Gå til innhold

Blir man kynisk ? FF

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

mulig jeg har misforstått, men er det trådstarter jeg har diskuterer med? jeg vet ikke hvem jabs er, og hvem er det jeg er uenig med?? Jeg har ikke uttalt meg veldig direkte om at jeg synes det ene eller andre er riktig eller galt. Jeg utfordrer påstandene og narrativene til det enkelte legger ut i tråden. Men er det ikke deilig for deg å påstå at jeg er imot alt og alle...akkuratt som du er imot alle som mener et FF eller FWB kan funke, bare fordi du ble såret en gang  så mener du at det gjelder for alle tydeligvis

Anonymkode: 60094...525

Er Ts .. neida tror ikke du er jabs du ligna bare i måten å diskutere på. Ikke fordi.  jabs er kul han selv om han er uenig i alt jeg skriver omtrent men d tåles på kg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Bente1234 skrev:

Er Ts .. neida tror ikke du er jabs du ligna bare i måten å diskutere på. Ikke fordi.  jabs er kul han selv om han er uenig i alt jeg skriver omtrent men d tåles på kg. 

Mener det er Ts du har stillt spørsmål til

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Fått tilbud om å bli venner med fordeler, med en som jeg traff på nett. Det første jeg tenkte var at jeg vil heller noen å kun ha sex med og så gå, slippe delen med å være venner. Han snakker om å lage middager sammen, se på film og snakke. Og jeg er ikke sikker på at jeg klarer slikt uten å utvikle følelser over tid. 

Har kun vært forholds typen før så dette er helt nytt terreng for meg, aller helst skulle jeg ønske jeg fant en å bli sammen med, men føler ikke jeg har noe å tilby nå. Men blir man kald og kynisk av å inngå en slik venner med fordeler, avtale ? Når man vet at det er kun gjensidig bruk av hverandre. 

Anonymkode: 0c0b1...37f

Absolutt ikke verdt det!

Anonymkode: 32e7b...553

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bente1234 skrev:

Mener det er Ts du har stillt spørsmål til

Jeg mener jeg hovedsakelig har diskutert med hun som hadde hatt flere FF/FWB*er bak seg, som mente at fleste av dem hadde vært kalde dritsekker osv. Jeg trodde ikke det var trådstarter, for i HI så nevnes det at det ikke var noe erfaring om konseptet og temaet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt de som ønsker noe i tillegg til sexen. For det er ikke noe særlig å føle seg som et kjøttstykke eller et redskap som kun blir brukt for nytelse. Samtidig tror jeg jo mer intimitet, desto større sjans er det for følelser.

Slik som i mitt fwb forhold, det startet med sex og kanskje en kaffe, kun korte besøk. Da var det lettere å ikke bli revet med. Nå er det middag, film, sex og overnatting og jeg har fått følelser. Plages veldig av at jeg ikke tør konfrontere han med dem. Jeg er så redd for å bli avvist at jeg bare henger med og håper jeg snart finner styrke til å avvise selv. Aldri igjen, det er helt sikkert. Og jeg trodde virkelig jeg skulle klare å holde følelsene i sjakk og kun ta det for hva det er, men det går jo ikke.

Anonymkode: 979ff...94f

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Bente1234 skrev:

Eller kjærester?? Hva er forskjellen man liker nå å være sammen uansett. D kommer for meg at kjæreste ordet er veldig skummelt når det egentlig kan være enkelt. Det er om å gjøre å kalle det alt mulig annet enn kjæreste for da er man bastet å bundet på hender og føtter. De i ff eller fwb over tid liker heller ikke at partneren driver på med flere samtidig vanligvis. Slik jeg har sett skrevet om det på kg. Mange i ff fwb forhold krever ekslusivitet. Men kjæreste er fy fy og kalle det. Jeg ser ikke forskjellen egentlig ... mulig bare jeg som ser ting anderledes.

Fordi man ikke ønsker å være i et forhold med det som medfølger, men heller bare ha de gode stundene sammen med sex og hygge - altså venner som har sex. 

Jeg treffer ikke familien, vennene eller barna til min ff. Selv om vi ikke gjemmer hverandre for andre folk kringkaster vi ikke relasjonen våres til andre. Jeg vet heller ikke hva han gjør når han ikke er med meg. Vi prater heller ikke om alvorlige ting med hverandre som er en helt naturlig del av livet. Jeg vet ikke helt med deg, men jeg vil ikke kalle det et forhold. Det er i alle fall ikke et forhold jeg ville ha hatt. 

Anonymkode: 999bd...68b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du babbler om? Hvis du vil ha en følsom og snill mann som bryr seg om deg, så er kanskje ikke et FF (fuckfriend) tingen???

Opplever at de jeg har vært ff med, med unntak av én, har vært følsomme og snille. Kanskje litt vel mye også. Klart man kan være snille og omtenksomme med hverandre selv om man er ff. Man bør jo behandle alle mennesker med respekt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Opplever at de jeg har vært ff med, med unntak av én, har vært følsomme og snille. Kanskje litt vel mye også. Klart man kan være snille og omtenksomme med hverandre selv om man er ff. Man bør jo behandle alle mennesker med respekt. 

Det er helt klart,at man burde ha respekt osv for andre mennesker. men i et sånn forhold uten forpiktelser, hva eller hvordan definerer man hva som er snillt og følsomt?? du kan kose og klemme hele natten, men på morgenen så har hen funnet en annen eller gidder ikke mer av ulike årsaker, da skal du ta det helt uten følelser og drama, det er konseptet med fwb og FF. så hva er ufølsomt i den store  sammenhengen? at vedkommende avviser og er kald etter sex, eller at vedkommende er avvisende og kald fordi hen har funnet noen andre? dette er litt pisken og gulroten i sånne uforpliktende forhold

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg lurer også litt på hvordan sexen har vært. hvis du som dame(?) føler deg "fucked and deserted" altså tømt og rømt, hvor spennende og bra var egentlig sexen? hadde sexen vært dritbra osv, så hadde det kanskje ikke vært så viktig med kosen og alt utenom? 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt klart,at man burde ha respekt osv for andre mennesker. men i et sånn forhold uten forpiktelser, hva eller hvordan definerer man hva som er snillt og følsomt?? du kan kose og klemme hele natten, men på morgenen så har hen funnet en annen eller gidder ikke mer av ulike årsaker, da skal du ta det helt uten følelser og drama, det er konseptet med fwb og FF. så hva er ufølsomt i den store  sammenhengen? at vedkommende avviser og er kald etter sex, eller at vedkommende er avvisende og kald fordi hen har funnet noen andre? dette er litt pisken og gulroten i sånne uforpliktende forhold

Selv om man ikke har følelser for hverandre er man jo et menneske med følelser. Jeg blir ikke lei meg om min ff finner noen andre eller ikke vil treffes lenger, men jeg forventer at han sier ifra på en ordentlig måte og at jeg ellers blir behandlet bra gjennom relasjonen. Jeg blir lei meg om en person behandler meg dårlig selv om jeg ikke har følelser for vedkommende, og da sier jeg selvfølgelig ifra og eventuelt trekker meg ut av relasjonen. Det gjør jeg med vanlige venner også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som sa de ville det ja, men alt var løgn og oversatt at de vil tømme seg og stikke. Selv eksen min som er mann og mer pragmatisk enn snittet sa disse mennene er drittsekker, så vet ikke om jeg får frem poenget siden du ikke forstår hva som ble gjort galt. Det eneste jeg ønsket var en mann som kunne ha sex OG være kosete og normalt snill etter akten, er IKKE meg det er noe galt med som tenker at det er det normale. Mer forstyrrende med de som ønsker å bli pult som en bakgårdskatt spør du meg. 

Anonymkode: c6303...662

Du avslører jo bare at disse greiene du ekspremiterte med ikke var din greie. Du bruker uttrykk som at du (eller andre) ble "pult som en bakgårdskatt" akuratt som du er et offer. du ville ha sex, men gjerne med kos osv. Du virker å ha null empati med han som etterhvert ville ha et forhold med deg. Han ville jo tydeligvis mer enn bare sex, men det passet ikke deg, med han, der og da! altså så har du vært med på gamet, men du likte deg ikke, han som ville noe mer med deg likte det heller ikke, sikkert. men det kanskje har funket for andre.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man ikke har følelser for hverandre er man jo et menneske med følelser. Jeg blir ikke lei meg om min ff finner noen andre eller ikke vil treffes lenger, men jeg forventer at han sier ifra på en ordentlig måte og at jeg ellers blir behandlet bra gjennom relasjonen. Jeg blir lei meg om en person behandler meg dårlig selv om jeg ikke har følelser for vedkommende, og da sier jeg selvfølgelig ifra og eventuelt trekker meg ut av relasjonen. Det gjør jeg med vanlige venner også. 

Det er jo helt klart, hvis noen behandler deg som dritt! sånn gjelder jo i alle menneskelige forhold, kolleger, evnner osv.det har jo ikke noe med FF/FWB/ONS eller forhold å gjøre egentlig, man er ikke immun selv om man er i ff forhold. men da er jo spørsmålet; hva er det som er dårlig behandling i ett FF forhold?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som sa de ville det ja, men alt var løgn og oversatt at de vil tømme seg og stikke. Selv eksen min som er mann og mer pragmatisk enn snittet sa disse mennene er drittsekker, så vet ikke om jeg får frem poenget siden du ikke forstår hva som ble gjort galt. Det eneste jeg ønsket var en mann som kunne ha sex OG være kosete og normalt snill etter akten, er IKKE meg det er noe galt med som tenker at det er det normale. Mer forstyrrende med de som ønsker å bli pult som en bakgårdskatt spør du meg. 

Jeg hadde forstått deg så godt og vært enig om det var et seriøst forhold du prøvde å etablere, men du har leflet med forhold uten forpliktelser. ergo så har jeg null sympati for din offerrolle. ikke har du sagt noe om at du fikk følelser for noen av dem, altså så er du ikke såret (som Bente) du er bare skuffet for at du ikke fikk kos etter sexen?? og at det var løgn og bedrag av drittsekker som bare ville tøm og røm. du forteller attpåtil om en som fikk følelser for deg, ergo så gikk han på akkord med seg selv tydeligvis og ble sikkert såret, men det var nok ikke fordi han ikke fikk kos eller følelser. hvordan er du et offer? og jeg skjønner ikke hvorfor Bente tomler opp innleggene dine!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde forstått deg så godt og vært enig om det var et seriøst forhold du prøvde å etablere, men du har leflet med forhold uten forpliktelser. ergo så har jeg null sympati for din offerrolle. ikke har du sagt noe om at du fikk følelser for noen av dem, altså så er du ikke såret (som Bente) du er bare skuffet for at du ikke fikk kos etter sexen?? og at det var løgn og bedrag av drittsekker som bare ville tøm og røm. du forteller attpåtil om en som fikk følelser for deg, ergo så gikk han på akkord med seg selv tydeligvis og ble sikkert såret, men det var nok ikke fordi han ikke fikk kos eller følelser. hvordan er du et offer? og jeg skjønner ikke hvorfor Bente tomler opp innleggene dine!

kos eller sex* 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du avslører jo bare at disse greiene du ekspremiterte med ikke var din greie. Du bruker uttrykk som at du (eller andre) ble "pult som en bakgårdskatt" akuratt som du er et offer. du ville ha sex, men gjerne med kos osv. Du virker å ha null empati med han som etterhvert ville ha et forhold med deg. Han ville jo tydeligvis mer enn bare sex, men det passet ikke deg, med han, der og da! altså så har du vært med på gamet, men du likte deg ikke, han som ville noe mer med deg likte det heller ikke, sikkert. men det kanskje har funket for andre.

Han som fikk følelser følte seg aldri brukt eller ekkel. Jeg var forståelsesfull, og fikk han til å føle seg verdsatt (hans ord). Og jeg sluttet å ta kontakt om sex da han ønsket forhold, nettopp fordi jeg i motsetning til de andre drittsekkene har empati og omtanke, og ikke ser på mennesker om tømmeobjekter. Jeg forklarte som sagt til de andre at jeg har stort behov for sex, men er følsom av meg og trenger at det skal være en trygg greie, det viste de «forståelse» for. Og sprintet ut og ignorerte meg frem til de var kåte igjen. Nå har jeg skrevet dette mange ganger så er ikke vits å gjenta det mer. Jeg ser de som kalde drittsekker og det synet består uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han som fikk følelser følte seg aldri brukt eller ekkel. Jeg var forståelsesfull, og fikk han til å føle seg verdsatt (hans ord). Og jeg sluttet å ta kontakt om sex da han ønsket forhold, nettopp fordi jeg i motsetning til de andre drittsekkene har empati og omtanke, og ikke ser på mennesker om tømmeobjekter. Jeg forklarte som sagt til de andre at jeg har stort behov for sex, men er følsom av meg og trenger at det skal være en trygg greie, det viste de «forståelse» for. Og sprintet ut og ignorerte meg frem til de var kåte igjen. Nå har jeg skrevet dette mange ganger så er ikke vits å gjenta det mer. Jeg ser de som kalde drittsekker og det synet består uansett. 

Det er jo forsåelsesfullt av deg og droppe kontakten med han som fikk følelser! Men han var jo et "tømmeobjekt" inntil han fikk følelser, eneste forskjellen var at han ga kos?, som du likte, men det funket ikke så bra...for han hadde jo følelser. altså så funket det med en for deg som ville noe mer😀 de andre er jo "drittsekker" ifølge deg fordi dem ikke koste etterpå og var kalde..men har jeg skjønt riktig så hadde du ikke følelser for dem, og det var heller ikke noe du sa til dem. så dem var ikke drittsekker som fortsatte og kontakte deg, fakttum er at de "klalde drittsekkene" var med på gamet og spilte kortene riktig! og du ville være med på gamet. Ellers så hadde du ikke inngått opptil flere FF'r med folk! du er ikke et offer, og du viste kun empati til han som fikk følelser. ergo så ville du hanoe mer enn et ff???

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt klart, hvis noen behandler deg som dritt! sånn gjelder jo i alle menneskelige forhold, kolleger, evnner osv.det har jo ikke noe med FF/FWB/ONS eller forhold å gjøre egentlig, man er ikke immun selv om man er i ff forhold. men da er jo spørsmålet; hva er det som er dårlig behandling i ett FF forhold?

Man kjenner jo til sine egne behov og grenser (eller bør det i alle fall). Når man har kommunisert det og det ikke blir respektert, slik det vises til av den du diskuterer med, blir man behandlet dårlig. Hvis behovene ikke matcher bør man da heller avslutte det på en ryddig måte i stedet for å kjøre sitt eget løp uten å ta hensyn. 

Det er ganske viktig at man er enige om rammene rundt ff-situasjonen for å ha det hele ryddig. Du antar mye om hvordan en ff-relasjon skal være, men jeg mener at du ikke sitter på fasitsvaret og at det heller er noe man må finne ut av sammen. Mine erfaringer ikke samsvarer med hvordan du mener man skal oppføre seg, og godt er det, for slik du beskriver det hadde ikke jeg orket. Noe sier meg at du ikke har mye erfaring med å ha en ff. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kjenner jo til sine egne behov og grenser (eller bør det i alle fall). Når man har kommunisert det og det ikke blir respektert, slik det vises til av den du diskuterer med, blir man behandlet dårlig. Hvis behovene ikke matcher bør man da heller avslutte det på en ryddig måte i stedet for å kjøre sitt eget løp uten å ta hensyn. 

Det er ganske viktig at man er enige om rammene rundt ff-situasjonen for å ha det hele ryddig. Du antar mye om hvordan en ff-relasjon skal være, men jeg mener at du ikke sitter på fasitsvaret og at det heller er noe man må finne ut av sammen. Mine erfaringer ikke samsvarer med hvordan du mener man skal oppføre seg, og godt er det, for slik du beskriver det hadde ikke jeg orket. Noe sier meg at du ikke har mye erfaring med å ha en ff. 

Poenget med den jeg diskuterer med er at hen ikke har funnet en det har funker med tydeligvis, og jeg synes det er litt teit å ta på seg offerrollen og stemple de andre som drittsekker. spesielt når hen har vært med en som fikk følelser etterhvert. Da har jeg ikke så mye sympati med at hen ikke fant en som var kompatibel for et FF/FWB forhold. for det har beviselig ikke bare feilet for hen.

Jeg er enig i at det ikke finnes et fasitsvar, sånne forhold funker best om man slipper å diskutere så mye frem og tilbake. det er da man er kompatible. Jeg har ikke efaring med FF, men FWB'r. jeg er innforsått med at folk kan forvirre begrepene, men det finnes masse på nett som forklarer premisseene. Det er fint om man kan være glad i og respektere en FF/fwb-venn. men det er nødvedigvis ikke så lett når man må holde seg innfor uskrevene regler og holde følelser utenfor.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

mulig jeg har misforstått, men er det trådstarter jeg har diskuterer med? jeg vet ikke hvem jabs er, og hvem er det jeg er uenig med?? Jeg har ikke uttalt meg veldig direkte om at jeg synes det ene eller andre er riktig eller galt. Jeg utfordrer påstandene og narrativene til det enkelte legger ut i tråden. Men er det ikke deilig for deg å påstå at jeg er imot alt og alle...akkuratt som du er imot alle som mener et FF eller FWB kan funke, bare fordi du ble såret en gang  så mener du at det gjelder for alle tydeligvis

Nei, det er jeg som er tråd starter. Ikke meg du har diskutert med her 🙂

Skrevet
På 23.4.2020 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Fått tilbud om å bli venner med fordeler, med en som jeg traff på nett. Det første jeg tenkte var at jeg vil heller noen å kun ha sex med og så gå, slippe delen med å være venner. Han snakker om å lage middager sammen, se på film og snakke. Og jeg er ikke sikker på at jeg klarer slikt uten å utvikle følelser over tid. 

Har kun vært forholds typen før så dette er helt nytt terreng for meg, aller helst skulle jeg ønske jeg fant en å bli sammen med, men føler ikke jeg har noe å tilby nå. Men blir man kald og kynisk av å inngå en slik venner med fordeler, avtale ? Når man vet at det er kun gjensidig bruk av hverandre. 

Jeg vil i alle fall tro en får et noe kaldere og mindre spesielt forhold til sex om dette er noe en jevnlig deler med noen en ikke har følelser for, og kanskje et litt vanskeligere følelsesliv om en inngår i "forhold" der en kun får veldig små deler av det en egentlig ønsker.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...