Gå til innhold

To blir til tre?


FruE

Anbefalte innlegg

Etter å ha snust litt rundt her inne, fant jeg ut at det er på tide å opprette egen dagbok. Har vært gift i et par måneder, og nå har jeg faktisk funnet ut at jeg er klar!! Mannen har vært klar lenge, så han er veldig happy! Vi har ingen barn fra før, så det blir jo spennende å se om og evt. når vi får det til!

Her inne har jeg gjort meg litt kjent med "graviditets-terminologi" og funnet en del info om det som inntil nå har vært en helt fremmed verden for meg. Min status er følgende: Tok min siste p-sprøyte for et år siden. Sluttet med mini-pillen for ca en mnd siden. Fikk første menstruasjon (mistet den som de aller fleste andre når jeg gikk på p-sprøyte) den 25. april, og mens nr to fikk jeg den 9. juni. Altså en syklus på 45 dager. Hvis jeg får tilbake en tilnærmet normal syklus nå, vil det si at jeg har EL ca 23. juni. Leste et sted at sædceller lever i inntil fem døgn, og vi har hatt en meget koselig helg....

Jeg vet jo at ting ofte tar tid etter bruk av p-sprøyte, så jeg regner med at det går litt tid før noe skjer. Hadde vært perfekt å bli gravid på sensommeren, så da håper jeg kroppen bare trenger et par mnd til på å komme tilbake til normalen. Foreløbig bare koser vi oss og ser om jeg får en normal syklus. Hvis dette drar ut, kommer jeg sikkert til å gå til innkjøp av EL-tester og bli litt mer "teknisk" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PP 1: mens 9. juni - EL ca 23. juni - IKM 7. juni.

Måtte bare skrive det ned! Regner som nevnt ikke med at kroppen er helt i gjenge enda, så det er nok ikke så sannsynlig at det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde denne dagboken heller ha vært blant dagbøker for prøvere og ufrivillig barnløse? Følte i utgangspunktet at den ikke passet inn der siden det ikke er noe som tilsier enda at vi kan være i gruppen "ufrivillig barnløse". Men vi er jo "prøvere" da.... Hmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver!

Håper du får en fin "prøvetid" :)

Krysser for at det skal klaffe for dere fort !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen! Jeg er ikke akkurat av den tålmodige typen, så jeg tror nok ikke det skal gå så mange mnd før jeg begynner å stresse. Krysser fingrene for at vi er heldige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det finnes eget dagbokrom for prøvere; enten er du vordende brud, eller så er du (vordende) gravid, eller så er du "generell" :ler:

Så velkommen til oss, og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig hilsen i min dagbok og velkommen hit :blomst: Håper på rask klaff for dere !

Klem fra Alida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å få hilsener fra dere, takk! :bukke: Vi får håpe at jeg snart får spennende nyheter som jeg kan dele med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det finnes eget dagbokrom for prøvere; enten er du vordende brud, eller så er du (vordende) gravid, eller så er du "generell" :ler:

Så velkommen til oss, og lykke til! :)

Det har du jammen rett i! Litt av en gluping du :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Har ikke vært her inne så mye, og har jo foreløbig ikke så mye å skrive om. Men forhåpentligvis får jeg det snart!

Tror og håper at jeg hadde eggløsning 14 dager etter første dag av siste mens. Jeg hadde iallefall "eggehvite-aktig" utflod om kvelden og påfølgende morgen. Så hvis det virkelig var EL, er IKM ca torsdag denne uken. Det er jo utrolig spennende da! Og dette er bare første PP, hvor spent kommer jeg til å være om vi fortsatt prøver om et år!!? Tror jeg kommer til å ta en test allerede onsdag, for da reiser nemlig mannen og blir borte til søndag. Vil jo gjerne ha han i nærheten når jeg tester, i tilfelle vi får gode nyheter! Men vet jo at jeg kan være gravid selv om test på onsdag er negativ, så vi får se. Det kommer nok til å gå med noen tester fremover ja, men har heldigvis bestilt fra billigetester eller hva det nå heter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Blir spennende å følge med i prøverdagboken din fremover! Hold oss oppdatert på onsdag, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I morgen skal jeg teste!!!! :hoppe: Er så spent!! Men tror faktisk ikke jeg blir så skuffet om den er negativ, er mest spent nå fordi det er så kort tid til vi finner ut om underet har skjedd denne måneden eller ei. Jeg liker å ha kontroll, å gå slik å vente er ikke noe særlig for utålmodige meg... :sjenert: Og hvis testen er negativ, eller tanta kommer, så kan jeg heller kose meg med deilig champagne og vin en sommermåned til! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen var negativ. Men heldigvis føles det helt greit! Skal se an om mensen kommer, og evt. teste på nytt om noen dager. Har ingen tegn hverken på mens eller graviditet. Tror jeg skal kjøpe inn noen eggløsningstester og begynne å ta tempen om morgenen. Er jo kjedelig å gå slik å vente hver mnd uten å vite om jeg har eggløsning en gang. Vet jo ikke om kroppen er kommet skikkelig igang igjen etter p-sprøyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Bedre lykke neste gang!

Du får krysse fingrene for meg i dag for legebesøket mitt. Håper på klarsignal for prøving nå før min fruktbare periode som skal starte på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...