Gå til innhold

Hvorfor er det krise å feriere i Norge ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker på mange som det er helt krise å måtte tilbringe ferien i Norge , hvorfor ? Det er snakk om en sommer .

Anonymkode: 717bc...711

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det er krise, men jeg syns det er synd at planene jeg hadde i utlandet ikke blir noe av fordi det har vært planlagt og barna gledet seg. Men vi har likevel ikke problemer med å finne noe gøy å gjøre i norge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Norge er et kaldt land. Fryse vil jeg gjøre til vintere igjen.

Anonymkode: 23f79...c6e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke krise, men kaldt, vått, dyrt og kjedelig. 

Anonymkode: 60990...b8d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk er sære og snobbete, rett og slett. Har man den riktige innstillinga så har man det bra uavhengig av om man ferierer i utlandet, i Norge eller hjemme. 

Anonymkode: 8264a...b31

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vått, kaldt. Kjedelig land.  Dyrt og!!

Anonymkode: f3dd4...84f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke krise, men jeg er veldig glad i sol og varme, Hellas med strender, rolig atmosfære, vin og gresk salat, t-skjorte vær hele døgnet er det som er ferie for meg. Ergo veldig vær avhengig for at jeg synes det er en bra ferie, så norsk sommer anno 2018 er veldig velkommen hos meg ☀️.

Anonymkode: 3a3c0...ea8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ferierer så og si hvert og sørpå i landet (er fra Nord-Norge) går i shorts og topp i regnet vi...skjønner ikke når folk sier det er kaldt der😆 tilbake til spørsmålet: liker å feriere i Norge best. 

Anonymkode: 2870b...773

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke krise. Men vi har jo helt elendig klima i Norge, så greia er vel at man gjerne vil til utlandet for å være (nesten) garantert sol i ferien. Ferie i Norge er stort sett kaldt og vått. Så da blir jeg nok heller bare hjemme. Bruker ikke penger på å dra et annet sted i Norge og fryse der i stedet for her.

Uansett - å hoppe over fin ferie et år eller to burde de fleste overleve helt fint. Blir helt matt av all sutringen. 

Anonymkode: c7ebc...215

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke at det er krise, har ikke feriert i utlandet siden 2014. Og vi bor på vestlandet der det ikke er garanti for noe som helst. 

I fjor sommer fikk vi en en helt fantastisk uke i fellesferien. Vannet i fjorden var oppe i 26 grader, blå himmel hele uka. Vi dro ikke lengre enn 500 meter, ned til sjøkanten og var der fra morgen til kveld hver eneste dag. Bading, fisking, grilling og god selskap med gode venner, naboer og barn. Velger dette foran charter til syden anyday. 

Håper på det samme i år. Før eller siden vil jo finværet komme. Og da gjør vi det aller beste utav det, enten vi er ute i ferie eller ei. 

Anonymkode: df981...2e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke krise, men jeg skal innrømme at jeg er litt skuffet over at den ferien jeg hadde planlagt ikke blir noe av. For første gang på lenge planla jeg en lenger reise, jeg hadde spart feriedager og overført fra i fjor, og reisemålene hadde jeg drømt om lenge. 

De største problemene med ferie i Norge, som jeg ser det, er dels elendig klima og dels at mye er fullstendig utilgjengelig uten bil. Hvordan kommer man seg til diverse stavkirker uten bil for eksempel, de fleste av dem ligger ikke akkurat midt i et bysentrum. Det er også et lite marerittet å sortere informasjon i reisetipsene, de fleste av dem er men for folk som skal ut i villmarka med telt og primus, ikke for oss som vil til kultur og historie.

Når jeg nå må ta hovedferien i Norge, noe jeg ikke har gjort på veldig mange år, så håper jeg i det minste på ordentlig sommervær. De fleste år pleier det å være en dag eller to innimellom hvor det ikke regner og man snuser på 20 grader, og om man er heldig er det sol hele dagen. Da er man ikke spesielt godt rustet for å møte den alt for lange vinteren man vet skal komme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 grader og regne er ikke noe særlig. dessuten skulle jeg gjerne sett til hytta mi i Spania.

Anonymkode: 0e842...a3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klager på at det er kaldt, ta dere en tur til Østlandet og Sørlandet, der blir det godt og varmt (25-30+)

Anonymkode: 717bc...711

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er kjedelig.

Anonymkode: 2a56a...59d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som klager på at det er kaldt, ta dere en tur til Østlandet og Sørlandet, der blir det godt og varmt (25-30+)

Anonymkode: 717bc...711

Heh, ja det var det i 2018, og ganske så bra i 2013 og 2014. Men stort sett ikke. Det er enkelte fine dager med 25 +, men det er virkelig ikke sånn hele sommeren.

Anonymkode: c7ebc...215

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som klager på at det er kaldt, ta dere en tur til Østlandet og Sørlandet, der blir det godt og varmt (25-30+)

Anonymkode: 717bc...711

I 2018 tørke. 2011 stort sett regn og torden. 2017 1 uke med varmt. 2019 tja. Bor forresten ved svenskegrensen. Furuskog og ulv

Anonymkode: 23f79...c6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW

Ikke krise, skulle egentlig vært i ferieboligen i Spania til foreldra mine i 3uker, men nå håper jeg på en god sommer i Norge så vi får brukt båten🤗

Endret av AnnaW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi nordmenn er bortskjemte. 

Anonymkode: fbf77...38d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...