Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Iso1 skrev (8 timer siden):

Da håper jeg at det ikke kommer noe rant. Kan ikke folk bare leve som det passer dem da? At det skal ha noe å si for andre er veldig rart. 

Les mitt forrige svar til deg en gang til. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor noen her får for seg at det som blir skrevet er hets? Forskjell på hets og bekymring. Men i dagens samfunn er vi blitt så nærtagende/hårsåre at alt blir feil, uansett. 

• Liker 6
Skrevet
Snusmumrikk1 skrev (21 minutter siden):

Hvor noen her får for seg at det som blir skrevet er hets? Forskjell på hets og bekymring. Men i dagens samfunn er vi blitt så nærtagende/hårsåre at alt blir feil, uansett. 

De færreste av oss finner fram popcornet og gleder oss til en rant fra noen vi er bekymret for. Tror også ingen formulerer sin bekymring på en måte som garantert kan oppfattes negativt av den du er så bekymret over. Den you tube kommentaren har null og niks med bekymring å gjøre.

• Liker 6
Skrevet
Snusmumrikk1 skrev (29 minutter siden):

Det er også stort sett de samme som oppfatter det som hets. Hets og bekymring er to veldig forskjellige ting. 

• Liker 1
Skrevet

Tror bare folk har blitt for hårsåre, vil dere seriøst se på et menneske skli helt ut og miste seg selv for så å tenke "fri vilje må man da da"? Jeg er oppdratt til at man MÅ jobbe, man MÅ rydde og vaske, og man MÅ ta vare på seg selv. Om man klarer å lage mat på mandag videoer og dra til london klarer man faktisk å ta ut av oppvaskmaskinen og gå ut på tur med barnet sitt også. De som lager så mye mat kunne fint klart å lage noen sunne matvideoer istedenfor kun pasta og "snadder". Jeg personlig har gått ned flere kilo bare ved å endre kostholdet mitt selv om jeg ikke er særlig aktiv i hverdagen, så det står kun på viljen dems. Det er der problemet til flere av oss ligger, at de bare legger ut mer og mer om livet de lever med penger fra nav og nudler til frokost lunsj og kvelds. Jeg synes det er skremmende at de ikke ser det selv, og provoserende at de prøver å normalisere et så daft liv for det er ikke normalt.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Heide olufsen skrev (2 timer siden):

Tror bare folk har blitt for hårsåre, vil dere seriøst se på et menneske skli helt ut og miste seg selv for så å tenke "fri vilje må man da da"? Jeg er oppdratt til at man MÅ jobbe, man MÅ rydde og vaske, og man MÅ ta vare på seg selv. Om man klarer å lage mat på mandag videoer og dra til london klarer man faktisk å ta ut av oppvaskmaskinen og gå ut på tur med barnet sitt også. De som lager så mye mat kunne fint klart å lage noen sunne matvideoer istedenfor kun pasta og "snadder". Jeg personlig har gått ned flere kilo bare ved å endre kostholdet mitt selv om jeg ikke er særlig aktiv i hverdagen, så det står kun på viljen dems. Det er der problemet til flere av oss ligger, at de bare legger ut mer og mer om livet de lever med penger fra nav og nudler til frokost lunsj og kvelds. Jeg synes det er skremmende at de ikke ser det selv, og provoserende at de prøver å normalisere et så daft liv for det er ikke normalt.

Det er jo ikke et sunt forhold til mat de har. Er jo en form for spiseforstyrrelse det her også. Det er nok mye mentalt som ligger til grunn... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Vinnanna15 skrev (3 timer siden):

Det er jo ikke et sunt forhold til mat de har. Er jo en form for spiseforstyrrelse det her også. Det er nok mye mentalt som ligger til grunn... 

de er også hverandre sin "enabler", så det blir jo bare en ond sirkel. Fraser som "fordi dette skjedde idag, så fortjener vi det" "fordi vi gjorde dette idag så fortjener vi å kose oss litt" går nok igjen mye der i gården😅

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonymus6 skrev (12 minutter siden):

de er også hverandre sin "enabler", så det blir jo bare en ond sirkel. Fraser som "fordi dette skjedde idag, så fortjener vi det" "fordi vi gjorde dette idag så fortjener vi å kose oss litt" går nok igjen mye der i gården😅

Du synes det er veldig gøy med spiseforstyrrelser?  Det virker sånn når du slenger på en latter emoji.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Mammabamma skrev (26 minutter siden):

Du synes det er veldig gøy med spiseforstyrrelser?  Det virker sånn når du slenger på en latter emoji.

det er ikke et latteremoji. er det virkelig DET du henger deg opp i?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Mammabamma skrev (3 timer siden):

det er ingen latteremoji, vil si den er mer paff enn noe annet🤣

Jeg syns ikke spiseforstyrrelser er morsomt i det hele tatt. De har innrømmet selv at de har ett komplisert forhold til mat. og vi hører ofte at de unner seg mye godt av forskjellige "gode" grunner🙂  Jeg står for det jeg skrev. Det blir en ond sirkel når de bor sammen og den ene eller den andre alltid skal unne seg noe godt🫠

det skal ikke mange vloggene til før man skjønner at mat ikke bare er mat for dem, det er omtrent alt de snakker om. Som om det er det viktigste i livet, alt annet en ettertanke.. 

Jeg mener ikke å være stygg, jeg liker både Pia og Guro veldig godt men det er ikke til å stikke under en stol at de nok kanskje påvirker hverandre negativt på den fronten. Derfor jeg skrev at de enabler hverandre.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Guro er jo søt da når hun forsvarte nytt tightskjøp. Enten så har strikken i de gamle tøyd seg eller så har hun blitt mindre😝

Endret av Kløftfrid
  • Liker 5
Skrevet
Mardina skrev (21 timer siden):

Det er også stort sett de samme som oppfatter det som hets. Hets og bekymring er to veldig forskjellige ting. 

Det jeg skrev 🫡

Skrevet
Mammabamma skrev (21 timer siden):

De færreste av oss finner fram popcornet og gleder oss til en rant fra noen vi er bekymret for. Tror også ingen formulerer sin bekymring på en måte som garantert kan oppfattes negativt av den du er så bekymret over. Den you tube kommentaren har null og niks med bekymring å gjøre.

Har jeg heller ikke skrevet. 
men den YouTube kommentaren var ikke hets. Men du om det. Lett krenket, du, da?

Skrevet

Jeg synes de snakker om det samme hele tiden. Starter med den dørgende kjedelige Gooooood morgen og klø seg i ansiktet. Klage på at de er trøtte. Det går i søvn/slappe av, mat og mamma. Stort sett er det ala: Jeg la meg klokken 22.25 og sovnet nok ikke før nærmere 23.00. Var våken litt i 2 tiden og sovnet igjen. Våknet i 5 tiden, tjo ho da startet dagen siden pjokken også var våken.

I dag skal vi ha xx til middag, pjokken får fiskeboller. Mamma kommer i morgen for da skal vi ha yy, pjokken får fiskeboller da også.

Ellers skal vi vaske klær, prøve å ta ut av oppvaskmaskinen, evt slappe av litt siden de sov så dårlig i natt. Slappe av ble visst litt søvn i stede, men tjo ho det går bra.

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Eva-Lena skrev (20 minutter siden):

Jeg synes de snakker om det samme hele tiden. Starter med den dørgende kjedelige Gooooood morgen og klø seg i ansiktet. Klage på at de er trøtte. Det går i søvn/slappe av, mat og mamma. Stort sett er det ala: Jeg la meg klokken 22.25 og sovnet nok ikke før nærmere 23.00. Var våken litt i 2 tiden og sovnet igjen. Våknet i 5 tiden, tjo ho da startet dagen siden pjokken også var våken.

I dag skal vi ha xx til middag, pjokken får fiskeboller. Mamma kommer i morgen for da skal vi ha yy, pjokken får fiskeboller da også.

Ellers skal vi vaske klær, prøve å ta ut av oppvaskmaskinen, evt slappe av litt siden de sov så dårlig i natt. Slappe av ble visst litt søvn i stede, men tjo ho det går bra.

tror jeg har en fem ganger mer produktiv dag når jeg har vært våken hele natta uten søvn til og med. da er det bare å starte dagen slik man må

• Liker 4
Skrevet
Eva-Lena skrev (2 timer siden):

Derfor jeg aldri skal lage vlogger på YouTube 😄 Folk hadde kjedet seg i hjel på det kjedelige livet jeg lever 😄

At Norwaytwins faktisk tror at det de driver med er underholdning er jo unektelig litt rart 😄 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Kløftfrid skrev (5 timer siden):

Guro er jo søt da når hun forsvarte nytt tightskjøp. Enten så har strikken i de gamle tøyd seg eller så har hun blitt mindre😝

Jeg tok det som at hun faktisk har gått ned litt i vekt og at hun ville fortelle det uten å si det direkte, kanskje? 

edit: hun sier også at hun kjøpte en størrelse mindre enn sist

Endret av Anonymus6
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring. 

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet
Mardina skrev (3 timer siden):

Derfor jeg aldri skal lage vlogger på YouTube 😄 Folk hadde kjedet seg i hjel på det kjedelige livet jeg lever 😄

At Norwaytwins faktisk tror at det de driver med er underholdning er jo unektelig litt rart 😄 

Jeg ser på de fleste videoene fordi jeg er fascinert over hvor ensformig de er. Samtidig at de legger ned så mye jobb i noe så lite innhold.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har sett innkjøpsvideoen til pysjamas- geriljaen.... Der hadde man vunnet bingo, om man fikk ett tall for hvert p-ord :knegg:

Jeg synes egentlig å se det samme som G gjør, jeg :fnise: Jeg synes hun virker smalere..

Men det kan selvsagt hende det bare føles sånn, fordi hun ikke er pakket i vinterklær og ikke filmer seg nedenfra i bilen :sjenert:

Men; hørte jeg feil, eller hevdet Pia at Guro "stadig vekk skryter"... (Det ville jo ikke sjokkert noen, for hun er litt flink til å poengtere/gni inn ting, som vi vet... )

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...