var tiltakene som var et mareritt for de fleste, ikke viruset. Ved en eventuell ny bølge blir ikke tiltakene like strenge, siden man nå har sett av enkelte av dem hadde liten effekt. Viruset var alt på vei nedover da tiltakene ble satt i verk, og har fortsatt nedover tross åpning. 

Anonymkode: 49e88...c24

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...