Gå til innhold

Mistenker at hun er død

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ring.

Jeg kan forstå at du gjerne ønsker en mildere tone her men du legger opp til denne tonen selv når du ber om råd og de fleste ber deg om å ringe men du fortsatt trekker det ut.

Det er ikke ditt problem om politiet dukker opp på døren og finner ut at det pågår noe straffbart. Du er bekymret og venninna di har ikke gitt livstegn på unormalt lenge.

Jeg har selv perioder hvor jeg ikke orker enkelte personer i livet mitt men jeg er voksen nok til å sørge for at noen i det minste vet at jeg lever og/eller har tenkt å ta meg et par dager fri.

Ring. Ikke vent lengre.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror du at det ikke haster hvis hun uansett er død?

Det er en sosialt isolert person med depresjon. Hva om hun ikke er død nå, men sitter med en løkke rundt halsen klar til å ende livet?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Vi hadde ikke hørt fra bestefar på 2 dager, broren min dro dit og fant han død på kjøkkengulvet :( Han hadde fått infarkt og døde med en gang men er glad vi fant han raskt.

Anonymkode: b3db5...b74

Og naboen til utleieleiligheten vår hadde ingen nære rundt seg, så hun lå to uker død i sin egen leilighet før leieboerne begynte å ense en spesiell lukt i oppgangen. Så nesten bedre å krisemaksimere tidlig enn å la vær noen ganger

Anonymkode: 970bb...00b

• Liker 1
Skrevet

Har du ringt politiet??

• Liker 1
Skrevet

Ring i det minste en nabo som kan banke på døren TS! Om hun åpner og alt er fint så er problemet ute av verden og du slipper å "plage henne" med politiet dersom hun syntes det er ubehagelig.

• Liker 2
Skrevet

Mulig dette ikke var en reell problemstilling, og om det var så har ts forhåpentligvis gjort noe nå. 

Men i slike saker så ville jeg heller satt pris på om du ringte politiet enn en nabo. Og ikke ring foreldre når du vet de har et dårlig forhold! Politiet har i det minste taushetsplikt (utenom til rette instanser), og de vet hvordan de skal opptre. Ikke bland inn andre folk du ikke kjenner. Det blir bare trøbbel og sladder ut av det. Men politiet kan du fint ringe i en slik situasjon! 

• Liker 18
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså nå med en gang?

Anonymkode: 4b798...d6c

Ja, jeg har erfaring med å ikke følge magefølelsen når det gjelder en venninne i krise. Det gikk heldigvis og hun ble reddet, men aldri om jeg venter igjen 

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering? 

Anonymkode: 64402...a54

• Liker 2
Gjest Chroma
Skrevet

Håper du fikk tak i venninnen din. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen hadde satt i gang redningsaksjon med naboer og politi som slo inn døren min, da hadde jeg blitt veldig forbannet! Jeg er ofte alene for meg selv i mange døgn av gangen og jeg har ikke bruk for å si ifra om alt jeg gjør eller ikke. Det var da makan til å male fanden på veggen her. Jøss! 

Anonymkode: 2b2fa...0bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noen hadde satt i gang redningsaksjon med naboer og politi som slo inn døren min, da hadde jeg blitt veldig forbannet! Jeg er ofte alene for meg selv i mange døgn av gangen og jeg har ikke bruk for å si ifra om alt jeg gjør eller ikke. Det var da makan til å male fanden på veggen her. Jøss! 

Jeg er introvert og stortrives med å være helt alene. Kan gjerne være det i både dager og uker. Men hadde jeg fått gjentatte meldinger og telefoner fra en venninne som var redd for meg, så hadde jeg selvsagt svart. Om så bare en SMS om at alt var ok, jeg ønsket bare alenetid.

Anonymkode: 7b6da...275

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en nabo tidligere. Vi så henne ikke ute og det var post i kassa. Hun åpnet ikke døren. Hun bodde sammen med sin voksne sønn, som var bortreist utenlands på tidspunktet. Husker foreldrene mine kontaktet politiet, de kikket på vinduene og brukte stige for å se inn i 2. Etg. Der lå hun død i senga stakkar.

Anonymkode: a3404...61d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ein bekjent av meg ble funnet død i senga her om dagen. Han hadde ligget der i tre dager...

Anonymkode: 19ecb...c7c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man svarer så klart på melding når folk er oppriktig redde for at noe har skjedd med deg! Noe annet er vanvittig egoistisk! 

Anonymkode: d3f95...872

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet mye med angst og depresjon tidligere. Er i tillegg veeldig introvert. Det har hendt at jeg har skrudd av telefonen et par timer, men aldri i flere dager. Det er veldig bekymringsverdig at venninnen din ikke har vært pålogget noen plass, og ikke har svart deg på mange dager. Jeg ville ringt politiet med en gang og spurt om en velferdssjekk. Det kan være at hun sitter hjemme og bygger seg opp til å ta livet sitt når som helst, ikke at hun allerede er død, som du sa. 

Anonymkode: 64402...a54

• Liker 3
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Ts, du må oppdatere oss.

Skrevet
På 21.5.2020 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Vanskelig situasjon. Ringer ts til politiet og de rykker ut, og det viser seg at venninnen bare er tom for strøm eller har ødelagt tlf sin så blir det ille. Gjør hun ikke noe i det hele tatt er det også ille.

Hvorfor skulle det bil ille hvis det viser seg at hun bare er tom for strøm?

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle tenkte slike katastrofetanker, så hadde det jo blitt fullstendig kaos. Det er da fullstendig normalt å ikke være tilgjengelig på telefon i løpet av én dag. ÉN dag!! Herregud for en verden vi lever i. 

Anonymkode: 50fb9...2dc

Det er ikke normalt for noen jeg omgås å bare plutselig bli borte i over et døgn nei.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...