Gå til innhold

To blir til tre?


FruE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare innom for å si hei! :vinke:

Er kjempe spent på dine vegne!

LYKKE TIL!

Tusen takk!! Det er veldig kjekt å dele spenningen rundt prøvingen med flere enn min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: :klø:

Hmmmm.... Lurer litt nå. Har hatt litt blødninger i går kveld og i dag, men ikke "skikkelig" mensen. Tok en test i går kveld, men den var helt negativ. Men IKM er jo egentlig i dag om syklusen min er på 28 dager. Det som gjør at jeg lurer litt, og ikke bare slår meg til ro med at tanta bare er litt treg med å komme skikkelig i gang, er at jeg har vært gravid en gang før. Og da tok det en stund før jeg skjønte det, nettopp fordi jeg blødde i noen dager da jeg skulle hatt mensen. Reflekterte ikke så mye over at jeg blødde mindre enn vanlig, men så fikk jeg så innmari ømme pupper etterhvert, og da viste det seg at jeg var 6 uker på vei. Så derfor er jeg litt usikker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Ja, nå fikk du meg spent i hvert fall! Har du prøvd å tempe, da? Jeg begynte med det dagen før jeg fikk mensen nå sist, og da så jeg at tempen falt om morgenen og fikk mensen senere den dagen. Da har du en annen indikator enn graviditetstest og mens.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom tanta for fullt! Er litt skuffet, men litt glad også. Hadde begynt å bekymre meg for om syklusen var helt på tur, men det er den altså ikke. Nå skal jeg bestille EL-tester slik at jeg kan få bekreftet at jeg virkelig har EL. Blir jo litt bekymret etter å ha lest om så mange som har fått problemer etter p-sprøyte bruk.

Når hvis jeg forhåpentligvis får EL om 14 dager befinner vi oss på en øde øy, perfekt for babylaging! :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så teit at tanta kom :frustrert:

Men som du sier, det er greit å se at syklusen er i gjenge, det tenkte jeg også når jeg fikk tantebesøk sist uke.

Og alle gode ting er tre, ikke sant? ;) (eller forhåpentligvis 2 i mitt tilfelle, da... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gode nyheter!! Vi er blitt gravid!

Testet i går siden puppene har vært meget ømme, og jammen var den positiv! Og siden det i går var 1 uke til IKM er jeg 99% sikker på at jeg allerede er 7 uker på vei. Testet to-tre ganger rundt sist "mens" pga jeg blødde så lite, men alle var negative. Siste test mener jeg var 3 el. 4 dager etter den dagen blødningene begynte, som også var den dagen jeg forventet å få mensen. Følte jo på meg at det var noe på gang, og jammen var følelsen min riktig... Men siden testen var negativ så lenge etter IKM, regnet jeg med at det kun var ønsketenkning, og har ikke tenkt mer på det.

Et lite skår i gleden, er at det har vært en del vin i ferien. Har drukket med god samvittighet siden jeg var sikker på at det ikke hadde klaffet. Men, men, det går vel helst bra. Vi får gjøre alt riktig fra nå av!

Er fortsatt på ferie med internett per telefonlinje, så jeg får ikke surfet for å finne svar på alt jeg lurer på. Må innrømme at jeg har en del spørsmål i hodet nå ja!

Men både mannen og jeg er iallefall meget glade og lykkelige! Vi har blitt enig om å holde det for oss selv noen uker til. Vi synes det er greit å komme til lege og få bekreftet hvor langt vi er på vei og at alt er ok, før vi kringkaster det.

Hvis jeg er 7 uker på vei nå slik jeg tror, får vi termin noen dager før ett års bryllupsdagen vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

GRATULERER!!!

Jeg har jo fulgt med på spørsmålene dine på prøver-forumet, og håpet på at du skulle teste, og det gikk jo så det suste!! Så fantastisk hyggelig! Og så deilig at du er så langt på vei allerede. Da blir jo ventetiden litt kortere!

Så når er terminen?

Ikke ha dårlig samvittighet for vin-konsum. Det er vel kvinner som har gått mye lenger enn 7 uker før de har visst at de har vært gravide, og det har jo gått bra det også!

Du får kaste litt babystøv på meg, jeg har 9 dager igjen til IKM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med spiren i magen. Tenkte det var hyggelig med en hilsen i dagboken din også. Hygg dere videre på ferie :)

Hilsen Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med vår-barn i magen! :hoppe:

Da blir det termin i april? Jeg har foreløpig termin 19. mars, men det kan jo fort bli april før ungen kommer...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! Jeg har foreløpig termin 9. april, blir vel endret på UL, så vi skal vel ha på nogen lunde samme tid? Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er herved invitert til "navnefest" i dagboken min i anledning av at jeg har skiftet nick fra The Bride til Martha Stewart!

Har også flyttet fra generell dagbok til graviditetsdagbok.

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige gratulasjoner alle sammen!

I dag er jeg 8+0, og termin skal dermed være 15. april. Skal til fastlegen på mandag, ultralyd på volvat på tirsdag, og så til jordmor uken etter der igjen. Har nettopp skiftet fastlege, og følte ikke at vi var hlet på nett, så jeg er glad jeg fikk time så raskt hos jordmor. Håper vi kommuniserer bra (har vanligvis ikke kommunikasjonsproblemer!), for det blir nok godt å ha en fagperson å snakke med fremover tenker jeg.

Mannen vil være med på alt; lege, jordmor og UL! Vil ikke en gang ta seg en øl han nå, skikkelig "sympatigravid" og verdens skjønneste :hjerter:

Formen har vært litt variabel den siste uken. Sover ikke mer enn normalt, men har mindre energi enn til vanlig. Har også vært rimelig kvalm noen dager, mest på ettermiddagen. Men har ikke :kvalm: , så jeg skal vel ikke klage!

Gleder meg veldig til vi er 12 uker på vei, og kan senke skuldrene. Hvis det går bra på UL på tirsdag, senker vi vel skuldrene litt allerede. Mener jeg leste et sted her inne at hvis man hører hjertelyd er det 95% sikkert at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her var det koselig lesning :)

Og du - du har termin dagen etter bursdagen min! :sjarmor: Ser ut til at du får et lite vær-barn! Ikke å forakte! :ler:

Gleder meg masse til å høre hvordan det går på mandag og tirsdag! Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos lege til første svangerskapskontroll! Han spurte litt spørsmål, fylte ut en del skjema, målte blodtrykk, lyttet på hjerte og lunger, veide meg, tok en del blodprøver og så en kjapp GU. Han kjente med en gang at det var ca 9 uker ja, imponerende!

Mannen var også med, og jeg tror han synes det var greit selv om det ikke var så veldig "spennende". Vi fikk med oss to bøker som vi kan lese i, så de kommer vi nok til å kose oss med fremover. Fikk også helsekort for gravide, og en oversikt over hvilke uker jeg skal til kontroll. Legen sa det er vanlig å gå annenhver gang til lege/jordmor, men at vi velger det selv. Ut fra denne oversikten skal jeg egentlig ikke til kontroll igjen før i uke 24 tror jeg det var, men jeg er glad jeg skal til jordmor i neste uke uansett. Har forstått det som de ofte har bedre tid, og så er det jo de som er eksperter på dette da, så det blir kjekt å snakke med henne.

Formen min er ikke så bra for tiden, jeg er stort sett kvalm hele tiden. I går måtte jeg krype til korset og spy, håper ikke det blir noe som skjer daglig fremover. Var på trening i går, og jeg er stygt redd for at jeg blir ekstra kvalm av å være i fysisk aktivitet. Har vært veldig dårlig de dagene jeg har trent. Så kanskje må jeg rett og slett erstatte treningen med spaserturer i noen uker? I kveld har vi forresten tenkt å gå på prøvetime på Yoga for gravide. Hvis det er ok, melder vi oss på et kurs som begynner om to mnd.

I morgen kveld er det forresten ultralyd! Det blir spennende å se :babysmokk: for første gang!

Endret av FruE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på vår første ultralyd!! Det var herlig å se hjertet slå, men ellers så vi ikke så veldig mye akkurat! Vi fikk nå uansett med oss et par bilder, og Volvat ville sende info til jordmor om at alt ser bra ut. Embryoet målte 14,7 mm, så legen tror jeg er litt kortere på vei enn det vi har regnet ut fra menstermin. Og det kan jo kanskje også være forklaringen på hvorfor graviditetstesten ikke slo ut etter IKM. Selv om jeg spottet og blødde litt, så var gjerne EL og IKM senere enn jeg trodde. Så da er jeg mest sannsynlig ca 8 uker på vei i stedet for 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare klage litt... Er så utrolig kvalm, spyr flere ganger om dagen nå. Vurderer sterkt å kontakte legen for å bli 50% sykemeldt, fungerer bare noen timer midt på dagen. Jeg får så dårlig samvittighet av å være så lite produktiv, føler at jeg bare sitter og stirrer ut i luften halve dagen. Problemet med å evt. bli sykemeldt, er jo hva jeg skal si til kolleger. Får diskutere litt med mannen når han kommer hjem tror jeg.

Huff det ble mye syting :rodme: Håper formen snart tar seg opp, slik at jeg igjen kan bidra med noe positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...