Binke Skrevet 17. november 2005 #101 Del Skrevet 17. november 2005 Hei FruE! Velkommen hjem igjen! Har vært innom dagboken din flere ganger i det siste for å se om det har skjedd noe nytt, men du har jo vært i USA og vært opptatt med andre ting. Ultralyd var en flott opplevelse! Jeg føler det nok på samme måte som deg. Når man har sett det lille mennesket forstår man i større grad hvilket under det er! Bugaboo camelon - flott vogn! Har sett på bilder på nettet. Spennende design, ikke så "rund" som mange av de andre vognene jeg har sett. Jeg håper at mannen vil være med meg og titte på utstyr på lørdag. Har kommet i skikkelig "se-på-klær-og-utstyr-modus" etter ultralyden. Morsomt med en liten ! Magefølelsen min sa at vi venter en gutt, jordmor mener det er en jente. Så så feil kan man ta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 17. november 2005 #102 Del Skrevet 17. november 2005 Gratulerer med vellykket ultralyd, i magen og ny vogn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 18. november 2005 Forfatter #103 Del Skrevet 18. november 2005 Gratulerer med overstått UL og en liten guttespire i magen! Ikke minst, gratulerer med Bugaboo´en - stiiiilig vogn altså! ← Takk for gratulasjoner og vognkomplimenter! :bukke: Du skal vel også ha en gutt omtrent på samme tid som meg om jeg ikke husker feil *løpe inn i Orkidéens dagbok*. Koselig å følge med på andre som har termin omtrent samtidig som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 18. november 2005 Forfatter #104 Del Skrevet 18. november 2005 Hei FruE! Velkommen hjem igjen! Har vært innom dagboken din flere ganger i det siste for å se om det har skjedd noe nytt, men du har jo vært i USA og vært opptatt med andre ting. Ultralyd var en flott opplevelse! Jeg føler det nok på samme måte som deg. Når man har sett det lille mennesket forstår man i større grad hvilket under det er! Bugaboo camelon - flott vogn! Har sett på bilder på nettet. Spennende design, ikke så "rund" som mange av de andre vognene jeg har sett. Jeg håper at mannen vil være med meg og titte på utstyr på lørdag. Har kommet i skikkelig "se-på-klær-og-utstyr-modus" etter ultralyden. Morsomt med en liten ! Magefølelsen min sa at vi venter en gutt, jordmor mener det er en jente. Så så feil kan man ta... ← Så koselig å være "savnet" Ultralyd er helt fantastisk ja. Må innrømme at jeg var redd for å få dårlige nyheter, men samtidig hadde jeg heldigvis en god følelse det siste døgnet før, så jeg var ikke bare en skjelvende nervebunt når jeg kom på sykehuset. Men litt urolig var jeg så klart, og det var godt å kjenne hvordan jeg slappet mer og mer av og bare nøt synet av den herlige babyen. Meget fornøyd meg vognen ja Har jo foreløbig bare prøvd den i butikken, men har lest så mye bra om den at jeg er sikker på vi blir fornøyd. Skjønner godt at du er mer klar for å se på utstyr nå ja, du får dra mannen med deg! Min magefølelse sa jo jente, så det er nok ikke bare din magefølelse som var feil. Mannen min følte det var en gutt, så han hadde rett. Jammen sa jeg kvinnelig intuisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 18. november 2005 Forfatter #105 Del Skrevet 18. november 2005 Gratulerer med vellykket ultralyd, i magen og ny vogn!! ← Takk-takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 18. november 2005 #106 Del Skrevet 18. november 2005 Tuuusen takk for god-bedring-hilsen i dagboken min... Håper det hjelper - føler meg allerede litt bedre! Ja, det er kjempekoselig å følge med på andre som har termin så tett opp til min egen, og ekstra moro er det jo nå som vi begge venter en liten gutt! Vil ønske deg en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 21. november 2005 Forfatter #107 Del Skrevet 21. november 2005 Vil ønske deg en kjempefin helg! ← Takk for det, helgen ble flott!! Ikke så mye "baby-relatert" som skjedde, bortsett fra en del mage-massasje fra mannen... Han er verdens beste! Vi har også diskutert navn, uten å ha kommet så mye lenger egentlig. Men selv om vi sliter med å finne aktuelle guttenavn, er det iallefall godt å se at vi har ganske like oppfatning av hvilke navn som er fine og hvilke som ikke er det. Mannens halvbror på seks år foreslo Kåre, men tror nok ikke det blir så aktuelt nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 24. november 2005 #108 Del Skrevet 24. november 2005 Hei igjen! Nå, hvordan går det med navne-diskusjonen? Siden jeg var overbevist om at vi ventet en gutt hadde mannen og jeg lagt mest arbeid i å finne mulige guttenavn. Hadde vel nesten kommet fram til et navn vi var enige om også. Men ettersom vi mest sannsynlig får en jente, har vi nå laget en laaaang liste over mulige jentenavn. Synes det er så mange fine jentenavn! Vanskelig å bestemme seg for hvilket som er aller finest. Uansett blir det nok et ganske "vanlig" navn. Selv har jeg et navn som jeg regel må gjenta 2-3 ganger før folk oppfatter det rett. Det kan være litt slitsomt. Lyst til å dele noen navneforslag med oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 25. november 2005 Forfatter #109 Del Skrevet 25. november 2005 Hei igjen! Nå, hvordan går det med navne-diskusjonen? Siden jeg var overbevist om at vi ventet en gutt hadde mannen og jeg lagt mest arbeid i å finne mulige guttenavn. Hadde vel nesten kommet fram til et navn vi var enige om også. Men ettersom vi mest sannsynlig får en jente, har vi nå laget en laaaang liste over mulige jentenavn. Synes det er så mange fine jentenavn! Vanskelig å bestemme seg for hvilket som er aller finest. Uansett blir det nok et ganske "vanlig" navn. Selv har jeg et navn som jeg regel må gjenta 2-3 ganger før folk oppfatter det rett. Det kan være litt slitsomt. Lyst til å dele noen navneforslag med oss? ← Vi fant et navn som vi begge liker veldig godt, men "problemet" er at det slutter på samme bokstav som mitt etternavn begynner på, og som vil komme rett etter. Og det er jeg litt skeptisk til. Tviler på at vi kommer helt i mål med navn før ungen er født. Det er utrolig mange fine jentenavn ja!! Bare strø salt i såret du, he he... Jeg har selv et veldig kort og greit navn, som ikke har alternative stavemåter, og det vil jeg gjerne at barna våre skal få også. Favoritt-jentenavnene deler jeg ikke med noen enda, håper på en jente neste gang! (Akkurat som om ingen andre kommer til å kalle ungene sine for de navnene bare fordi jeg ikke sier de på KG) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 26. november 2005 Forfatter #110 Del Skrevet 26. november 2005 Hurra!! 20 uker i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 28. november 2005 #111 Del Skrevet 28. november 2005 ååh - gratulerer. Tenk - halveis allerede!! Så morsommt. Lykke til med den siste halvdelen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 2. desember 2005 #112 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei! Hvordan går det? Har magen begynt å komme? Kjekt å ha passert halvveis. Kan begynne og tenke på hvor lenge (snart hvor kort) det er igjen! Håper alt er bra med dere. Venter på oppdateringer! Ha en fin helg. fra Binke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #113 Del Skrevet 11. desember 2005 ååh - gratulerer. Tenk - halveis allerede!! Så morsommt. Lykke til med den siste halvdelen :-) ← Takk for hilsen Smilepia! Ja i dag har vi allerede kommet til 22 uker, tiden bare flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #114 Del Skrevet 11. desember 2005 Hei! Hvordan går det? Har magen begynt å komme? Kjekt å ha passert halvveis. Kan begynne og tenke på hvor lenge (snart hvor kort) det er igjen! Håper alt er bra med dere. Venter på oppdateringer! Ha en fin helg. fra Binke ← Joda, magen vokser den ja! Merker liksom at tyngdepunktet har forflyttet seg dit Noen ganger når jeg tenker hvor kjapt svangrskapet har gått hittil, føler jeg nesten at tiden går for fort. Men når jeg kjenner smerter i korsryggen og på innsiden av lårene, tenker jeg at 18 uker er rimlig lenge om jeg virkelig skal bli plaget med de tingene. Men man får bare krysse fingrene, og håpe på det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #115 Del Skrevet 11. desember 2005 Har ikke vært mye tid til å være her inne i det siste, førjulstiden er hektisk for meg som for alle andre! Rart hvor mange man bare MÅ treffe før jul... Men det er jo stort sett hyggelige og lystbetonte ting man bruker tiden på i desember, så jeg skal ikke klage selv om det kan bli litt vel mange baller i luften. Denne uken har jeg kjent en del liv fra småen, særlig om kvelden etter at jeg har lagt meg. Første gang jeg er sikker på at det virkelig var han jeg kjente satt vi på Jan Eggum forestillingen på DnS og hørte sangen "Mor jeg vil tilbake" Tok det som et tegn på at han trives godt der inne! Kjenner det en del i korsryggen om kveldene , men heldigvis er jeg rimelig restituert etter en god natts søvn. Håper bare det ikke er starten på noe verre. Er flink til å trene ryggen, og skal være enda flinkere fremover. I tillegg skal jeg få fysiterapeuten til å bevege seg litt ned fra nakkeområdet. Med unntak av ryggen, er jeg i fin form og har masse energi, og må si det er hyggelig å være gravid når komplimentene hagler! Det virker som de aller fleste synes gravide kvinner er vakre, og det virker også som det er litt mer stuerent å gi komplimenter til en gravid. Da er det på en måte åpenbart at det ikke er en dårlig sjekkereplikk. Fikk forresten telefon om at Bugaboo'en mest sannsynlig kom til Norge nå i helgen, og er da forhåpentligvis i Bergen i løpet av uken! Det skal bli kjekt å få den i hus. Til helgen som kommer skal vi til Stavanger, så da tenkte vi å dra til en av butikkene som forhandler Bugaboo og se på soveposen (heter det egentlig det?? Hørtes så rart ut nå...) og stellevesken som hører til. Her om dagen var vi på besøk hos noen venner som fikk en gutt for en mnd siden, og da ble jeg overbevist om å strikke mitt eget babyteppe i Merino lammeull fra Nøstegarn. Så nå er garnet bestilt, og jeg gleder meg til å sette i gang! Tror mannen gleder seg også, han har aldri sett meg drive med håndarbeid før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 12. desember 2005 #116 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei FruE! Der var du jo! Så koselig at du kjenner lillegutt i magen! Det blir liksom enda litt mer virkelig da, når man kjenner at det er et lite menneske der som rører på seg. Håper vognen kommer snart. Godt å vite at ting er på plass. Hva slags teppe er det du skal strikke? Hvilken farge og er det noe mønster? Kunne være kjekt med litt inspirasjon! Ha en fin uke! hilsen fra Binke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #117 Del Skrevet 15. desember 2005 I dag har vi vært hos jordmor på andre ordinære kontroll, og det var en flott opplevelse denne gangen også! Hun målte avstanden fra skambenet (som hun forøvrig heller kalte lystbenet ) til øvre kant på livmoren, dette skal de visst følge med på fremover. Dette målet heter sikkert noe fancy tenker jeg... Hjertelyden var fin, 140 slag/minutt. Ellers ble jeg veid, og har gått opp 2,6 kg siden første kontroll hos henne som var for nøyaktig tre mnd siden. Totalt siden unnfangelsen har jeg vel gått opp ca 5 kg. Så hun sa at jeg bare kunne kose meg med litt ekstra i julen! Blodtrykk og blodprosent var flott, og ikke noe i veien med urinen. Det eneste som var litt trist, er at jordmoren fortalte at hun skal gå av med pensjon, så på nyåret får vi en annen jordmor. Håper hun er like flink. Nå blir neste kontroll hos legen om 4 uker, og så er det til jordmor igjen om 8 uker. Jordmoren snakket litt om at de første ukene av tredje trimester (ca uke 28-32) kan være litt slitsomme, "roteuker" kalte hun det. Da sliter man ofte litt med søvnen, finner ingen god stilling osv. Mens ukene fremover nå, må vi bare nyte sa hun. Og det gjør vi jo! Ellers snakket hun om forandringene i bekkenet, og at det kan medføre at man innimellom kan merke at en fot er litt vanskelig å få med seg, føles litt rart e.l. Greit å vite, så slipper jeg å bekymre meg om det skjer. Ellers så er formen på topp, og jeg koser meg om dagen!! I går begynte jeg å strikke på babyteppet, så nå får jeg bare satse på at det går unna i julen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 15. desember 2005 #118 Del Skrevet 15. desember 2005 Hun målte avstanden fra skambenet (som hun forøvrig heller kalte lystbenet ) til øvre kant på livmoren, dette skal de visst følge med på fremover. Dette målet heter sikkert noe fancy tenker jeg... ← Tror det heter symfysemålet... Jordmoren snakket litt om at de første ukene av tredje trimester (ca uke 28-32) kan være litt slitsomme, "roteuker" kalte hun det. Da sliter man ofte litt med søvnen, finner ingen god stilling osv. ← Da kan jeg altså glede meg til 3. trimester som starter snart for min del! De siste ukene derimot var jo en fin tid å f.eks dra på ferie, har jeg fått erfare. Høres alt i alt ut som om du koser deg med å være gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #119 Del Skrevet 19. desember 2005 Høres alt i alt ut som om du koser deg med å være gravid! ← Det gjør jeg absolutt!! Har funnet ut at det nok blir minimalt med høyhælte sko fremover, det liker nemlig ikke ryggen min i det hele tatt. Mannen mente jeg kunne kjøpe noen flate pensko, men jeg tror nok ikke det nei Pensko er for meg sko med hæler. Våknet også meg krampe først i en legg og så i den andre, etter å ha vært på fest på lørdag. Så kroppen gir beskjed ja! Men ellers har jeg det altså flott!! På lørdag bestilte vi sovepose til bugaboo'en! Den var akkurat passe tykk, slik at vi sikkert kan bruke den hele året. Bare putte i lammeskinn om vinteren. Veldig fornøyd med den ja! Og ble enda mer fornøyd med vognkjøpet også nå når vi fikk se den igjen! Den har visst kommet til Norge nå, så da får vi den snart. Nå må jeg løpe på en liten førjulsmiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #120 Del Skrevet 1. januar 2006 25 uker!! Ja da var julen vel overstått for denne gang! Vi har hatt det kjempefint, rart å tenke på at neste jul er vi foreldre. Noen julegaver ble det til babyen; strikkejakke, en liten ryggsekk, en body og et teppe. Har forresten kommet godt i gang med teppet jeg strikker også, så jeg begynner å få tro på at det kan bli ferdig til april. Rett jul fikk vi endelig se magen bevege seg når babyen turnet rundt der inne! Kjempekos både for mannen og meg. Så nå har vi stort sett en liten stund hver kveld når vi har lagt oss, der vi ser og kjenner på magen. Like fasinerende og rart hver gang! Kjenner litt action innimellom ellers på dagen også, men absolutt mest når jeg har lagt meg. Navn ble det store samtaleemnet i julen, uten at vi har klart å bestemme oss for noe. Gjennomgang av en diger navnebok ga vel egentlig ingen nye idéer, men vi har tre alternativer som vi liker. Det ene er navnet til pappaen min, det andre er en variant av mannens ene navn, og det tredje er det første jeg tenkte på når vi fikk vite at det blir gutt. Hadde en periode litt panikk for at vi ikke skulle klare å finne navnet med stor N, han kan jo ikke hete "Pjokken" for alltid... Nå har jeg iallefall fått tro på at vi skal finne ut av det, men noen endelig avgjørelse blir nok ikke tatt før vi har hilst på han. Nei nå må jeg ta en liten runde og oppdatere meg her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå