Hopptimisten Skrevet 15. august 2020 #141 Del Skrevet 15. august 2020 2 minutter siden, Amatariel skrev: Det VIL ordne seg til slutt - for deg også! Det er jeg helt sikker på! Mamma skal du bli 😊 For noen er det bare noen ekstra hindere vi må igjennom... Har du fått fastsatt en dato for tidlig UL å se frem til? Vet selv at slike ting kan hjelpe på i en nervepirrende og nervøs tid... Jeg håper du har rett 🥰🤞🏼 Har ikke fastsatt noe tid enda, men skal til legen om emne ukes tid for å fornye sykemelding, så tenkte å spørre om å få henvisning til UL da! Da er jeg ca 7 uker! Vil jo gjerne ha UL for å bekrefte evt avkrefte om det er noe der, problemet er bare at vi kun har negative opplevelser med UL, og sist på venterommet satt jeg kun å skalv og hakket tenner i frykt av hva som kunne komme. UL har kun vært nederlag for oss, så er veldig redd for å dra på tidlig UL også🙈😬 Men er jo uansett bedre å vare få vite det med en gang😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 16. august 2020 #142 Del Skrevet 16. august 2020 At du skulle komme tilbake til denne dagboken er det ingen av oss som hadde trodd. Håper det går greit med deg nå som alt er overstått! Sender deg mange gode tanker og ønsker for ny pp❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. august 2020 Forfatter #143 Del Skrevet 17. august 2020 CD6 Nå har jeg faktisk fått litt vondt i magen. Kom i går ettermiddag, og er en sånn 'svak' jevn smerte. Litt som om et belte blir strammet skikkelig hardt over magen min. Ikke så langt ned, men mer nærmere navlen. Så brå bevegelser f.eks opp og ned i sofaen er ganske ubehagelig. Vet ikke om dette har sammenheng med aborten... men jeg blir jo selvfølgelig litt redd for at ikke alt er ute. Hvor stor sannsynlighet er det mon tro? Når jeg var på sykehuset på fredag, og der ble det sett på UL at livmoren var tom, og gynekologen renset opp litt ekstra i livmorhalsen. Har veldig lite blødning også. I hele går var det på truseinnleggstadie, og ser ut som det fortsetter slik i dag også. Må vel bare følge med på g-testen... Tok en i helgen og den var selvsagt kjempesterk 😞 Er jo forberedt på at dèt skal ta tid da. Tenker å ta en test ukentlig for å følge med. Etter aborten i uke 14 tok det litt over 30 dager (frem til neste mens) før testen ble blenda igjen. Må si jeg håper at det ikke tar like lang tid denne gangen, men er forberedt på at det gjør det. I dag har jeg siste hjemmedag. Var borte fra jobb hele forrige uke, naturlig nok. Og det var mye å gjøre der når jeg 'slapp alt', så er forberedt på en del kaos og mye å gjøre nå. Blandede følelser. Er sikkert lurt og bra at jeg får gjort noe annet enn å tenke på meg selv hele tiden. Samtidig så gruer jeg meg veldig og skal ta fatt på hverdagen som ikke-gravid. Det er ingen av mine kolleger som vet hva jeg har vært igjennom, og det er jeg glad for, så det hjelper litt. Ingen som syns synd på meg e.l. Det var jo en grunn til at jeg ikke fortalte noen der at jeg var gravid da jeg var det. Men ja, blir tungt å ta fatt igjen der jeg slapp, men nå uten en hemmelighet i magen. Jeg koste meg sånn med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 17. august 2020 #144 Del Skrevet 17. august 2020 Jeg får så utrolig vondt av deg. Det var ikke sånn her det skulle bli. Sender deg en god klem. Håper at jobbingen kan få tankene over på noe annet, og at dette går fort over ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. august 2020 Forfatter #145 Del Skrevet 19. august 2020 CD8 I dag er det 1 uke siden jeg fikk den aller første blødningen og i følge gynekologen hadde selve aborten. Jeg syns fortsatt det er såå rart at jeg har blødd så lite! En helt vanlig mensen omtrent for meg. Hun "renset" litt opp manuelt da jeg var der på fredag, og i helgen kom det noen få og små koaguleringer. Er veldig overrasket over at det har kommet ut SÅ lite, som jeg har sett. Enda jeg forsøkte å se etter. Da jeg opplevde SA i uke 6 kom det myye mer og jeg virkelig så at her kom embryoet m.m. Så jeg var jo forberedt på mye større og mer blødning nå. Men gjett hva - jeg er helt ferdig å blø nå! Etter 1 uke! Kan det være normalt? 😳Kanskje for tidlig å si da, kan jo plutselig komme noe rar blødning igjen, men det føles som det er ferdig. I går var det kun pittelitt spotting, og i dag er det absolutt ingenting som kan minne om blod. Smertemessig går det også veldig bra. Fra søndag og til i går så hadde jeg en del vondt i magen. Sånn helt øverst i magen, en jevn smerte. Slet i trappene på jobb f.eks. Men i dag var det borte, så håper det holder seg sånn. Jeg har tatt g-tester for å følge med på at hcg går nedover. Dagens test forteller at det gjør det absolutt. Så utrolig bakvendt å gjøre det!! Men, er ikke første gang jeg gjør det, så på en merkelig måte er det litt "trøst" i det og. Disse testene er tatt - Rett før abort skjedde - 3 dager etter abort - 1 uke etter abort Neste mål blir å finne EL. Lurer VELDIG på når eller om det skjer denne syklusen. For en påminnelse om hvordan min EL var i pp1 og pp2 så kom den på hhv CD26 og CD17. Ikke veldig stabil akkurat, og det helt uten en abort som tuller det til. Hva som skjer nå må gudene vite Men jeg tok en EL-test i dag, og den er positiv pga. for mye hcg ennå. Så det aller første som må skje er å få den negativ igjen, før jeg kan begynne å teste etter å få den positiv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 19. august 2020 #146 Del Skrevet 19. august 2020 Så godt at du har blødd lite og har forholdvise greie smerter! Får bare håpe det er normalt, så kan man i hvertfall se positivt på noe opp i det hele 😃 Håper syklusen går fort tilbake til "normalen", og at EL kommer fortere enn du tror ❤️ Sender deg en god klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 19. august 2020 #147 Del Skrevet 19. august 2020 Min erfaring er også at SA er veldig ulike! Min andre SA uke 7+0 blødde mye mer enn min siste SA uke 8+0. Siste SA var betraktelig mer smertefull, selvom begge to var ganske smertefulle. Jeg var også overrasket over at blødningen ga seg ganske raskt (litt under 1 uke), men var ingenting som tydet på rester ved neste mens heller😊 Det er nok innenfor normalen, og som du sa så har jo gyn også fjernet rester som var igjen 😊 Håper du kommer fort i gang med syklus og eggløsning igjen! Jeg hadde én syklus etter SA før vi begynte å prøve ordentlig, og da kom min eggløsning på syklusdag 33!🤯 Venta og venta på eggløsning, og da den endelig kom satt spira på nytt😍 Håper du slipper å vente så lenge, og at den sitter raskt hos deg! Det fortjener du❤️🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. august 2020 Forfatter #148 Del Skrevet 19. august 2020 Ah takk @Hopptimisten Godt å høre at det kan være normalt! Man ser jo for seg at man skal blø mer jo lenger man har kommet i svangerskapet... men det stemmer tydeligvis ikke. Jeg er veldig klar over at jeg må ha is i magen, og sannsynligvis vente både èn og kanskje flere måneder før jeg blir gravid igjen. Men fallhøyden min er så stor, for begge gangene jeg opplevde SA ble jeg gravid på første EL etterpå (ingen mens imellom). Det var akkurat som kroppen bare skjønte at jeg MÅTTE bli gravid igjen så raskt som fy... Men dette var de tidlige SA'ene da. Det tok 8 måneder etter aborten i uke 14 før jeg ble gravid på nytt. Så "statistisk sett" da så er det kanskje 4-5 måneder jeg bør forvente før jeg klarer det igjen. Men vil stikke hodet i sanden av den tanken!! Vil være gravid nååååå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 19. august 2020 #149 Del Skrevet 19. august 2020 3 minutter siden, Amatariel skrev: Ah takk @Hopptimisten Godt å høre at det kan være normalt! Man ser jo for seg at man skal blø mer jo lenger man har kommet i svangerskapet... men det stemmer tydeligvis ikke. Jeg er veldig klar over at jeg må ha is i magen, og sannsynligvis vente både èn og kanskje flere måneder før jeg blir gravid igjen. Men fallhøyden min er så stor, for begge gangene jeg opplevde SA ble jeg gravid på første EL etterpå (ingen mens imellom). Det var akkurat som kroppen bare skjønte at jeg MÅTTE bli gravid igjen så raskt som fy... Men dette var de tidlige SA'ene da. Det tok 8 måneder etter aborten i uke 14 før jeg ble gravid på nytt. Så "statistisk sett" da så er det kanskje 4-5 måneder jeg bør forvente før jeg klarer det igjen. Men vil stikke hodet i sanden av den tanken!! Vil være gravid nååååå. Jeg forstår veldig godt tankegangen, akkurat sånn har jeg hatt det også! Har fått med meg at du også har prøvd en del "triks" for å bli gravid og holde på graviditeten, så du har kanskje allerede prøvd slimløsende hostesaft for å bli gravid? Jeg prøvde det for første gang nå siste syklusen min og ble gravid, og jeg har hørt om folk som ikke har blitt gravide på ett år som har prøvd det og blitt gravide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. august 2020 Forfatter #150 Del Skrevet 19. august 2020 1 minutt siden, Hopptimisten skrev: Har fått med meg at du også har prøvd en del "triks" for å bli gravid og holde på graviditeten, så du har kanskje allerede prøvd slimløsende hostesaft for å bli gravid? Jepp det har jeg Ikke denne gangen da, men første gangen vi prøvde var jeg borti ALT omtrent. Ble desperat da måned etter måned gikk uten klaff. Men hostesaften hjalp ikke den gang. Jeg har egentlig veldig tro på oppskriften jeg kjørte denne gangen, ble jo gravid allerede på pp2 her. Det var metformin, babyklister og B6-vitamin. Så må nok bare prøve det igjen. Bare komme meg litt lenger uti syklus her.... kjeeeedelig å vente. Skal iallefall aldri klage på at et svangerskap går sakte igjen, å telle ned ukene der er en fest og drøm i forhold til å vente på EL 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 19. august 2020 #151 Del Skrevet 19. august 2020 2 minutter siden, Amatariel skrev: Jepp det har jeg Ikke denne gangen da, men første gangen vi prøvde var jeg borti ALT omtrent. Ble desperat da måned etter måned gikk uten klaff. Men hostesaften hjalp ikke den gang. Jeg har egentlig veldig tro på oppskriften jeg kjørte denne gangen, ble jo gravid allerede på pp2 her. Det var metformin, babyklister og B6-vitamin. Så må nok bare prøve det igjen. Bare komme meg litt lenger uti syklus her.... kjeeeedelig å vente. Skal iallefall aldri klage på at et svangerskap går sakte igjen, å telle ned ukene der er en fest og drøm i forhold til å vente på EL 😕 Greit å følge egen suksessoppskrift 🤣😁 Hver gang har jeg brukt ca akkurat 3 mnd (4 sykluser) fra SA til ny positiv test, denne gangen ble jeg gravid på andre syklus og min suksessoppskrift var kombinasjon av akupunktur, babyklister, rooibos te, grapefruktjuice, ananas, og slimløsende hostesaft! 🤣🤣 Man blir litt gal og bare tester alt man hører om😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 19. august 2020 #152 Del Skrevet 19. august 2020 Må være rart å skulle gjøre det motsatte, se at HCG synker! Veldig bra opp i alt dette at du slipper langvarig blødning og mye vondter over lengre tid! Håper eggløsningen ikke kommer så sent og ikke er alt for langt unna, og at det endelig er spiren som skal sitte🤞🏻 virkelig mye som skjer og tidskrevende når ting ikke går.. mye humper du får på veien mot målet❤️ Må du teste etter el hver dag etter HCG er ute av kroppen, eller har du en viss aning om når du kan begynne å teste? Må jo være fryktelig slitsomt å gå mye tester om du må teste hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. august 2020 Forfatter #153 Del Skrevet 19. august 2020 5 minutter siden, Love90 skrev: Må du teste etter el hver dag etter HCG er ute av kroppen, eller har du en viss aning om når du kan begynne å teste? Må jo være fryktelig slitsomt å gå mye tester om du må teste hver dag Hcg kommer nok til å være i en stund. Det vanlige er 2-3 uker har jeg lest. Da jeg mistet i uke 14 kunne jeg se en svak strek på g-testen i 4 uker etter aborten. MEN man kan få EL selv om det er en svak strek der. Jobben min blir å finne den overgangen der EL-testen går fra positiv til negativ. Forhåpentligvis skjer det snart, for EL-tester slår bare ut på et visst nivå hcg. Håpet mitt er at jeg kommer under det nivået snart. Innser at det er for tidlig nå, men skal prøve igjen til helga. Jeg vet ikke hva som skjer fremover med testene, men meget mulig jeg må belage meg på mange dagers testing etterhvert ja. Noe jeg er vant med. Har lett etter EL i mange sykluser før. Begynt rundt CD12 og teste, og ikke fått positivt test før nærmere CD30. Kjeeedelig ja, men likevel litt godt å gjøre NOE hver dag. For vil jo klare å finne EL også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 20. august 2020 #154 Del Skrevet 20. august 2020 Et lite tips! Du får kjøpe masse eggløsningstester på testhelsen.no, hvis du kjøper over 30 stk strimmel koster de bare 7kr/stk! Da har man muligheten til å teste hver dag over en lang periode 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. august 2020 Forfatter #155 Del Skrevet 20. august 2020 54 minutter siden, Hopptimisten skrev: Et lite tips! Du får kjøpe masse eggløsningstester på testhelsen.no, hvis du kjøper over 30 stk strimmel koster de bare 7kr/stk! Da har man muligheten til å teste hver dag over en lang periode 😊 Takk for tips! Skal sjekke det ut for fremtiden. Akkurat nå er testene fra babyplan godt plassert i skuffen, og der bør det være nok for denne syklusen iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 20. august 2020 #156 Del Skrevet 20. august 2020 Godt å høre at blødningen var over relativt raskt og at du slapp unna de verste smertene! Så gjenstår det å se når EL bestemmer seg for å dukke opp da😅 Selvom jeg absolutt IKKE unner deg det du går gjennom nå, er det en liten trøst for meg å ikke være alene om å lure på når/om eggløsning har tenkt til å dukke opp i nærmeste fremtid eller ei😅 Vi får bare prøve å holde motet oppe!😁❤️ Håper alt går bra med deg nå❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 20. august 2020 #157 Del Skrevet 20. august 2020 Vil gjerne følge med her! Har bare skumleste litt men har sett du mistet akkurat. Så trist ❤️ håper du snart blir gravid igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. august 2020 Forfatter #158 Del Skrevet 20. august 2020 1 time siden, lillemeg90 skrev: Vil gjerne følge med her! Har bare skumleste litt men har sett du mistet akkurat. Så trist ❤️ håper du snart blir gravid igjen! Tusen takk for besøk! Det er veldig koselig med følgere i dagboken ja, så føler jeg at jeg snakker MED noen 😊 Ventetiden føles bedre når man har noen å skravle med - i alle disse opp og nedturene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 21. august 2020 #159 Del Skrevet 21. august 2020 Du har jo nevnt at du har prøvd babyklister! Har du noen erfaringer med å fortsette med babyklister for å forhindre SA?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. august 2020 Forfatter #160 Del Skrevet 21. august 2020 (endret) 36 minutter siden, Hopptimisten skrev: Du har jo nevnt at du har prøvd babyklister! Har du noen erfaringer med å fortsette med babyklister for å forhindre SA?😊 Ja i 2014 da vi var meget aktive prøvere på jakt etter nr. 3 så opplevde jeg jo tre aborter. To av disse var SA, hhv. uke 5 og 6. Jeg mistenkte at kort lutealfase skapte problemer for meg, og jeg kom over babyklister. Kjøpte det, brukte det og i første pp med det ble jeg gravid! OG spiren holdt helt til mål ♥ MEN det må også nevnes at jeg begynte med progresteronstøtte rundt 14dpo for første gang denne syklusen, så akkurat hva som fungerte vil jeg vel egentlig aldri finne ut av. Brukte både babyklister og progresteron frem til sv.uke 10. Så da vi skulle starte helt ny prøving på nytt barn nå i år, så tenkte jeg selvsagt på babyklister med èn gang. Klarte ikke å få det tidsnok til pp1, men i pp2 hadde jeg det og brukte det. Som kjent her ble jeg gravid da! Men følte også sterkt for progresteronstøtte denne gangen, så startet på det 14dpo igjen. Opplevde jo som dere ikke vet en SA, men det ble MA Utrolig sjokk, for følte jo at jeg fulgte samme oppskrift som sist og gjorde alt jeg kunne. Men det er vel som fortalt at det bare skjer, og ikke noe man kan gjøre med det. Ikke liv laga. Men skal innrømme at jeg har lurt om dersom jeg IKKE tok babyklister og progresteron denne gangen - hadde jeg opplevd en tidlig SA i stedet for å vente helt til uke 9 med MA-beskjeden? 🤔 Det får jeg heller aldri vite. Men opplevelsen har ikke skremt meg. Jeg er fullt i gang med babyklister igjen nå. Det skal styrke slimhinnene, og det trenger jeg alt jeg kan få av nå. Blir progresteron igjen den dagen jeg ser positiv test. Endret 21. august 2020 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå