lew Skrevet 7. april #3841 Skrevet 7. april Om vi er slemme??Nei vi diskuterer det dem viser og fremstiller seg i vloggene. 3 1
Mardina Skrevet 7. april #3842 Skrevet 7. april lew skrev (14 minutter siden): Om vi er slemme??Nei vi diskuterer det dem viser og fremstiller seg i vloggene. Og så må man regne med reaksjoner, når de legger ut hverdagen sin på SoMe. 2
Tilia77 Skrevet 7. april #3843 Skrevet 7. april Det er litt trist hvor ensidig negativ denne tråden ofte blir. Det er helt greit å være uenig i valg folk tar, men samtidig er det verdt å huske at dette er ekte mennesker som lever livene sine på sin måte – slik vi alle gjør. Vi ser bare små glimt av det Norwaytwins velger å dele, og det blir fort mye tolkning og spekulasjon basert på veldig lite. Vi kjenner dem jo egentlig ikke, og spesielt når det gjelder familie og sønnen, vet vi lite om hva som faktisk skjer i hverdagen – både hvordan Guro er som mor, og hvor mye støtte hun får fra søster og mor. Når det i tillegg er snakk om et barn med ekstra behov, blir det fort litt feil å sitte på utsiden og konkludere så bastant. Personlig synes jeg det står respekt av at de er seg selv og ikke prøver å passe inn i hva alle andre mener er “riktig”. Det krever faktisk en del å være såpass åpne, særlig når man vet hvor mye kritikk man kan få. Man trenger ikke like alt noen gjør, men kanskje det går an å diskutere på en litt mindre hard måte. 3 1 6
Tradegy Skrevet 8. april #3844 Skrevet 8. april (endret) Enig i at det litt for kjapt kan eskalere til svarthvitt her inne. Skjerpings til oss 👮♀️ Guro er selvsagt egnet som omsorgsperson. Evne er det ingen som tviler på. Og dét er et viktig premiss. Men. Ja, Norwaytwins filmer bare en brøkdel av dagen. Men til tross for dette, så maler de med bred pensel om høyst private detaljer. Om lillemann som ikke er samtykkekompetent. To voksne som repeterer om søvnvaner, matvaner, hvordan maten er delt opp. Inntil nylig så vi bleier i handlekurven. Osv. Osv. Så jo. Vi vet masse. Fordi de har bestemt at det er greit. Tiden frem til de får skolegutt i hus, kommer til å gå lynkjapt. Snart er ikke det å bli kjørt i bil eller vogn på tur, et like åpenbart alternativ. De velger å ha fokus på småen. Da er det klart man reagerer. Det er en høyst ironisk omsorg i å ikke vise ansikt, men ikke nøler med å fortelle detaljert. Og diagnoser gjør det ikke mer greit å dele med 6k følgere. De kunne med fordel droppet å filme uken barnet var der. Stadig ser man jentene låse seg inn på badet, mens gutten ivrer etter å komme inn. Endret 8. april av Tradegy 4 3
lllll Skrevet 8. april #3845 Skrevet 8. april (endret) Tradegy skrev (2 timer siden): Enig i at det litt for kjapt kan eskalere til svarthvitt her inne. Skjerpings til oss 👮♀️ Guro er selvsagt egnet som omsorgsperson. Evne er det ingen som tviler på. Og dét er et viktig premiss. Men. Ja, Norwaytwins filmer bare en brøkdel av dagen. Men til tross for dette, så maler de med bred pensel om høyst private detaljer. Om lillemann som ikke er samtykkekompetent. To voksne som repeterer om søvnvaner, matvaner, hvordan maten er delt opp. Inntil nylig så vi bleier i handlekurven. Osv. Osv. Så jo. Vi vet masse. Fordi de har bestemt at det er greit. Tiden frem til de får skolegutt i hus, kommer til å gå lynkjapt. Snart er ikke det å bli kjørt i bil eller vogn på tur, et like åpenbart alternativ. De velger å ha fokus på småen. Da er det klart man reagerer. Det er en høyst ironisk omsorg i å ikke vise ansikt, men ikke nøler med å fortelle detaljert. Og diagnoser gjør det ikke mer greit å dele med 6k følgere. De kunne med fordel droppet å filme uken barnet var der. Stadig ser man jentene låse seg inn på badet, mens gutten ivrer etter å komme inn. Og det med at barnet ikke vises fysisk med ansikt er det faren som ikke vil har hun jo sagt. Hun sa hadde det vært opp til henne så kunne hun delt men hun tar hensyn til barnefars ønske Endret 8. april av lllll 1 4
Snusmumrikk1 Skrevet 9. april #3846 Skrevet 9. april Var gøy å se G live på TikTok der hun er i praksis, med litt sminke i ansiktet❤️ Flott at hun utfordrer seg, og at hun trives 3 4
Tilia77 Skrevet 9. april #3847 Skrevet 9. april lllll skrev (På 8.4.2026 den 13.11): Og det med at barnet ikke vises fysisk med ansikt er det faren som ikke vil har hun jo sagt. Hun sa hadde det vært opp til henne så kunne hun delt men hun tar hensyn til barnefars ønske Jeg skjønner poenget ditt, men samtidig tenker jeg at det viktigste her er hva hun faktisk gjør i praksis. Barnet blir jo skjermet fra sosiale medier, uavhengig av hvem som i utgangspunktet ønsket det. Det er jo mange som velger å eksponere barna sine fullt ut, så at hun faktisk respekterer det ønsket og lar være å dele ansikt, burde kanskje veie tyngre enn hvem som tok initiativet til det. Det er i hvert fall sånn jeg ser det. 4
Tilia77 Skrevet 9. april #3848 Skrevet 9. april Snusmumrikk1 skrev (13 minutter siden): Var gøy å se G live på TikTok der hun er i praksis, med litt sminke i ansiktet❤️ Flott at hun utfordrer seg, og at hun trives Enig, synes hun var skikkelig fin i dag. 2
tyggis Skrevet 9. april #3849 Skrevet 9. april Men skjermer hun barnet når masse info likevel deles? eksponering er mer enn å vise ansiktet. Det deles masse info om barnet som de selv hadde ansett som privat om det hadde gjeldt dem selv. 2 3
mereo Skrevet 10. april #3850 Skrevet 10. april tyggis skrev (6 timer siden): Men skjermer hun barnet når masse info likevel deles? eksponering er mer enn å vise ansiktet. Det deles masse info om barnet som de selv hadde ansett som privat om det hadde gjeldt dem selv. Overhodet ikke skjermet! 2 2
Tilia77 Skrevet 10. april #3851 Skrevet 10. april tyggis skrev (7 timer siden): Men skjermer hun barnet når masse info likevel deles? eksponering er mer enn å vise ansiktet. Det deles masse info om barnet som de selv hadde ansett som privat om det hadde gjeldt dem selv. Jeg skjønner hva du mener, og er enig i at eksponering er mer enn bare ansikt. Samtidig tenker jeg at det også er litt viktig å skille mellom hvor ting faktisk deles og diskuteres. På sosiale medier får de jo direkte spørsmål om ting, og da velger de å svare der. For eksempel når det gjelder ting som henger sammen med at barnet er autist, så kan det jo også være et poeng å gi kontekst, nettopp for å unngå misforståelser og unødvendig kritikk. Mens her inne på Kvinneguiden sitter vi og diskuterer og stiller spørsmål ved de samme tingene – uten at de nødvendigvis ser det eller får mulighet til å svare. Så på en måte er det jo ikke bare det de selv deler som skaper “eksponering”, men også hva vi som seere velger å fokusere på og diskutere videre. Jeg tror det gjør det litt mer nyansert enn at det bare handler om hvor mye de deler selv. 1
Kløftfrid Skrevet 10. april #3852 Skrevet 10. april Altså hva har Acutie gjort med Guro? Hun er jo et helt annet menneske! Man ser jo ganske greit hva en jobb gjør med det psykiske! Pia har ikke noe nå, og jeg tror hun synes det er leit. De er så søte når de skal uttale engelske merker. "Isadååæræææh", "Æææælf". Angående genseren som Guro kjøpte. Måååå de dra de så langt nedover, så alt av bryster dras flatt nedover? Det hadde vært penere å løfte litt? 4 1 3
lllll Skrevet 10. april #3853 Skrevet 10. april Tilia77 skrev (18 timer siden): Jeg skjønner poenget ditt, men samtidig tenker jeg at det viktigste her er hva hun faktisk gjør i praksis. Barnet blir jo skjermet fra sosiale medier, uavhengig av hvem som i utgangspunktet ønsket det. Det er jo mange som velger å eksponere barna sine fullt ut, så at hun faktisk respekterer det ønsket og lar være å dele ansikt, burde kanskje veie tyngre enn hvem som tok initiativet til det. Det er i hvert fall sånn jeg ser det. Det skulle da virkelig bare mangle at hun gjør det. Forøvrig ikke enig i at det er mange som eksponerer barna sine fullt ut når den andre forelderen har sagt nei. Noen sikkert, ja. Men ikke mange
Mardina Skrevet 10. april #3854 Skrevet 10. april Tilia77 skrev (4 timer siden): Jeg skjønner hva du mener, og er enig i at eksponering er mer enn bare ansikt. Samtidig tenker jeg at det også er litt viktig å skille mellom hvor ting faktisk deles og diskuteres. På sosiale medier får de jo direkte spørsmål om ting, og da velger de å svare der. For eksempel når det gjelder ting som henger sammen med at barnet er autist, så kan det jo også være et poeng å gi kontekst, nettopp for å unngå misforståelser og unødvendig kritikk. Mens her inne på Kvinneguiden sitter vi og diskuterer og stiller spørsmål ved de samme tingene – uten at de nødvendigvis ser det eller får mulighet til å svare. Så på en måte er det jo ikke bare det de selv deler som skaper “eksponering”, men også hva vi som seere velger å fokusere på og diskutere videre. Jeg tror det gjør det litt mer nyansert enn at det bare handler om hvor mye de deler selv. Guro og Pia leser nok det som skrives her inne, selv om de ikke vil innrømme det. 3
Eva-Lena Skrevet 10. april #3855 Skrevet 10. april Jeg tenkte å se igjennom en del gamle videoer av damene, men kommer ikke lenger bak enn til 25/4-24. Er det noen andre steder de har videoer fra da f.eks. Guro var gravid og gift med Petter?
Tilia77 Skrevet 10. april #3856 Skrevet 10. april lllll skrev (2 timer siden): Det skulle da virkelig bare mangle at hun gjør det. Forøvrig ikke enig i at det er mange som eksponerer barna sine fullt ut når den andre forelderen har sagt nei. Noen sikkert, ja. Men ikke mange Jeg ser hva du mener, men jeg tror kanskje jeg har formulert meg litt uklart. Jeg mente ikke at mange eksponerer barna sine mot den andre forelderens ønske. Jeg mente mer generelt at det er ganske vanlig at barn eksponeres mye på sosiale medier i dag, og i den sammenhengen synes jeg det er positivt at hun faktisk velger å skjerme barnet sitt. Poenget mitt var egentlig bare at handlingen i seg selv – at barnet ikke vises med ansikt – burde veie tyngre enn hvem som tok initiativet til det.
Tradegy Skrevet 10. april #3857 Skrevet 10. april (endret) Eva-Lena skrev (3 timer siden): Jeg tenkte å se igjennom en del gamle videoer av damene, men kommer ikke lenger bak enn til 25/4-24. Er det noen andre steder de har videoer fra da f.eks. Guro var gravid og gift med Petter? Om du søker "Guro er gravid" på YT, så kommer det noe fra den tiden Endret 10. april av Tradegy
Miss perfect Skrevet 10. april #3858 Skrevet 10. april Pia får ikke fortsette i praksis pga hun jobber for lite. Nå skal de prøve noe annet.. er det rett i ufør mon tro? Eller har de endelig skjønt at hun må vekk fra butikk? 1
lllll Skrevet 10. april #3859 Skrevet 10. april Miss perfect skrev (4 minutter siden): Pia får ikke fortsette i praksis pga hun jobber for lite. Nå skal de prøve noe annet.. er det rett i ufør mon tro? Eller har de endelig skjønt at hun må vekk fra butikk? Men nå er jo hendene visstnok blitt et problem også, i tillegg til bena 😂 Skal se hendene også er kronisk ødelagte og ikke noe å gjøre med 2 1
Miss perfect Skrevet 10. april #3860 Skrevet 10. april lllll skrev (44 minutter siden): Men nå er jo hendene visstnok blitt et problem også, i tillegg til bena 😂 Skal se hendene også er kronisk ødelagte og ikke noe å gjøre med Ja ja, blir sikkert ikke noe som hjelper mot det heller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå