Gå til innhold

Madeleine McCann saken, er det ikke ganske opplagt


SinfulBby

Anbefalte innlegg

Jeg så dokumentaren for en stund siden, og husker en av vitneforklaringene som spesielt bemerkelsesverdig. Det var en dame som oppdaget en mann i huset som stirret på barnet hennes, og han løp vekk da han ble oppdaget. Noen som husker denne saken? Prøver å finne info på nett og  lurer på om det kan kobles til denne tyskeren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det noe som helst teknisk bevis for at de dopet ned barna sine? Finnes det noe annet annet enn rykter og spekulasjoner?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0eKEA/nye-bevis-i-madeleine-saken-foreldrene-ga-ikke-madeleine-sovemedisin

Et hårstrå er et arkiv over hvilke stoffer man har fått i seg måneder og år bakover. Ingen spor av sovemedisin hos de andre barna. Skal man avfeie dette fordi det ikke passer inn, og heller tro på stygge rykter og slarv?

Jeg tror ikke på det et sekund: At de på sparket skal ha kvittet seg med liket av sin egen 3-åring midt i et middagsselskap uten å bli oppdaget, alt i løpet av en halvtime etter at en annen venn sjekket barna. Det går jo ikke. To oppegående foreldre vil uansett ikke gå sammen om noe sånt umiddelbart etter å ha mistet et barn. All analyseringen av kroppsspråket deres ser jeg på som kvasivitenskap og skittkasting fra ende til annen.  "De hadde hendene nær nesen den kvelden tror jeg ---- de skjulte tydeligvis noe". Man kan like gjerne spå i kaffegrut. Hekseprosessene hadde bedre bevis.

Tyskeren derimot ser like skyldig ut som en valp ved siden av en bæsj. Han drev med innbrudd, er pedofil og misbrukte barn. Han opererte i området da hun forsvant. Han skryter av å ha solgt barn og at han vet hva som skjedde med M. Han hadde full anledning og tid til å kvitte seg med bevis. Han kvittet seg med bilen dagen etter kidnappingen.

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2020 den 9.11, Sjokka skrev:

En ting jeg undrer meg over er Scatland Yard har hatt denne saken i årevis. Saken er også kjent verden over. Hvorfor i alle dager har ikke kriminelle og pedofile verden over blitt sjekket opp? Trodde politiet hadde et register på sånn galninger. Og med tanke på alle politi ansatte som har fulgt saken via media, ikke har reagert noe som helst. Og det når denne tyskeren sitter inne som mistenkt av en annen liten gutt som også befant seg i Portugal. Finner det også merkelig at med en gang det var en tysker som ble mistenkt, og tysk politi overtok Madeleine saken, så ser saken ut til muligens bli løst. Hvorfor har ingen regert på denne bobilen som stod i nærheten av Praia de Luz. La oss håpe politiet dømmer riktig, selv om jeg, og mange andre (ref: Et Madeleine forum) har et annet syn på saken.

Noen som har sett bilde av den korthårete damen som det ble laget tegning av, etter et vitnes forklaring. Hun som spurte: Do you have the girl? Denne damen er skremmende lik Ghislaine som jobbet for Epstein. For å ikke glemme det engelske kongeskipet som lå nærme havnen i Praia de Luz.. Jeg sier ikke det er de som har gjort det, men hvor tilfeldig kan det være at det engelske kongeskipet lå nær havnen i praia de Luz. Har prins Andrew vært ombord?

Utveksling av informasjon om savnede barn og om pedofile og andre kriminelle over landegrensene har vært lite utviklet i Europa, mens man i USA begynte med dette etter at en gutt forsvant i NY på vei til skolen (Nathan) som vel ble første som havnet på melkekartong.

Dette er noe McCanns har jobbet hardt for å få på plass i Europa - og at alarmen går på tvers av landene når et barn forsvinner. Det overrasker meg at en som tilsynelatende oppgir å kunne mye om denne saken, har slukt all negativ sladder om foreldrene, men ikke har fått med seg dette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2020 den 13.04, Apocalypte skrev:

De fikk ikke verken vallergan eller melantonin. Det sistnevnte tror jeg er vanskelig å ta en overdose på uansett.  De fikk Calpol, en forkjølelsesmedisin for barn som gjør de sløve.  Det merkelige er at tvillingene sov gjennom hele ståheien når alle folkene kom for å gjennomsøke leiligheten på natta.

"De fikk Calpol". Du vet altså hvilken medisin de fikk, selv om det er bevist at de ikke har fått noen medisin.

Skal si denne fantasihistorien lever sitt eget liv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2020 den 4.14, Sjokka skrev:

Jeg har satt meg veldig mye inn i saken, og med all respekt, så tror jeg ikke du har fått med deg all informasjon rundt denne triste og vonde saken. Gerry McCann opprettet et fond bare få dager etter Madeleines forsvinning. The McCann's har absolutt tjent en enorm sum av kroner, det er snakk om millioner av £. De har betalt ned sinn flotte store villa av fond pengene. Angående Scotland Yard, så hadde/har the McCanns kontakter med personer som sitter i makt fulle stillinger. Det være både statsminister og andre personer høyt oppe. Til og med prince Charles av England gikk ut i media for å støtte opp om Madeleines forsvinning. Mange forsvinninger av barn i England, men KUN Madeleines sak har prince Charles uttalt seg om. Hvorfor?? Jeg har ikke svaret på det, men jeg vet det Engelske kongeskipet lå nær inntil lands/(havn?) den natten Madeleine forsvant

Ja Kate skrek, og på bilder kan vi se tydelige store blåmerker på den ene armen rundt håndleddet og oppover. Har disse blåmerkene sammenheng med at en måtte holde Kate fast, hardt og brutalt, da hun oppdaget det med Madeleine? Jeg tror ikke Kate var med på denne forsvinningen, derfor skrik og blåmerker, og Kates bemerkelsesverdige aldring. Gerry holder seg godt, og viser ingen tegn på han har hatt det vanskelig. Visste du at Gerry var registrert i et såkalt predator/misbruk av barn register? Det samme med David Payne, som også er lege, og kamerat med Gerry. David Payne planla hele turen til Praia de Luz, og de var fullt klar over predatorene som holder til i området runt Praya de Luz. Gerry og Kate var jo og besøkte og i kontakt med 2 av predatorene etter kidnappingen.

Google på nett, og søk på you tube. Der ligger masse troverdig  informasjon rundt denne saken. Jeg har sett det meste tror jeg.

Dette høres ut som fryktelig oppkok av konspirasjonsteorier og Fake News. 

Jeg stoler ikke noe som står her uten at det linkes til troverdige kilder. Det vil si store, anerkjente aviser. Jeg gidder ikke se timelange konspirasjonsvideoer på YouTube hvor man må faktasjekke hver eneste påstand.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg får så vondt av denne saken. Den har blitt med meg hele livet, da jeg bodde i Portugal rundt den tiden, men etter jeg selv fikk barn gjør det bare så uendelig vondt å tenke på hvor onde noen mennesker kan være. Det er så man håper at hun døde så fort som mulig, og det er jo en helt forferdelig tanke.

Kjære, Madeleine. Hvor enn du er nå, så haper jeg at Gud har beskyttet deg mot mennesket. Den verste skapningen på jord. 

❤️

  • Liker 6
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Uff, om de finner noe så får iallfall familien svar, om enn veldig trist. Ansiktet til den jenta har fulgt oss i så mange år, har alltid håpet at hun enten skulle dukke opp eller i det minste at hun led minst mulig før hun ble drept.
 

Ble overrasket over at en amerikansk venninne ikke visste noe om Madeleine  etter at jeg viste henne bilde nylig. Saken har vel først og fremst blitt dekket i europeiske nyheter. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det Jørn Lier Horst sier om at politiet trolig har noe veldig konkret og gå etter når de leter der de leter akkurat nå. 
Kan jo krysse fingrene for at det har kommet en tilståelse..

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (4 minutter siden):

Interessant det Jørn Lier Horst sier om at politiet trolig har noe veldig konkret og gå etter når de leter der de leter akkurat nå. 
Kan jo krysse fingrene for at det har kommet en tilståelse..

 

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pipaluk skrev (12 minutter siden):

Link?

Dagbladet

 

Horst nevner også hvor lett det kunne være å skjult henne i feks en ryggsekk og fått det til å se ut som en tur i skogen når man skulle kvitte seg med liket

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (1 time siden):

Dagbladet

 

Horst nevner også hvor lett det kunne være å skjult henne i feks en ryggsekk og fått det til å se ut som en tur i skogen når man skulle kvitte seg med liket

Helt utrolig hele saken. Han skal altså tatt med seg en treåring fra en leilighet, gjennom et lite vindu. Uten at noen har sett noe.  Uten at noen har hørt et hyl. Så har han dratt i vei med henne, drept henne kanskje puttet henne i en sekk, og dumpet henne i havet. 

Mye logistikk for at det skal fungere uten å bli tatt 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (2 timer siden):

Helt utrolig hele saken. Han skal altså tatt med seg en treåring fra en leilighet, gjennom et lite vindu. Uten at noen har sett noe.  Uten at noen har hørt et hyl. Så har han dratt i vei med henne, drept henne kanskje puttet henne i en sekk, og dumpet henne i havet. 

Mye logistikk for at det skal fungere uten å bli tatt 

Eller så har hun våknet av seg selv og gått ut av leiligheten selv for å lete etter mamma og pappa feks og han har sett henne og plukket henne opp. 
Små barn er ofte veldig naive og godtroende ovenfor fremmede. 
 

Det skjer jevnt og trutt av 3-4 åringer våkner om natta og går ut av huset/leiligheten. En av årsakene til at det særlig i byer er vanlig med lås på døra høyt oppe. 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minner om at for noen få år siden ble en voksen kvinne kidnappet/drept og fjernet fra huset sitt midt i et boligfelt midt på lyse dagen og ingen så noe da heller.

Hun er fortsatt borte

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være forsiktig med å anklage folk som kan være uskyldige til det er bevisst.

Mange uskyldige har blitt anklaget for ting de ikke er skyldige for.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervence skrev (Akkurat nå):

Du skal være forsiktig med å anklage folk som kan være uskyldige til det er bevisst.

Mange uskyldige har blitt anklaget for ting de ikke er skyldige for.

Absolutt. Det har jo vært siktelser i denne saken før.. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Gasellen said:

Interessant det Jørn Lier Horst sier om at politiet trolig har noe veldig konkret og gå etter når de leter der de leter akkurat nå. 
Kan jo krysse fingrene for at det har kommet en tilståelse..

 

Det var visst ikke noe tilståelse eller tips/hint fra mistenkte… Det var vel heller en gammel kompis av han den gangen som tipset om at mistenkte pleide å være ved innsjøen, i tillegg er det kommet frem at mistenkte var der bare noen dager etter forsvinningen….

Jeg HÅPER håper så inderlig at de finner noe som indikerer at hun er funnet og død. Denne saken har spist meg opp innvendig i alle de år…Jeg har slitt med søvn og livsglede i perioder når jeg har tenkt for mye på denne saken og stakkars jenta. For hennes del håper jeg at hun ikke lever. Heller det enn et liv hun evt har nå i de aller værste hender. Fy søren. Hadde jeg fått kloa i de som er involvert i denne saken skulle de virkelig fått opplevd sitt aller verste mareritt. Jeg har fantasert så mange ganger om hva jeg hadde gjort med gjerningspersonene hvis jeg hadde fått frie hender… Det er utrolig nok litt terapi når jeg nesten ikke klarer å sove fordi jeg tenker på den stakkars Madeleine. 
 

Håper de finner ut noe nå, det verste er jo å ikke vite❤️

Endret av Rakel86
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...