Gå til innhold

Mistenker at hun er død

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går mot strømmen her og synes at det er for drøyt å kontakte politiet så raskt. Er hun død, er hun død, og da er det ikke mer å gjøre, men det er større sjanser for at hun lever og bare ikke orker å ha kontakt med noen. Jeg har vært i den situasjonen flere ganger og kan trygt si at å sette i gang et slikt apparat ville vært en sikker måte å støte meg vekk for godt på...

Anonymkode: 47a83...08e

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går mot strømmen her og synes at det er for drøyt å kontakte politiet så raskt. Er hun død, er hun død, og da er det ikke mer å gjøre, men det er større sjanser for at hun lever og bare ikke orker å ha kontakt med noen. Jeg har vært i den situasjonen flere ganger og kan trygt si at å sette i gang et slikt apparat ville vært en sikker måte å støte meg vekk for godt på...

Så hvis hun ligger der halvdød så skal TS bare la henne ligge der og dø? Det kan nesten sidestilles med å etterlate noen i en hjelpeløs tilstand. 

Jeg synes man bør ha såpass respekt for sine venner at man sier ifra dersom man trenger en pause fra alt og alle. 

Anonymkode: 4941d...84c

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

kontakt foreldre eller noen med en gang, hvorfor vente? Det har jo gått flere dager du sender inn en bemyringsmelding. Du er jo bekymret!

Anonymkode: 5a5a4...29c

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en deprimert venninne som ikke har andre venner og familie. Nå har hun ikke vært pålogget på noen sosiale medier på 3 døgn, og jeg er ærlig talt litt usikker på om hun fortsatt er i livet. Hvor lenge bør jeg vente med å kontakte noen? Kan jo hende hun bare trengte å koble av, men synes det ville vært greit om hun ga beskjed om det først. Når jeg bestemmer meg for å kontakte noen, hvem skal jeg kontakte? Føler ikke det er akutt nok til å ringe 112, siden hun i så fall allerede er død. 

Anonymkode: 4b798...d6c

Prøvd å ringe henne? 

• Liker 2
Gjest Kirsebæra
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Prøvd å ringe henne? 

Hun sa at telefoner ikke går gjennom. 

Da kan hun jo ha slått av telefonen? Ring politiet. 

Gjest Hildur70
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ringer du ikke? Man sender ikke sms om man er redd for noen?

Anonymkode: 0417d...046

Hun har prøvd å ringe står det

Gjest Hildur70
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har og vært der. Men sa ifra til en venninne som informerte andre om at jeg ville være i fred en stund. 

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at du konkluderer med at hun er død bare fordi hun ikke har vært pålogget på 3 dager...

Jeg tar av og til å slår av alt av telefon, betyr ikke at jeg er død. ORker bare ikke noe kontakt med noen, er for sliten.

Anonymkode: 93467...fb9

• Liker 6
Gjest Lucy calling
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Da får du være edel nok til å hvertfall svare disse plagsomme folkene som bekymrer seg, sånn at de ikke går rundt og er stresset over at det ikke er livstegn fra deg. Hvis du støter vekk mennesker som er så redde fordi du ikke gir lyd, at de setter i gang apparater så sier det mer om deg enn om de. Du ender opp med å ikke ha en levende sjel rundt deg til slutt, er det sånn du vil ha det? 

Jeg er selv i ganske lik situasjon som venninnen til ts, men det kunne virkelig ikke falle meg inn å skru av tlf/la være å svare når det ringer. Jeg sender en tekstmelding hvor jeg takker for omtanken, at jeg trenger litt tid for meg selv, og at jeg tar kontakt igjen når jeg føler meg bedre. 

Det er BRA at folk kontakter politi eller helse når en person ikke er å få tak i. Takk gud for disse. 

Endret av Lucy calling
AnonymBruker
Skrevet

Men vil nevne at hvis man har en følelse av at noe ikke stemmer, så kan det ofte være lurt å følge denne følelsen.

Det høres jo litt ut som her, at du bare føler noe ikke er riktig.

Så ja, kanskje du burde kontakte noen.

Men kan jeg spørre,er det utelukket for deg å reise til der hun bor? banke på liksom og høre om hun er der.

• Liker 2
Skrevet

Er det vanlig at hun pleier å være borte fra alle sosiale medier over flere døgn, eller er dette et engangstilfelle? Hvor nære står dere hverandre? Jeg må si at jeg også reagerer på at du ikke har kontaktet noen enda, når du faktisk tenker så langt at det kan være en mulighet for at hun allerede er død. Jeg får den følelsen at dere ikke står hverandre så nær? Politiet og andre instanser er her for en grunn. Om du ikke vil kontakte politiet, så synes jeg at du bør prøve å finne ut om hun har noen i familien sin som kan stille opp, selvom du nevner at de ikke har kontakt. Og siden du også antyder at det er en sannsynlighet for at hun er død håper jeg at du tar dette alvorlig og at du kan prøve å få henne til å ta i mot den hjelpen hun trenger akkurat nå. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at du konkluderer med at hun er død bare fordi hun ikke har vært pålogget på 3 dager...

Jeg tar av og til å slår av alt av telefon, betyr ikke at jeg er død. ORker bare ikke noe kontakt med noen, er for sliten.

Men det er vel normal folkeskikk og si at du trenger en pause? Er faktisk ikke greit å slå av telefon, uten å si noe som helst til de nærmeste. Det får folk bare å bli bekymret. Unner du dine nærmeste det? Jeg synes det er egoistisk.

Har selv mistet noen nær. De hadde prøvd å få kontakt med personen i fire dager, før de tok kontakt med politi - og h*n ble funnet død. Ingen hadde sett for seg at personen skulle ta livet sitt. 

Anonymkode: d27cf...ed6

• Liker 3
Skrevet

Kontakt politiet på 02800 om du ikke har kontakt med andre som bor i nærheten, og du ikke får tak i henne i det hele tatt.

Si til dem det du skriver her. Du får ikke tak i henne, ser ingen livstegn og er bekymret. Fortell de også hvorfor du er bekymret og hva du frykter. I værste fall trenger hun umiddelbar hjelp og det blir iverksatt av politiet. I beste fall tar en patrulje seg en tur innom bopel og får bekreftet at hun har det bra.

Men ikke vent til lørdag. Gjør det nå. 02800. Ikke biter de og ikke får du konsekvens av det. Håper det ordner seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan nesten sidestilles med å etterlate noen i en hjelpeløs tilstand. 

Er du seriøs?

Hun har vært offline i 4 dager. Det er ikke akkurat lenge. Sannsynligvis har hun et avbrekk.

TS fremstår som en hedersperson som holder kontakt med og bryr seg om en deprimert venninne som virker å ha tilnærmet null sosiale relasjoner ellers. Det kan være veldig utfordrende å holde kontakt med folk som sliter, så all cred til TS.

TS fortjener IKKE kritikk for å ikke ha kontaktet politiet allerede etter noen få dager, eller enda verre, at hun ''nesten etterlater noen i en hjelpesløs tilstand''.

Anonymkode: b5751...b01

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Broren min døde og jeg overtok mobilen hans den nærmeste tiden i tilfelle noen ringte som ikke hadde fått med seg at han var borte.

Noen uker etter at han var borte så ringte plutselig politiet. Jeg ble glad da de sa at de fulgte opp fordi noen naboer hadde undret seg over at de ikke hadde sett han på en stund. 

TS, jeg syns du skal ringe 02800 og si at du er bekymret og høre om de kan sjekke om alt er bra med venninnen din. 

Anonymkode: b4999...3bf

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du seriøs?

Hun har vært offline i 4 dager. Det er ikke akkurat lenge. Sannsynligvis har hun et avbrekk.

TS fremstår som en hedersperson som holder kontakt med og bryr seg om en deprimert venninne som virker å ha tilnærmet null sosiale relasjoner ellers. Det kan være veldig utfordrende å holde kontakt med folk som sliter, så all cred til TS.

TS fortjener IKKE kritikk for å ikke ha kontaktet politiet allerede etter noen få dager, eller enda verre, at hun ''nesten etterlater noen i en hjelpesløs tilstand''.

Anonymkode: b5751...b01

Enig! Er ikke uvanlig at folk skrur av telefonen i noen perioder, jeg har også gjort det. Hadde blitt ganske så paff om noen ringte politiet på meg bare fordi jeg ikke svarte på 3-4 dager. Synes TS er en utrolig god venn som bryr seg såpass mye, at noen her inne har nerver nok til å hakke ned på TS i en slik situasjon er helt utrolige... Synes TS har handlet veldig riktig til nå.

Anonymkode: 2bcb8...187

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, Calypso skrev:

Tenkte det samme som deg, syntes TS virker litt vel avslappet... "Føler ikke det er akutt nok til å ringe 112, siden hun i så fall allerede er død."

Det er neppe akutt nok til å ringe 112. 02800 er riktig nummer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er overtråkk å ikke få tak i foreldre før du ringer politiet. De nærmeste må vel kontaktes først, hvem som helst kan vel ikke sette igang en politiaksjon 

Anonymkode: 3be19...4ad

Gjest Gagaen
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer først til byen hun befinner seg i på lørdag, og da kan jeg eventuelt besøke og vente utenfor blokka til noen åpner. Regner med at jeg må kontakte noen før lørdag uansett. Hun har ingen kontakt med foreldre, og har aldri fortalt meg hva de heter, men regner med at jeg kan finne ut av det om jeg prøver hardt nok. Hun har falt litt fra, og har ikke jobb eller skole om dagen. Skal få undersøkt litt nærmere om noen andre har hørt ifra henne når jeg står opp i morgen.

Men ringer jeg da politiet på 02800 om jeg ikke får kontakt? Eller hvem kontakter man?

TS

Anonymkode: 4b798...d6c

da finner du kven som er foreldre. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er overtråkk å ikke få tak i foreldre før du ringer politiet. De nærmeste må vel kontaktes først, hvem som helst kan vel ikke sette igang en politiaksjon 

Anonymkode: 3be19...4ad

Så lenge informasjonen tilsier at det kan være noe galt så kan hvem som helst iverksette en leteaksjon jo.

Men det blir en vurdering politiet tar i hvert enkelt tilfelle, og ikke noe vi er i stand til å vurdere godt nok her på et forum.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...