Gå til innhold

To blir til tre?


FruE

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Kjedelig med negativ test da.. :trøste:

Men man vet aldri - så lenge ikke mensen er kommet, så er det jo håp! :wink: Men lurt at du tar testen med fatning. Man blir småsprø av å prøve, så klarer du å beholde roen, er du heldig!

Ha en fin onsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen tegn til tanta enda, så vi får bare vente og se. Er ikke så spent lenger nå, fant helt roen etter testen i går. Har det ikke så travelt med å bli gravid, er vel mest opptatt av å få "normale" sykluser igjen.

Begynte i ny jobb for under tre mnd siden, og hadde i utgangspunktet tenkt å vente med prøving til neste år. Men så plutselig en dag følte jeg meg klar! Jeg er jo over 30 og nygift, så det kommer nok ikke som en bombe på arbeidsgiver om jeg blir gravid. Dessuten har jeg ikke tenkt å være hjemme på fulltid i så mange måneder, så så sant jeg er i ok form i svangerskapet blir jeg ikke borte så lenge. Tror vi kommer til å satse på at jeg er hjemme 100% de tre-fire første mnd, og at vi jobber ca 50% hver resten av permisjonen. Kanskje blir han også 100% hjemme en periode. Men det er jo veldig vanskelig å planlegge da, aner jo ikke hvordan det er å være mamma! Men håper jeg får oppleve det en gang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i allefall veldig spent på dine vegne :ler:

Jeg krysser alt jeg har for at tanta ikke kommer og at du kan teste igjen om et par dager (jeg tar meg til og med råd til å krysse bena litt, jeg har jo noen dager igjen til EL :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg mensen! Sikkert ikke mange prøvere som blir glad for tantebesøk, men det ble faktisk jeg i dag. Har jo lest så mange skrekkhistorier om p-sprøyta, så nå er jeg veldig glad for at det ser ut til at kroppen min igjen fungerer normalt med eggløsning og mens og alt som hører til! 28 dager akkurat! Enda gøyere å prøve nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da er det fullt fokus på prøving igjen! :kline: Det blir spennende å se om jeg merker noe til EL denne uken.

I går snakket vi litt om navn. Vi har to jentenavn :babyjente::babyjente: og et guttenavn :babygutt: som vi begge liker veldig godt, så jeg tror ikke det skal bli noe problem. Har t.o.m. sjekket på ssb.no, at dette er navn som er lite brukt. Ikke noe motenavn her i gården nei! Samtidig er de ikke sære, og alle har bare to stavelser. Perfekt :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jammen hadde jeg ikke fått litt eggehvite-aktig utflod igjen! MÅ jo være EL! Sist syklus kom den onsdag kveld og torsdag morgen, så det må vel kunne sies å være rimelig on time! Synd mannen ikke er hjemme før etter kl 23 i kveld, men da blir det nok full rulle! :kys_2: :hjerter_rundt: før det blir :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det lenge siden noen oppdatering fra deg, FruE! Vi vil jo vite hvordan :kline: gikk!! ;)

Tror du dere har fått unnfanget en liten småtting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke så optimalt med prøvingen denne mnd. Som jeg skrev over tror jeg at jeg hadde eggløsning på onsdag, men det ble ikke prøving tirsdag og onsdag dessverre. Det gjør iallefall at forhåpningene er meget små nå, så om vi er gravid blir det bare en stor positiv overraskelse! Og hvis ikke fortsetter vi med friskt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Spennende å følge med om det skjer noe. Du får ha lykke til med prøvinga. Og den dagen du sitter med en posititv test er den beste (så langt... regner med at fødsel og barn osv er bedre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har jeg ikke tenkt å være hjemme på fulltid i så mange måneder, så så sant jeg er i ok form i svangerskapet blir jeg ikke borte så lenge. Tror vi kommer til å satse på at jeg er hjemme 100% de tre-fire første mnd, og at vi jobber ca 50% hver resten av permisjonen. Kanskje blir han også 100% hjemme en periode. Men det er jo veldig vanskelig å planlegge da, aner jo ikke hvordan det er å være mamma! Men håper jeg får oppleve det en gang... :sjenert:

Vi har også planlagt å dele permisjonen. Stakkars mannen er livredd for at jeg skal ombestemme meg, for han har så fryktelig lyst å være hjemme! :ler:

I utgangspunktet har vi tenkt at han skal ta ca 5 mnd. Han er mer huslig enn meg så det tror jeg han vil klare med glans. Å stelle baby blir nytt for både han og meg, så der stiller vi likt.

Lykke til med prøvingen!! Jeg krysser fingrene for dere! ;)

PS: Det klaffet for oss på aller første forsøk etter mange år med p-piller, 2 mnd etter pilleslutt, så det er absolutt mulig! (Det gikk dessverre ikke bra den gangen - hadde uflaks, men det er en annen historie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysser også fingrene for deg - den fruktbare perioden varer jo i ca. 6 dager, så dere kan jo fint ha skutt blink selv om dere misset to dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks dager igjen til IKM! Det er jo litt spennende selv om forhåpningene ikke er alt for store. Siden vi drar på ferie om to uker, hadde det jo bare vært perfekt å lage en liten feriebaby! :hjerter_rundt:

Og så er det jo fint å kunne kose seg med god vin på ferie da...

Endret av FruE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seks dager igjen til IKM! Det er jo litt spennende selv om forhåpningene ikke er alt for store. Siden vi drar på ferie om to uker, hadde det jo bare vært perfekt å lage en liten feriebaby!  :hjerter_rundt: 

Og så er det jo fint å kunne kose seg med god vin på ferie da...

Det trøster jeg meg med nå, at da kan mannen og jeg dele en flaske god vin og kose oss (i dobbel betydning :sjarmor: ).

Men det er jo gøy å kose seg med en liten baby i magen på ferie også, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi drar på ferie om to uker, hadde det jo bare vært perfekt å lage en liten feriebaby!  :hjerter_rundt: 

Og så er det jo fint å kunne kose seg med god vin på ferie da...

Med andre ord en vinn-vinn-situasjon!!

Spennende dager - god helg!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene er litt ømme nå! De var ikke det sist jeg hadde mensen, men gangen før der var de det. Jammen ikke lett å forstå seg på denne kroppen bestandig :ler: Lurer litt på om jeg kommer til å teste i morgen, eller om jeg klarer å holde meg og se om tanta kommer på onsdag eller torsdag. Vi får se...

Endret av FruE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg ble enig om ikke å teste foreløbig, og iallefall vente til forventet dato for IKM. Men nå så jeg nettopp litt hvit utflod i trusen, lignet på det jeg har ftt ved EL. Skjønner ingenting jeg nå?! Blir spennende å se om mensen kommer de nærmeste dagene, eller om syklusen er helt ute på tur igjen.

*gå og rydde alle bryllupsgavene inn i den nye skjenken vår, og tenke på alt annet enn IKM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...