Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

På 22.5.2020 den 20.49, Fallabella skrev:

Der var du! Leita etter deg 😂 

Fint med bilder 👍 Du er ei flott og veldreid(kan man si det??) dame 🤩

Vurderer dagbok selv men ser litt på blogg også. Litt usikker men det kan være en bra greie. Vekt og trening er viktig for meg men hovedfokus er å forbli en tørrlagt alkoholiker. Akkurat det ordet kan også trekke lesere til en blogg, folk liker litt «fæle ting.. Og skriving er jo terapautisk for de fleste. Nok om det.

Utrolig å se hva som går ann å få til, jeg tenker du gir håp til mange som er for tunge å har det vondt 😍

 

Jeg så ikke denne før nå! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei og håper alle har hatt en god dag 😄

 

Har fullført min første dag på PSMF alene med ungene og vi er fortsatt venner 😂

 

Har ikke mye lurt å komme med i dag, men ville bare dele et bilde 😊 Jeg elsker å se før og etterbilder selv, så her tenkte jeg at jeg bare skulle bjuda på 😄

 

Man ser kanskje ikke så godt at det er det skjørtet jeg har på meg på før-bildet, men det hadde jeg altså og det har jeg ikke nå lengre 🙈

 

Det er litt trist, men disse to bildene er faktisk de eneste bildene vi har av meg fra denne ferien. Jeg nektet å bli tatt bilde av. 

 

PSX_20200525_135717.thumb.jpg.f2a17f10e048005be217447e276c11e0.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, addict skrev:

Hei hei og håper alle har hatt en god dag 😄

 

Har fullført min første dag på PSMF alene med ungene og vi er fortsatt venner 😂

 

Har ikke mye lurt å komme med i dag, men ville bare dele et bilde 😊 Jeg elsker å se før og etterbilder selv, så her tenkte jeg at jeg bare skulle bjuda på 😄

 

Man ser kanskje ikke så godt at det er det skjørtet jeg har på meg på før-bildet, men det hadde jeg altså og det har jeg ikke nå lengre 🙈

 

Det er litt trist, men disse to bildene er faktisk de eneste bildene vi har av meg fra denne ferien. Jeg nektet å bli tatt bilde av. 

 

PSX_20200525_135717.thumb.jpg.f2a17f10e048005be217447e276c11e0.jpg

Wow! Og det er så gøy og motiverende å se før og etter bilder, kjør på 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, neon_sun skrev:

Wow! Og det er så gøy og motiverende å se før og etter bilder, kjør på 👍

Så bra! 🔥🔥😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstejenta kjørte virkelig kroppen min igjennom en hard og tøff periode da jeg gikk gravid med henne. Jeg hadde diagnosen hyperemesis/ekstrem svangerskapskvalme. Var innlagt på sykehus store deler av første trimester og var på behandling et par ganger i uka for å få intravenøs væskebehandling i store deler av andre trimester. Jeg spydde til siste dag, men jeg klarte å holde lengre på mat og drikke på slutten, så jeg slapp heldigvis unna sykehuset da men var sykemeldt i hele perioden. 

På bildet under hadde jeg fortsatt 1 mnd til termin... 

Screenshot_20200526_101501.thumb.jpg.fd2d1f0d13c19dce0b451f223697fb1d.jpg

På slutten av svangerskapet ble magen plutselig ENORM. Den gjorde et byks så stort på skjemaet som jordmor hadde at hun måtte få 2 jordmødre inn for å kontrollmåle. Jeg hadde ca 3,5 uker igjen av svangerskapet men lå allerede laaangt over gjennomsnittet ved fullgått til termin. Ble sendt på vekstestimering, og noen dager etter gikk vannet. Hun ble født med 4,4 kilo på baken. Det er ikke enormt, men jeg er veldig glad for at hun kom 14 dager før termin 🙈

Screenshot_20200526_101801.thumb.jpg.d4889540eeca872fcb5310c6865cd476.jpg

Dette forklarer nok hvorfor magen min er en helt annen verden nå enn før. I tillegg til at jeg gikk opp 8 kilo da jeg hadde født og endelig kunne spise igjen etter 8 måneder med kvalme. På bildene under så var førstemann allerede 7 år gammel, og på etter-bildet så er det ca 1,5 år siden fødsel nr 2. Jeg er 6 kilo lettere på etter-bildet. De regner med å operere bort ca 2 kilo hud fra magen. 

IMG_20200526_105252.thumb.jpg.676a1b00a49343d47dbf662c27602079.jpg

 

28 dager og 4 kilo igjen! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde brudekjolen min, og den er blitt for stor... Fikk skikkelig panikk og måtte ringe syersken. Hun beroliget meg heldigvis og sa at hun fikser det. Blir bare dyrt 😬 Men takk gud... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, addict skrev:

Hei hei og håper alle har hatt en god dag 😄

 

Har fullført min første dag på PSMF alene med ungene og vi er fortsatt venner 😂

 

Har ikke mye lurt å komme med i dag, men ville bare dele et bilde 😊 Jeg elsker å se før og etterbilder selv, så her tenkte jeg at jeg bare skulle bjuda på 😄

 

Man ser kanskje ikke så godt at det er det skjørtet jeg har på meg på før-bildet, men det hadde jeg altså og det har jeg ikke nå lengre 🙈

 

Det er litt trist, men disse to bildene er faktisk de eneste bildene vi har av meg fra denne ferien. Jeg nektet å bli tatt bilde av. 

 

PSX_20200525_135717.thumb.jpg.f2a17f10e048005be217447e276c11e0.jpg

Helt utrolig bra jobba! Du er flink og tålmodig 😍😎 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Fy søren så flink du er og har vært! Blir så imponert av deg!

Tusen hjertelig 🥰

 

32 minutter siden, Solstrålen. skrev:

Helt utrolig bra jobba! Du er flink og tålmodig 😍😎 

Haha ikke alltid like tålmodig, føler jeg hopper opp og ned som er trass 3-åring litt for ofte. Men ganske sta ihvertfall 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, addict skrev:

Tusen hjertelig 🥰

 

Haha ikke alltid like tålmodig, føler jeg hopper opp og ned som er trass 3-åring litt for ofte. Men ganske sta ihvertfall 😬

Sta er viktig 🥰🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad du har laget denne dagboka. Hjelper mye å komme hit å lese om reisen din og er glad du deler. Spesielt godt i dag da det er blitt mye jobbing/inaktivitet og da skyter sukkersuget og sultfølelsen i taket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sologvår skrev:

Jeg er så glad du har laget denne dagboka. Hjelper mye å komme hit å lese om reisen din og er glad du deler. Spesielt godt i dag da det er blitt mye jobbing/inaktivitet og da skyter sukkersuget og sultfølelsen i taket. 

Ååå det var veldig hyggelig å lese! Skal definitivt fortsette ❤️

 

Heia deg ☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hoppet jeg av PSMF etter 6 dager med helvete. Er det lov å si? Jeg sier det. 

 

Why change a winning team, jeg både gikk ned og trivdes på lavkalori i utgangspunktet og jeg har faktisk mye dårligere resultater nå enn de forgående 2 månedene. Det gjør meg litt stresset. Begynner å innse at 4 ytterligere kilo på 27 dager kan bli urealistisk. Eller? Det er akkurat 4 uker igjen i dag. Hm. 

 

Ihvertfall. Hei igjen, karbohydrater ❤️

 

IMG_20200527_212851.thumb.jpg.aaf3d553985cac26296e8b4f6c2aeb9b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, addict skrev:

I dag hoppet jeg av PSMF etter 6 dager med helvete. Er det lov å si? Jeg sier det. 

Åhhh er så enig med deg. Jeg prøvde det for noe år siden (før barn). Er virkelig ikke en diett jeg kunne gå på med barn. Ble fullstendig ut og helt utrolig slapp. Ikke rart i  da med så lite kcal og lite karbohydrater. Synes du var lur som hoppa av når det blir for hardt. Spennende om du klarer 4 kg til, men du har jo nådd kirurgens mål så synes du er flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Hodet må med ja! Skjønner godt at du ble skuffet jeg.. Denne dietten knuser jo først og fremst vann i starten  så det kan jo si noe om at du ikke har for mye vann i kroppen, kanskje...
 

Det er mer enn dobbelt så godt nok med din «vanlige strategi. Ikke glem at det er helt sykt bra det du har klart på den måten, steg for steg 😍

For meg har du nå blitt Vidar Teisen 😂😂 neida 😅 men han var jo tidenes værmelder han 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet!😃 for en innsats og for et resultat!

Jeg har bestemt meg, jeg skal gå i dine spor, uansett hvor lang tid det vil ta<3 jeg er noe tyngre enn det du var på starten, er 30 år og har to barn. Her skal jeg følge med og fortsette å bli inspirert (gått ned 2,5 kg de siste ukene). Jeg har allerede snakket med fastlegen min om mageplastikk dersom jeg klarer å gå ned en del. Kunne du sagt noe om hva slags krav det er til slikt og hvilke plager man har som det da dekkes for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30. mai

 

Veiedag i går. Vekta er nå 74,3 kilo, midjemål er 82 cm, magemål 96 cm og lår 61 cm. Da jeg tok mine første mål hadde jeg gått ned ca 4 kilo allerede og veide 96 kilo og var 102,6 cm i midje, 114,5 cm rundt mage og 71,8 cm rundt låret. 

 

Innser at jeg de siste ukene har gått inn i en slags negativ selvbildespiral. Jeg ser meg i speilet og alt jeg ser er de 9 kiloene jeg vil gå ned i stedet for de 25,7 kiloene jeg faktisk har gått ned.

 

Da jeg startet å gå ned i vekt så turte jeg ikke å sette 75 kilo som et mål engang. Tanken på å skulle ned 25 kilo var overveldende og umulig og det kom aldri til å skje uansett. Målet var derfor 84 kilo, for jeg hadde noen bikinibilder av meg selv og syntes jeg var fin der. Det er nå 10 kilo siden det målet, og jeg synes nesten jeg ser værre ut enn noen gang..

 

Nei, jeg tror ikke at all den løse huden hjelper meg akkurat. Magen min er fortsatt 100 kilo, og for hver kilo jeg går ned nå så ser egentlig resultatet værre ut i speilet. Det er ganske vanskelig å takle, og det var jeg ikke forberedt på. Selv om jeg vet at jeg skal operere og fikse det, så er det veldig vanskelig å omstille hodet og senke skuldrene. Føler de 3,9 kiloene jeg i utgangspunktet har igjen som mål å gå ned før operasjonen er beintøffe, ikke bare fysisk men mest mentalt. Jeg vil på en måte ikke, men samtidig så er det nødvendig å legge inn max innsats. Ser også alt innside lår begynner å se litt håpløst ut mpt at det er litt løshud der.. Har egentlig sagt at jeg ikke ønsker å operere dem selv om kirurgen sa at jeg kanskje kunne fått det dekket, men akkurat nå er jeg ikke optimistisk på at det kommer til å gå seg til. Rumpa mi har heller aldri vært så krise som nå. Helt flat og myk og slapp. Jeg gleder meg enormt til å kunne begynne å løfte igjen rett og slett, kanskje jeg får utvidet volumet litt slik at huden legger seg finere rundt kroppen 😊

 

Har vært alene med ungene denne uken og de 6 dagene med PSMF dro virkelig livsgnisten ut av meg, jeg endte bare opp enormt sliten og det var nok ikke et lurt valg rett før samboeren dro på vakt. Hadde en spisedag i går hvor jeg og 10-åringen bestilte pizza og løkringer og bare gosset oss, og det gjorde veldig godt 😊 Jeg skulle egentlig ikke ha flere spisedager før operasjonen, men kroppen min er rett og slett tom og 2 uker uten spiesdag er for mye nå når jeg har holdt på så lenge, merker jeg. 

IMG_20200530_080312.thumb.jpg.a4a2ca04e49a2c34ae179e1403dfcf4c.jpg

Det ble et langt og negativt innlegg, men dette er nok ikke bare fryd og gammen selv om alt går i riktig retning og jeg er "kjempeflink". Det er ikke lett å være kjempeflink hele tiden heller 😊

Endret av addict
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2020 den 21.58, Sologvår skrev:

Åhhh er så enig med deg. Jeg prøvde det for noe år siden (før barn). Er virkelig ikke en diett jeg kunne gå på med barn. Ble fullstendig ut og helt utrolig slapp. Ikke rart i  da med så lite kcal og lite karbohydrater. Synes du var lur som hoppa av når det blir for hardt. Spennende om du klarer 4 kg til, men du har jo nådd kirurgens mål så synes du er flink:)

Takk ❤️ Haha nei absolutt ikke en barnevennlig diett 😂

 

På 28.5.2020 den 12.16, Fallabella skrev:

Hodet må med ja! Skjønner godt at du ble skuffet jeg.. Denne dietten knuser jo først og fremst vann i starten  så det kan jo si noe om at du ikke har for mye vann i kroppen, kanskje...
 

Det er mer enn dobbelt så godt nok med din «vanlige strategi. Ikke glem at det er helt sykt bra det du har klart på den måten, steg for steg 😍

For meg har du nå blitt Vidar Teisen 😂😂 neida 😅 men han var jo tidenes værmelder han 😁😁

Hahaha skal sørge for å oppdatere deg på været jevnlig 😂 Ja hadde nok ikke mye vann i kroppen, så da er kanskje poenget litt borte. Det fungerer kanskje egentlig best på de som skal deffe ned de siste prosentene. For meg som har såpass mye så fungerer visst lavkalori med karbo helt fint 😊

 

 

Endret av addict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, lisske skrev:

Jeg bøyer meg i støvet!😃 for en innsats og for et resultat!

Jeg har bestemt meg, jeg skal gå i dine spor, uansett hvor lang tid det vil ta<3 jeg er noe tyngre enn det du var på starten, er 30 år og har to barn. Her skal jeg følge med og fortsette å bli inspirert (gått ned 2,5 kg de siste ukene). Jeg har allerede snakket med fastlegen min om mageplastikk dersom jeg klarer å gå ned en del. Kunne du sagt noe om hva slags krav det er til slikt og hvilke plager man har som det da dekkes for?

Dette var en utrolig fin melding å få! ❤️ Hyggelig å inspirere, det hadde jeg aldri sett for meg 🥰 gratulerer med 2,5 kilo!!!

 

Det er en utrolig god instilling du har der for å lykkes. "Uansett hvor lang tid det tar" er et vanvittig godt utgangspunkt! Tiden kommer jo til å gå uansett, og en dag er det "om 2 år" og da kan du enten ha nådd målet eller du kan angre på at du ikke fortsatte mot målet. Den tanken har holdt meg oppe hele vegen. At jeg er ferdig med å hele tiden tenke "what if". Det, og at et kakestykke eller en "usunn middag" ikke er en sprekk. Jeg kaller det ikke en sprekk, for det er ikke noe som har sprukket. Det er å leve, og det er faktisk bare å fortsette 😊 En "sprekk" vil ikke ødelegge noe som helst, men følelsen av å ofre et normalt liv vil mest sannsynlig demotivere og øke sjansen for å ikke orke mer. Det er kanskje der jeg er akkurat nå, ganske lei. MEN det er fordi jeg har et konkret mål som er avhengig av den siste innsatsen. Hvis ikke hadde jeg aldri stresset ned i vekt slik jeg gjør nå. Tid ❤️

 

Det å få dekket bukplastikk kan være ganske komplekst og jeg opplever at det er veldig mange forskjellige grunner til at folk får det dekket. I teorien så sier de at man må ha et vesentlig heng, 5-7 cm eller heng og plager som sopp og infeksjoner. Jeg har langt ifra så mye heng som kreves (de måler med linjal på laveste punkt under magen), men jeg hadde infeksjon både i navlen og sårhet under henget. Jeg har også mye av den løse huden min over navlen og ikke bare nederst, så de regner med å fjerne rundt 2 kilo i bare hud selv om jeg ikke har et veldig langt heng. Fastlegen min var nesten 100% sikker på at jeg ikke kom til å få det dekket, men kirurgen sa jeg fikk det dekket nesten med en gang hun så meg. Så det er ikke så lett å vite hva som skal til og hvordan alltid, føler jeg. BMI under 27 er ihvertfall spikret, de opererer ikke hvis man er over det (i noen tilfeller hvor huden utgjør betraktelig mye av vekten og personen har vært ekstremt overvektig så vet jeg av noen som har hatt opp mot 30). 

 

For å få dekket brystene så var kriteriene at jeg hadde betydelig heng og nakkesmerter samt betydelig med masse som kunne fjernes. Hadde 75H-cup da jeg var på konsultasjon, nå har de krympet betraktelig den siste måneden og jeg har gått ned til 70 rundt.

IMG_20200530_090434.thumb.jpg.1bbbc224318cd54baf8e04d5d779d47e.jpg

IMG_20200530_090352.thumb.jpg.3616b0489368548eb3495fb07a64b774.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Så leit at du er i en tung fase nå, men som du sier, nedturene hører nok med de også. ♥ Følg ditt eget råd og fokuser på alt du har gått ned! 

Hvorfor er det så viktig for deg å gå ned de kiloene før operasjonen? Kan det kanskje hende at du heller bør ta en liten pause der du fokuserer på vedlikehold (det er en krevende øvelse det også) og mentalt oppbygging til operasjon? Du vet jo ikke hvordan kroppen er etter operasjon, og hva vekta er etterpå, så hvorfor ha så strenge mål i forkant hvis du allerede er innafor kravet (hvis jeg forstår deg rett)? Det er viktig å ikke bli for streng med seg selv syns nå jeg, og tenke gjennom hvorfor man setter seg de målene man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...