Neutral90 Skrevet 25. august 2020 #121 Del Skrevet 25. august 2020 Ååå for en fin oppdatering, det virker som du har det veldig godt 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 27. august 2020 Forfatter #122 Del Skrevet 27. august 2020 I dag er jeg 20+1, og halvveis!!! 🤩 Hjelpes, hvor var det tiden ble av? Jeg har ikke kjent noe mer bevegelse, men har fått beskjed av jordmor at jeg ikke kan forvente å kjenne noe særlig før tidligst uke 20, siden jeg har morkaken foran. Blir mer og mer usikker på om det jeg har kjent tidligere egentlig er lillegull, eller om jeg bare har ønsket at det skal være han. Prøver å ikke stresse så mye med det enda, alt så helt fint ut på OUL, jeg får fokusere på det enn så lenge. Vogna jeg bestilte har nå kommet, og jeg elsker den! Den er jo bare såå lekker! Gleder meg til å trille masse turer med sønnen vår oppi der. Fikk også kjøpt en fin vognpose fra Reflex til halv pris, og den passet helt perfekt nedi vogna. Prøver å følge med på alt som er på tilbud nå av ting jeg vet vi kommer til å trenge, for det er jo en del på salg nå som passer til vinterbaby. 😊 Formen min er for det meste fin, så lenge jeg er flink og lytter til kroppen. På tirsdag så presset jeg meg alt for langt, og når jeg stemplet ut fra jobb hadde jeg gått over 23.000 skritt allerede. Da hadde jeg vondt i korsryggen, var øm i halebeinet, strålinger nedover ene beinet gjennom rumpa, var helt nummen i begge beina og kjente på en ubehagelig prikking i bein og føtter. Det var så vidt jeg klarte å stå oppreist, og hvert skritt jeg tok gjorde rett og slett vondt. Når jeg dro på jobb i går så kjente jeg tydelig at å gå masse på asfalt var det siste denne kroppen trengte, så jeg dro hjem etter tre kvarter. Etter gårsdagens hvile er jeg på beina igjen i dag, og fikk gjennomført hele arbeidsdagen uten problemer. Så jeg må bare være kjempeflink og lytte til kroppen, så går dette bra. 😊 Jeg gikk på vekta her for noen dager siden.. «Hæ?! Jeg kan ikke ha gått opp 10 kilo?!» tenke jeg. Og har gått på vekta hver morgen siden. 85,5 kg sier den. Hver morgen. Rikker seg ikke. Så joda, jeg har gått opp 10 kilo så langt. Kanskje jeg går opp mye fordi jeg er høy? Jeg spiser ikke mer enn normalt, og spiser stort sett sunt. Spiser egentlig ganske likt som før jeg ble gravid, bare at jeg spiser mer frukt og mindre godteri. Jeg tror mye av grunnen til at jeg tenker på det er fordi det er satt tall på hva som er normalt, og jeg ligger over det tallet. Men jeg tror ikke jeg egentlig skal trenge å bekymre meg noe for det enda. Får se hva jordmor sier på neste kontroll, da har jeg jo sikkert gått opp enda mer. 🙈 Ellers er det lite nytt tror jeg. Jeg har gravidhjerne, så glemmer litt ting og tang, men det er helt greit. Jeg er litt surrete til vanlig, så ikke sikkert folk merker så veldig mye forskjell egentlig. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 27. august 2020 #123 Del Skrevet 27. august 2020 Hurra! Du er halvveis!!😁🙌🏼 ❤️ Så fint at du er så fornøyd med vogna, det er viktig! ☺️ Fargen så veldig stilig ut!😁 Er den god å trille? Greit å passe på å kjøpe ting på tilbud! Blir fort dyrt😅 10kg tror jeg er veldig fort gjort å gå opp, tror fort det går den veien med meg også🙈😂 Men jeg tenker at det viktigste er jo at den lille har det bra der inne, så kan man alltids gå ned igjen etter svangerskapet😅 Jeg kjenner meg veldig igjen i å glemme ting og tang om dagen😂 To dager på rad som mannen har kommentert at jeg har glemt å skru av ovnen etter bruk😅🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 27. august 2020 Forfatter #124 Del Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, Hopptimisten skrev: Hurra! Du er halvveis!!😁🙌🏼 ❤️ Så fint at du er så fornøyd med vogna, det er viktig! ☺️ Fargen så veldig stilig ut!😁 Er den god å trille? Greit å passe på å kjøpe ting på tilbud! Blir fort dyrt😅 10kg tror jeg er veldig fort gjort å gå opp, tror fort det går den veien med meg også🙈😂 Men jeg tenker at det viktigste er jo at den lille har det bra der inne, så kan man alltids gå ned igjen etter svangerskapet😅 Jeg kjenner meg veldig igjen i å glemme ting og tang om dagen😂 To dager på rad som mannen har kommentert at jeg har glemt å skru av ovnen etter bruk😅🙈 Jeg har ikke prøvd å trille den ute enda, tenkte å ta den med ut på tur sammen med hundene enten i helgen eller neste helg. Men den veldig god å trille inne selv om jeg kjøpte med outdoor-hjul 😊 Det er nok det, og er det en ting jeg har lært så er det at det er veldig(!) individuelt hvor mye man går opp. I en termingruppe jeg er med i har folk gått alt fra 0 til 15 kg. Jeg ble vel mer overrasket siden jeg ligger såpass over normalen foreløpig. 😅 Men det bekymrer meg heldigvis ikke sånn veldig mye altså 😊 Litt skummelt å glemme ovnen. Jeg har heldigvis en sånn greie at jeg må dobbelsjekke før jeg setter meg og spiser, det har faktisk reddet meg et par ganger nå. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 28. august 2020 #125 Del Skrevet 28. august 2020 Herregud så fort tiden går! Husker det som i går at du tok den positive graviditetstesten, og tenk at du allerede er halvveis😍 Godt å høre det går ganske så fint så lenge du hører på kroppen, det er viktig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 3. september 2020 Forfatter #126 Del Skrevet 3. september 2020 21+1 - Advarsel, syteinnlegg! Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal starte dette innlegget, så jeg bare skyter det ut: Jeg er en av de som ikke trives så godt med å være gravid Eller, det er noe koselig med det, men selv om jeg har et relativt enkelt svangerskap så sliter jeg skikkelig med å ikke strekke til over alt. Jeg klarer ikke gi 100% på jobb, for jeg har bekkenløsning og må ta flere pauser enn normalt, jeg klarer ikke gi 100% hjemme, jeg klarer ikke gi hundene mine like mye som før. Jeg strekker rett og slett ikke til! Og det er svært liten forståelse å få for det både på jobb og på hjemmebane føler jeg. For hvis jeg klarer å jobbe fullt, så må jeg da klare å fungere som normalt hjemme også, eller? Det er nå sånn det føles hvertfall. Forventninger over alt, langt over hva jeg kan oppnå nå. Og så har jeg litt som motto at «den som gir seg er en dritt», og jeg stiller kanskje litt store krav til meg selv noen ganger. Så jeg pusher meg videre, hele tiden, hele døgnet... helt til jeg ikke makter å stå oppreist lenger... og i dag er en sånn dag. Kroppen gjør så vondt. Det svir og verker i knær, hofter, rygg og skuldre. Jeg klarer knapt å stå oppreist, jeg er helt nummen i beina. I dag føler jeg at jeg har tatt det rolig, men likevel har jeg presset beina mine over 14.000 skritt så langt i dag. Normalt sett ville det ikke vært noe problem, så det er veldig uvant for meg å bli så sliten i kroppen. Legg lite søvn og masse hormoner oppå det hele, så har du meg akkurat nå. Som sagt så er det noe koselig ved det å gå gravid også. Jeg kjenner nå helt tydelig bevegelse fra lillegull, og det er nok ikke lenge igjen før mannen kan kjenne det også nå. Og akkurat det å kjenne bevegelse, tegn til liv, det nyter jeg bare! Det synes jeg er så koselig. Beklager syteinnlegg i dag, jeg vet jeg er kjempeheldig som er gravid og har sluppet unna mye i graviditeten, men akkurat i dag trengte jeg virkelig en utblåsing. Jeg gleder meg så inderlig til lillegull har kommet til verden! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. september 2020 #127 Del Skrevet 3. september 2020 Styrkeklem ❤️ der er lov å føle på at det er vanskelig,eller kanskje ikke helt som man trodde det ville være. Du er garantert god nok som du er og det er bare naturlig at du ikke kan prestere som før (enn så lenge) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 3. september 2020 #128 Del Skrevet 3. september 2020 Det må være lov å kjenne på disse følelsene også! 🤗 Det er vondt å føle at man ikke strekker til, man vil jo så gjerne være tilstede på alle plan. Du er i en stor endring både psykisk og fysisk, så dette er helt naturlig tenker jeg ❤️ Har du vurdert å kanskje sykmeldes litt, for å kanskje få mer energi hjemme? Bare en tanke. Sender deg en god klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 3. september 2020 Forfatter #129 Del Skrevet 3. september 2020 2 timer siden, Neutral90 skrev: Styrkeklem ❤️ der er lov å føle på at det er vanskelig,eller kanskje ikke helt som man trodde det ville være. Du er garantert god nok som du er og det er bare naturlig at du ikke kan prestere som før (enn så lenge) 2 timer siden, SUPERMIRI skrev: Det må være lov å kjenne på disse følelsene også! 🤗 Det er vondt å føle at man ikke strekker til, man vil jo så gjerne være tilstede på alle plan. Du er i en stor endring både psykisk og fysisk, så dette er helt naturlig tenker jeg ❤️ Har du vurdert å kanskje sykmeldes litt, for å kanskje få mer energi hjemme? Bare en tanke. Sender deg en god klem Tusen takk ❤️ Dere er gode! Noen ganger er det bare noen gode ord som skal til for å løfte dagen litt igjen. Så tusen takk for at dere tok dere tid til det. ❤️ Det er jo mye hormoner i sving her også, jeg merker jo det veldig på humøret. Det skal ikke så mye til for å vippe meg av pinnen som før. 😅 Jeg hadde 40% sykemelding før ferien, noe som fungerte greit, og så har jeg egentlig holdt meg borte fra legen etter ferien fordi jeg vet han vil jeg skal fortsette (helst øke) sykemelding. 😇 Jeg vet jeg burde høre på legen, men det passer litt dårlig akkurat nå. Om to uker skal jeg oppsøke han og høre på han. Men hvis jeg fortsetter å ha like mye vondt så må jeg vel krype til korset før det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 4. september 2020 #130 Del Skrevet 4. september 2020 Skjønner deg godt jeg! Kjenner det veldig likt, på tross av at svangerskapet er relativt uproblematisk. Men jeg trives ikke som gravid, jeg er lei av å måtte ta hensyn til egen kropp hele tiden, ikke kunne gjøre det vanlige jeg pleier. Er selvsagt evig takknemlig for at jeg er gravid, og det er koselig å kjenne bevegelser, men utover det gleder jeg meg til å være ferdig. Mange spør meg om det ikke er koselig å gå gravid, og jeg bare «absolutt ikke»🙈😅 Synes forøvrig en sykemelding hørtes fornuftig ut. Jeg begynte med 20 % sykemelding, noe som gjorde at jeg fikk den ene dagen å hente meg inn på. La den inn slik at jeg ikke jobbet flere enn 2 dager på rad (jobber turnus). Du må jo ikke tenke at sykemeldingen skal være så høy, du kan jo begynne lavere for å prøve deg frem😉 jeg orker ikke å slite meg ut før den mest slitsomme tiden i livet mitt😅 så prøver å holde enhenne balansegang mtp jobb, for at jeg fortsatt skal ha det bra til å klare å gjøre en del av det jeg ønsker hjemme og😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 4. september 2020 Forfatter #131 Del Skrevet 4. september 2020 1 time siden, bondekone skrev: Skjønner deg godt jeg! Kjenner det veldig likt, på tross av at svangerskapet er relativt uproblematisk. Men jeg trives ikke som gravid, jeg er lei av å måtte ta hensyn til egen kropp hele tiden, ikke kunne gjøre det vanlige jeg pleier. Er selvsagt evig takknemlig for at jeg er gravid, og det er koselig å kjenne bevegelser, men utover det gleder jeg meg til å være ferdig. Mange spør meg om det ikke er koselig å gå gravid, og jeg bare «absolutt ikke»🙈😅 Synes forøvrig en sykemelding hørtes fornuftig ut. Jeg begynte med 20 % sykemelding, noe som gjorde at jeg fikk den ene dagen å hente meg inn på. La den inn slik at jeg ikke jobbet flere enn 2 dager på rad (jobber turnus). Du må jo ikke tenke at sykemeldingen skal være så høy, du kan jo begynne lavere for å prøve deg frem😉 jeg orker ikke å slite meg ut før den mest slitsomme tiden i livet mitt😅 så prøver å holde enhenne balansegang mtp jobb, for at jeg fortsatt skal ha det bra til å klare å gjøre en del av det jeg ønsker hjemme og😉 Så godt å høre at jeg ikke er alene om å føle det sånn! Man får jo litt dårlig samvittighet for å føle det på den måten også. Jeg prøver å bruke litt tid på selvpleie nå sånn at det skal føles litt lettere. Som gravidyoga, svømming, etc. Tenkte jeg skulle unne meg en helg på et spahotell snart også, kunne virkelig trengt en god massasje og bare ren avslapping. Jeg er på randen til å spørre pent om jeg kan få en sykemelding på bare 20%, men sist jeg var hos legen og ba om det så fikk jeg 40%. Derfor jeg drøyer litt med det, for 40% var å møtes på midten av hva jeg ville jobbe og hva han mente jeg burde jobbe. Jeg har en veldig fysisk jobb, jeg står og går stort sett hele dagen, og det foregår for det meste på asfalt. Så legen vil at jeg skal fortsette med å gå mye, men heller gå i skog og mark enn på asfalt. Sånn det er nå prøver jeg å gå en time-halvannen tur med hundene i skogen etter jobben, men det er ikke hver dag jeg klarer. Så nå må mannen steppe opp litt mer kjenner jeg. Han kan ikke ligge på sofaen når hundene trenger tur, for hvis han ikke tar den turen så klarer ikke jeg å la være heller. Han er bare pent nødt til å legge fra seg den «jeg orker ikke det nå»-holdningen han har fått etter han begynte å jobbe skift. Men ja, om to uker har jeg muligheten til å gå ned til å jobbe bare 50% hvis jeg trenger det, så jeg prøver bare å holde ut i to uker til nå. Og så har jeg alliert meg med ei kollega fra neste uke så hun avlaster meg en del neste uke, hun slet selv med bekkenløsning når hun gikk gravid, så hun er veldig forståelsesfull heldigvis. Men jeg er helt enig i at det er dumt å slite seg ut for mye rett før den mest krevende tiden i livet vårt ja 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 4. september 2020 #132 Del Skrevet 4. september 2020 Tenk iallefall på deg selv. Jeg har, etter de siste årene, blitt litt mer kynisk ift jobb. Det er ingen som takker deg om du pusher for mye, og en graviditet er en kort periode i livet ditt. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 4. september 2020 Forfatter #133 Del Skrevet 4. september 2020 23 minutter siden, bondekone skrev: Tenk iallefall på deg selv. Jeg har, etter de siste årene, blitt litt mer kynisk ift jobb. Det er ingen som takker deg om du pusher for mye, og en graviditet er en kort periode i livet ditt. 😉 Du har helt rett i det altså. 😊 Jeg får bruke helgen til å tenke litt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 12. september 2020 Forfatter #134 Del Skrevet 12. september 2020 (endret) 22+3 Hodet henger fortsatt ikke helt med på de kroppslige forandringene. Magen har blitt rundere og egentlig ganske fin, så akkurat den trives jeg med. Men jeg går stadig på en smell når det gjelder hvilke fysiske begrensinger graviditeten fører med seg for min del. I går var jeg på skogstur med hundene og måtte til slutt bare snu da det kjentes ut som at noen stakk en kniv inn i korsryggen på meg. På vei ut igjen så hadde jeg masse strålinger ned i beina, jeg ble plutselig varm, svimmel og ør i hele kroppen, og skjønte at jeg var på vei til å svime av. Jeg klarte såvidt det var å gå ut av skogen ved hjelp av fokus fremover og på pusten. Så snart jeg satt meg i bilen seig jeg sammen og lukket øynene, tårene presset på, jeg klarte å komme meg ut. Jeg var heldigvis ikke alene på tur, for det var en skikkelig guffen opplevelse. Mannen måtte kjøre hjem, mens jeg satt helt nummen i kroppen i passasjersetet. Turen i skogen ble vel knappe 3 km lang bare.. Så på mandag skal jeg ringe til legekontoret for å bestille en time hos legen. Jeg forstår at jeg ikke kan fortsette å presse meg gjennom 100% jobb. Særlig ikke med en så aktiv jobb som jeg har. Jeg er vandt til å være veldig aktiv både hjemme og på jobb, og sliter med å sitte mye i ro. Men det er jeg bare nødt til å øve på fremover. Så jeg har bestilt meg Disney+ blant annet. Hvis noen har noen gode tips til hvordan ikke bli så innmari rastløs når man må holde seg i ro så tas det imot med glede 😅 Ellers er det ikke mye nytt å melde om graviditeten, jeg kjenner mer og mer liv, og det er veldig hyggelig da! Nå kan nok også mannen kjenne det hvert eneste øyeblikk 🥰 Endret 12. september 2020 av vegasus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 12. september 2020 #135 Del Skrevet 12. september 2020 For en ekkel opplevelse! SÅ bra du skal lytte mer til kroppen din og det den forteller deg 🧡 Det tror jeg er utrolig viktig! Samtidig så skjønner jeg dilemmaet ditt så utrolig godt, det med å lytte til kroppen. Jeg har en veldig aktiv jobb selv, og jobben er svært avhengig av meg og min tilstedeværelse. Jeg må si jeg gruer meg til eventuelt/dersom kroppen ikke takler ting så godt lenger, og jeg må sykmeldes til en viss grad. Jeg har en sjef som fort kan tenke mer på seg selv og sin problemer i første omgang, så gruer meg såå til en eventuell reaksjon på noe sånt 😅 Vil tro jeg fort kan presse meg for langt også 🙈 Så koselig at baby gir mer og mer bevegelse i fra seg 🥰 Så stas! Nå fortjener du litt roligere dager, slik at du orker å både være kollega, samboer og hundemamma ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 21. september 2020 Forfatter #136 Del Skrevet 21. september 2020 23+5 Nå vil de prøve å redde gutten vår hvis noe skjer! Det er helt utrolig å tenke på! ❤️ Men jeg håper han holder seg i magen min i mange uker til 🥰 Jobbmessig er det heldigvis veldig mye roligere nå, jeg kan senke skuldrene litt og ta det mye mer med ro. Dermed har kroppen føltes litt bedre også, så i helgen tok jeg meg en tur på fjellet og gikk en fjelltur fra 1080 moh til ca 1500 moh 🙊😅 Hadde med meg en egen stolbærer, slik at jeg kunne hvile godt med en gang jeg kjente antydning til vondt i kroppen. Selve turen gikk greit, det tok noen timer, og jeg var rimelig sliten etterpå. Under middagen derimot så stivnet jeg helt og da fikk jeg skikkelig vondt i kroppen igjen! Igjen så har jeg klart å presse meg litt lenger enn jeg burde. 🙈 Så søndagen gikk bare med til hvile og bilturen hjem. I dag er det jobb, men veldig rolig start på arbeidsuken. Jeg slipper heldigvis å gå noe særlig i dag, så kroppen får en dag til med hvile. 😊 Jeg kjenner meg mer positiv til å gå gravid nå som ting er roligere rundt meg, jeg føler ikke fult så mye på press fra alle kanter, og klarer å ta mer og mer hensyn til meg selv nå. Hodet har kanskje endelig begynt å tilpasse seg alle de kroppslige forandringene også. 😋 Avslutningsvis vil jeg komme med en skikkelig koselig oppdatering; Mannen klarte endelig å kjenne tydelig liv i går! Han har vært så usikker på hva han har kjent tidligere, men nå var han ikke i tvil! Og han ble såå stolt over lille gutten vår! Det var stas ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 21. september 2020 #137 Del Skrevet 21. september 2020 Så fin oppdatering😍 Godt å høre at ting er litt roligere rundt deg, og spesielt koselig at mannen har klart å kjenne liv!😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 21. september 2020 #138 Del Skrevet 21. september 2020 Så koselig❤️🤩 Jeg gleder meg såå til vi kan begynne å kjenne liv!😍🥰 Fint at du har blitt bedre til å lytte til kroppen din, det er viktig ikke bare for deg selv men også for barnet i magen din❤️ Ta vare på deg selv og den lille! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 25. september 2020 Forfatter #139 Del Skrevet 25. september 2020 24+2 Da har jeg vært hos både lege og jordmor denne uken. Begge to synes utviklingen på magen og vekten var helt fin. Jeg har gått opp 12-13 kg til nå, og det var veldig deilig å få høre fra både lege og jordmor at det ikke er for mye. 😊 Legen sykemeldte meg 100% ut svangerskapet, så nå er det bare å roe ned ti hakk. Det tror jeg nok at jeg har godt av. Så nå skal dagene fremover brukes til å trene opp kjernemuskulatur og forberede meg til fødsel, i tillegg til skogsturer med hundene og redebygging, og selvfølgelig slappe av masse 😊 Jeg kjenner akkurat nå at det er en stor lettelse at jeg har blitt sykemeldt. Det er forøvrig mannen glad for at jeg ble også. Jeg fikk lov til å jobbe ut denne uken så jeg kunne overlate det lille jeg hadde igjen på jobben til noen andre og rydde ut tingene mine. Så etter dagen i dag skal jeg ikke tilbake på jobb på over et år. Herregud, akkurat det er veldig rart å tenke på. Jeg har jobbet siden jeg var 15 år, så dette blir en ny opplevelse for meg. 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 25. september 2020 #140 Del Skrevet 25. september 2020 Det er nesten så jeg kunne føle at roen senket seg over deg (og meg til og med😂😇) når jeg leste denne oppdateringen. Også veldig godt å høre at du har planene klare, trene kjernemuskulaturen, turer og redebygging, det høres nydelig ut❤️ Nyt denne tiden som er igjen❤️ Tiden flyr vel nå😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå