Gå til innhold

Hvorfor er det krise å feriere i Norge ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- dyrt

-kaldt

- kjedelig, ikke spennende

- ikke noe nytt

- ikke badevann (som i utlandet)

-ikke sandstrand ( som i utlandet)

- usosiale og kjipe Nordmenn overalt

- familien er ikke i norge

Det er så sykt kjipt å være i dette innestengte landet og måten denne regjeringa og folket har håndtert denne krise har fått meg å innse at jeg skal flytte herfra så fort som mulig. Tenker ikke miste all min frihet noensinne igjen fordi den norske regjeringa er maktsyk og folket lat seg lure. 
 

 

Anonymkode: 9cec5...5a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker said:

I 2018 tørke. 2011 stort sett regn og torden. 2017 1 uke med varmt. 2019 tja. Bor forresten ved svenskegrensen. Furuskog og ulv

Anonymkode: 23f79...c6e

Sommeren i fjor på østlandet var fin, vi badet mye i Mjøsa og koste oss stort.

Anonymkode: b6864...965

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hjemmeferie for familien i år, og holder av pengene til en utenlandsferie til høsten eller neste år. Når jeg bruke penger på ferie forventer jeg sol, bra mat og nye opplevelser. 

Anonymkode: c906f...1eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til roadtrip! ☀️😎🚗💨

Anonymkode: fbf77...38d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere som klager på at det er kaldt, ta dere en tur til Østlandet og Sørlandet, der blir det godt og varmt (25-30+)

Anonymkode: 717bc...711

Jeg er en av de som syns det er kaldt i Norge. Jeg bor på Østlandet. 25-30 er ikke nok. Kanskje 29-30 men det er ikke nok dager hver sommer med disse grader. 25 grader er for kaldt. 2018 var for meg en fantastisk sommer i Norge men det var fortsatt for kaldt i vannet i Oslo-fjorden. Vannet skal kjøle litt men man ska ikke bli kald av å bade.  Fjor sommer var tragisk kald. 

Anonymkode: 9cec5...5a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst meldt rekord varm sommer da, får håpe det stemmer 😃men jeg synes det er mye koselig å finne på i Norge, jeg gleder meg. Sparer litt penger på det åså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som student har vi ikke så mange muligheter til å dra på ferie. Hotell/reise i norge er dyrt og vi har ikke bil. Heldigvis bor vi i Oslo så da får vi heller være flinke til å utnytte det byen har å tilby 👍 

Anonymkode: 151f4...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syt og tyt, syt og tyt. Hva med å være glad vi ikke bor i et flatt kjedelig land, hvor alle bor tett i tett i helt like hus, når det er en pandemi på gang?

"Buhu, jeg får ikke shoppet alkohol i Sverige, stakkars meg!"

"Vrææl, jeg må ha minst 30 varmegrader."

"Ånei, det føles ikke som en ferie hvis jeg ikke kan reise."

(Det verste er at dette kommer fra folk man vanligvis ville forvente litt mer av...)

 

Anonymkode: 1e9ca...fa6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

- dyrt

-kaldt

- kjedelig, ikke spennende

- ikke noe nytt

- ikke badevann (som i utlandet)

-ikke sandstrand ( som i utlandet)

- usosiale og kjipe Nordmenn overalt

- familien er ikke i norge

Det er så sykt kjipt å være i dette innestengte landet og måten denne regjeringa og folket har håndtert denne krise har fått meg å innse at jeg skal flytte herfra så fort som mulig. Tenker ikke miste all min frihet noensinne igjen fordi den norske regjeringa er maktsyk og folket lat seg lure. 
 

 

Anonymkode: 9cec5...5a7

Anbefaler deg å flytte til Spania, Italia, Frankrike eller England. De har hatt det MYE friere enn Norge... Eller hva med Sverige?

Anonymkode: b198f...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo bli krise med hensyn til smitte dersom "alle" skal flokke seg sammen på de mest kjente turiststedene. 

Det er også krise for økonomien i mange europeiske land at det nesten ikke kommer turister.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syt og tyt, syt og tyt. Hva med å være glad vi ikke bor i et flatt kjedelig land, hvor alle bor tett i tett i helt like hus, når det er en pandemi på gang?

"Buhu, jeg får ikke shoppet alkohol i Sverige, stakkars meg!"

"Vrææl, jeg må ha minst 30 varmegrader."

"Ånei, det føles ikke som en ferie hvis jeg ikke kan reise."

(Det verste er at dette kommer fra folk man vanligvis ville forvente litt mer av...)

 

Anonymkode: 1e9ca...fa6

Mange lager nok problemer ut av ingenting, fordi de ikke vet hva det vil si å faktisk ha problemer. Jeg tror folk flest har det utrolig bra hele tiden, og derfor ikke tåler «motgang». Jeg setter «motgang» i hermetegn, for det er jo vitterlig ikke et problem at man én sommer ikke kan reise til syden. Mange trenger å få seg litt perspektiv og sette pris på hvor vanvittig godt de har det i livet.

Jeg driter i ferie og utlandet, jeg er bare så lykkelig over å få min første sommer som kreftfri og at jeg kan bevege kroppen for første gang på tre år. 😊 Å skulle sutre over været eller annet tull går langt utover min fatteevne.

Anonymkode: 6bc30...842

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig været. Ferie for meg er sol, varme , bading i sjø og basseng. Får jeg er ferie uten finvær blir ferien rett og slett ødelagt.

Er fryktelig værsyk av meg. 

Så handler det også om økonomi. Det er dyrt å skulle ligge på hotel/leie hytte 14 dager i Norge. Og spise ute.. 

Telt for meg er uaktuelt. Ubehagelig, føler meg skitten og ønsker bedre mat og drikke når jeg først har ferie.  Når det er sagt har vi en helg med telt EN gang i året for at ungene skal få erfaring med å ligge ute. Tror de synes det er værre enn meg, uansett hvor positiv jeg fremstår. 

Men i år blir det selfølgelig Norgesferie, så satser vi på Asia så fort det lar seg gjøre.

Anonymkode: c9b52...edb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange lager nok problemer ut av ingenting, fordi de ikke vet hva det vil si å faktisk ha problemer. Jeg tror folk flest har det utrolig bra hele tiden, og derfor ikke tåler «motgang». Jeg setter «motgang» i hermetegn, for det er jo vitterlig ikke et problem at man én sommer ikke kan reise til syden. Mange trenger å få seg litt perspektiv og sette pris på hvor vanvittig godt de har det i livet.

Jeg driter i ferie og utlandet, jeg er bare så lykkelig over å få min første sommer som kreftfri og at jeg kan bevege kroppen for første gang på tre år. 😊 Å skulle sutre over været eller annet tull går langt utover min fatteevne.

Anonymkode: 6bc30...842

Jeg skulle ha min første ferie som frisk og hadde booket en flott tur for familien til utlandet. Garantert bra vær, fine bademuligheter og god mat. De pengene jeg brukte på den ferien må jeg vente tre måneder på. Da blir det ikke mye til noegesferie.

Og jeg bor et sted det gjerne er ti grader på sommeren. Vi har ikke hytte. Ikke båt. Ikke stor hage. Ikke stor familie rundt om vi kan legge oss inn hos. Denne ferien skulle brukes til å være bare oss. Lade batteriene sammen.

Så ja, det er lov å syte. Også for de som rett og slett bare hadde gledet seg, selv om de ikke har opplevd sykdom eller annen "motgang".

Slutt å syt over at folk er skuffa fordi ferien de hadde sett frem til er avlyst! 

Anonymkode: 54491...0bc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

- dyrt

-kaldt

- kjedelig, ikke spennende

- ikke noe nytt

- ikke badevann (som i utlandet)

-ikke sandstrand ( som i utlandet)

- usosiale og kjipe Nordmenn overalt

- familien er ikke i norge

Det er så sykt kjipt å være i dette innestengte landet og måten denne regjeringa og folket har håndtert denne krise har fått meg å innse at jeg skal flytte herfra så fort som mulig. Tenker ikke miste all min frihet noensinne igjen fordi den norske regjeringa er maktsyk og folket lat seg lure. 
 

 

Anonymkode: 9cec5...5a7

Og du er bortskjemt og sær. 

Anonymkode: 8264a...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på ferie på vestlandet hvert år og koser oss like mye om det er sol, regn eller haglbyger. Ferie er å komme bort , slappe av og gjøre noe annet. Og hvis ikke Norge er bra nok ; det er et eller to år og så har dere resten av livet til å dille i utlandet. Slutt å syt over bagateller!

Anonymkode: 8264a...b31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste skriver er det ikke krise, vi har bare andre ønsker. Og man vet jo heller ikke om det blir bare i år, selv om vi kan håpe. Det største problemet for min del er at det er vanskelig å komme seg rundt steder uten bil. Mange togavganger som innstilles på sommeren, i tillegg til at vi nå helst skal unngå kollektivt helt. 

Anonymkode: 09f55...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er vel litt krise for noen fordi man har betalt for og foreløpig ikke fått tilbake pengene for. Ikke alle reiseselskaper har avlyst og reiserådene er ikke helt klare. Blir da litt limbo. 

Anonymkode: 0f0c8...c7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ingen krise å måtte være i Norge. Men det er også lov å være skuffet over at sommeren ikke blir som planlagt. 

Vi har små barn. De har gledet seg til Legoland og København, forståelig nok. Nå skal alle småbarnsfamilier til Dyreparken eller Hunderfossen, så dit vil vi i hvert fall ikke. Mest sannsynlig blir vi hjemme, men prøver å utnytte nærmiljøet. Hengekøyeturer, være tidlig ute på stranden, anskaffe trampoline ect. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Norgesferie! Har hatt sommerferie i Norge siden jeg ble student. Elsker å pakke bilen med stormkjøkken og telt og kjøre rundt. Har vært på Vestlandet, Trønderlag, Telemark. Digg og billig!

Anonymkode: 3b2a9...b00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker på mange som det er helt krise å måtte tilbringe ferien i Norge , hvorfor ? Det er snakk om en sommer .

Anonymkode: 717bc...711

Det er ikke krise å måtte feriere i Norge. Dersom man må feriere i Norge av en reell grunn. Når man må feriere i et Norge fullstappa av folk som ukritisk sluker regjeringens bli-hjemme propaganda grunnet i en sykdom som dreper maks 1 av 99 mennesker, og som i tillegg tror at å redde norsk reiseliv er noe vi nordmenn som ikke er i reiselivsbransjen bør ha et ønske om (turisme er ikke bærekraftig for et lokalsamfunn, og en nasjonal dugnad 2020 burde gå ut på å drive den konkurs innenriks, spesielt der bygda kun overlever på turisme) da blir det for mye for meg. 
 

Sånne folk ønsker jeg ikke feriere med. De er for dumme. Det blir for teit. Og «redde regjeringens sjanse til gjennvalg» er ikke en reell grunn for å nekte meg å feriere i Europa. Vi skal alle her i tråden, og alle våre barn og barns barn leve med covid-19 til vi dør. Om vi dør av den eller ei. 
 

Å kaste bort gode leveår på lockdown og restriksjoner fordi 99 av hundre vil overlever bli syke? Det er tull og fjas og tåpeligheter. 
 

Det kommer aldri mer et tidspunkt «neste sommer» når dette er trygt. Det blir aldri trygt. Vi må lære oss å leve med at livet er dødelig. Og at det å ikke leve fordi vi er dødelige er idioti.
 

Så min ferie er mot min vilje endra til norgesferie fordi DU er reddere for å dø enn for å ikke leve. Og det er ikke ok. 

Anonymkode: d4e30...edb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...