Gå til innhold

Blir man kynisk ? FF

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått tilbud om å bli venner med fordeler, med en som jeg traff på nett. Det første jeg tenkte var at jeg vil heller noen å kun ha sex med og så gå, slippe delen med å være venner. Han snakker om å lage middager sammen, se på film og snakke. Og jeg er ikke sikker på at jeg klarer slikt uten å utvikle følelser over tid. 

Har kun vært forholds typen før så dette er helt nytt terreng for meg, aller helst skulle jeg ønske jeg fant en å bli sammen med, men føler ikke jeg har noe å tilby nå. Men blir man kald og kynisk av å inngå en slik venner med fordeler, avtale ? Når man vet at det er kun gjensidig bruk av hverandre. 

Anonymkode: 0c0b1...37f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil egentlig fraråde deg det hvis du lett for følelser. Da blir det bare vondt og sårt. Jeg prøvde en gang, jeg er også forholdstype og jeg fikset det ikke. Men jeg er en av dem som ikke greier å ha sex uten følelser. Mange greier det, men det var ikke noe for meg. 

Anonymkode: cb6a0...370

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synest det kan være ganske greit å ha et slikt opplegg, men da med en jeg vet jeg aldri kunne vært sammen med uansett og ikke møter så ofte. Å holde det til en greie som skjer "her og der" i stedet for fast en til flere ganger i uken sikrer litt avstand mellom hverandre følelsesmessig.

Når en først møtes er jo det jo hyggelig å tilbringe en del timer sammen i hjemmet med mat, prat, film og sex. Noen har overnatting også. Det blir jo som et slags vennskap over tid selv om det ikke er så ofte eller blir noe utenfor hjemmet. 

Me ja, som andre sier er det ikke det smarteste om dere ikke er på samme side med hva det skal innebære. Og jeg vil poengetere å ikke gjøre dette med noen du kan se for deg å bli sammen med, for de aller fleste opplegg ender med sårede følelser om en utvikler følelser ut over vennskapelige. 

Anonymkode: 8587a...5c0

Skrevet

Frarådes👍🏻

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det. Vi møtes ukentlig. Spiser sammen, ser film, har sex og overnatter. Har nesten daglig kontakt også. Jeg har utviklet følelser og tror ikke han har det. Må avslutte det snart, og kommer aldri til å gå inn i en sånn relasjon igjen.  

Anonymkode: 979ff...94f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo alltid en risk for at det blir følelser, selv i en ren fuck friend greie så kan det oppstå følelser. Jeg har selv vært i en fwb og det fungerte bra. Men jeg må si at jeg lurer litt på hvorfor folk skal dra strikken så veldig langt med hvor mye man skal gjøre utenfor soverommet. Mat og film faller seg jo naturlig om man treffes noen timer. Men om man skal dra med fwb på alle mulig aktiviter og diverse, så kan man jo spørre seg om at enkelte kunne trengt vanlige venner. 

Anonymkode: 60094...525

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo alltid en risk for at det blir følelser, selv i en ren fuck friend greie så kan det oppstå følelser. Jeg har selv vært i en fwb og det fungerte bra. Men jeg må si at jeg lurer litt på hvorfor folk skal dra strikken så veldig langt med hvor mye man skal gjøre utenfor soverommet. Mat og film faller seg jo naturlig om man treffes noen timer. Men om man skal dra med fwb på alle mulig aktiviter og diverse, så kan man jo spørre seg om at enkelte kunne trengt vanlige venner. 

Eller kjærester?? Hva er forskjellen man liker nå å være sammen uansett. D kommer for meg at kjæreste ordet er veldig skummelt når det egentlig kan være enkelt. Det er om å gjøre å kalle det alt mulig annet enn kjæreste for da er man bastet å bundet på hender og føtter. De i ff eller fwb over tid liker heller ikke at partneren driver på med flere samtidig vanligvis. Slik jeg har sett skrevet om det på kg. Mange i ff fwb forhold krever ekslusivitet. Men kjæreste er fy fy og kalle det. Jeg ser ikke forskjellen egentlig ... mulig bare jeg som ser ting anderledes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I et puleforhold er det alltid en part som får akkurat det hen ønsker seg, og en part som går på akkord med sine egne ønsker i håp om at det skal bli noe annet på sikt. Det vil alltid bli (minst) en part som ender opp med å bli såret. Gjerne, ironisk nok, begge to til slutt. Frarådes på det sterkeste. 

Anonymkode: 099b6...ee4

• Liker 5
Skrevet

Jeg har hatt både positive og negative opplevelser med dette. Men tror det er en ordning som kan fungere om man er bevisst på hva man går til. Tror ikke man nødvendigvis blir kald og kynisk, men kanskje litt pragmatisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt dette to ganger... endte opp med kjempe kjærlighetssorg begge gangene

Anonymkode: 34fdb...56b

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Bente1234 skrev:

Eller kjærester?? Hva er forskjellen man liker nå å være sammen uansett. D kommer for meg at kjæreste ordet er veldig skummelt når det egentlig kan være enkelt. Det er om å gjøre å kalle det alt mulig annet enn kjæreste for da er man bastet å bundet på hender og føtter. De i ff eller fwb over tid liker heller ikke at partneren driver på med flere samtidig vanligvis. Slik jeg har sett skrevet om det på kg. Mange i ff fwb forhold krever ekslusivitet. Men kjæreste er fy fy og kalle det. Jeg ser ikke forskjellen egentlig ... mulig bare jeg som ser ting anderledes.

Greia skal vel helst være at man ikke skal like så godt å være sammen, for man er verken venn eller kjærester. Ekslusivitet kan jeg skjønne mtp kjønnssykdommer osv. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I et puleforhold er det alltid en part som får akkurat det hen ønsker seg, og en part som går på akkord med sine egne ønsker i håp om at det skal bli noe annet på sikt. Det vil alltid bli (minst) en part som ender opp med å bli såret. Gjerne, ironisk nok, begge to til slutt. Frarådes på det sterkeste. 

Sånn jeg tror realiteten er ja uansett hvor mye noen skryter av hvor fint det går👍🏻

Skrevet

Jeg har hatt dette to ganger... endte opp med kjempe kjærlighetssorg begge gangene

Anonymkode: 34fdb...56b

Derfor frarådes. Erfarte d selv og 

Skrevet (endret)

Greia skal vel helst være at man ikke skal like så godt å være sammen, for man er verken venn eller kjærester. Ekslusivitet kan jeg skjønne mtp kjønnssykdommer osv. 

Høres helt umenneskelig ut i mine ører. Ikke være venner men dele det mest private en har ... ja de som syns dette er bra kjør på... for meg er d iskaldt og kynisk 

Endret av Bente1234
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ellers må jeg bare si. Fuckfriends er en ENORM timewaster, om vi først skal snakke norsk og engelsk om hverandre. Hvis man vil ha den tilnærmingen (Sex uten forpliktelser), da får man ha ONS som alle andre.

Selv om man kanskje ikke ender opp med å få hjertet sitt knust, vil svært mange gå glipp av mye moro og mange romantiske (og seksuelle) muligheter i perioder med fuckfriends"forhold" fordi man 1 ) ikke har øynene åpne og 2 ) av og til er i en helt fantastisk konstruksjon som er EKSKLUSIVE fuckfriends (eller forhold. Det er et FORHOLD)

Hvor mange fine folk og partnere forsvinner vel ikke ut av singel-markedet fordi de holdes på gress av en eller annen som kun ønsker den fysiske nærheten, og som går og venter og venter på å en dag bli målt til å være god nok for et forhold.

Folk som synes det er veldig beleilig med FF har ansvaret for en god del bitre damer og menn, altså. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bente1234 skrev:

Høres helt umenneskelig ut i mine ører. Ikke være venner men dele det mest private en har ... ja de som syns dette er bra kjør på... for meg er d iskaldt og kynisk 

Jeg er uenig i dette. Folk har forskjellige holdninger til sex. Noen swinger, noen har åpne forhold, noen er helt uinteresserte i sex. Min eneste beef med fuckfriends-konseptet er at det skaper ulykkelige mennesker fordi det er noe som er basert på helt forskjellige forventninger mellom de to involverte. Hver. Eneste. Gang. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers må jeg bare si. Fuckfriends er en ENORM timewaster, om vi først skal snakke norsk og engelsk om hverandre. Hvis man vil ha den tilnærmingen (Sex uten forpliktelser), da får man ha ONS som alle andre.

Selv om man kanskje ikke ender opp med å få hjertet sitt knust, vil svært mange gå glipp av mye moro og mange romantiske (og seksuelle) muligheter i perioder med fuckfriends"forhold" fordi man 1 ) ikke har øynene åpne og 2 ) av og til er i en helt fantastisk konstruksjon som er EKSKLUSIVE fuckfriends (eller forhold. Det er et FORHOLD)

Hvor mange fine folk og partnere forsvinner vel ikke ut av singel-markedet fordi de holdes på gress av en eller annen som kun ønsker den fysiske nærheten, og som går og venter og venter på å en dag bli målt til å være god nok for et forhold.

Folk som synes det er veldig beleilig med FF har ansvaret for en god del bitre damer og menn, altså. 

👍🏻

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig i dette. Folk har forskjellige holdninger til sex. Noen swinger, noen har åpne forhold, noen er helt uinteresserte i sex. Min eneste beef med fuckfriends-konseptet er at det skaper ulykkelige mennesker fordi det er noe som er basert på helt forskjellige forventninger mellom de to involverte. Hver. Eneste. Gang. 

Ja ja folk må ha lov å være forskjellig ingenting er rett og galt men enig det at ved slike forhold er det som regel en som blir den tapende part. Og det blir feil. Selv om begge var interessert i ff eller fwb så styrer en ikke følelser og de kan komme uten at man vil og da har man allerede tapt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei anbefaler ikke tilfeldig sex. For det første så kan du bli smittet av sykdommer. Og for det andre så skader det din sjel og evne til sann tilknyttning til en mann. Og du kan slite med vonde følelser i ettertid. Bare mennesker som er skadet eller kalde av natur som feks narsopater kan ha tilfeldig sex uten følelser eller omtanke for andre enn seg selv.

Anonymkode: fb583...34b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Bente1234 skrev:

Noen er vel litt "umenneskelige",og noen har veldiig dårlig erfaring med forhold og den de er, da er det kanskje bedre at man innser sine begrensninger og ikke gir andre håp om noe mer. Blir litt det samme med enkelte som velger å ikke få barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...