Gå til innhold

Irritert på folk som reiser så jævlig


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Nei det er ikke noe jeg vil være. Var det aldri før men etter korona kom. Det er slitsomt å gå rundt sint og irritert 24/7, men hvorfor må folk reise hele tiden til utlandet? Så klager mange på de har for lite penger men reise har de råd til og drite i smittespredning. De driter i om de drar mer smitte til Norge så lenge de får reise ut av Norge. 

Det irriterer meg så sykt mye. Det irriterer meg at viruset måtte komme til Norge i det hele tatt. Hadde ikke folk reist så mye i den tiden så hadde det ikke spredd seg over hele verden. Det som irriterer meg mest er de som klager og klager for de ikke får reise ut av Norge. Ja jeg liker å reise jeg også men tar da for svarte hensyn i denne tiden! I år er året vi må feriere i Norge og støtte LANDET VÅRT! Er det for jævlig det? Støtte ditt eget land? 

Jeg kan umulig være den eneste som er irritert på dette.

Hvordan skal jeg tenke på annet og ikke irritere meg over de som driter i smitten og syter dagen lang for de bare MÅ reise til syden eller noe i år ellers går verden deres under? Jeg vil være glad og lykkelig. Føles umulig nå. Kan det være redsel for å få korona som gjør meg så irritert? Eller på grunn av jeg er sliten og savner tiden før Koronafaenskapet? Da vi alle var 100% fri! Kan det gjøre folk irritert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Jeg godter meg faktisk over reisenekt. Er dritlei skryteturer av weekends i London med gørlsa, lovetur med kjæresten til Italia, fanilieturen til granca og gutteturer til Thailand. Jeg spyr av slike som reiser kun for skryt. Så har de ræva full av gjeld og tar opp forbrukslån på forbrukslån.

Nå kan de holde seg hjemme og spare pengene sine heller. Og betale på de andre turene sine som enda ikke er nedbetalt. Ferie på mastercard/lånte penger må jo være så sørgelig trist. 

Anonymkode: 0ba7f...0e5

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vil være glad og lykkelig.

Men jeg er irritert på de som er irritert på oss som vil reise.

At ikke de skjønner at å reise et sted til liten eller ingen smitte ikke har noen betydning. Hvorfor er de irrasjonellt irritert på dette? Er det ubegrunnet frykt? Er det mange som har et autoritært sovende gen som nå vekkes opp? Som liker å bestemme over andre? 

Vet ikke.

Men en uke på en øde strand i Sicilia vil garantert medføre mindre smittefare enn å menge seg med bermen i Lofoten. Der vil det i hvert fall være smittefare, noe som noen er bekymret for:

https://www.dagbladet.no/nyheter/turistboom-bekymrer---kan-ga-fryktelig-darlig/72474510

Endret av Gjeste mann
skriveleif
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er kjedelig. I Norge er det bare sure mennesker. Som deg feks som lagde dette innlegget..
utlandet er alle vennlige, billigere mat og varmere. Derfor..

Anonymkode: 5b56f...dde

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er kjedelig. I Norge er det bare sure mennesker. Som deg feks som lagde dette innlegget..
utlandet er alle vennlige, billigere mat og varmere. Derfor..

Anonymkode: 5b56f...dde

😂😂😂😂 det innlegget ditt lyste jo av vennlighet. 

Anonymkode: 8dfd6...f6f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg godter meg faktisk over reisenekt. Er dritlei skryteturer av weekends i London med gørlsa, lovetur med kjæresten til Italia, fanilieturen til granca og gutteturer til Thailand. Jeg spyr av slike som reiser kun for skryt. Så har de ræva full av gjeld og tar opp forbrukslån på forbrukslån.

Nå kan de holde seg hjemme og spare pengene sine heller. Og betale på de andre turene sine som enda ikke er nedbetalt. Ferie på mastercard/lånte penger må jo være så sørgelig trist. 

Anonymkode: 0ba7f...0e5

Sant det selv om jeg liker å reise selv men det er for ferien og reisen sin skyld. Det er moro. Reiser ikke for å skryte som enkelte gjør, men dette året går det fint an å feriere i Norge og det viktigste må være å ikke få mer smitte til Norge. Drittlei hele korona og vil at det skal dø ut. Når folk ikke kan tenke det men driter i om de sprer smitte for reise til utlandet må de koste hva det koste vil, da blir jeg irritert 😡😡😤😤 Hvorfor bo i Norge når det er så jævlig her? For det må være fælt å bo her når ikke en klarer å holde seg i Norge et år og feriere der.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er kjedelig. I Norge er det bare sure mennesker. Som deg feks som lagde dette innlegget..
utlandet er alle vennlige, billigere mat og varmere. Derfor..

Anonymkode: 5b56f...dde

Du bare må reise til utlandet i år for det er sure folk i Norge? Lykke til med å finne et land der alle er så perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jeg eller samboer er norske. Selvfølgelig vil vi besøke familiene våre i våre respektive hjemland. Han har blant annet mindreårige barn her. I tillegg bor vi langt nord, og det er mye billigere å fly til andre land enn til Sør-norge. 

Anonymkode: 32cd6...4ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, gi meg slik sinnsro til å godta de ting jeg ikke kan forandre.
Mot til å forandre de ting jeg kan,
og visdom til å se forskjellen.

Andres oppførsel kan du ikke forandre, men du kan forandre dine handlinger og din reaksjon. 

 

Jeg kan undre meg over det samme som du irriterer deg over, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med, og derfor lar jeg det ikke gå inn på meg.  Jeg passer på meg selv om mine, vi reiser ikke til utlandet, og så får andre passe på seg og sitt. 

Anonymkode: ab48a...1c0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂 det innlegget ditt lyste jo av vennlighet. 

Anonymkode: 8dfd6...f6f

Nei det gjorde jo kanskje ikke det😅 men det er jo typisk nordmenn, å ikke være vennlige.. kontra å komme til et annet land hvor alle hilser og er veldig hyggelige og imøtekommende. Sånn er det ikke i Norge. Man hilser ikke på hverandre her. 

Anonymkode: 5b56f...dde

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lettere irritert selv, ikke fordi mange må reise hele tiden (reiser selv 3-4 i året). Det som irriterer mest er at alt må legges ut på sosiale medier, maten de spiser, bilder av senga på hotellet, bassenget, ølen på flyplassen osv. Kan ikke bare folk reise uten å måtte legge alt ut på SoMe?

Anonymkode: e0a88...ea3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg godter meg faktisk over reisenekt. Er dritlei skryteturer av weekends i London med gørlsa, lovetur med kjæresten til Italia, fanilieturen til granca og gutteturer til Thailand. Jeg spyr av slike som reiser kun for skryt. Så har de ræva full av gjeld og tar opp forbrukslån på forbrukslån.

Nå kan de holde seg hjemme og spare pengene sine heller. Og betale på de andre turene sine som enda ikke er nedbetalt. Ferie på mastercard/lånte penger må jo være så sørgelig trist. 

Anonymkode: 0ba7f...0e5

Tenker du at de fleste reiser for å skryte?? Tror veldig få reiser på familietur til grandca for å skryte..

Jeg er veldig glad i å reise, har reist til eksotiske stedet lenge før sosiale medier. Jeg synes det er spennende og er glad i å se nye steder. Så tenker at du kanskje bør jobbe litt med deg selv dersom du tror folk flest reiser for å skryte.

Nå holder jeg meg selvsagt i Norge, og gleder meg veldig til en ferie på hytten. Og gremmes over at Halden vil ha unntak fra karanteneplikten for å dra til Sverige.

Anonymkode: 37c77...537

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Norge er kjedelig. I Norge er det bare sure mennesker. Som deg feks som lagde dette innlegget..
utlandet er alle vennlige, billigere mat og varmere. Derfor..

Anonymkode: 5b56f...dde

Traitor. Snakk om generaliseringer.

Anonymkode: 15ccf...25a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjorde jo kanskje ikke det😅 men det er jo typisk nordmenn, å ikke være vennlige.. kontra å komme til et annet land hvor alle hilser og er veldig hyggelige og imøtekommende. Sånn er det ikke i Norge. Man hilser ikke på hverandre her. 

Anonymkode: 5b56f...dde

Kanskje du skal være den første som begynner med det da? Eller tørr du ikke hilse på folk med midnre det er i syden hvor folka der vet at du legger igjen masse penger?

Anonymkode: 15ccf...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en artikkel på nett her tidligere i dag, at smitten av gonorè har gått ned med TO TREDJEDELER i disse koronatider pga tiltakene! 66%! Det er jo helt vilt.

Iflg. artikkelen hadde all håndvaskingen og avstanden vi holder gjort oss friskere på nær sagt alle fronter når det kom til smittsomme sykdommer. Årets influensasesong var over på to-tre uker. Antall mennesker med diare var gått drastisk ned.

Vi vil nok se et oppbluss av diverse smitte så fort grensene åpnes, ja, og det er ikke fritt for at jeg uroer meg for det. Ser vi en ny bølge smitte på sensommeren og høsten? Sannsynligvis.

Jeg skal ikke reise noen steder i år.

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at sjansen for å bli smittet i Norge er 0.001% (hypotetisk tall).
Og at sjansen for å bli smittet i land B er også 0.001%.
Da er det like (lite) sannsynlig at man blir smittet om man holder seg hjemme, som hvis man drar til land B.
Hvorfor er det da et problem for andre om noen drar til land B ???

Anonymkode: 07181...a49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si at sjansen for å bli smittet i Norge er 0.001% (hypotetisk tall).
Og at sjansen for å bli smittet i land B er også 0.001%.
Da er det like (lite) sannsynlig at man blir smittet om man holder seg hjemme, som hvis man drar til land B.
Hvorfor er det da et problem for andre om noen drar til land B ???

Anonymkode: 07181...a49

Mange land har flere smittede enn Norge nå. Vi ligger for tiden veldig lavt så det er ikke så mange land som ligger like lavt som oss. Det er veldig fort gjort å dra med smitte tilbake til Norge fra utlandet. Sånn kom denne dritten til landet også. Så bli hjemme og spar oss for mer dritt nå!

Anonymkode: 6713f...62d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si at sjansen for å bli smittet i Norge er 0.001% (hypotetisk tall).
Og at sjansen for å bli smittet i land B er også 0.001%.
Da er det like (lite) sannsynlig at man blir smittet om man holder seg hjemme, som hvis man drar til land B.
Hvorfor er det da et problem for andre om noen drar til land B ???

Anonymkode: 07181...a49

Fordi de kan støtte sitt eget land i år? Alt som ble stengt pga denne drittsykdommen har faktisk gått utover hele Norge også. Er ikke så fælt å støtte sitt eget land. Ingen dør av å ikke reise til syden et år. Men mange dør av denne drittsykdommen som blir spredd overalt og som folk drar med seg enda mer fra utlandet.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal være den første som begynner med det da? Eller tørr du ikke hilse på folk med midnre det er i syden hvor folka der vet at du legger igjen masse penger?

Anonymkode: 15ccf...25a

Smiler til alle jeg møter. Er et blidt menneske. De fleste jeg  går forbi har en sur  munn. Og jeg vet det er fler enn meg som mener at nordmenn er sånn

Anonymkode: 5b56f...dde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde grensene var stengt jeg? Og at ingen fikk reise noen sted? Eller har de åpnet opp for reising igjen? 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...