Gå til innhold

The Last Of us Part II ødelagt av SJW


hocane

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter
1 time siden, Druid skrev:

Nå var det TS som presenterte saken som at Ellie ikke ble gjort om til runkematriale.

Normalt sett når jeg hører «SJW», «Politisk korrekt» eller feminist brukt som skjellsord , regner jeg med at motstanderen har rett. Disse kodeordene typisk identifiserer de mest tydelige manglene på forståelse på samfunnsutviklingen.

Når det gjelder spillet har jeg bare fått med meg rykte om temaet for storylinen, og den hørtes ut som den passet til utviklingen av scenarioet. 

Når det gjelder fremleggingen din av saken er jeg foreløpig villig til å ta den for god fisk gitt jeg ikke har blandet meg i fandom rundt dette spillet. Og fra det perspektivet er jeg villig til å dele fansens irritasjon.

Men fordi en tulling på Internett bruker SJW  som begrunnelse for ikke å kjøpe det, kommer jeg til å gjøre det, bare for å sjekke ut hva han sutrer om.
 

Det var på ingen måte meningen å "ta deg" for det du skrev her.

Jeg vet du er fornuftig å diskutere med. Det jeg skriver var myntet generellt om kontroversene rundt dette spillet. Jeg er fan av det første spillet og har satt meg grundig inn i produksjonen på oppfølgeren. Jeg ble spoilet uten samtykke, og bestemte meg for å gå i dybden når skaden først var skjedd.

Jeg er dog enig med deg i skepsisen mot hylekoret til SJW hysterikerne. Mange der blir like lett trigget og leiter nærmest etter grunn for å kunne hugge til med sin anti SJW agenda. Det er ikke mer riktig det enn det den andre gjengen driver med.

Personlig hater jeg når feministagendaer og forsøk på virtue signaling trykkes ned i strupene våre. Spill og underholdning må gjerne handle direkte om et politisk tema. Det er svært interessant. Men jeg vil ha meg frabedt produsenter som legger bort fokus på god historie og underholdning, til fordel for å please en bitteliten del av kundebasen sin, ved nettopp å pålegge oss brukere sin personlige agenda. Og i Last Of Us 2 er agendaen soleklar. Den kan ikke missforståes desverre.

Det triste her er jo at de ikke forstår det selv. De siste eksemplene på produksjoner som prøver å innynde seg hos homofile/lesbiske/trans miljøet, har gått på trynet på salgslistene. Ghostbuster, Charlies Angels og Dark Fate er de siste eksemplene. Alle kjære og kjente varemerker som nesten selger seg selv. Fansen gjennomskuer agendaen deres og viser tydelig at nok er nok!

Og for å avslutte med en forklaring. Her snakker vi om millioner av fans. Ikke 100 virkelige rasister og haters. Når underholdningsbransjen tror millioner av fans er rasister på bakgrunn av kritikken de får, ja da fortjener de ikke livets rett som business. Da har rullegardinen gått ned.

Jeg er fryktelig spendt på hva majoriteten av fansen vil tenke når spillet blir sluppet og de får sine inntrykk. Jeg tipper på massakre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du en gamer?

Anonymkode: 10b2f...648

Det ville være å strekke det litt langt.

Jeg har tre generasjoner PlayStation og en Nintendo switch , med ett skap fullt av spill. 
Men jeg har ikke rørt det på mange år. Det var først nå i coronakrisen jeg har rigget det opp, og fortsatt er jeg på gamle spill jeg allerede rundet, eller måtte legge til siden. 

Men jeg er ikke del av Glorious Master Race, og jeg spiller mobil spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Druid skrev:

Det ville være å strekke det litt langt.

Jeg har tre generasjoner PlayStation og en Nintendo switch , med ett skap fullt av spill. 
Men jeg har ikke rørt det på mange år. Det var først nå i coronakrisen jeg har rigget det opp, og fortsatt er jeg på gamle spill jeg allerede rundet, eller måtte legge til siden. 

Men jeg er ikke del av Glorious Master Race, og jeg spiller mobil spill.

Nice:-). Har alltid trodd du ikke spilte.

Anonymkode: 10b2f...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2020 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Naughty Dog (utviklerne av spillet) har sagt de vil lage alle de kvinnelige karakterene mer kjønnsnøytrale for ikke å støte trans miljøet. Nå har de da laget en av de spillbare karakterene som en steroide missbrukende terminator, kun for å please de få.

Hele internet har klikka på Naughty Dogs regissør nå. Vel fortjent når de skal presse agendaen deres ned i halsen vår!

Anonymkode: 4aa3a...d76

Onanerer du mye når du spiller TV-spill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Det som er så ironisk er at de såkalte anti-SJWene er like ille som deres fiender.
De er bråkete og irriterende som faen. De leter aktivt etter noe eller noen å latterliggjøre, og det er jo egentlig definisjonen av mobbing. De har også en tendens til å se politiske agendaer hvor der nødvendigvis ikke er noen. Sier ikke at du er en av dem, jeg bare nevner det

Anyway. Jeg antar du ikke kommer til å kjøpe spillet pga dette?

Endret av Inverto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
55 minutter siden, Inverto skrev:

Det som er så ironisk er at de såkalte anti-SJWene er like ille som deres fiender.
De er bråkete og irriterende som faen. De leter aktivt etter noe eller noen å latterliggjøre, og det er jo egentlig definisjonen av mobbing. De har også en tendens til å se politiske agendaer hvor der nødvendigvis ikke er noen. Sier ikke at du er en av dem, jeg bare nevner det

Anyway. Jeg antar du ikke kommer til å kjøpe spillet pga dette?

Enig i det. En del av youtuberne er slitsomme. Men problemet med SJW og politiske agendaer er voksende i sterk grad. Se bare til oscar utdelingen i hollywood, hvordan kjendisene kjører på for å fremme deres politik. Folk er så lei nå at det blir støy hver gang noen sier ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow. Virkelig synd på dere karer, som ikke kan seksualiesere kvinnekarakterer lenger 😞

 

Ta dere sammen. Seriøst.

Anonymkode: 50aa0...225

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest warpen
1 time siden, HarryDotter skrev:

Enig i det. En del av youtuberne er slitsomme. Men problemet med SJW og politiske agendaer er voksende i sterk grad. Se bare til oscar utdelingen i hollywood, hvordan kjendisene kjører på for å fremme deres politik. Folk er så lei nå at det blir støy hver gang noen sier ifra.

Her er greia det har vært mye pisspreik spredd runt om naughty dog fra disse såkalte anti-sjw folka også det er ingen kilde som sier at den muskuløse dama er trans.

Dette var noe en av dem trodde var tilfellet.

Jeg personlig så spoilerne men er faktisk mer interessert nå i spillet enn tidligere, dette med sjw og anti-sjw har gått i en kjedelig sirkel de siste årene.

Tror folk flest gir total faen i begge sider egentlig spesielt han nobben fra geeks and gamers som lagde 40 videor om hvor slem Brie Larson var.

Jeg ekke noe fan av Brie Larson men lager du 40 videor om det så er det bare meningsløst clickbait.

Endret av warpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Virkelig synd på dere karer, som ikke kan seksualiesere kvinnekarakterer lenger 😞

 

Ta dere sammen. Seriøst.

Anonymkode: 50aa0...225

Seksualisere? Hvem sa noe om det?

De kvinnelige figurene ser ikke lenger ut som kvinner. De har nøytrale trekk. 50/50 blanding av begge kjønn. Det kalles å avfeminisere. Folk ønsker bare realistiske og naturlige figurer i spillene de kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt oppgitt av hele diskusjonen. På den ene siden finner du jo definitivt samfunnsengasjerte bråkmakere som mener masse om spillfigurer, selv om de selv knapt har spilt noe annet enn Candy Crush. På den annen side har du, vel, trådstarter. Når det blir ren skittkasting kombinert med massive overdrivelser og krisemaksimering fra begge sider, blir det fristende å bare gi opp.

Et enormt problem er at begge sider ofte prøver å illustrere det enorme samfunnsproblemet de mener vi stor overfor, ved å vise til et enkelt spill. Dette er fullstendig idiotisk, da individuelle kulturuttrykk MÅ ha muligheten til å fremme meningene til produsentene, og de representerer ikke nødvendigvis noe annet enn seg selv. Så, Druckmann har engasjert seg i transaktivisme? Fint for ham! Det er hans spill, og hvis han vil lage et spill om interessen sin er han i sin fulle rett til å gjøre det.

Jeg likte det første spillet, og aner ikke om jeg kommer til å like dette, men uansett er det ikke noe stort tap. Spillmessig var det relativt banalt, og det hører til en sjanger som renner over av kvalitetstitler. Du kan spille Resident Evil; der har du zombier, og Jill Valentine er fremdeles heit. Eller så kan du spille God of War, der hovedpersonen er så ufeminin som du får det.

På flippsiden er det selvsagt fullstendig håpløst hvordan Sarkeesian trekker frem Out-Run som et eksempel på den fæle kvinnediskriminerende spillbransjen (det kom ut i 1986!), eller beskriver hvordan Hitman oppfordrer deg til å drepe strippere (selv om spillet aktivt straffer deg for å gjøre nettopp det).

Skal det kunne bli en seriøs diskusjon må man rydde opp litt i presentasjonen av argumentene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill skal være gøy. Ikke politisk. Syns den forbanna swj gruppa kan holde kjeft. Ingen som liker dem.

Anonymkode: a3f87...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev visst feil. Uansett. Sjw er ikke noe annet en et høylydt og ufuselig hylekos med stygg oppførsel. Går ikke an å ha en normal samtale med noen som hyler og skriker styggere enn en trassig 4 åring, bare man er uenig i noe.

Anonymkode: a3f87...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Spill skal være gøy. Ikke politisk. Syns den forbanna swj gruppa kan holde kjeft. Ingen som liker dem.

Anonymkode: a3f87...771

Fullstendig uenig. Spill er narrativ kultur, som så godt som alltid har noe å fortelle, og direkte eller indirekte er innom politikk. Klart, hvis du holder deg til Super Mario, FIFA og Fortnite, slipper du kanskje unna, men mange av de beste titlene som har kommet de siste årene har tydelige politiske budskap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.5.2020 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Social justice warrior

Personer som på død og liv skal ha alle kjønn og samfunnsgrupper representert likt hele tid.

Noe ordentlig rør!

Anonymkode: 4aa3a...d76

Syns de kan holde den driten utenfor spillverden. Spill blir ikke gøy lenger, når de ødelegges av sånt. Jeg er ikke interessert i å se karakterer med stereotypiske preg. Ikke vil jeg ha masse romanser eller lbgt karakter lagt til i hvert spill, bare for at noen få skal bli fornøyde. 

Å spille er en pause fra mas fra verden rundt. Trenger ikke tvangsfores med oppgulp fra hissige minoriteter som tror de bestemmer hvordan resten av verden skal tenke.

Anonymkode: a3f87...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Okapi skrev:

Fullstendig uenig. Spill er narrativ kultur, som så godt som alltid har noe å fortelle, og direkte eller indirekte er innom politikk. Klart, hvis du holder deg til Super Mario, FIFA og Fortnite, slipper du kanskje unna, men mange av de beste titlene som har kommet de siste årene har tydelige politiske budskap. 

Spiller ingenting av det du nevner her. Det er kjedelig. Klart du ser snev av samfunn og politiske tanker i den verdenen karakterene lever i, men det trenger ikke å ta så mye fokus at det ødelegger hele spillet. 

Anonymkode: a3f87...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spiller ingenting av det du nevner her. Det er kjedelig. Klart du ser snev av samfunn og politiske tanker i den verdenen karakterene lever i, men det trenger ikke å ta så mye fokus at det ødelegger hele spillet. 

Anonymkode: a3f87...771

Men da handler det om kvalitet og presentasjon, ikke prinsippet. Gode allusjoner er subtile, uansett kunstform. I mine øyne handler store deler av Nier Automata om japansk arbeidskultur, men det sies aldri eksplisitt. God of War (2018) tar opp Kratos' psykiske problemer og følelsesmessige bagasje hele veien, og beskriver på den måten virkelige sosiale utfordringer, men det gjøres gjennom ufullstendige setninger og kroppsspråk, ikke overtydelig tale. Selv Dark Souls har budskap som helt klart er sosiale, om ikke direkte politiske.

Samtidig finnes det jo nok av bra spill der allegoriene er overtydelige. Final Fantasy VII er gjennomsyret av miljøpolitikk (mako er i praksis et fossilt brennstoff), men det var ingen som klaget over SJWs og politikk i 1997. Metal Gear Solid har alltid hatt enormt mye å si om politikk, og Death Stranding likeså. Kan jo lure på hva du synes om Papers Please, This War of Mine, My Child Lebensborn eller Spec Ops: The Line.

igjen må jeg spørre: Hvis jeg ønsker å lage et spill om min politiske kampsak, hvor skal jeg ikke kunne gjøre det? Du kan jo bare spille noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Okapi skrev:

Men da handler det om kvalitet og presentasjon, ikke prinsippet. Gode allusjoner er subtile, uansett kunstform. I mine øyne handler store deler av Nier Automata om japansk arbeidskultur, men det sies aldri eksplisitt. God of War (2018) tar opp Kratos' psykiske problemer og følelsesmessige bagasje hele veien, og beskriver på den måten virkelige sosiale utfordringer, men det gjøres gjennom ufullstendige setninger og kroppsspråk, ikke overtydelig tale. Selv Dark Souls har budskap som helt klart er sosiale, om ikke direkte politiske.

Samtidig finnes det jo nok av bra spill der allegoriene er overtydelige. Final Fantasy VII er gjennomsyret av miljøpolitikk (mako er i praksis et fossilt brennstoff), men det var ingen som klaget over SJWs og politikk i 1997. Metal Gear Solid har alltid hatt enormt mye å si om politikk, og Death Stranding likeså. Kan jo lure på hva du synes om Papers Please, This War of Mine, My Child Lebensborn eller Spec Ops: The Line.

igjen må jeg spørre: Hvis jeg ønsker å lage et spill om min politiske kampsak, hvor skal jeg ikke kunne gjøre det? Du kan jo bare spille noe annet.

Har faktisk aldri spilt noen av de du nevner her heller. :) 

Anonymkode: a3f87...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har faktisk aldri spilt noen av de du nevner her heller. :) 

Anonymkode: a3f87...771

Så du havner i samme kategori som Sarkeesian da. Mener masse, men har fint lite erfaring og kunnskap om mediet du er så høylydt om. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Okapi skrev:

Så du havner i samme kategori som Sarkeesian da. Mener masse, men har fint lite erfaring og kunnskap om mediet du er så høylydt om. :P

Nei, jeg har bare en helt annen smak enn deg. Spilt masse final fantasy spill, men akkurat 7 var jeg aldri interessert i. Liker heller ikke de nye final fantasy spillene. Likte de gamle kirby og de gamle zelda spillene. Liker ikke de nye. likte ogre battle. Håper det kommer på switch. Har også octopath traveller, et nytt spill i god gammel stil.

Anonymkode: a3f87...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har bare en helt annen smak enn deg. Spilt masse final fantasy spill, men akkurat 7 var jeg aldri interessert i. Liker heller ikke de nye final fantasy spillene. Likte de gamle kirby og de gamle zelda spillene. Liker ikke de nye. likte ogre battle. Håper det kommer på switch. Har også octopath traveller, et nytt spill i god gammel stil.

Anonymkode: a3f87...771

Og dermed faller du ut av diskusjonen også.

Anonymkode: 10b2f...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...