Gå til innhold

Madeleine McCann saken, er det ikke ganske opplagt


SinfulBby

Anbefalte innlegg

Det er vel ingen forsvunnet barn sak som har fått så mye mediedekning som Madeleine McCann saken, det var en helt hinsides mediedekning som alle andre forsvunnet barn sak foreldre bare kan misunne. Jeg tenker at det er nettopp sakens kjerne, europeiske barn er ettertraktet og godt betalt for i menneskehandel systemet, og jeg tenker at de som tok henne fikk panikk da hun ble på forsiden av alle aviser, alle nyhetsdekninger, det er vel knapt et menneske som ikke kjenner igjen lille Madeleine på et bilde, så de ble nødt å ta livet av henne og dumpe henne, hun ble for kjent rett å slett, de kunne ikke selge henne.

Endret av Miss Blue
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, slask skrev:

Dansk politiker Palsvig forklarer litt om Madeleine.
Ingen konklusjon, men noen fakta.

Det var vel veldig tynt med fakta her, og fryktelig mye synsing. Og å kalle han politiker er vel å fremstille situasjonen noen grader mer seriøst enn det er. 

Men JFCIASH, du klarer grave frem noen underholdende tullinger. Dette var den menneskelige versjonen av å se på et togkrasj i sakte film. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Miss Blue skrev:

Det er vel ingen forsvunnet barn sak som har fått så mye mediedekning som Madeleine McCann saken, det var en helt hinsides mediedekning som alle andre forsvunnet barn sak foreldre bare kan misunne. Jeg tenker at det er nettopp sakens kjerne, europeiske barn er ettertraktet og godt betalt for i menneskehandel systemet, og jeg tenker at de som tok henne fikk panikk da hun ble på forsiden av alle aviser, alle nyhetsdekninger, det er vel knapt et menneske som ikke kjenner igjen lille Madeleine på et bilde, så de ble nødt å ta livet av henne og dumpe henne, hun ble for kjent rett å slett, de kunne ikke selge henne.

Så hvorfor ta henne om kvelden, i en leilighet hvor det også er to andre barn? Og krabbe ut av vinduet med henne? Er det ikke en stor sjanse for at det hadde blitt leven i den leiligheten da? 

 
 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pipaluk skrev:

Så hvorfor ta henne om kvelden, i en leilighet hvor det også er to andre barn? Og krabbe ut av vinduet med henne? Er det ikke en stor sjanse for at det hadde blitt leven i den leiligheten da? 

 
 

 

Det kan jo hende at mulige kidnappere har fulgt med på familien, og sett at de brukte å spise på restauranten alene på kveldene. Om de hadde gjort det flere ganger før denne hendelsen? Så de visste f.eks. at vinduet stod oppe, eller at døren var åpen, og ca. når på kvelden det var mulig å snike seg inn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, NewInTown skrev:

Det kan jo hende at mulige kidnappere har fulgt med på familien, og sett at de brukte å spise på restauranten alene på kveldene. Om de hadde gjort det flere ganger før denne hendelsen? Så de visste f.eks. at vinduet stod oppe, eller at døren var åpen, og ca. når på kvelden det var mulig å snike seg inn. 

Jo da jeg kan se det fra en potensiell kidnappers side. 
utfordringen blir selve gjennomføringen. Hvordan ta med seg en treåring ut gjennom vinduet, uten et kolossalt leven? Og uten at noen av de andre barna reagerer på det? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Jo da jeg kan se det fra en potensiell kidnappers side. 
utfordringen blir selve gjennomføringen. Hvordan ta med seg en treåring ut gjennom vinduet, uten et kolossalt leven? Og uten at noen av de andre barna reagerer på det? 

Ja, jeg klarer ikke se det for meg heller, men nå har jeg aldri vært i en slik situasjon at jeg har trengt å gjøre noe som helst liknende, så det kan jo hende at det fins en måte likevel. Om alle barna hadde fått sovemedisin, er det jo ganske klart at de hadde vært ganske tause og sovet ganske tungt gjennom det hele - enten det var en bortføring eller et drap. Kan jo bare være "flaks" (stygt ord i denne sammenheng, men du skjønner) at barna evt. hadde fått sovemedisin, slik at når mulige bortførere tok seg inn var det stille og rolige tilstander i leiligheten, noe som også gjorde en potensiell bortføring enklere og mindre merkbar. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, NewInTown skrev:

Ja, jeg klarer ikke se det for meg heller, men nå har jeg aldri vært i en slik situasjon at jeg har trengt å gjøre noe som helst liknende, så det kan jo hende at det fins en måte likevel. Om alle barna hadde fått sovemedisin, er det jo ganske klart at de hadde vært ganske tause og sovet ganske tungt gjennom det hele - enten det var en bortføring eller et drap. Kan jo bare være "flaks" (stygt ord i denne sammenheng, men du skjønner) at barna evt. hadde fått sovemedisin, slik at når mulige bortførere tok seg inn var det stille og rolige tilstander i leiligheten, noe som også gjorde en potensiell bortføring enklere og mindre merkbar. 

Kidnapperne visste ingenting om at barna fikk sovemedisin. Så uten den kunnskapen kan jeg ikke fatte at noen utenforstående kan finne på noe sånt, og faktisk klare å ta seg selv ut, pluss en treåring ut dette (lille) vinduet 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miss Blue skrev:

Det er vel ingen forsvunnet barn sak som har fått så mye mediedekning som Madeleine McCann saken, det var en helt hinsides mediedekning som alle andre forsvunnet barn sak foreldre bare kan misunne. Jeg tenker at det er nettopp sakens kjerne, europeiske barn er ettertraktet og godt betalt for i menneskehandel systemet, og jeg tenker at de som tok henne fikk panikk da hun ble på forsiden av alle aviser, alle nyhetsdekninger, det er vel knapt et menneske som ikke kjenner igjen lille Madeleine på et bilde, så de ble nødt å ta livet av henne og dumpe henne, hun ble for kjent rett å slett, de kunne ikke selge henne.

Bra teori

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2020 den 18.14, youcancallmejune skrev:

Nemlig. Det at de kjemper og kjemper for å holde saken varm tyder veldig på at de ikke har noe å skjule. Stakkars mennesker, ikke bare har de mistet barnet sitt, men de må leve med disse mistankene så lenge forsvinningen ikke blir oppklart.

Om de drepte henne/det skjedde et uhell de ville skjule eller ikke, så er de uansett skyldige på mange måter. Du gir ikke barna dine sovemedisin og går ut og spiser på restaurant, og lar leiligheten på bakkeplan stå ulåst! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2020 den 18.23, førstedamen skrev:

Skjekk ut Casey Anthony saken. Den er enda drøyer. Der var det masse bevis på at hun drepte datteren, men hun gikk fri. Nå sa hun i intervju i fjor at hun vil ha flere barn. 

Ja den saken var helt syk! Hun moren la jo ut bilder av seg selv danse på fest samtidig som datteren var savnet, Og skrev under bilde at hun følte seg endelig fri etter å ha blitt kvitt problemet som har holdt henne tilbake..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pipaluk skrev:

Så hvorfor ta henne om kvelden, i en leilighet hvor det også er to andre barn? Og krabbe ut av vinduet med henne? Er det ikke en stor sjanse for at det hadde blitt leven i den leiligheten da? 

 
 

 

Kanskje de var to? Også stod den ene og tok imot under vinduet og rett inn i en bil for eksempel. Det finnes sikkert uendelig med grunner.

(ikke svar til deg, men):

Det er jo også mennesker som tar folk til «fange» og har dem i sitt eget hjem. Kanskje er det derfor moren ikke kan gi opp  og fortsetter å kjøpe gaver osv. Skulle hun dukke opp kan de vise til at de har tenkt på henne og savnet henne hele tiden.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i grunn perfekt timing. Det var vel forsåvidt bare da barna var helt alene. Tror ikke det hadde gått helt etter planen om foreldrene var sammen med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan man se hva McCann tenker i det underbevisste. Når man spiller av det noen har sagt baklengs, kan man få frem beskjeder fra underbevisstheten til den som snakker. Disse beskjedene har vist seg å ofte stemme, selv når en person bevisst prøver å kamuflere det med andre følelser.

Reverse Speech - Voice of the Unconscious Mind

Endret av Susanne23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Druid said:

Det var vel veldig tynt med fakta her, og fryktelig mye synsing. Og å kalle han politiker er vel å fremstille situasjonen noen grader mer seriøst enn det er. 

Men JFCIASH, du klarer grave frem noen underholdende tullinger. Dette var den menneskelige versjonen av å se på et togkrasj i sakte film. 

Nå tror jeg neppe han holder disse foredragene for underholdningens skyld, og bryr seg garantert ikke om å bli kalt tulling.
Han snarere forventer den slags ved å kritisere eliten - overmakta.
Han gjør et solid bidrag til oppvåkningen av kreftene vi har rundt oss, men som ikke har til hensikt å synes.

JFCIASH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, slask skrev:

JFCIASH?

Spoiler

Jesus Fucking Christ In A Sodding Handbasket

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Druid said:
  Hide contents

Jesus Fucking Christ In A Sodding Handbasket

 

Du finner altså togkrasj i sakte film underholdende.
Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, NewInTown skrev:

Det kan jo hende at mulige kidnappere har fulgt med på familien, og sett at de brukte å spise på restauranten alene på kveldene. Om de hadde gjort det flere ganger før denne hendelsen? Så de visste f.eks. at vinduet stod oppe, eller at døren var åpen, og ca. når på kvelden det var mulig å snike seg inn. 

Om de bare hadde ett barn så kan jeg lettere forstå at hun ville vært et ideelt offer. Nå er det tre småbarn kidnapper(e) skal holde styr på.  Med mindre de har observert foreldrene over tid, så vet de ikke om det er mer enn 20 minutte mellom hver gang de ser til barna. 
 

Ville det ikke vært enklere å ta henne på dagtid?
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2020 den 11.47, Helgeline skrev:

Jeg skjønner tankegangen, bare forstår ikke hvordan de praktisk skulle fått det til? Bare de to, på et ukjent sted og med to andre mindre barn å passe. Vet at det er en teori om at jenta døde ved et uhell før middagen, og da kunne de teoretisk ha gjemt henne et sted. 
Men da måtte begge to ha holdt maska under middagen, og spilt et jævla godt skuespill. Ingen av de andre reagerte på noe med væremåten? 
Greit at de er briter og briter av dette sosiale laget er opplært til å holde maska, men at de begge to skal ha greid det tror jeg ikke på. Da må begge være iskalde psykopater i tilfelle.

Det med å gå fra barna slik har jeg hørt er typisk for briter på ferie. Ingen andre driver på sånn, visstnok. Uten at det er noen unnskyldning såklart. 
Jeg tror jenta ble kidnappet, og mest sannsynlig drept. Eventuelt at hun har vandret ut og blitt utsatt for en kriminell handling eller en ulykke slik at hun ikke er blitt funnet. 

Én av foreldrene, som Gerry kan ha funnet jenta død, og dekket over det. Kate kan ha funnet det ut når hun skulle se til henne og derfor fått sjokk.   De visste begge to at hvis hun var død pga deres skjødesløshet, så ville de miste lisensen, og de andre barna. 
 

Så kanskje hun ble dumpet på havet? Gerry rakk å gjøre det før han kom tilbake til middagen og de skulle sjekke barna igjen. 


 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Én av foreldrene, som Gerry kan ha funnet jenta død, og dekket over det. Kate kan ha funnet det ut når hun skulle se til henne og derfor fått sjokk.   De visste begge to at hvis hun var død pga deres skjødesløshet, så ville de miste lisensen, og de andre barna. 
 

Så kanskje hun ble dumpet på havet? Gerry rakk å gjøre det før han kom tilbake til middagen og de skulle sjekke barna igjen. 


 

Ja, det er mulig. Men synes motivasjonen virker rar. Hvis jenta hadde fått sovemedisin og siden dødd som en følge av det, tror jeg ikke det hadde vært noen reell fare for å miste hverken lisens eller barn. Hvis det da ikke var snakk om overdosering. Det er ikke forbudt å gi barna sovemedisin, de er tross alt leger...

Tviler sterkt på at de hadde blitt fratatt tvillingene også, gitt den sosiale statusen de har. Selv om de (og de andre i følget) var svært skjødesløse.


Nå kan det selvfølgelig hende at en eller begge i panikk har bestemt seg for å dekke over en ev ulykkeshendelse. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...