Gå til innhold

Mistenker at hun er død

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en deprimert venninne som ikke har andre venner og familie. Nå har hun ikke vært pålogget på noen sosiale medier på 3 døgn, og jeg er ærlig talt litt usikker på om hun fortsatt er i livet. Hvor lenge bør jeg vente med å kontakte noen? Kan jo hende hun bare trengte å koble av, men synes det ville vært greit om hun ga beskjed om det først. Når jeg bestemmer meg for å kontakte noen, hvem skal jeg kontakte? Føler ikke det er akutt nok til å ringe 112, siden hun i så fall allerede er død. 

Anonymkode: 4b798...d6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når jeg bestemmer meg for å kontakte noen, hvem skal jeg kontakte?

Henne! Si at du tar kontakt med politiet om ikke hun svarer, men gi henne til i morra.

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, blasfeminist skrev:

Henne! Si at du tar kontakt med politiet om ikke hun svarer, men gi henne til i morra.

Men snapper blir ikke åpna, og hun har ikke vært innlogget på facebook på lenge. Telefonsamtaler går ikke igjennom, men kan prøve å håpe på at hun svarer på melding via telefon

AnonymBruker
Skrevet

Kan du besøke henne?

Anonymkode: 39126...bf2

• Liker 29
Skrevet

Hvis du er hennes eneste venninne så må du ta tak i dette. 

Du har selvsagt prøvd å ringe henne og sende henne sms? Ringt på døren hennes? Leier hun leilighet hos noen? Isåfall kan du jo kontakte husverten og spørre om han har sett eller hørt noe til henne de siste dagene. Hvis det er gått 3 dager så har du kanskje sjekket om hun har vært på jobb/skole?  Hvis hun ikke er observert eller har svart på noen forsøk på kontakt, da er politiet rette instans.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt foreldrene hennes

Anonymkode: d7f34...d9d

• Liker 8
Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Kontakt foreldrene hennes og si at du er bekymret, og har du en alright distanse til henne så ta turen innom henne. Dersom hun ikke åpner døra. Ring til politet (ikke nødnummer mener jeg?) for å varsle dersom ingen får tak i henne?

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

Kommer først til byen hun befinner seg i på lørdag, og da kan jeg eventuelt besøke og vente utenfor blokka til noen åpner. Regner med at jeg må kontakte noen før lørdag uansett. Hun har ingen kontakt med foreldre, og har aldri fortalt meg hva de heter, men regner med at jeg kan finne ut av det om jeg prøver hardt nok. Hun har falt litt fra, og har ikke jobb eller skole om dagen. Skal få undersøkt litt nærmere om noen andre har hørt ifra henne når jeg står opp i morgen.

Men ringer jeg da politiet på 02800 om jeg ikke får kontakt? Eller hvem kontakter man?

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende hun er innlagt og ikke har tilgang til mobilen? Du kan eventuelt ringe foreldre og utrykke din bekymring, eller ringe legekontoret hennes med en bekymringsmelding. 

Anonymkode: a66ce...ca3

• Liker 3
Gjest Lasox
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer først til byen hun befinner seg i på lørdag, og da kan jeg eventuelt besøke og vente utenfor blokka til noen åpner. Regner med at jeg må kontakte noen før lørdag uansett. Hun har ingen kontakt med foreldre, og har aldri fortalt meg hva de heter, men regner med at jeg kan finne ut av det om jeg prøver hardt nok. Hun har falt litt fra, og har ikke jobb eller skole om dagen. Skal få undersøkt litt nærmere om noen andre har hørt ifra henne når jeg står opp i morgen.

Men ringer jeg da politiet på 02800 om jeg ikke får kontakt? Eller hvem kontakter man?

TS

Ville først ringt til 02800 så får du nok mere informasjon derifra tenker jeg. Aldri rapportert noen for slikt.

Håper det ordner seg! 😕😞

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt 02800 og bedt om råd og hørt hva de tenker om saken. Det høres ut som du eventuelt er den eneste omsorgspersonen i livet hennes?

Anonymkode: 57d23...6b0

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det hende hun er innlagt og ikke har tilgang til mobilen? Du kan eventuelt ringe foreldre og utrykke din bekymring, eller ringe legekontoret hennes med en bekymringsmelding. 

Anonymkode: a66ce...ca3

Det kan hende! Men om jeg da ringer 02800 regner jeg med at de får undersøkt det ganske fort.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ringt 02800 og bedt om råd og hørt hva de tenker om saken. Det høres ut som du eventuelt er den eneste omsorgspersonen i livet hennes?

Anonymkode: 57d23...6b0

Ja, men hun går til en psykolog, mulig psykologen vet noe. Tviler forsovit på at jeg finner ut hvem det er 

Takk for gode svar dere, skal sende en melding nå og si at om hun ikke svarer må jeg kontakte noen. Deretter kontakte politi på 02800 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende! Men om jeg da ringer 02800 regner jeg med at de får undersøkt det ganske fort.

Ja, men hun går til en psykolog, mulig psykologen vet noe. Tviler forsovit på at jeg finner ut hvem det er 

Takk for gode svar dere, skal sende en melding nå og si at om hun ikke svarer må jeg kontakte noen. Deretter kontakte politi på 02800 

Hei TS,

har du fått tak i venninnen din?

Anonymkode: ba701...0f0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS,

har du fått tak i venninnen din?

Anonymkode: ba701...0f0

Nei, ikke enda. Skrev en melding til henne og sa at om hun ikke svarer ila dagen, så kontakter jeg noen fordi jeg er beskymret. Så vi får se hva som skjer 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke enda. Skrev en melding til henne og sa at om hun ikke svarer ila dagen, så kontakter jeg noen fordi jeg er beskymret. Så vi får se hva som skjer 

Jeg synes du burde kontakte noen nå, er ingen grunn til å vente lengre. 

Anonymkode: 9c71f...bff

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Huff. Det er så trist at unge mennesker kan havne i en slik situasjon som gjør at de kan bli liggende døde over lang tid uten at noen etterlyser dem :( Skjedde med et fjernt søskenbarn av meg. Lå død i leiligheten sin i over ett år før noen fant han...

Anonymkode: a0b6c...0d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ringer du ikke? Man sender ikke sms om man er redd for noen?

Anonymkode: 0417d...046

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke kontaktet noen før? 

Jeg syns vanligvis ikke noe om de som kommer med slike kommentarer her inne, men jeg må innrømme at jeg syns det er meget merkelig at du ikke har gjort noe enda! Slik du skriver her virker det nesten som om du tar litt lett på det? 

Hadde jeg vært bekymret for at min venninne hadde prøvd å ta livet av seg hadde jeg gjort noe med det med en eneste gang! Du skriver at dersom hun allerede er død så gjør det ikke noe å vente litt lenger, men syns ikke du at det er uverdig å bare skulle la noen ligge døde? Det er da heller ikke sikkert at hun er død, og hva om du kunne reddet henne ved å reagere litt raskere. Skal det gå en uke før du gidder å gjøre noe? 

Jeg beklager at dette er veldig krast skrevet, men jeg syns virkelig ikke det er greit å holde på sånn som du gjør her. 

Anonymkode: 4941d...84c

• Liker 29
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke kontaktet noen før? 

Jeg syns vanligvis ikke noe om de som kommer med slike kommentarer her inne, men jeg må innrømme at jeg syns det er meget merkelig at du ikke har gjort noe enda! Slik du skriver her virker det nesten som om du tar litt lett på det? 

Hadde jeg vært bekymret for at min venninne hadde prøvd å ta livet av seg hadde jeg gjort noe med det med en eneste gang! Du skriver at dersom hun allerede er død så gjør det ikke noe å vente litt lenger, men syns ikke du at det er uverdig å bare skulle la noen ligge døde? Det er da heller ikke sikkert at hun er død, og hva om du kunne reddet henne ved å reagere litt raskere. Skal det gå en uke før du gidder å gjøre noe? 

Jeg beklager at dette er veldig krast skrevet, men jeg syns virkelig ikke det er greit å holde på sånn som du gjør her. 

Anonymkode: 4941d...84c

Tenkte det samme som deg, syntes TS virker litt vel avslappet... "Føler ikke det er akutt nok til å ringe 112, siden hun i så fall allerede er død."

• Liker 11
Skrevet

Ring politiet på 02800, så vet du at du i alle fall har gjort NOE.

Jeg hadde en bekjent som truet veldig seriøst og realistisk om at han skulle ta livet av seg. Ringte politiet, og de var PÅ med én gang, både med psykolog og helsepersonell.

La oss håpe hun fortsatt lever! I motsatt fall kan hun jo være inne i en dyp personlig krise, feks... og da er all hjelp hun kan få gull verdt.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...