Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner godt det er dritt å vente, og at det helst skulle skjedd i går🙈 om ventetiden har noe å si for hvor fort man blir gravid igjen aner jeg ikke noe om så skal ikke si noe positivt eller negativt til det😅 men dagene går selvom det ikke føles sånn, og plutselig sitter du der med positiv EL-test i hånda😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok ikke det har med flaks å gjøre! Det er forsket på at man blir lettere gravid etter abort, og det tror jeg er tilfellet for de fleste! Forstår godt at det er fort gjort å bli litt pessimistisk når det gjelder en selv, men vi får stole på forskningen☺️🥰🤞🏼 Du har jo blitt fort gravid tidligere, så tror ikke dette blir noe unntak ☺️

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh :( det er møkk å vente på EL. Jeg ble gravid på EL dag 35 her tidligere.. og denne runden var det dag 21, så det er noe herk å bli klok på. Krysser fingrene for at den blir positiv veldig snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt lik og svak som alle de siste dagene 😑 Kjenner heller ikke noe spesielt på kroppen. Jeg pleier å kjenne at noe skjer i timene før jeg skjønner at EL-testen vil bli positiv. Så nix nada her. Sukk. Neste mål får bli at jeg får EL innen CD26. Jeg orker ikke at dette skal bli den lengste syklusen denne prøverunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Amatariel skrev:

Helt lik og svak som alle de siste dagene 😑 Kjenner heller ikke noe spesielt på kroppen. Jeg pleier å kjenne at noe skjer i timene før jeg skjønner at EL-testen vil bli positiv. Så nix nada her. Sukk. Neste mål får bli at jeg får EL innen CD26. Jeg orker ikke at dette skal bli den lengste syklusen denne prøverunden...

Æsj, så dumt... Håper virkelig ikke dette skal bli en rekordlang syklus nei, og du har jo enda noen dager å gå på til CD26. 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD21

Noe av det verste med denne ventetiden er at man er så maktesløs! At det ikke er noe jeg kan gjøre... utover det jeg allerede gjør (tar medisinene, EL-tester jevnlig osv.) Men den følelsen av hjelpesløshet er fæl, så det blir jo til at man føler at man må gjøre NOE. Selv om det egentlig ikke hjelper sånn direkte. Nå har jeg f.eks nettopp vært på Babyplan og kjøpt div. CB-tester. Jeg har mange strimler liggende, samt First Response som er min tidlig-favoritt. Men hadde bare èn digital. Så da ble det et par CB+ og et par digitale m/uke. Er litt tilbud der inne på dem akkurat nå, så tips om andre vil shoppe.

Og i går kontaktet jeg Medicus for å få forlengelse av resepten min på metformin. Da jeg var der i mai fikk jeg for ca. 5 måneder, og jeg trodde faktisk aldri at jeg måtte få MER 😞 Vet det høres litt vel selvgod ut, men jeg var virkelig forberedt på at det skulle gå greit å bli gravid raskt. Jeg er jo tydeligvis ganske fruktbar og jeg og mannen er god match... har ikke gått på hormonprevensjon på over 10 år, så da vi begynte prøvingen i mai var jeg KLAR, for at det skulle gå kjapt. Og så gjorde det det!! Gravid i pp2 liksom. Det var jo alt jeg hadde håpet og "planlagt". Så umenneskelig irriterende når det ikke holdt...

Jeg skulle av hele mitt hjerte ønske at jeg ikke ble gravid da!! Jeg får nå aldri den marsbabyen jeg rakk å glede meg til, men jeg får jo heller ikke april eller mai nå fordi jeg "brukte opp" disse månedene på å være gravid med noe som ikke ble noe av 😥 Føler meg skikkelig snytt!! Så skulle virkelig ønske at jeg enten ikke ble gravid da, eller at jeg iallefall kunne fått tidlig SA når det tross alt ikke var liv laga.

Jeg er så dratt i to retninger når det gjelder tiden som går nå, føler meg nesten syk av det. Jeg vil så gjerne komme videre i syklusen her, og teller ned dager og håper jeg får EL snart. Ville ut av august og legge en vond sommer bak meg. Er derfor glad for at september er her. Samtidig får jeg helt angst over det 🙄 Gir jo ingen mening, I know... Men jeg ville at sistemann skulle komme før datteren min fyller 6 år. Det rekker vi ikke nå. Om jeg blir gravid snart så blir det rett etter det. Og det er i beste fall... sannsynligvis tar dette lang tid, og for hver dag som går blir datteren min eldre. Når jeg tenker på at vi opprinnelig egentlig ville ha 3 år mellom dem så gjør det ganske vondt (kunne av forskjellige årsaker ikke prøve før nå i vår først). Er lenge siden jeg forsonte meg med at det ikke blir tettere på dem, men mer slik vi har på begge de andre, så det går fint. Men så veldig mye mer enn 6 år ønsker vi ikke. Og så har jeg bursdag i vinter! Baaah - nå kjenner jeg alderen tar meg. Vil ikke bli eldre!! Bare en konstant påminnelse om at tiden min renner ut. Så ja, en temmelig konflikt på at jeg ikke vil tiden skal gå, samtidig som den må det for at noe skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så godt det med ventetiden!🙁 og det må jo være enda kjipere når du ikke aner om når den EL har tenkt å komme!! Nå må den jo komme snart tenker jeg! 
 

Jeg har de tankegangene du har på medisinene «at innen dette er brukt opp så har jeg blitt gravid» jeg har de tankegangene på når jeg bestiller EL test og Gtest 😬 Selv om dette blir to forskjellige ting! 
håper kroppen din er grei snart og kan produsere gull egget til gull sædcellen 🤞🏻 Det fortjener dere virkelig nå! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troen på kroppen din! Du kommer til å få sistemann det er jeg helt sikker på! ❤️

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det håper jeg du har rett i bittelillebolla :klemmer:

Endret av Amatariel
edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD22

I dag er det akkurat 3 uker siden aborten, og jeg tok en g-test bare for å sjekke. Jeg sa jo at testen var negativ forrige onsdag allerede, og det var den nok. Men hvis man virkelig la godviljen til og har streksyn så kanskje man kunne skimtet noe der. Men i dag var den helt garantert 100% blenda. Så det er jo bra. Da skal jeg iallefall ikke bli lurt om jeg noensinne (!) kommer i dpo-land igjen.

Lover jo ikke bra for ettermiddagens EL-test at g-testen var negativ i dag da 🙄 Så jeg er nok fortsatt flere dager unna positiv test der *sukk*

Jeg er jo veldig glad for at kroppen var så ordentlig og ryddet raskt opp etter MA'en. Altså - jeg blødde veldig lite. Så aldri noe embryo, varigheten på blødningen var 6 dager tilsammen, og da som en medium mens. Bare to uker senere var g-testen negativ. Så alt har jo tydeligvis fungert som det skal, veldig skånsomt i fysisk form. Da irriterer det meg nesten ekstra at ikke kroppen lager EL på normalt tidspunkt ☹️ Jeg hadde ikke vært noe gladere om det var rester nå, g-testen viste positiv eller jeg småblødde ennå. Men jeg hadde lettere FORSTÅTT hvorfor ting tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden er så frustrerende. Det positive er at kroppen din har greid å fikse opp i dette veldig bra! Men, det er likevel tungt å vente på EL. Håper den kommer snart, det hadde jeg virkelig unt deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du får en positiv EL test nå snart! Kan virkelig forstå hvor frustrerende man blir av denne ventetiden. 

Ang. det med aldersforskjell på barna så skjønner jeg godt at det blir en tanke. 6 år er jo en del, men samtidig så vil du gi henne verdens beste gave med å få en til - uansett hvor gammel hun er. Det er 15 år i mellom kjæresten min og søstra hans, og de er verdens beste venner. De kan prate flere timer i telefonen om alt mulig, og støtter hverandre i alt som finnes. 
Derimot er det 5 år imellom meg og min yngste bror og vi er ikke i nærheten av å ha det forholdet som de har.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant @Lillra - jeg vet jo godt at alder bare er et tall - vi har slike eksempler som du har også i vår familie. Jeg har nesten null kontakt med min bror som er 3 år yngre enn meg, mens mannen og søsteren med 7 år i mellom snakker nesten daglig. Så alt går på familieforhold forøvrig.

Men nå har vi vært småbarnsforeldre i 16 år (!), og vi skal klare mer altså. Men en gang må det jo ta slutt :lol: Så vil ikke det skal drøye så veeldig mye lenger nå altså. Og vil ikke at det yngste barnet skal bli sittende hjemme VELDIG mange år etter at søskene har flyttet ut heller. Derfor føler jeg 6 år begynner å nærme seg (vår personlige) smertegrense for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel said:

Det er sant @Lillra - jeg vet jo godt at alder bare er et tall - vi har slike eksempler som du har også i vår familie. Jeg har nesten null kontakt med min bror som er 3 år yngre enn meg, mens mannen og søsteren med 7 år i mellom snakker nesten daglig. Så alt går på familieforhold forøvrig.

Men nå har vi vært småbarnsforeldre i 16 år (!), og vi skal klare mer altså. Men en gang må det jo ta slutt :lol: Så vil ikke det skal drøye så veeldig mye lenger nå altså. Og vil ikke at det yngste barnet skal bli sittende hjemme VELDIG mange år etter at søskene har flyttet ut heller. Derfor føler jeg 6 år begynner å nærme seg (vår personlige) smertegrense for dette.

haha ja det skjønner jeg veldig godt! 16 år er jo en god stund så forstår veldig godt at dere føler at det begynner å bli lenge haha! Håper virkelig at vi ser en positiv test snart ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange skjønner ikke helt at vi har orket å "starte på nytt" så mange ganger. De fleste vennene mine kjørte på med flere barn veldig kjapt egentlig. Men nr. 1 fikk søsken da hun var 6 1/2 år, og nr. 2 fikk søsken da han var 5 år. Nå har nr. 3 fylt 5 år, så vi har tydeligvis en trend :rolleyes: Men det har fungert for oss! Det eneste er at vi faktisk ønsket 3-4 år mellom nå på nr. 4, pga vår egen alder og kanskje 'gøy' å prøve det også. Men da mistet jeg jobben, og turte ikke starte prøving før ny fast jobb var i boks. Derfor begynte vi ikke å prøve før nå i vår først. Ble så glad da jeg ble gravid i juni og det gikk kjapt. Når man tross alt har denne biologiske klokken og tidstankene ellers i hodet. Men nei... ble ikke noe. Så er så spent på hvor lang tid det vil gå før jeg blir gravid igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD23

Nå begynner jeg å bli ganske nervøs, sånn i tillegg til utålmodig. Er det mulig å få så svake EL-tester!? daane.gif.261e268272660d2dcd0dd777bbd1859b.gif Legger inn bilde fra CD13 og frem til i dag.

118136111_2641140689459557_6470288864594121894_n.jpg.83f37056aaed493a0b2829b311808938.jpg

At det ikke ble EL på CD17 slik som sist pp har jeg forsonet meg med. Men jeg tenker jo da at EL må komme innen CD26, som var da EL kom i pp1. Jeg orker ikke noe lenger enn det. Men dersom jeg skal få EL om tre dager så burde testen ha begynt å øke i styrke en smule iallefall. Men neida, tvert i mot. Absolutt ingenting som skjer her. Ingen murringer, ikke en øm pupp en gang. Dere som leser her skal slippe å kommentere dette altså - dette er nå offisielt verdens kjedeligste prøvedagbok himle.gif.460607717e19aec5f8b2a0c1ab917b3c.gif

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg og sender deg en klem🤗 Så kjedelig å bare gå å vente! Håper EL er rett rundt hjørnet☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er virkelig en tålmodighethetsprøve dette her. Angående el-testene, selv dine svakeste her er sterkere enn de testene jeg fikk to og tre dager før jeg fikk positiv test nå sist, så det trenger kanskje ikke være dumt (utover at de helst skulle vært positiv såklart). Kanskje noen verdier/nivåer har endret seg etter MA'en, så disse testene egentlig er normal, selv om du er vant med sterkere tester. Håper iherdig at du får en positiv test snart 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Godis skrev:

Angående el-testene, selv dine svakeste her er sterkere enn de testene jeg fikk to og tre dager før jeg fikk positiv test nå sist,

Ja er jo det jeg klamrer meg i håpet til. At den plutselig bare skal bli positiv. Måtte gå tilbake å se i dagboken min her. I mai så testerekken min slik ut, og der kan man jo til en viss grad se en økning. Men er ikke mange dager mellom svak og positiv. Og i juni var det denne rekken, der testen -vips- ble positiv. Så håper sååå det skjer snart igjen her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...