Gå til innhold

Madeleine McCann saken, er det ikke ganske opplagt

SinfulBby

Anbefalte innlegg

Jeg hørte på podcasteren i dag om denne saken.

Politisjefen i saken trodde det var foreldrene pga spor. Alle spor pekte mot dem. De dro hjem til England fra Portugal bare 2 dager etter forsvinningen. Det var kun moren til Madeleine sine avtrykk på vinduet. Noe etterforsker mener beviser om at det nesten umulig kan ha vært andre inne i leiligheten.  Hunder markerte bak sofa og inn mot et skap på soverommet til foreldrene. De markerte også i leiebilen. Var en som mente å ha sett Gerry bære på et barn i pyjamas utenfor. Politietterforsker ble sparket etter mye press fra britisk politi i saken. Britisk politi forsvarte om foreldrene utifra hva jeg får med meg. Portugisisk politi fikk ny etterforsker. Men ny etterforsker har ikke klart å finne nye spor. Leste at sønnen til Mccann familien har spurt foreldrene om hvor de kunne ha gjemt Madeleine. 

Men det viser seg nå at det kan ha vært en tysker som står bak dette. Tyskland sin etterforskning skal være ganske så sikker på at det er en tysker som står bak forsvinningen. Leste på Internett at det er funnet noe i søking nå som sendes til Dna-testing. Dette er i området tyskeren ferdes. Jeg er veldig forvirret av hele saken. Hvilke beviser har de på at han må ha gjort det? 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Eloise12345 said:

Jeg hørte på podcasteren i dag om denne saken.

Politisjefen i saken trodde det var foreldrene pga spor. Alle spor pekte mot dem. De dro hjem til England fra Portugal bare 2 dager etter forsvinningen. Det var kun moren til Madeleine sine avtrykk på vinduet. Noe etterforsker mener beviser om at det nesten umulig kan ha vært andre inne i leiligheten.  Hunder markerte bak sofa og inn mot et skap på soverommet til foreldrene. De markerte også i leiebilen. Var en som mente å ha sett Gerry bære på et barn i pyjamas utenfor. Politietterforsker ble sparket etter mye press fra britisk politi i saken. De fikk ny etterforsker. Men ny etterforsker har ikke klart å finne nye spor. 

Men det viser seg nå at det kan ha vært en tysker som står bak dette. Tyskland sin etterforskning skal være ganske sikker på at det er en tysker som står bak forsvinningen. Leste på Internett at det er funnet noe i søking nå som sendes til Dna-testing. Og dette er i området tyskeren ferdes. Jeg er veldig forvirret av hele saken. Ifølge poden så høres det helt klart som om det er foreldrene som er skyldige ifølge spor og adferd etter forsvinningen. Men det forvirrer når etterforskningen peker på tyskeren. Hvilke beviser har de på at han må ha gjort det? 

De har vel strengt tatt null bevis på at han har gjort det, de baserer mistanken kun på antagelser fordi han var i området den natten hun forsvant og fordi han er en pedofil og har forgrenet seg på flere barn. Men noen konkrete spor som peker på han har de ikke så vidt jeg har skjønt. Det var visst noen som trodde de hadde sett han med en liten jente i pysj, men igjen, bare antakelser.

Jeg syns det virker altfor absurd at foreldrene skulle ha gjort det. Tviler litt på at det er dem, men samtidig er det jo en absurd og syk verden vi lever i, så ingenting sjokkerer lenger. 

Endret av Rakel86
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rakel86 said:

De har vel strengt tatt null bevis på at han har gjort det, de baserer mistanken kun på antagelser fordi han var i området den natten hun forsvant og fordi han er en pedofil og har forgrenet seg på flere barn. Men noen konkrete spor som peker på han har de ikke så vidt jeg har skjønt. Det var visst noen som trodde de hadde sett han med en liten jente i pysj, men igjen, bare antakelser.

Jeg syns det virker altfor absurd at foreldrene skulle ha gjort det. Tviler sterkt på at det er dem, men samtidig er det jo en absurd og syk verden vi lever i, så ingenting sjokkerer lenger. 

I poden sier de at det egentlig umulig kan ha vært andre inne I leiligheten. 

Det er en merkelig sak. De har egentlig lite på tyskeren. Men blir spennende å høre utfallet av funn som de har gjort i søkeområdet. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (47 minutter siden):

I poden sier de at det egentlig umulig kan ha vært andre inne I leiligheten. 

Det trenger ikke ha vært andre i leiligheten. Madeline kan ha våknet og gått ut av leiligheten selv. 
En som evt tok seg inn kan ha brukt hansker for ikke å sette avtrykk.

Hvilke podcast er det dere snakker om forresten? Hva heter den?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (13 timer siden):

Håper de finner ut noe nå, det verste er jo å ikke vite❤️

Det påstås at de har funnet noe som er sendt til DNA-analyse. 

Men dersom det hadde vært noe stort ala beinrester eller klær som veldig sansynlig stammet fra henne hadde det nok vært slått opp overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Gasellen said:

Det trenger ikke ha vært andre i leiligheten. Madeline kan ha våknet og gått ut av leiligheten selv. 

Det er sant. 

Det er en podkaster på Spotify. Der beskrives det som skjedde på en måte som fikk meg til å synes at det er rart at foreldrene er helt sjekket ut av saken. Men selvfølgelig : De kan være uskyldige,  men det kan tyskeren også være så lenge de ikke har gode beviser. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gasellen skrev (På 26.5.2023 den 11.32):

Hvorfor var det vinduet åpent, hvis hun gikk ut på egenhånd?  Klarte hun å åpne porten selv?  Hvis døra var låst, så er det vel tvilsomt at hun kom seg ut selv.  Var døren åpen så er det utrolig at en innbruddstyv gikk ut vinduet, med en treåring på armen, uten at noen hørte noe. 

Uansett så er dette med å overlate tre barn under fire år i en ferieleilighet i utlandet,   omsorgssvikt. Jeg hadde ikke latt hunden min være alene der, så det sier en god del.  Hadde de innrømmet at dette var en feilvurdering så hadde de  kanskje høstet noen sympatipoeng fra meg. Ut fra deres forklaring så er dette helt normal praksis. 

Endret av Pipaluk
Stavefeil
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Pipaluk said:

Hvorfor var det vinduet åpent, hvis hun gikk ut på egenhånd?  Klarte hun å åpne porten selv?  Hvis døra var låst, så er det vel tvilsomt at hun kom seg ut selv.  Var døren åpen så er det utrolig at en innbruddstyv gikk ut vinduet, med en treåring på armen, uten at noen hørte noe. 

Uansett så er dette med å overlate tre barn under fire år i en ferieleilighet i utlandet, uten  omsorgssvikt. Jeg hadde ikke latt hunden min være alene der, så det sier en god del.  Hadde de innrømmet at dette var en feilvurdering så hadde de  kanskje høstet noen sympatipoeng fra meg. Ut fra deres forklaring så er dette helt normal praksis. 

Enig i at det var galt å forlate barna.

En av foreldrene/ eller barnepasser skulle ha vært i leiligheten å passet på barna. De skulle aldri ha gått ut for å drikke alkohol,  mens de hadde 2 små ettåringer, og et barn på 3 år alene i leiligheten. 

Ifølge dokumentar om forsvinningen så sies det at dersom dette var en film så ville folk med en gang hatt en klar mistanke om hvem som sto bak forsvinningen. 

Leste at eier forsøkte å selge leiligheten dette skjedde i. Men ingen ville kjøpe den når de hørte hva som hadde skjedd der. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Pipaluk said:

Uansett så er dette med å overlate tre barn under fire år i en ferieleilighet i utlandet,   omsorgssvikt. Jeg hadde ikke latt hunden min være alene der, så det sier en god del.  Hadde de innrømmet at dette var en feilvurdering så hadde de  kanskje høstet noen sympatipoeng fra meg. Ut fra deres forklaring så er dette helt normal praksis. 

Ser for meg at noen av de ansatte der (med tilgang til nøkkel) har alliert seg med en pedo ( feks han som er mistenkt) for å tjene seg litt ekstra penger. De/den ansatte har isåfall god oversikt over familiens vaner og rutiner som at de spiser ute mens barna ligger alene på rommet… 

At foreldrene skulle stå bak er en mulighet men syns den er far out there hvertfall.. Når skulle mor/far rukket "alt" på den relativt korte tiden? Men igjen, alt er i bunn og grunn mulig i denne saken…

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Rakel86 said:

Ser for meg at noen av de ansatte der (med tilgang til nøkkel) har alliert seg med en pedo ( feks han som er mistenkt) for å tjene seg litt ekstra penger. De/den ansatte har isåfall god oversikt over familiens vaner og rutiner som at de spiser ute mens barna ligger alene på rommet… 

At foreldrene skulle stå bak er en mulighet men syns den er far out there hvertfall.. Når skulle mor/far rukket "alt" på den relativt korte tiden? Men igjen, alt er i bunn og grunn mulig i denne saken…

Jeg er nok den som tenker at både foreldrene  og tyskeren burde hatt status mistenkt. Jeg mener at foreldrene burde fått straff på lik linje med portugisiske regler for å ha forlatt barna. 

Jeg forstår heller ikke hvordan foreldrene kan ha skjult henne på en så kort tid. Når ble Madeleine sist sett av andre enn familien? Kunne de hatt sjansen til å skjule henne så godt innen en viss tidsfrist? Hvor skal de isåfall ha gjemt henne? 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler boken "Sannheten om løgnen" av sjefsetterforsker i Madeleine-saken, Gonçalo Amaral. Den finnes som e-bok. Han er overbevist om foreldrenes skyld, pga en rekke beviser/indisier. Barna skal bl.a ha blitt dopet ned for at foreldrene kunne være ute, og det stilles spørsmål om M kan ha fått overdose. Bra bok, men selvsagt ganske så subjektiv. Det gikk jo ikke så bra med Amaral, han ble sparket etter press fra britiske myndigheter (!) Og led økonomisk ruin og ble alvorlig syk etter det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (2 timer siden):

Jeg er nok den som tenker at både foreldrene  og tyskeren burde hatt status mistenkt. Jeg mener at foreldrene burde fått straff på lik linje med portugisiske regler for å ha forlatt barna. 

Jeg forstår heller ikke hvordan foreldrene kan ha skjult henne på en så kort tid. Når ble Madeleine sist sett av andre enn familien? Kunne de hatt sjansen til å skjule henne så godt innen en viss tidsfrist? Hvor skal de isåfall ha gjemt henne? 

Det er jeg enig i. Det var ekstremt uaktsomt å forlate barna sovende alene i leiligheten. Helt uforståelig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (11 timer siden):

Enig i at det var galt å forlate barna.

En av foreldrene/ eller barnepasser skulle ha vært i leiligheten å passet på barna. De skulle aldri ha gått ut for å drikke alkohol,  mens de hadde 2 små ettåringer, og et barn på 3 år alene i leiligheten. 

Ifølge dokumentar om forsvinningen så sies det at dersom dette var en film så ville folk med en gang hatt en klar mistanke om hvem som sto bak forsvinningen. 

Leste at eier forsøkte å selge leiligheten dette skjedde i. Men ingen ville kjøpe den når de hørte hva som hadde skjedd der. 

Eier kunne sikkert tjent penger på å drive omvisning i leiligheten. Det er nok av folk som vil utforske stedet og teorier.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyclear72 skrev (3 timer siden):

Anbefaler boken "Sannheten om løgnen" av sjefsetterforsker i Madeleine-saken, Gonçalo Amaral. Den finnes som e-bok. Han er overbevist om foreldrenes skyld, pga en rekke beviser/indisier. Barna skal bl.a ha blitt dopet ned for at foreldrene kunne være ute, og det stilles spørsmål om M kan ha fått overdose. Bra bok, men selvsagt ganske så subjektiv. Det gikk jo ikke så bra med Amaral, han ble sparket etter press fra britiske myndigheter (!) Og led økonomisk ruin og ble alvorlig syk etter det. 

Link?

Jeg trodde den ble stoppet av foreldrenes advokater.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Eloise12345 said:

Jeg er heeelt enig i at det var totalt uansvarlig av foreldrene å forlate tre små på denne måten. Dette er noe de garantert angrer på hver eneste dag så lenge de lever, noe som er "straff" nok i seg selv syns jeg🥹

Jeg tenker litt sånn at det står for mye på spill til at de skulle stå bak selv. Begge eller en av de er leger, så at de ga for mye sovemedisin som mange påstår det tviler jeg på, dette med medisinering er noe de kan. 
Både som mor og lege er jo første instinktet dersom man oppfatter at noe "feiler" datteren å bli panisk og rope etter hjelp. Trooooor ikke det første jeg hadde gjort var å handle slik som det påstås at moren her har gjort. Alt dette ville tatt for lang tid og reisefølget ville jo lurt på hva som foregikk og hva som tok sånn tid? Det er for mange spørsmål med ulogiske svar til at det kan være foreldrene tror jeg…. Lettere å tenke at han tyskeren står bak samt en ansatt der, hvis man tenker praktisk?

Endret av Rakel86
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten ikke hørt/lest noe mer om det siste søket i elven🤔Fant kanskje ikke noe av interesse likevel🥺

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leste at den mistenkte tyskeren har skrevet et ganske så langt brev der han forteller om sin uskyld, og hvor frustrerende det er for han å bli beskyldt for noe han ikke har gjort. Han skriver at verden tror han drepte Madeleine, men at han gjorde ikke det. Jeg tror han faktisk. 

Noen som vet på hvilke tidspunkt Madeleine ble sist sett av andre enn familien? 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest en del mer om saken og de ulike hypotesene nå ila natten og de såkalte bevisene heller jeg mer mot at det er foreldrene som står bak. (blir litt besatt av saken). Det er ingen klare bevis på at det er tyskeren men derimot er det flere ting som peker på at foreldrene står bak. Så jeg har nok blitt overbevist ila natten om hvem det er. Men ingen vet. Eller, noen vet. 

Dersom det er foreldrene som står bak vil de nok sannsynligvis ikke finne noe relevant i tidens siste søk i reservoaret. Da er det nok ikke der de har dumpet henne men på stranden de bodde ved. Dukker det derimot noe fra Madeleine så syns jeg Christian B igjen er en sterk mistenkt kandidat. 
Men jeg syns iallefall ikke at foreldrene skal sjekkes ut som mistenkt.

Endret av Rakel86
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Rakel86 said:

Etter å ha lest en del mer om saken og de ulike hypotesene nå ila natten og de såkalte bevisene heller jeg mer mot at det er foreldrene som står bak. (blir litt besatt av saken). Det er ingen klare bevis på at det er tyskeren men derimot er det flere ting som peker på at foreldrene står bak. Så jeg har nok blitt overbevist ila natten om hvem det er. Men ingen vet. Eller, noen vet. 

Dersom det er foreldrene som står bak vil de nok sannsynligvis ikke finne noe relevant i tidens siste søk i reservoaret. Da er det nok ikke der de har dumpet henne men på stranden de bodde ved. Dukker det derimot noe fra Madeleine så syns jeg Christian B igjen er en sterk mistenkt kandidat. 
Men jeg syns iallefall ikke at foreldrene skal sjekkes ut som mistenkt.

Jeg mener det samme som deg. Jeg mener at alt peker mest på at foreldrene kan være de skyldige. Det er veldig lite som peker på tyskeren for meg. Jeg synes at sannsynligheten virker langt mye større på at det er foreldrene som står bak. Jeg tror at moren skal ha skrevet en bok om dette. Men den vil jeg ikke lese. For den kan være falsk. Men for all del : de kan være uskyldige. Men de burde aldri forlatt barna alene. 

Jeg tror aldri at foreldrene ville innrømmet sannheten om det var de som hadde gjort det. De hadde for mye å miste til å innrømme det. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (2 minutter siden):

Jeg er blitt veldig nyskjerrig på å få vite svaret. 

Jeg mener det samme som deg. Jeg mener at alt peker mest på at foreldrene kan være de skyldige. Det er veldig lite som peker på tyskeren for meg. Så derfor er jeg overrasket over at det er tyskeren som er i søkelyset i saken. Jeg synes at sannsynligheten virker langt mye større på at det er foreldrene som står bak. 

Jeg tror aldri at foreldrene ville innrømmet sannheten om det var de som hadde gjort det. De hadde for mye å miste til å innrømme det. Det merkelige er at de nektet å ta en løgndetektor-test. Har tyskeren tatt en løgndetektor-test om dette? Jeg forstår tyskeren sin fortvilelse om han er uskyldig i dette. 

Klart det er foreldrene. Foreldre som gir unger sovemedisin og går fra dem er elendige foreldre og de burde jo fått fengselsstraff bare for dette forholdet alene. Dette står nok faren bak vil jeg tro. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...