Gå til innhold

Hvorfor er det krise å feriere i Norge ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi det visstnok kommer til å gi økt kriminalitet innenfor visse grupper som ikke kan reise på ferie ut av Norge. 

Politiet er visst ganske bekymret for dette i Svergie. Og da regner man med at man vil se noe av trenden her også.

Anonymkode: 7ad39...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som klager på at det er kaldt, ta dere en tur til Østlandet og Sørlandet, der blir det godt og varmt (25-30+)

Anonymkode: 717bc...711

Bor på Østlandet, har ikke vært 25 grader her siden tidlig på April.

Norge har alt for ustabilt vær til å legge ferien hit. Men gjelder å være løsningsorientert, tar ut en uke og sparer resten til neste år :)

Anonymkode: 464f8...d90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feriert i Norge hvert år de siste 10 årene, og syns det er helt topp. Det spørs jo selvfølgelig hva man forventer, men jeg forventer dette;

- god tid med venner og familie, der vi har tid til å bruke mye tid sammen, spille spill, ha lange samtaler, drikke vin, lage god mat, bare henge uten tidspress

- å gå lange turer jeg ikke rekker ellers, gjerne kjøre 1-2 timer hjemme fra og bruke dagen, om nødvendig ta seg en overnatting 

- bade, det er som regel flere grader med greit temperatur

- teste nye spisesteder i egen by som jeg ikke har tid til ellers

- lese bøker, gjøre håndarbeid, høre podcaster

- fiske, og fylle frysen for neste sesong

- reise på hytten og kose meg med å være der lenge

- få med konserter, utstillinger, markeder og festivaler

Som regel er det faktisk sol og fint en periode ila sommeren, det er ikke "syden" temperatur, men det kan være riktig så flott likevel. Vi bor i et land folk strømmer til fra hele verden og nordmenn er meget misfornøyd med å måtte være her om sommeren, det er ganske sært. 

Anonymkode: c3b28...09b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke krise for meg at jeg må være i Norge, men jeg er lei meg over at jeg ikke får besøkt venner på den andre siden av jorda jeg ikke har besøkt siden 2015, en reise jeg har spart til og gledet meg til i nesten to år. Siden jeg sannsynligvis blir permanent arbeidsledig pga korona-krisa har jeg ingen anelse om når det vil bli økonomisk mulig for meg å gjennomføre reisen. På grunn av den usikre jobbsituasjonen min tør jeg ikke planlegge å bruke penger på å reise her i Norge heller, så det blir hjemmeferie på meg i år.

Anonymkode: 7a980...2f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke krise for meg at jeg må være i Norge, men jeg er lei meg over at jeg ikke får besøkt venner på den andre siden av jorda jeg ikke har besøkt siden 2015, en reise jeg har spart til og gledet meg til i nesten to år. Siden jeg sannsynligvis blir permanent arbeidsledig pga korona-krisa har jeg ingen anelse om når det vil bli økonomisk mulig for meg å gjennomføre reisen. På grunn av den usikre jobbsituasjonen min tør jeg ikke planlegge å bruke penger på å reise her i Norge heller, så det blir hjemmeferie på meg i år.

Anonymkode: 7a980...2f0

Med permanent mener jeg at jeg kommer til å gå fra permittert til oppsagt, ikke at jeg tror at jeg aldri vil få meg en jobb igjen. 

Anonymkode: 7a980...2f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det er ikke kaldt og vått i hele landet på sommeren hva er det dere babler om..  

Anonymkode: 63e70...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misunner de menneskene som i det hele tatt har råd til å ta seg en utenlandsferie. Det har ikke jeg. 
Å Norgesferie er jo nesten dyrere. Men! Det er snakk om 1 sommer, ikke resten av livet, så jeg trur hvis alle innstiller seg på det så får de fleste det til! 

Anonymkode: e4c49...527

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler deg å flytte til Spania, Italia, Frankrike eller England. De har hatt det MYE friere enn Norge... Eller hva med Sverige?

Anonymkode: b198f...2e6

Spania, Italia og Frankrike har vel ikke hatt det friere? Det finnes dessuten en haug med andre land som har hatt det friere og har mindre dødsfall. Hvorfor trekker du frem noen av de land som har hatt størst problemer? Det er forskjell på å stenge et land når en har flere tusen døde enn når det er 100 syke. Norge stengte for tidlig og åpner for sent. Det som skjer nå er kun med tanke på økonomi (til de rikeste) og politiske maktspill. Og folk sluker det. Dette spillet koster milliarder og gjett hvem som må betale det i fremtiden? Like bra å spare feriepengene til å kunne betale regningen senere. 

Anonymkode: 9cec5...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Og du er bortskjemt og sær. 

Anonymkode: 8264a...b31

Sær muligens (med stolthet) men sikkert den minst bortskjemte i hele Norge. 

Anonymkode: 9cec5...5a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å flytte til Spania, Italia, Frankrike eller England. De har hatt det MYE friere enn Norge... Eller hva med Sverige?

Anonymkode: b198f...2e6

Nå åpner jo Europa opp igjen da, er glad jeg ikke bor i Norge. Kan reise fritt i Europa mens nordmenn er innesperret.

Anonymkode: 92254...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke krise, men det er utrolig kjipt når jeg har planlagt og gledet meg gjennom en lang og tung vinter til flere turer som har blitt avlyst. Sliter en del med depresjon og reising er noe av det som virkelig gjør meg lykkelig. 

Finnes mange fine steder å dra til i Norge, og jeg har allerede planlagt å dra på spahotell, besøke en venninne og en hotellferie på Sørlandet. I tillegg får jeg betalt ned masse på gjeld, og pusset opp litt, noe som trengs. 

Når grensene åpner igjen så skal jeg helt klart ut å reise igjen. Reiselivsbransjen trenger også at turismen kommer i gang igjen, selv om det sikkert ikke blir på samme måte som før. 

Strender i Norge kan for øvrig ikke sammenlignes med strendene i Karibien, der er det fint ass. 

Anonymkode: 385af...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 8.47, AnonymBruker skrev:

Det virker på mange som det er helt krise å måtte tilbringe ferien i Norge , hvorfor ? Det er snakk om en sommer .

Anonymkode: 717bc...711

Dårlig vær. Dyrt. Litt kjedelig. Går glipp av mange opplevelser som man får ved å møte andre kulturer. 

Anonymkode: 4ab3d...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ta ut minst mulig ferie i sommer. Venter heller til jeg kan reise igjen. Ferie i Norge er ikke et alternativ. Jeg reiser som regel på ferie alene. I Norge ville det ha blitt ensomt og ikke minst veldig dyrt. Mye lettere å bli kjent med folk når man er i utlandet. Jeg ønsker også å vite at jeg får sol og varme. Jeg vil oppleve nye omgivelser og kulturer. Gå på oppdagelsesferd og spise fremmed mat.

Jeg sutrer ikke. Jeg godtar at sånn er det nå. 

Anonymkode: 0b5e9...312

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hørt noen jeg kjenner uttale at det er krise med ferie i Norge. For min egen del er reising min aller største hobby. Pleier å besøke 5-10 land hvert år (fordelt utover året) og hadde utenlandsplaner også denne sommeren, men selv ikke jeg har uttalt eller tenkt at ferie her hjemme er noen krise. Det er bare sånn det er i år, og da får man gjøre det beste ut av det. Jeg blir også veldig værsyk, og har det aller best i sol og varme. Men det kommer nye muligheter til å reise, så dette tar jeg med knusende ro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen krise. Men, jeg liker å oppleve nye steder, kulturer, mat, klima...

jeg har reist mye i Norge også, og har nå etterhvert begynt å glede meg til norgesferie i år.  Men, jeg skal være den første til å innrømme at jeg ble skikkelig skuffet over at planlagt (og betalt) utenlandsferie går fyken. Vi hadde en virkelig flott ferie planlagt, både med gode venner og storfamilie. Ikke lett å klare å samle så mange for ferie i utlandet, og vi har gledet oss veldig mye til denne turen. 

Hadde jeg ikke allerede booket årets utenlandsferie hadde ikke skuffelsen over å måtte være i Norge så stor. 
 

Jeg må også si at Prisnivået i Norge er med på å stjele litt av sjarmen. Skal man på hotellferie ender man opp med å bruke vanvittige summer bare på mat. 

Anonymkode: dca2b...dbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å flytte til Spania, Italia, Frankrike eller England. De har hatt det MYE friere enn Norge... Eller hva med Sverige?

Anonymkode: b198f...2e6

Mye friere🤪?

Anonymkode: e914b...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.5.2020 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Nå åpner jo Europa opp igjen da, er glad jeg ikke bor i Norge. Kan reise fritt i Europa mens nordmenn er innesperret.

Anonymkode: 92254...a2b

Ingen i Norge er innesperret. Du har misforstått noe forferdelig.

Anonymkode: e914b...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen i Norge er innesperret. Du har misforstått noe forferdelig.

Anonymkode: e914b...417

Innesperret i eget land.. Andre land åpner for turisme.

Anonymkode: 92254...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er krise når man kommer fra et annet land og har foreldre/resten av familien boende i utlandet. Har ikke vært i Norge en eneste sommeren på de 20 årene har har bodd her! Utrolig skuffende og sårt å ikke få reist i år... Ikke fikk jeg lov å spare noe av ferien til neste år, samt at du er bundet til skoleferier med barn som går på skole. 
Alle vennene til unger kommer til å reise på hytta, så det blir veldig ensomt - tenåringer trenger å være sammen med jevnaldrende enn bare med foreldre. 

Anonymkode: 8dac4...9bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt av alle som bare måååå reise rundt. Ser dere ikke hvordan det er rundt i verden?? Det et snakk om EN, 1!!! sommer🙄 

Selv ferierer jeg alltid i Norge, drar kanskje en svipptur innom nord Sverige eller Finland om jeg virkelig skal gjøre noe eksotisk... 

Hilsen nordlending som aldri har vært lenger sør enn Trondheim🤣

Anonymkode: 3e3bd...ee4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...