Gå til innhold

The Last Of us Part II ødelagt av SJW


hocane

Anbefalte innlegg

Drøyt!

Naughty Dog går tydeligvis for disse kvinnelige modellene for ikke å fornærme transer.

Anita Sarkisian har viistnok vært innblandet i produksjonen av dette spillet. Digger The Last of us, oppfølgeren er jeg skeptisk over nå.

(Har holdt meg unna spoilers som har sirkulert ute på reddit)

Tanker?

Endret av hocane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Fullstendig katastrofe!!!

Det første spillet er noe av det beste som er laget. SJW agendaen til NaughtDog har sakte kommet krypende. Etter leaksa har fansen gått fullstendig nuts! Sjekk twitterprofilen til Neil Druckman (regissør) så har han fått utrolig mange dislikes!

 

Go woke, go broke!

Anonymkode: 4aa3a...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke problemet

Anonymkode: 50f35...f5f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er drøyt? Amerikansk karakter ser ut som en mann, japansk karakter ser ut som en dame. Plis forklar problemet TS. 

Anonymkode: 598ae...62a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk. Politikk og følelser skal nå overta alt av underholdning,

 

Er så lei denne agendaen. Man ser ikke dette utenfor vesten

Anonymkode: 2241d...0e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står SJW for? 

Anonymkode: 2eb33...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva står SJW for? 

Anonymkode: 2eb33...503

Social justice warrior

Personer som på død og liv skal ha alle kjønn og samfunnsgrupper representert likt hele tid.

Noe ordentlig rør!

Anonymkode: 4aa3a...d76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er drøyt? Amerikansk karakter ser ut som en mann, japansk karakter ser ut som en dame. Plis forklar problemet TS. 

Anonymkode: 598ae...62a

Naughty Dog (utviklerne av spillet) har sagt de vil lage alle de kvinnelige karakterene mer kjønnsnøytrale for ikke å støte trans miljøet. Nå har de da laget en av de spillbare karakterene som en steroide missbrukende terminator, kun for å please de få.

Hele internet har klikka på Naughty Dogs regissør nå. Vel fortjent når de skal presse agendaen deres ned i halsen vår!

Anonymkode: 4aa3a...d76

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, for en fryktelig agenda, ass. Skikkelig jævlige greier å få dette pressa på seg. :ironi:

Nei, jeg ser ikke helt problemet. At dette er gjort for å "ikke fornærme transer", det høres mest ut som noens tolkning, for å si det sånn.

Ja takk til større kvinnelig mangfold i spillverdenen. Kvinner behøver ikke å alltid være lettkledde bimboer.

Anonymkode: c87ab...1a8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naughty Dog (utviklerne av spillet) har sagt de vil lage alle de kvinnelige karakterene mer kjønnsnøytrale for ikke å støte trans miljøet. Nå har de da laget en av de spillbare karakterene som en steroide missbrukende terminator, kun for å please de få.

Hele internet har klikka på Naughty Dogs regissør nå. Vel fortjent når de skal presse agendaen deres ned i halsen vår!

Anonymkode: 4aa3a...d76

Problemet er at de har endret historien så drastisk... Hvorfor kan de ikke heller lage et nytt spill med noe annet som relaterer det, istedet for å ødelegge noe som allerede var skapt?

Jeg forstår ikke dette med å ødelegge gamle filmer med ny 'plot', hvorfor ikke finne opp noe helt eget ?

 

Og ikke for å støte transer, men de er ikke en stor majoritet, de er ikke de som kommer til å kjøpe mest eksemplarer av dette spillet. Så de taper jo masse penger, herlighet

 

Anonymkode: 2241d...0e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med dama til venstre. Hun ser ikke ut som en mann. Hun ser ut slik en dame som var svett, møkkete, blodig og usminka ville sett ut i den posituren og den belysningen. Som Sigourney Weaver i Alien. Har ingenting med "ikke ville støte transmiljøet", eller å gjøre karakterene "kjønnsnøytrale" å gjøre. Naughty Dog vil bare lage flere karakterer som avviker fra de stereotypiske kjønnrollene i spill. Null problem!

Den japanske dama ser jo bare urealistisk ut. Creepy og umennskelig. 

Skjønner heller ikke hvordan transer (altså transvestiter) skal bli fornærma av å se en kvinnelig karakter uten sminke :klo:

Anonymkode: 3f6ac...bc9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet med dama til venstre. Hun ser ikke ut som en mann. Hun ser ut slik en dame som var svett, møkkete, blodig og usminka ville sett ut i den posituren og den belysningen. Som Sigourney Weaver i Alien. Har ingenting med "ikke ville støte transmiljøet", eller å gjøre karakterene "kjønnsnøytrale" å gjøre. Naughty Dog vil bare lage flere karakterer som avviker fra de stereotypiske kjønnrollene i spill. Null problem!

Den japanske dama ser jo bare urealistisk ut. Creepy og umennskelig. 

Skjønner heller ikke hvordan transer (altså transvestiter) skal bli fornærma av å se en kvinnelig karakter uten sminke :klo:

Anonymkode: 3f6ac...bc9

Viktigere : den første Last of us, var en jente i en dystopisk verden. Hvis vi følger denne historielinjen, er dette en realistisk presentasjon om hvordan en ung kvinne som vokste opp i scenarioet vil se ut. 

Hvis NOEN som likte Last of us i første omgang reagerer på dette, blir jeg skremt. 

Endret av Druid
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Jeg tror ikke oppfølgeren blir noe for meg. Sjw tar over dessverre.

Snart blir vel Friends og Seinfeld re-made🤣🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
16 timer siden, Druid skrev:

Viktigere : den første Last of us, var en jente i en dystopisk verden. Hvis vi følger denne historielinjen, er dette en realistisk presentasjon om hvordan en ung kvinne som vokste opp i scenarioet vil se ut. 

Hvis NOEN som likte Last of us i første omgang reagerer på dette, blir jeg skremt. 

Dette blir langt, så beklager på forhånd. Problemet med spillet er sammensatt og komplisert.

Folk blir ikke skremt av at karakteren til Ellie er litt "boy'ish" av utseende. (Den unge jenta som er hovedkarakteren) Da putter man en agenda på gamerne som nå er frustrerte, som aldri har vært der. Hun var basert på skuespillerinne Ellen Page, som ikke akkurat er kjent for bimbopupper og ducklips. Så fansen har m.a.o ikke noe imot figurer litt utenom det seksualiserte vanlige vi pleier å få i spillverden.

Lite mat, mye fysisk aktivitet og naturlig bruk av musker vil gi en tynn, senete og definert kropp. Folk som elsker det første spillet liker det nettopp fordi karakterene i det er så naturlige! De er godt skrevet, alle passer inn i fortellingen uten noen form for sideagenda. Vi får aldri vite og trenger heller ikke vite noe om Joel, Ellie eller andre karakterer's seksualitet. Det handler om de menneskelige relasjonene i en dystopisk hatsk verden. Hvordan de overlever og hvordan enkelte knyttes sammen i felles tragedie. Sjeldent har jeg hatt så sterke følser rundt to fiktive karakterer som Ellie og Joel. Det første spillet er en ren genistrek!

Fast foreward 2020. Fullt fokus på hvem karakterene ligger med, hvem type kjønn kjærstene deres har og hvor mye "diversity" de klarer å trykke inn i et spill som overhodet mulig. Alle kvinnelige figurer har androgyne trekk. Avfeminisert. Har selv sett alle leaks fra spillet. Storyboards, kinosegmenter, storyelementer generellt og masse om karakterene og deres funksjoner i spillet. Figurdesign tegninger og kommentarer skriblet på dem bekrefter alt dette. Neil Druckman, regissør og story ansvarlig har også innrømmet dette og sagt rett ut i flere intervjuer at de har tatt disse valgene bevisst for å ikke støte LHBTIQ miljøet. Han skryter av å ha rådført seg med Anita Sarkeesian angående rollefigurene. Ta en rask titt på hva den dama lever for, via et kjapt google søk.

Men selv på bakgrunn av alt dette, er det ikke det fansen nå er mest forbannet på. Jeg skal og kan ikke røpe noe av det med hensyn til spoilere, men jeg kan røpe at det handler om valg av story og en utvikling som totalt raserer nesten alle figurene i spillet. Det ødelegger hele story arcen fra det første spillet, som så utrolig mange har kjært.

Naught Dog har nå i kjølevannet av leaken og all kjeften de nå får fra fansen, gått ut og anklaget fansen for å være anti homofile og hatefulle. Siste melding ut fra Druckman er visst nå: "om du ikke liker homofile og transpersoner så fuck off! Ikke kjøp spillet vårt!" Så det er altså slik dette selskapet responderer på helt legitim kritikk og bekymring fra fansen?! Fansen gir en lang faen i om karakteren de styrer er homo eller hetero. Da har man som spillprodusent ikke forstått fansen sin. Da flyr kritikken rett over hodet på dem! Det er jævlig dårlig gjort å beskylde sine fans og betalende kunder for a kjøre en anti homo agenda, når de selv kjører knallhardt politisk "diversity" og "hei vi liker trans og homofili miljøet så sterkt at vi nå skal mate dere med t-skje, slik at dere og kan snu hatet deres!"

Og da når fans flest ikke har NOE imot hverken homofile, lesbiske eller transpersoner, så blir de selvsagt lynforbannet av å bli beskyldt for å være hatsk mot minoriteter.

Raseriet handler ikke om at Ellie er kvinne og hovedperson. Det handler ikke om hun er lesbisk eller heterofil. Det har filmhelter som Ellen Ripley (Alien) Atomic Blonde, Lara Croft og Wonderwoman for lengst bevist til fulle! Men det er selvsagt enklest å beskylde meningsmotstanderne sine for homofobi, hat og ikke inkluderende. Da slipper man å argumentere for seg, samtidig som man lurer enkle naive tullinger som sluker disse beskyldningene rått, til å tro at fansen er nettop det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det TS som presenterte saken som at Ellie ikke ble gjort om til runkematriale.

Normalt sett når jeg hører «SJW», «Politisk korrekt» eller feminist brukt som skjellsord , regner jeg med at motstanderen har rett. Disse kodeordene typisk identifiserer de mest tydelige manglene på forståelse på samfunnsutviklingen.

Når det gjelder spillet har jeg bare fått med meg rykte om temaet for storylinen, og den hørtes ut som den passet til utviklingen av scenarioet. 

Når det gjelder fremleggingen din av saken er jeg foreløpig villig til å ta den for god fisk gitt jeg ikke har blandet meg i fandom rundt dette spillet. Og fra det perspektivet er jeg villig til å dele fansens irritasjon.

Men fordi en tulling på Internett bruker SJW  som begrunnelse for ikke å kjøpe det, kommer jeg til å gjøre det, bare for å sjekke ut hva han sutrer om.
 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Druid skrev:

Nå var det TS som presenterte saken som at Ellie ikke ble gjort om til runkematriale.

Normalt sett når jeg hører «SJW», «Politisk korrekt» eller feminist brukt som skjellsord , regner jeg med at motstanderen har rett. Disse kodeordene typisk identifiserer de mest tydelige manglene på forståelse på samfunnsutviklingen.

Når det gjelder spillet har jeg bare fått med meg rykte om temaet for storylinen, og den hørtes ut som den passet til utviklingen av scenarioet. 

Når det gjelder fremleggingen din av saken er jeg foreløpig villig til å ta den for god fisk gitt jeg ikke har blandet meg i fandom rundt dette spillet. Og fra det perspektivet er jeg villig til å dele fansens irritasjon.

Men fordi en tulling på Internett bruker SJW  som begrunnelse for ikke å kjøpe det, kommer jeg til å gjøre det, bare for å sjekke ut hva han sutrer om.
 

Er du en gamer?

Anonymkode: 10b2f...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.5.2020 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Huff ja, for en fryktelig agenda, ass. Skikkelig jævlige greier å få dette pressa på seg. :ironi:

Nei, jeg ser ikke helt problemet. At dette er gjort for å "ikke fornærme transer", det høres mest ut som noens tolkning, for å si det sånn.

Ja takk til større kvinnelig mangfold i spillverdenen. Kvinner behøver ikke å alltid være lettkledde bimboer.

Anonymkode: c87ab...1a8

Hilsen en ikke-gamer som egentlig ikke vet hva det prates om. 

Anonymkode: 209fd...b19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hilsen en ikke-gamer som egentlig ikke vet hva det prates om. 

Anonymkode: 209fd...b19

Ikke-gamer, nå har jeg blitt kalt det også. 😂 Jeg svarer ut fra HI, tror ikke man må ha spilt akkurat dette spillet for å gjøre det. I HI ligger det et bilde av karakteren i dette spillet ved siden av Tifa fra FF7. Det påstås at karakteren er gjort mandig for å "ikke fornærme transer". Det høres helt usannsynlig ut at noen ville gått ut og sagt noe sånt. Samtidig er dette gjenfortelling av noe andre gjenforteller, altså ikke noen særlig god kilde.

Hvis du vil at folk skal diskutere noe annet enn HI så kunne du kanskje laget en tråd om det du vil diskutere, da.

Anonymkode: c87ab...1a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke-gamer, nå har jeg blitt kalt det også. 😂 Jeg svarer ut fra HI, tror ikke man må ha spilt akkurat dette spillet for å gjøre det. I HI ligger det et bilde av karakteren i dette spillet ved siden av Tifa fra FF7. Det påstås at karakteren er gjort mandig for å "ikke fornærme transer". Det høres helt usannsynlig ut at noen ville gått ut og sagt noe sånt. Samtidig er dette gjenfortelling av noe andre gjenforteller, altså ikke noen særlig god kilde.

Hvis du vil at folk skal diskutere noe annet enn HI så kunne du kanskje laget en tråd om det du vil diskutere, da.

Anonymkode: c87ab...1a8

Jo, du må ha kjennskap til spillet for å si noe om denne saken..

Det siste tipset der kan du jo ta til deg selv, for her er det du som ikke holder deg til hi.. 🙄

Anonymkode: 209fd...b19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, du må ha kjennskap til spillet for å si noe om denne saken..

Det siste tipset der kan du jo ta til deg selv, for her er det du som ikke holder deg til hi.. 🙄

Anonymkode: 209fd...b19

Nei, man svarer i tråden ut fra hva som står i HI. Ditt bidrag her i tråden så langt er bare brukerdiskusjon. Kanskje du kan skrive noe om HI selv, for eksempel. Jeg venter i spenning nå på et skikkelig godt svar fra en pro-gamer som virkelig vet hva hen snakker om. :) (Skrev hen med vilje.)

Anonymkode: c87ab...1a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...