Gå til innhold

Snurrepurres forsøk på andremann 👨‍👩‍👧‍👧

Snurrepurre

Anbefalte innlegg

Kassiopeia8 skrev (3 minutter siden):

Åh, kleint 😂 Jaja - da får du noen nye så da kan du jo sammenligne med dem. Er ikke alltid det er like enkelt å tolke tester over bilder da, så du får ikke ta deg nær av det!

Sant! Alltid fint med litt ekstra tester, selvom jeg følte jeg solgte sjela mi for dem 😂 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, Snurrepurre said:

CD 33 

Dagens skyggestrek. Har egentlig slått meg til ro med en dårlig batch med strimmeltester, samtidig som jeg fortsetter testinga frem til mensen kommer.. i tilfelle 🙂 har heller ingen symptomer som jeg pleier å ha ved graviditet. (Såre brystvorter kommer ca ved 12dpo). 

92CBA1A5-D3AA-465F-B989-998FBDCEA305.thumb.jpeg.ab95d81ff7c9cc0155f05041d568fb19.jpeg

Eg synest og det ser ut som skyggestrek, den er på ein måte litt grå. Dumt da, eg personlig liker ikkje dei strimlane. Har brukt masse av dei i to prøverundar og var ikkje særlig fornøyd. Håper at One Step testane kjem i tide :P

Tenkte prøva litt forskjellige merker eigentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (15 minutter siden):

Eg synest og det ser ut som skyggestrek, den er på ein måte litt grå. Dumt da, eg personlig liker ikkje dei strimlane. Har brukt masse av dei i to prøverundar og var ikkje særlig fornøyd. Håper at One Step testane kjem i tide :P

Tenkte prøva litt forskjellige merker eigentlig.

Nei, de er egentlig grusomme sånn sett 😂 men de er billige da 😆

Hyl ut om noen vet om andre gode og rimelige varianter 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (30 minutter siden):

Nei, de er egentlig grusomme sånn sett 😂 men de er billige da 😆

Hyl ut om noen vet om andre gode og rimelige varianter 😄

Jeg har faktisk vært veldig fornøyd med g-testene til OneStep. Aldri vist meg skyggestrek, og fått utslag på dem like tidlig som vanlig Babyplan-strimmel. Kjøpte nettopp flere, tar ca. 1 uke i posten. For 20 tester, frakt og avgifter betalte jeg akkurat 100 kr. Men obs - ikke forveksle med EL-tester. EL-testene til OneStep er skikkelig dårlige!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Amatariel said:

Jeg har faktisk vært veldig fornøyd med g-testene til OneStep. Aldri vist meg skyggestrek, og fått utslag på dem like tidlig som vanlig Babyplan-strimmel. Kjøpte nettopp flere, tar ca. 1 uke i posten. For 20 tester, frakt og avgifter betalte jeg akkurat 100 kr. Men obs - ikke forveksle med EL-tester. EL-testene til OneStep er skikkelig dårlige!

Dette. Mine er på vei i posten nå. Spent 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (28 minutter siden):

Åå! Har vært så skeptisk til å kjøpe sånn fra eBay, men da får jeg kjøpe inn noen derfra😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med masse skyggestreker om dagen 😓 Opplevde det selv en del med babyplan. Synes dog de var gode når det faktisk var snakk om HCG i blodet, men ellers er de håpløse ved at de gir altfor mye håp.. 🙈 Jeg leste en del om indent line, og noen merker er mer "preget" av denne linjen enn andre, og jeg vil tro babyplan sine er en av de. Kan være interessant å lese om, for å bli litt bedre "kjent" med skyggestreker 😂🙈 Er helt utrolig hvor synlige slike indent lines kan være, man vil jo så gjerne bare se en strek nr 2..❤️

Får håpe one step er litt mer pålitelige og at de ikke gir så mye falsk håp - og at du snart får en positiv test i hånda🥰 Klem til deg! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (1 time siden):

Åå! Har vært så skeptisk til å kjøpe sånn fra eBay, men da får jeg kjøpe inn noen derfra😄 

Ja det er ikke alt som har vist seg å være bra alltid av slike her billige tester. Men OneStep har jeg altså vært fornøyd med over flere år. Jeg liker å teste med dem tidlig, det går jo ofte en del tester da. Og hvis det viser seg over et par dager at det faktisk er strek på dem, så går jeg heller over til andre typer (FirstResponse og ClearBlue).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 35 

følger opp med dagens skyggestrek, har liksom blitt tradisjon det nå.  Skyggestrek-dagboken.

Nå går jeg egentlig og venter på at mensen skal komme. Kjempekjedelig med lange sykluser 😩🙄 Vi hadde også termin-praten i går. Tidligere var vi enige om at vi ville forsøke å unngå romjulsbaby - men nå er det ingen tvil om at det er meeeeget underordnet. Fint å vite at vi tenker likt om det iallfall. Vi har ingen tid å miste.. 

321247D3-B321-4045-A7EA-542A69B74061.thumb.jpeg.9f644450af8591862581afe22fe72da5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, kjedelig å stadig vekk få skyggestreker :( Håper du kan få mensen snart og en ny start!

Når man har prøvd en stund så blir det mindre og mindre viktig når dette barnet blir født/har bursdag ja. Skulle jeg bli gravid med termin i romjulen så tenker jeg slik på det at det ville vært suuuuperfint å ha en nyfødt i jula ❤️ Tenk så koselig! Og jeg skulle sittet med føttene høyt hevet og slappet av i hele adventen med god samvittighet (god på planlegging, så julegaver ville jeg gjort unna myye tidligere på høsten). Og fremtidige bursdager? Jeg har selv bursdag i romjulen, og har alltid elsket det - både som barn og voksen ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (46 minutter siden):

Uff ja, kjedelig å stadig vekk få skyggestreker :( Håper du kan få mensen snart og en ny start!

Når man har prøvd en stund så blir det mindre og mindre viktig når dette barnet blir født/har bursdag ja. Skulle jeg bli gravid med termin i romjulen så tenker jeg slik på det at det ville vært suuuuperfint å ha en nyfødt i jula ❤️ Tenk så koselig! Og jeg skulle sittet med føttene høyt hevet og slappet av i hele adventen med god samvittighet (god på planlegging, så julegaver ville jeg gjort unna myye tidligere på høsten). Og fremtidige bursdager? Jeg har selv bursdag i romjulen, og har alltid elsket det - både som barn og voksen ;) 

Krysser fingrene for at den dukker opp veldig snart 😩

Er akkurat det! Tror vi bare har blitt farget av at «alle» sier det er dumt å få barn i desember. Mannen min har desemberbursdag, og har i grunn  aldri vært plaget av det.. fint å høre om din erfaring også! ❤️ 

Det hadde absolutt vært fantastisk med en liten solstråle midt i vintermørket 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel eg prøvde å få januarbarn og fekk faktisk termin 24.januar. Men barnet vart likevel født i desember... Man veit aldri når barnet faktisk melder sin annkomst. Følte meg litt sånn teit for å ha prøvd å få januarbarn. Tenkte at det hadde vore kosleig for barnet å væra størst i klassen fordi eg er pedagog, men nå tenkjer eg at det er teit å tenkja sånn. Man kan som regel ikkje bestilla ein månad når det kjem til reproduksjon. Eg kan forstå kva eg tenkte, men nå er ikkje det viktig i det heile tatt.

Håper snart tanta kjem for deg sånn at du kan byrja på nytt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (5 minutter siden):

Vel eg prøvde å få januarbarn og fekk faktisk termin 24.januar. Men barnet vart likevel født i desember... Man veit aldri når barnet faktisk melder sin annkomst. Følte meg litt sånn teit for å ha prøvd å få januarbarn. Tenkte at det hadde vore kosleig for barnet å væra størst i klassen fordi eg er pedagog, men nå tenkjer eg at det er teit å tenkja sånn. Man kan som regel ikkje bestilla ein månad når det kjem til reproduksjon. Eg kan forstå kva eg tenkte, men nå er ikkje det viktig i det heile tatt.

Håper snart tanta kjem for deg sånn at du kan byrja på nytt :)

Ikke sant 😅 

Jeg måtte tenke litt over hva som var grunnen til at jeg tenkte sånn. Og det har nok litt med at det er et stort fokus på «rett side av året» blant de som har fått barn eller planlegger barn. Begge svigerinnene mine har januarbarn, og har gjort et stort  nummer ut av det når de kom over i januar. Hvor letta de var over å ikke få desemberbarn. Føler vel litt at de «tenker sitt» om vi får barn i desember. Ser selv hvor dust dette høres ut, altså 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 37

har ikke testet de siste dagene, er litt lei av å se den irriterende streken som ikke betyr noe 🙄

Syntes også de øvre makter kunne gitt meg litt slack og kjørt på med en ny syklus. Er så leeei av å vente på potensiell ny EL!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaarg så kjedelig! At ikke kroppen bare kan oppføre seg :eeeh: Har full forståelse for at det er frustrerende å ikke få noen klare holdepunkt. Men den EL-testen din var jo temmelig sterk på CD24. Om den faktisk ble positiv kort tid etterpå, så hadde du kanskje EL på CD25. Det betyr at du er 12dpo i dag. Og bør enten får en positiv test eller mensen i løpet av helga her, tror du ikke?

Hvis dette ikke skjer, så er det mulig at kroppen forsøkte å slippe egg på CD25, men ikke klarte det. Og da vil den prøve igjen. Så vil egentlig anbefale å fortsette og teste med EL-tester da. Men jeg har mest troen på det første alternativet altså. At det blir positiv test eller mensen i helgen. Forhåpentligvis skjer det, slik at du får en avklaring her nå! :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Aaaarg så kjedelig! At ikke kroppen bare kan oppføre seg :eeeh: Har full forståelse for at det er frustrerende å ikke få noen klare holdepunkt. Men den EL-testen din var jo temmelig sterk på CD24. Om den faktisk ble positiv kort tid etterpå, så hadde du kanskje EL på CD25. Det betyr at du er 12dpo i dag. Og bør enten får en positiv test eller mensen i løpet av helga her, tror du ikke?

Hvis dette ikke skjer, så er det mulig at kroppen forsøkte å slippe egg på CD25, men ikke klarte det. Og da vil den prøve igjen. Så vil egentlig anbefale å fortsette og teste med EL-tester da. Men jeg har mest troen på det første alternativet altså. At det blir positiv test eller mensen i helgen. Forhåpentligvis skjer det, slik at du får en avklaring her nå! :hug:

Takk skjønne du 🥰 jeg håper det iallfall blir en av delene ila noen få dager... Har mentalt bare skrudd av litt inntil det skjer😅..  

Jentungen (straks 4) sa i kveld at «selvom jeg ikke får lillesøster eller lillebror så er jeg jo stor».. 💔 hun er så fin. Og så forståelsesfull. Har forklart at vi ikke vet om det kommer baby (antagelig det hun ønsker seg mest i hele verden) - og hun svarte så veslevoksent; «da er det oss tre i livet da». Vil jo bare begynne å grine, men kan ikke akkurat det 😂 syntes bare hun fortjener et søsken å være stolt over, og å oppleve å få bli storesøster. 

skikkelig sutredag i dag 😆

Endret av Snurrepurre
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 38

0E061543-5E37-4BDF-ADAE-97A7600CC886.thumb.jpeg.6150e9f4efb448a4b2dfcc53a1ddbc69.jpeg

tok en tidlig test etter å ha tatt en vanlig. Den vanlige hadde en ganske tydelig skyggestrek. Kom ikke noe særlig opp på tidligtesten, så det var nok bare en litt sterk skygge. 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (1 time siden):

CD 38

0E061543-5E37-4BDF-ADAE-97A7600CC886.thumb.jpeg.6150e9f4efb448a4b2dfcc53a1ddbc69.jpeg

tok en tidlig test etter å ha tatt en vanlig. Den vanlige hadde en ganske tydelig skyggestrek. Kom ikke noe særlig opp på tidligtesten, så det var nok bare en litt sterk skygge. 🙄 

Så veldig rart med alle de skyggestrekene.. har brukt de her myyye å min erfaring er at de få jeg har fått skyggestreker på er de tidligtestene, men de andre der er veldig til å stole på synes jeg🤨 kan du dra på et apotek å kjøpe clear blue early eller noe da? Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd et annet merke nå 😊 verdt pengene for å slippe å spekulere sånn, for ser jo tydelig skygge der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (7 minutter siden):

Så veldig rart med alle de skyggestrekene.. har brukt de her myyye å min erfaring er at de få jeg har fått skyggestreker på er de tidligtestene, men de andre der er veldig til å stole på synes jeg🤨 kan du dra på et apotek å kjøpe clear blue early eller noe da? Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd et annet merke nå 😊 verdt pengene for å slippe å spekulere sånn, for ser jo tydelig skygge der.. 

jeg er litt på nippet til å gjøre det.. mulig jeg får sende mannen på lokalbutikken 😆 samtidig som jeg egentlig er ganske trygg på at det bare er fryktelig dårlige tester denne runda. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...