Gå til innhold

To blir til tre?


FruE

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gratulasjoner! :klem:

De første timene hjemme har gått knirkefritt. Jeg har ammet pjokken to runder, og det har gått fint. Skal ta han med til helsestasjonen for veiing om et par dager, siden vi trøbler litt med melken. Det er jo greit å få sjekket at han legger på seg. Han ble måltidsveid før og etter to måltider nå før vi dro hjem, og da hadde han fått i seg 20 og 30 gram, og det er visst ok. Men det bør bli mer etterhvert, og det tror jeg nok at det blir. Fikk også med meg en salve fra klinikken som jeg kan bruke på brystvortene nå i noen dager. Den inneholder kortison, så kan ikke brukes for mye, men det virker absolutt som den hjelper.

Nå sover pjokken søtt i sengen sin for andre gang! Begge gangene har han våknet når vi har lagt han, men han har bare ligget og kikket en stund og så sovnet. Mens vi har ruslet rudt, preiket og laget normalt bråk. Så det virker jo veldig lovende da!

Må bare si at det er en fantastisk følelse å ha en sovende liten gutt på fanget etter amming. :grine2: Han lager så mange herlige uttrykk mens han sover, så en stakkars nybakt mamma blir jo helt rørt.

Nå holder mannen på å lage deilig biffmiddag til oss. :sikle: Så gjenstår det bare å se om pjokken våkner midt i middagen... I så fall blir han nok definitivt tilgitt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh... :hjerter: En fantastisk følelse med et velskapt lite barn på fanget! :)

Lyst å fortelle hva pjokken heter? Skjønner godt hvis du ønsker å holde det for deg selv... men er litt nysgjerrig da... ;)

:klem: igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER FruE! :babygutt:

Glad for å høre at alt går bra med dere, og at dere nå er hjemme igjen med deres lille mirakel! :hoppe:

Vel, som du kanskje skjønner... Jeg er hjemme fremdeles. Venter. 41+0 i dag og ganske motløs. :sur::grine: Men snart er det vel vår tur også.

Gratulerer igjen. Håper du fotsetter med dagbok, spennende å se hvordan hverdagen deres blir med en liten en i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... :hjerter: En fantastisk følelse med et velskapt lite barn på fanget! :)

Lyst å fortelle hva pjokken heter? Skjønner godt hvis du ønsker å holde det for deg selv... men er litt nysgjerrig da... ;)

:klem: igjen!

Pjokken har ikke fått navn enda stakkar... Vi hadde tre alternativer før han ble føt, og står nå igjen med to. Men regner med vi bestemmer oss de nærmeste dagene, og da trenger det ikke å være noen hemmelighet lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER FruE! :babygutt:

Glad for å høre at alt går bra med dere, og at dere nå er hjemme igjen med deres lille mirakel!  :hoppe:

Vel, som du kanskje skjønner... Jeg er hjemme fremdeles. Venter. 41+0 i dag og ganske motløs.  :sur:  :grine: Men  snart er det vel vår tur også.

Gratulerer igjen. Håper du fotsetter med dagbok, spennende å se hvordan hverdagen deres blir med en liten en i huset.

Tusen takk!! Skrev en hilsen i boken din jeg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt bare fryd og gammen fortsatt! Ammingen går fint, og pjokken får mat ca hver tredje time. Resten av tiden sover han stort sett. Han liker ikke å bli skiftet på, så da hyler han skikkelig. Men ellers er han bare snill og god. :grine2: Så foreløbig er livet som nybakt mamma bare koselig. Mannen er på jobb noen timer, men det er jo ikke noe problem når pjokken er så eksemplarisk! Jeg har fått gjort en del husarbeid, skravlet i telefonen, sendt ut bilder av gullet til venner og kjente, kost meg med kaffe og avis, surfet på nettet osv. Får håpe han ikke bare skjemmer oss bort nå i begynnelsen, i så fall blir det rimelig sjokkartet om han plutselig forandrer seg. :overrasket:

Vi hadde forresten tenkt å ha han inne hos oss om natten, men så foreslo mannen at vi skulle la han ligge på rommet sitt. Det er jo vegg-i-vegg med vårt, og vi hadde åpne dører, men det gikk jo kjempefint! Mannen hentet han når han skulle ha mat, og jeg ammet han i sengen før jeg la han inn til seg selv igjen. Så da får vi se om vi synes det blir for mye stress etterhvert, eller om vi bare fortsetter slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasabi

:babygutt: GRATULERER MED GUTTEN, FRUE!! :babygutt:

Jeg kom hjem fra din favorittby Paris ved midnatt og ble helt :hoppe: når jeg nå snek meg inn her på slutten av arbeidsdagen. Så fantastisk! :hjerter_rundt: Høres ut som du har fått det helmax på alle måter, og sønnen din :babygutt: er helt sikkert verdens skjønneste! :smilyblomst: Du fortjener virkelig en :dagens-rose: og jeg heiser like så godt :flagg: også jeg! :)

NYYYT TIDEN SOM MAMMA, JEG BLIR HELT YR NÅR JEG TENKER PÅ AT JEG SKAL OPPLEVE DET SAMME OM TRE MÅNEDER!

Benytter også anledningen til å takke igjen for gode Paristips, vi koste oss både i Le Marais, Latinerkvarteret og Rue de Rivoli, Le Spoon var dessverre stengt søndag kveld da vi gjerne ville gå dit, men jeg fant en flott forloverkjole på Formes (etter å ha leitet veldig etter mammabutikker, dro så til St. Paul der Formes var nedlagt, men en annen mammabutikk der kunne bidra med flere adresser slik at jeg til slutt fant kjole!)

Stor :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du trives som mamma så langt, og koser deg med den lille...

Gleder meg til å få høre om navn! Jeg er av typen som er veldig opptatt av navn jeg skjønner du... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sniklest litt før, men gir meg ikke til kjenne før nå.. :sjenert::ler:

Gratulere så mye med lille prinsen! Jeg elsker å lese fødselshistorier, og blir alltid så rørt!!

Nyt dagene med den lille!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruE!

Håper at idyllen fremdeles råder i heimen og at du koser deg med lillegutt!

Her på Østlandet er været kjempeflott, hvis dere har noe av det samme i Bergen må det være flott for trilleturer! Åhhh! Det ser så koselig ut!

Kos deg med familien din. Gleder meg til å lese videre oppdateringer! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu på du!

Som Binke, er jeg veldig spent på navnet... Om du vil dele det med oss da? Håper alt er bra med dere, og at du trives som spebarnsmor!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsener jenter! Må bare beklage at jeg har vært så fraværende, men dagene bare flyr!! Lille Olai er fortsatt snill og grei, men likevel synes jeg det er hektisk. Vi sliter med ammingen, så mye tid går til pumping, vasking og sterilisering av flasker o.l. I tillegg har mannen vært hjemme, så da har vi prioritert å gjøre ting sammen fremfor å surfe på nettet... Det er utrolig koselig å være en familie på tre, og helt herlig å se mannen sammen med Olai. Jeg føler virkelig at det å få et barn har gitt en ekstra dimensjon til forholdet vårt, og føler meg rett og slett lykkelig og priveligert om dagen.

Vi var på helsestasjonen på kontroll på tirsdag, og det gikk fint. Olai hadde ikke gått så mye opp i vekt, så for sikkerhets skyld skal vi inn igjen nå på tirsdag og veie han igjen. Helsesøster mente at det var ingen grunn til bekymring så lenge han virker så fornøyd og er i full vigør, så da får vi bare håpe han har gått litt mer opp nå. Gir han en del tillegg nå, i begynnelsen var det kun pupp, og det var tydeligvis ikke nok. Så da satser vi på at dette gjør susen!

Hadde noen tunge dager pga ammingen, der vi fikk forskjellige råd fra alle kanter. Men heldigvis klarte jeg å bestemme meg for å ikke bli helt depressiv pga dette, og heller prøve å gjøre det beste ut av det. Så nå får han prøve seg på puppen innimellom, og så får vi se hvordan det går.

Nå våkner gullet mitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å høre at dere har det bra! Og så fint navn dere har valgt! :klappe: Jeg liker sånne staute navn, jeg.... ;)

Jeg slet også med ammingen da Lillegutt var baby... hvis det kan være noen trøst... De første 4 ukene måtte vi ligge for å få det til... men da jeg fikk ammepute, gikk ting litt lettere for oss begge to. Håper det ordner seg for dere... Men husk: Det er ingenting som sier at du amme...

Kos deg med mannen og lille Olai!

God helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Så spennende og koselig å lese om livet med lille Olai! Enig med Crash - et flott navn dere har valgt. Og har full forståelse for at KG ikke er så prioritert for tiden, nyt tiden med din kjære familie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...