Gå til innhold

The Last Of us Part II ødelagt av SJW


hocane

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, TheCatLady skrev:

Kvinner kan se slik ut uten å være trans. 

Trener styrke ukentlig og har ikke i nærheten av sånne armer.

(Skulle ønske jeg hadde...)

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er hvordan jeg helt ærlig ser det:

Som en kristen mann har jeg ingen problemer med at Ellie er lesbisk. homofili eksisterer, og det er ikke bra å late som de ikke gjør det. Å ha en protagonist som er det selv om det ikke er lett å relatere til for mesteparten er  det noe jeg kan gå med på, til og med sette pris på hvis det er en god story som blir fortalt. Det er ikke i alle spill det er nødvendig å identifisere seg med hovedkarakteren.

Problemet for meg oppstår når karakterens seksualitet blir en sentral del av handlingen i spillet. Det er da opplagt at det er en underliggende agenda som blir tvingt inn. Har Anita Sarkisian hatt innflytelse overrasker ikke dette meg i det hele tatt. Ellie er lesbisk? Ok greit. Men hva, fienden er en fremmedfientlig, kristen cult som ikke aksepterer homofile? Dette er så in your face at det grenser til parodi.

Å lage en sterk kvinnelig hovedkarakter er å lage en sterk karakter uten å måtte trenge å fornedre menn. I gode spill er ikke kjønnet en avgjørende del av styrken dems som er hva gjør dem til en god hovedkarakter,det er heller ikke drivkraften til historien. Vi ser sterke karakterer av begge kjønn, i alle farger i media uten at en trenger å fornedre  karakterer av andre raser eller kjønn. Fargen på huden trenger ikke å være det definerende karaktertrekket. Forstår ikke hvorfor vi ikke kan ha en homofil karakter uten å måtte la det være en hovedfaktor for historien.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:  Man skal være ganske trangsynt til å la mangfold ødelegge et spill. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest warpen
56 minutter siden, hocane skrev:

Her er hvordan jeg helt ærlig ser det:

Som en kristen mann har jeg ingen problemer med at Ellie er lesbisk. homofili eksisterer, og det er ikke bra å late som de ikke gjør det. Å ha en protagonist som er det selv om det ikke er lett å relatere til for mesteparten er  det noe jeg kan gå med på, til og med sette pris på hvis det er en god story som blir fortalt. Det er ikke i alle spill det er nødvendig å identifisere seg med hovedkarakteren.

Problemet for meg oppstår når karakterens seksualitet blir en sentral del av handlingen i spillet. Det er da opplagt at det er en underliggende agenda som blir tvingt inn. Har Anita Sarkisian hatt innflytelse overrasker ikke dette meg i det hele tatt. Ellie er lesbisk? Ok greit. Men hva, fienden er en fremmedfientlig, kristen cult som ikke aksepterer homofile? Dette er så in your face at det grenser til parodi.

Å lage en sterk kvinnelig hovedkarakter er å lage en sterk karakter uten å måtte trenge å fornedre menn. I gode spill er ikke kjønnet en avgjørende del av styrken dems som er hva gjør dem til en god hovedkarakter,det er heller ikke drivkraften til historien. Vi ser sterke karakterer av begge kjønn, i alle farger i media uten at en trenger å fornedre  karakterer av andre raser eller kjønn. Fargen på huden trenger ikke å være det definerende karaktertrekket. Forstår ikke hvorfor vi ikke kan ha en homofil karakter uten å måtte la det være en hovedfaktor for historien.

Det er ikke intrykket jeg har fått av Last of us 2 selv etter lekkasjene så hakke peiling på hvor du har dette i fra.

Hva har det med saken om du er kristen eller ei ? foresten hva slags disclaimer er det ?

Du begynner meldingen med : Jeg er kristen men homofili eksisterer ehh ja det gjør det og ??? (fulgt av fucked up conversation)

Seraphites heter kulten i Last of us 2 og poenget er at det er en kult aka egentlig ikke kristne.

Det finnes flere underversjoner basert i kristendommen der Homofile blir behandlet som dritt dette er sant når det gjelder de fleste religioner.

Lol fant denne posten snakk om hykleri @hocane kristen mann meg midt oppi i ræva tror ikke jesus preiket om survival of the fittest akkurat så tror jaggu du har ignorert noen kapittler i bibelen.

Slår aldri feil når noen begynner teksten med jeg er en kristen mann så kan du lukte hykleriet på lang vei.






 
image.png.0e036bb0b6d990042cb9fab50564f12a.png

Endret av warpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, warpen skrev:

Det er ikke intrykket jeg har fått av Last of us 2 selv etter lekkasjene så hakke peiling på hvor du har dette i fra.

Hva har det med saken om du er kristen eller ei ? foresten hva slags disclaimer er det ?

Du begynner meldingen med : Jeg er kristen men homofili eksisterer ehh ja det gjør det og ??? (fulgt av fucked up conversation)

Seraphites heter kulten i Last of us 2 og poenget er at det er en kult aka egentlig ikke kristne.

Det finnes flere underversjoner basert i kristendommen der Homofile blir behandlet som dritt dette er sant når det gjelder de fleste religioner.

Lol fant denne posten snakk om hykleri @hocane kristen mann meg midt oppi i ræva tror ikke jesus preiket om survival of the fittest akkurat så tror jaggu du har ignorert noen kapittler i bibelen.

Slår aldri feil når noen begynner teksten med jeg er en kristen mann så kan du lukte hykleriet på lang vei.






 
image.png.0e036bb0b6d990042cb9fab50564f12a.png

Hykleri, nei.

Trenger ikke være atheist for å være imot høy skatt. Du misforstår poenget mitt totalt.

Jeg sier ikke kast fattige folk ut på gata. Jeg sier kun at de rike ikke burde straffes for å gjøre det bra i livet.

Uansett dette har ingenting med denne tråden å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest warpen
1 minutt siden, hocane skrev:

Hykleri, nei.

Trenger ikke være atheist for å være imot høy skatt. Du misforstår poenget mitt totalt.

Jeg sier ikke kast fattige folk ut på gata. Jeg sier kun at de rike ikke burde straffes for å gjøre det bra i livet.

Uansett dette har ingenting med denne tråden å gjøre.

Det er akkurat det som skjer i USA og hvis du ikke trives her så kan du stikke til statene å leve i utopiet ditt, har bodd der selv og er så glad vi ikke har adoptert det samme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, warpen said:

Jepp men vil presisere det er ingeting galt med å være trans og synes det blir feil at blir brukt som ett skjellsord også for å kritisere naughty dog.

Er hun trans har jeg ingen problemer med det men det er som sagt bare noe internet kommentatorer har finni på naughty dog har ikke sagt at hun er trans overhodet men kommentatorer online har brukt Trans som ett argument for å angripe naughty dog.


 

Folk har angrepet at Joel blir drept tidlig i spillet. Vi ser jo hvordan det har gått med: Batwoman serien, Star Wars trilogien som sikkert kunne ha spilt inn en billion dollar mer, Captain Marvel, Charlie`s Angels reboot, GhostBusters 2016, Harley Quinn, Birds of Prey, New Warriors reboot, etc.

Anonymkode: 184f7...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Jeg har ingenting imot "unike" karakterer for å si det slik, så lenge der er en genuin grunn til å skape dem,
og de er godt skrevne karakterer. Jeg synes det er irriterende når utviklere lager en homse etc bare for å score noen virtue points, ikke fordi de faktisk vil det.
Jeg tror de fleste kritiske folk har blitt veldig flink til å se gjennom dette når det skjer.
Gjelder også filmer og TV

Endret av Inverto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Inverto skrev:

Jeg har ingenting imot "unike" karakterer for å si det slik, så lenge der er en genuin grunn til å skape dem.
Jeg synes det er irriterende når utviklere lager en homse etc bare for å score noen virtue points,
ikke fordi de faktisk vil det. Jeg tror de fleste kritiske folk har blitt veldig flink til å se gjennom dette når det skjer.
Gjelder også filmer og TV

Ja. Folk ser veldig lett gjennom det dersom det er en åpenbar agenda bak.

Ghostbuster 2016 er jo det morsomste eksemplet. Hvor de kvinnelige ghostbusterne skøyt spøkelsene i ballene med laserpistoler for å drepe dem. Lol

Anita Sarkisian er veldig mislikt blant gamere. Både av kvinner og menn forøvrig. Har hun hatt innflytelse på spillet må jeg so jeg er litt nervøs for spillet. 

70 % av av utviklerne har visstnok forlatt selskapet også.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
8 timer siden, hocane skrev:

Trener styrke ukentlig og har ikke i nærheten av sånne armer.

(Skulle ønske jeg hadde...)

Ok, litt overdrevet fra min side :P Jeg bare mente at det var litt spesielt å anta at hun er trans kun fordi hun ser sånn ut, men folk er jo veldig opptatt av å putte andre i bås.

Om Naughty dog ønsker å ta et standpunkt der de ønsker å fremme ulike mennesker og et mangfold så er det ikke noe jeg synes er negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TheCatLady skrev:

Ok, litt overdrevet fra min side :P Jeg bare mente at det var litt spesielt å anta at hun er trans kun fordi hun ser sånn ut, men folk er jo veldig opptatt av å putte andre i bås.

Om Naughty dog ønsker å ta et standpunkt der de ønsker å fremme ulike mennesker og et mangfold så er det ikke noe jeg synes er negativt. 

Jeg skal bare late som Last of us part II aldri skjedde og at Ellie og Joel levde lykkelig i Jackson for resten av livet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, hocane skrev:

Ja. Folk ser veldig lett gjennom det dersom det er en åpenbar agenda bak.

Ghostbuster 2016 er jo det morsomste eksemplet. Hvor de kvinnelige ghostbusterne skøyt spøkelsene i ballene med laserpistoler for å drepe dem. Lol

Anita Sarkisian er veldig mislikt blant gamere. Både av kvinner og menn forøvrig. Har hun hatt innflytelse på spillet må jeg so jeg er litt nervøs for spillet. 

70 % av av utviklerne har visstnok forlatt selskapet også.

Hvem er Anita Sarkisian og hva står hun for og jobber for og hva har hun uttalt?

Anonymkode: ad1be...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Anita Sarkisian og hva står hun for og jobber for og hva har hun uttalt?

Anonymkode: ad1be...304

En kvinne på Youtube som ikke har peiling på spill men som kritiserer fordi hun mener spillbransjen er sexist.

Hun klager for eksempel på Overwatch fordi hun mener kvinnene der er for tynne og attraktive. I spill må spillkarakterer tydeligvis ha alle mulige kroppsfasonger ellers er det et problem :)

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
På 18.5.2020 den 7.03, Druid skrev:

Poenget er jo naturlig setting i kontekst. Gitt det som jeg har lest om story for LoU2, så ser Ellie troverdig ut.

Ellie ser troverdig ut. Ingen har noensinne klaget på henne. Aldri. Never ever. Svææært få har klaget på det faktum at hun er lesbisk. Og de som gjorde det er åpenbart anti homo troll. Det ble åpenbart allerede i det mellomspillet som ble gitt ut mellom part 1 og part 2 at hun var skeiv. Ingen hevet et øyebryn. Ingen bryr seg. Hva så om Ellie er lesbisk? Hva så om hun er tynn, skrall og lite feminin i en slik verden? Det er naturlig og det funker til storyen.

Det som passer dårlig til spillet er når det er et ekstremt fokus på alle karakterenes legning og fysiske trekk og at det har ført til en story som river ned alt som var bra med det første spillet, KUN for å skulle være from og tilfredstille en bitteliten gruppe minoriteter i samfunnet. Jeg kan ikke gå i detaljer pga spoilere. Om du ikke bryr deg om spoilere vil jeg på det sterkeste anbefale å se linken jeg legger til her.

 

På 18.5.2020 den 3.56, warpen skrev:

Det som er litt absurd at Abbey har aldri blitt bekreftet å være trans Naughty Dog har aldri sagt det i det hele tatt.

Dette var en teori en kar hadde og har blitt en meme men ingen offisiell uttalelse fra naughty dog om at hun er det.

 

Igjen...for 30 gang. INGEN bryr seg om Abby er transe, homo, svart, gul, hvit eller alien. Det de bryr seg om og ser rett igjennom fra spillskaperne, er at hun er en kvinne som er  designet maskulin og strippet for alle feminine trekk, kun for mangfoldets del. Ikke fordi det gavner historien. Hun er der for å representere transpersoner og er en bevisst designet figur som skal bryte med det naughty dog mener er et undertrykkende mønster i spillindustrien.

Neil Druckman sier det rett ut, tydelig og klart på pressekonferanser! Han gjentar det flere ganger på flere filmer på youtube at hans mål er å sørge for å kvele sexy kvinner i underholdningsindustrien og å fremme mangfold. Dette er ikke noe fansen dikter opp eller lyver om. Ta en titt selv. Druckman sier det i klartekst! Det kan ikke missforståes på noe vis. Ikke med beste vilje. De har også innrømmet å ha leid inn denne ultrafeministen Anita for å hjelpe til å nøytralisere alt som minner om sterke hvite menn og feminine kvinnelige karakterer som kan bli seksualisert. Så forstå dette en gang for alle: det er ikke det at hun ser sterk eller maskulin ut som fansen har problemer med. Om hun er transe eller ikke er heller ikke problemet. Det liker bare ikke måten figuren har blitt til på. Hvordan utviklerne har tenkt politisk før de har tenkt på personligheten og nytten hennes i spillet. Hvordan hun ble designet. Hvorfor hun har blitt en del av den storyn. Hvorfor hun er der og bakgrunnen til hvorfor hun er avfeminisert. Fansen liker IKKE å bli fortalt hva som er politisk riktig eller galt. De ønsker seg bare et knallgodt spill! Slik som part 1. Fritt for politisk vissvass og fremtvinget mangfold.

 

På 18.5.2020 den 0.32, TheCatLady skrev:

Sjekket bilder av Amanda Ripley. Hun ser ikke akkurat utpreget feminin ut hun heller, men en karakter som passer inn i det spillet. 

Jeg synes det er sterkt overdrevet hvor mye man skal reagere. Javel, så er Abbey i The last of us 2 trans og de andre kvinnene er mer androgyne, men jeg ser ikke problemet med det. Mangfold er bra. 

Man klager over sjws, men folk på motsatt side fremstår egentlig like sytete og krenket, og det på grunn av at en kvinnelig spillkarakter ikke er like feminin som andre. 

Når det har blitt klaget og syti i en årrekke fra venstresiden over manglende svarte /lesbiske/transe/asiatiske karakterer, så er det vel forståelig at motparten syter tilbake når de nå har fått nok av frempresset mangfold? Eller har venstrepolitiske folk enerett på å syte og klage? Har du fått med deg hvordan dette nå siver inn absolutt overallt? Hvorfor skal feminine kvinner fjernes fra underholdningsbransjen for å fremme det androgyne? Slik er det jo i feminismen og om dagen, menn skal tråkkes på og marginaliseres for å fremme kvinner. Hvorfor kan ikke alle parter eksistere naturlig side om side i denne skrudde verden?

Hvorfor er mangfold utelukkende bra? Ta og se på konseptet mangfold og hvorfor det er tilstede i historien. Er det naturlig for historien? Eller er det skviset inn fordi utviklerne mener at det er viktig å belære oss kunder om det? Sistnevnte er selve roten i hvorfor Naughty Dog nå har fått massivt tyn fra den lojale kundegruppen sin. Men her skal ikke det forståes fra utviklernes side. Her er det mye enklere å slå tilbake på fansen og kalle dem kvinnehatere, anti homo og troll. Da fokuserer man på virtue signaling og setter fansen i bås for å fremstå politisk korrekt.

Neil Druckman har aktivt gått ut å hetset fansen ved flere anledninger. Teksten hans hadde sånn ca.270.000 downvotes sist jeg sjekket! Det burde få han og andre SJW's til å forstå at dette ikke er en liten fillesak. Det er ikke et par troll som prøver å ødelegge. Fansen hater dem! Og vil du fortsatt være relevant i bransjen din i fremtiden, gjør man lurt i å ikke angripe den lojale fanbasen sin. Sony har tatt ned filmer på youtube som de mener bryter copyright loven, men som ikke på noe vis har vist eller brutt noe som helst. De store mektige selskapene herjer og bryter lover for å sensurere de med sterke meninger som kan skade inntekten deres. Dette skjer akkurat nå og fansen har fått nok.

Mangfold er forresten helt greit for meg når det betyr at vi som samfunn har tilgang på underholdning med masse forskjellige karakterer som i hver sin film og spill representerer sin gruppe eller minoritet. Som eksempel: kanskje det i 2021 kommer en ny serie ala Marvels avengers hvor hovedpersonen er trans? Supert! Kult! Om historien er bra og superhelten er troverdig og bra skrevet, bring it on! Hva om det kommer en tv serie hvor helten er en tykk og lite feminin kvinne? Om serien er bra skrevet, morsom og spennende, bring it on! Da er mangfold bra. Når vi kan få servert mange forskjellige historier med mange forskjellige karakterer med ulik bakgrunn.

Det som IKKE er bra mangfold er når utviklerne går over lik for å pushe sine politiske synspunkter inn i en allerede etablert spill/filmserie som i utgangspunktet var fritt for politisk vås og fokus på kjønn. Eksempler på dette er store etablerte univers som Star Wars og James Bond. Sistnevnte karakter ER en womaniser! Han er skrevet slik og etablert som en som bruker kvinner for å dekke sine egoistiske behov. Han er også en karakter som dreper uten anger. Er dette i utgangspunktet gode karaktertrekk vi bør se opp til? Nei! Er det slik den karakteren er laget fra bunn av? JA! Og derfor bør han fortsette å være nettopp slik. James Bond skal IKKE bli omgjort til en homofil feministforkjemper. Da ødelegger man en etablert karakter som er elsket for sin kompleksitet og sjarme blandt millioner av fans! Ha heller baller til å utvikle en ny spionkarakter som har disse nye populære trekkene da og hold fingrene unna de etablerte.

 

På 18.5.2020 den 7.11, warpen skrev:

Jepp men vil presisere det er ingeting galt med å være trans og synes det blir feil at blir brukt som ett skjellsord også for å kritisere naughty dog.

Er hun trans har jeg ingen problemer med det men det er som sagt bare noe internet kommentatorer har finni på naughty dog har ikke sagt at hun er trans overhodet men kommentatorer online har brukt Trans som ett argument for å angripe naughty dog.


 

Fansen har ingen problemer med om Abby er transe, mann eller kvinne. At noen få nettroll utrykker seg på twitter betyr ikke at alle kritikerne bryr seg og fokuserer på det. Men det er selvsagt enklere å sette alle kritikerne i en og samme bås istede for å møte og svare på seriøs kritikk.

Har du fått med deg spoilerne? Jeg sitter med en følse at du ikke har det. Da blir det litt som å diskutere FRP politikk med en person som ikke aner hva FRP er. Skal man diskutere missnøyen med Last Of Us 2, må man ha fått med seg detaljene i lekkasjene.

Vil anbefale alle som ønsker å seriøst få vite hvorfor fansen er pissed off, å se denne filmen. Den forklarer det på en tydelig, klar og seriøs måte.

OBS! Inneholder store spoilere!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har vært nokså delte anmeldelser.

Men bare sånn til info. De har ikke lov å diskutere andre halvdelen av spillet.

Mainstream media gir spillet 10/10 noe som virker litt mistenkelig. Virker nesten litt for godt til å være sant.

En anmelder jeg har fulgt i mange år likte det ikke særlig godt og mener manuset er dårlig, noe som gjenspeiler leaksa.

 

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis folk klarer å bli SÅ sinna fordi en karakter i et spill ikke er feminin nok vil jeg ha problemene deres, for et herlig enkelt liv noen folk må leve. 

Anonymkode: e668f...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest warpen
På 18.5.2020 den 8.01, hocane skrev:

Trener styrke ukentlig og har ikke i nærheten av sånne armer.

(Skulle ønske jeg hadde...)

Her er hu som faktisk er body double til Abby hu er en fitness dame og hu er ganske veltrent for å si det mildt.
Hu er ei dame og ikke trans overhodet (ikke at det er noe galt med med å være trans)
nzxvo49g4jc41.png?width=541&height=677

image.png.1ec23061bc7d2e883aeb765719dd40b7.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...