Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Ja er jo det jeg klamrer meg i håpet til. At den plutselig bare skal bli positiv. Måtte gå tilbake å se i dagboken min her. I mai så testerekken min slik ut, og der kan man jo til en viss grad se en økning. Men er ikke mange dager mellom svak og positiv. Og i juni var det denne rekken, der testen -vips- ble positiv. Så håper sååå det skjer snart igjen her nå!

Oi, se der ja! Så nyttig å ha dagboka å se tilbake på. Jeg ville fortsatt å klamre meg til håpet om en plutselig positiv, du har jo fått det før! Håper virkelig ikke det skal bli lenge til syklusen din er tilbake til normalen, og aller helst håper jeg du ikke rekker å komme deg inn i ny syklus engang før du får positiv graviditetstest 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Godis skrev:

aller helst håper jeg du ikke rekker å komme deg inn i ny syklus engang før du får positiv graviditetstest 🤩

Jaaa jeg og. Håper, drømmer og ønsker det av HELE mitt hjerte! Er fullstendig "ødelagt" i hodet av at jeg ble gravid igjen på første EL etter begge mine SA'er, så det er liksom bare det som gjelder :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Amatariel skrev:

Jaaa jeg og. Håper, drømmer og ønsker det av HELE mitt hjerte! Er fullstendig "ødelagt" i hodet av at jeg ble gravid igjen på første EL etter begge mine SA'er, så det er liksom bare det som gjelder :roll:

Ja, det har jeg full forståelse for! Kanskje det bare er sånn kroppen din virker 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD25

Ja da var det syklusdag 25. I ettermiddag må jeg få positiv EL-test dersom jeg skal få EL i morgen, som var den dagen jeg fikk EL i mai, min pp1 på jakten etter sistemann. Husker jeg syns det var skikkelig sent, og så glad i pp2 da EL kom på CD17... Og for å si det sånn - tviler STERKT på at det blir noe positiv EL-test i ettermiddag. Var like svakt som alltid i går, ikke et snev av økning og jeg kjenner absolutt ingen forskjell på kroppen i dag som alle dager hittil i syklusen.

#SameOldStory

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag også som forventet. Dette er syklusens ønsker og mål:

- EL på "normal" tid, ca. CD15-17 (fikk på 17 sist pp) 
- EL innen CD26 som var da jeg fikk EL i pp1 
- EL innen CD30 som er appens estimering

Så da får vi se... FF mener altså at jeg skal få EL mellom CD28-30, da basert på tidligere sykluslengder. Jeg ser tilbake (før prøvetid) at jeg veldig ofte hadde sykluser på rundt 40 dager. Jeg kartla jo ikke EL før prøving, men plottet flittig inn menstruasjonen og har gjort det flere år. Så det er det FF går ut fra da. Den vet jo også at denne syklusen startet med abort.

Jeg har bestemt meg for at om det blir rødt kryss også på neste mål her... da tar jeg kontakt med gynekologen. Orker ikke mer da, må gjøre noe. På den måten her føler jeg ikke at jeg får prøvd en gang, og det er sykt frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg har bestemt meg for at om det blir rødt kryss også på neste mål her... da tar jeg kontakt med gynekologen. Orker ikke mer da, må gjøre noe. På den måten her føler jeg ikke at jeg får prøvd en gang, og det er sykt frustrerende!

Akkurat nå skjønner jeg så veldig godt hvordan du har det! Jeg har egentlig vært veldig rolig til prøvingen hele veien, men nå tenker jeg helt likt som deg. Veldig frustrerende og nedtrykkende å føle at man ikke får gjort noe som helst! Håper selvfølgelig det kommer eggløsning av seg selv for deg nå veldig snart, men hvis ikke støtter jeg deg veldig i tanken om gynekologtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med røde kryss på ønskeplanen din, men jeg synes det høres veldig lurt ut å ha en plan om du må sette nok et rødt kryss. Det er fint å ha en kontrollerbar plan når kroppen ikke lar seg kontrollere 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD27

Kan det være EL på gang..!????

I dag tok jeg akk en ny EL-test igjen, og endelig viste den litt farge!!! Nesten på grensen til positiv!? Jeg syns iallefall strekene var gaaanske like. Men ikke helt? Veldig nært iallefall, og jeg tenker at hvis testene fra nå av går rett til svak igjen, så er dette as good as it gets for meg denne syklusen og at dette faktisk ER positiv EL-test. Men jeg plotter ikke inn noe før jeg ser hvordan test i kveld og i morgen ser ut.

happy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gif

119081258_733792320514660_2455493574460303913_n.jpg.39d463019190f9a2b573bedaf2992217.jpg

Her er testerekken hittil (mangler 3 stk, men de er like svake som alle de andre). Dagens test som ligger nederst her nå har tørket da jeg tok denne bildet. Ingen tvil om at det er en endring!

118970878_2729893330663948_6988221008132217287_n.jpg.5446fdf16bab2073731440e3d47346ac.jpg

Whooo! Skal jeg virkelig få EL denne syklusen! Jeg hadde nesten begynt å tro at det er en EL-løs syklus (ikke helt uvanlig etter MA har jeg lest meg til), og at jeg bare måtte vente på bortfallsblødning for ny start. Men dette virker jo lovende! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny test nå sent på kvelden, og den var litt svakere enn den i ettermiddag. Er SÅ spent på om jeg får en peak eller hva... Tidligere sykluser har vært veldig variable. Jeg har opplevd alt fra å få negativ kun èn gang om dagen til å ha positiv test tre dager i strekk i min prøvekarriere. Så stabilt er det ikke gitt. Planen er å ta test i morgen også - både morgen, ettermiddag og kveld :rolleyes: Nu jävlor! Har veldig lyst til å se en KNALL positiv test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD28

Morgentesten i dag ble lik som den i går kveld - litt svakere enn den jeg tok i går ettermiddag. Jeg krysser fingrene for at det blir en knall positiv test uten tvil i ettermiddag 🤞

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser så fingrene for knall positiv test hos deg i  ettermiddag🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Husk å ikke drikke mye før og ikke tisse på 4 timer, men du er rutinert på dette så det vet du vel😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Love90 skrev:

Husk å ikke drikke mye før og ikke tisse på 4 timer, men du er rutinert på dette så det vet du vel😃

Oh yes, nå har jeg EL-testet nesten en hel måned så føler jeg holder på å skrumpe inn av tørst 😅 Neida... men er veldig vant til å drikke MYE vann i løpet av arbeidsdagen min, men når jeg har tatt EL-tester på ettermiddagen så har jeg virkelig forsøkt å drikke mye mindre. Og iallefall nå når det faktisk nærmer seg, så i går og i dag drakk jeg nesten ingenting før testing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Amatariel skrev:

Oh yes, nå har jeg EL-testet nesten en hel måned så føler jeg holder på å skrumpe inn av tørst 😅 Neida... men er veldig vant til å drikke MYE vann i løpet av arbeidsdagen min, men når jeg har tatt EL-tester på ettermiddagen så har jeg virkelig forsøkt å drikke mye mindre. Og iallefall nå når det faktisk nærmer seg, så i går og i dag drakk jeg nesten ingenting før testing. 

Synes det er slitsomt å ikke kan drikke mye før testing av EL på ettermiddagene jeg, får veldig fort hodepine når jeg ikke kan drikke noe mye over flere timer midt på dagen😅 så litt derfor også synes jeg det er godt å få raskt negativ test etter positiv så man slipper å stresse med dette😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med en sterkere test! Om du ikke får supertydelig positiv i ettermiddag kan vi jo håpe gårdagens test teller som positiv 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD28

Testen i ettermiddag ble positiv!! Syns ikke dere også det? Ikke sånn voldsom klar der teststreken er sterkere enn kontrollstreken, men den er da vitterlig like sterk? Og da er den positiiiiv danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gif

119042334_2718508121771242_6346434781059142926_n.jpg.754e183f517af7aba08e1b4e527a883f.jpg

Jeg hadde egentlig tenkt å komme inn her i ettermiddag og "klage" på manglende symptomer ellers. Er så misunnelig på alle som kjenner kroppslige tegn på EL, f.eks eggløsningslim. Det har jeg aldri sett før. Alltid tørt som en ørken hos meg :roll: Hadde vært så fint med noen tegn sånn ellers på at EL faktisk skjer. Men så ble det så travelt med barnas aktiviteter og alt, at jeg ikke kom hit før nå. Og nå skal jeg ikke klage! 😄 For nå er EL-smerter på plass! Ajaj! Klarte nesten ikke gå fra bilen og inn i sted. Helt klart noe som skjer. Og dette minner meg veldig om sist gang jeg hadde EL - i juni. Husker jeg lå i fosterstilling om natten pga. smerter. Og det er sååå velkomment - hurra! :Knegg: Måtte det bare bli en tro kopi av sist EL der egget faktisk ble befruktet! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...