Gå til innhold

To blir til tre?

FruE

Anbefalte innlegg

Men det er lov å ha både gode og dårlige dager selv om svangerskapet er ønsket!!  :Nikke:

I dag er heldigvis en god dag!! Formen var fin i hele går, og så langt i dag har jeg heller ikke noe å klage på. Humøret stiger definitivt proposjonalt med formen! I tillegg har jeg tenkt en del på hvilken fantastisk pappa min kjære kommer til å bli, og det gjør meg både glad og rørt. Jeg gleder meg så utrolig mye til å se han sammen med barnet vårt :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er heldigvis en god dag!! Formen var fin i hele går, og så langt i dag har jeg heller ikke noe å klage på. Humøret stiger definitivt proposjonalt med formen! I tillegg har jeg tenkt en del på hvilken fantastisk pappa min kjære kommer til å bli, og det gjør meg både glad og rørt. Jeg gleder meg så utrolig mye til å se han sammen med barnet vårt  :hjerter:

At humøret stiger i takt med formen, høres velkjent ut! Og det er fantastisk å skulle ha barn med den man elsker! :hjerte:

Å kunne dele gleden med sin kjære gjør jo alt bare enda bedre.

Ha en fortsatt fin uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruE!

Hvordan går det med deg?

Morsomt å lese at magen har blitt synlig. Selv synes jeg min mage er litt merkelig. Noen dager er den veldig tydelig, mens for eksempel i dag morges så jeg bare litt smålubben ut. Hmm!

Lurer veldig på når jeg kommer til å kjenne noe til Småtten.

Skal til jordmor på mandag, og håper at hun kan høre hjertelyden da. Jeg ville synes det hadde vært veldig beroligende å vite at det er liv i h*n, selv om jeg egentlig ikke har grunn til å tro noe annet.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Binke, og takk for hilsen! Skjønner hva du mener ang. magen, det er litt sånn hos meg og. Ser også klart forskjell fra morgen til kveld, ser mye mer gravid ut på kvelden. Spennende med jordmorbesøk! Og jeg har full forståelse på at du ønsker å få en bekreftelse på at det er liv der inne. Uansett om man vet at det stort sett går bra, kommer angsten og usikkerheten snikende innimellom. Krysser fingrene for at du får en fin opplevelse hos jordmoren.

I går var jeg og mannen på yoga for gravide, og det var veldig kjekt! Så nå har vi meldt oss på, og håper vi får bra utbytte av det. Skal holde dere oppdatert på hvordan det går etterhvert.

I morgen skal jeg en tur på shopping så sant formen er ok. Skal kjøpe noen lekre støletter har jeg bestemt meg for! Svigermor mente det var litt ufornuftig siden jeg sikkert kommer til å bli hoven i bena, men det gir jeg f... i! Får bruke de så lenge jeg kan. Gidder ikke være fornuftig hele tiden, vil jo føle meg fin! Har absolutt ikke noe mindre trang til å se bra ut nå, heller tvert i mot. Så jeg kommer nok til å bruke en del kroner på mammaklær ja (har allerede svidd av noen tusen...). Kjøper jo uansett en del klær som jeg ikke bruker så mye mer enn en sesong, så det blir ikke den store forskjellen. Har også en jobb der jeg må være noenlunde representativ, så jeg har ikke så mye valg. Eneste problemet er jo utvalget av mammaklær i Bergen da, heldigvis shoppet jeg en del i Paris. Men har funnet litt på Lindex og litt på Polarn & Pyret. Tenkte jeg skulle kikke i den ved politistasjonen i morgen. Var på den under Smørsbroen forrige helg, men kan ikke si jeg ble imponert. Og synes ikke det er lett å finne noe med plass til mage i vanlige butikker, med unntak av ”slaskeklær” da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke være fornuftig hele tiden, vil jo føle meg fin! Har absolutt ikke noe mindre trang til å se bra ut nå, heller tvert i mot. Så jeg kommer nok til å bruke en del kroner på mammaklær ja (har allerede svidd av noen tusen...).

Det holder jeg jammen med deg i! :Nikke:

Forhåpentligvis kan man jo bruke mammaklærne til minst ett barn til (hvis man skal ha flere da) - ihvertfall klær som er litt klassiske. Jeg har lånt en del av venninner, men tenker at det er vel kjekt for de å få låne litt igjen av meg. Så da må jo jeg shoppe litt også! ;)

Tenkte jeg skulle se etter litt i USA, bl.a en julekjole. På det shoppingsenteret vi liker best i Miami, er det to butikker med bare mammaklær. Det sier litt om tilbud/etterspørsel ift Norge.

Ha en fortsatt fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk igjen MS!

Det ble shopping på lørdag!! Fant noen rålekre støvletter som i tillegg var gode, hva mer kan man forlange?? Jeg har litt å gå på i skaftet, så om jeg skulle hovne litt opp, kan jeg nok helt fint bruke de likevel. Fikk også kjøpt fem mammaplagg til, så nå begynner jeg å bli ganske velutstyrt. Har dekket inn antrekk til div. julebord og juleselskaper også. Kommer sikkert til å shoppe litt mer i USA, regner med det er rimeligere der borte. Synes egentlig ikke utvalget er så verst her i Bergen, Mor og meg ved politistasjonen har mye fint, men det blir fort veldig dyrt.

Ellers har vi kikket litt på nettet etter diverse utstyr. Vogn ble vi enig om for en måneds tid siden, det blir en Bugaboo Cameleon. Vi tenkte å se på den og teste den i USA. Bør vel kanskje ta en runde for å se&teste litt her hjemme før vi drar, slik at vi har noe å sammenligne med... Fant også en stellekommode som så ganske ok ut, og som vi i tillegg har plass til: http://www.toffeliten.no/?20171.

Lurer forresten på om vi skal kjøpe lekegrind? Var hos en venninne med datter på 7 mnd i går, og hun sa at hun angret på at hun ikke hadde hatt lekegrind fra hun var liten av, for nå var det for sent. Det er jo gjerne litt praktisk da? Men må innrømme jeg ikke har tenkt så mye på det. Får vel snakke med venninner som er erfarne på området...

Tiden flyr forresten! Tenk 15+5 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt avslørende at jeg skrev med rosa over uten å tenke meg om... Jeg tror virkelig det er en jente!

I går var vi på yoga igjen, og det var helt topp! Det føles godt å få strekt og tøyd på kroppen, og ikke minst er det deilig med avspenning. Mannen synes også det er kjekt, selv om han har litt komplekser for sin stive fotballspillerkropp. *Må ikke le av han neste gang*.

I morgen skal jeg til legen, og da håper jeg å få høre hjertelyden igjen. Har hatt litt dumme tanker de siste dagene, og trenger en bekreftelse på at hjertet slår. Det skal bli fint når babyen begynner å sparke litt fra seg der inne, slik at jeg slipper denne usikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruE!

Siden sist jeg var innom dagboken din har jeg også vært hos jordmor og fått høre hjertelyden. Morsomt. Neste post på programmet er ultralyd. Har blitt litt opphengt i det å få vite kjønn. Føler meg liksom så sikker på at det er en gutt, det hadde vært greit å vite. Ellers ser jeg for meg at det kan bli litt sånn - "Hva, en jente?! Er du sikker på at den er min?" - på fødestua. :ler:

Yoga høres morsomt ut! Har bare prøvd det sånn på hjemmebasis tidligere (trekk for gardinene og fram med "How to"-boka), men tror at det kunne vært veldig nyttig nå.

Sånn jeg forstår det så bor du i Bergen? Blir litt langt for meg å reise for å bli med der, da. Må sjekke på nettet om det finnes noe liknende i nærheten.

Ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Binke, kjekt at du er innom! :klem:

Kos å høre at du har fått høre hjertelyden! Det er en flott opplevelse. Håper virkelig jeg får høre hjertelyd i morgen, sliter med en ekkel uro i kroppen om dagen. Det hadde vært veldig godt å finne roen igjen. Føler meg litt som en hønemor allerede... Men det er fint å lese her inne og se at jeg ikke er den eneste som bekymrer meg for om alt er bra med barnet. Vil jo ikke være hysterisk, men det er jo så mye som står på spill. Føler jo at veldig mye av livet allerede dreier seg om den lille som skal komme. Forventningene er så store, og fallhøyden enorm føler jeg. *Tenke positive tanker*

Litt langt for deg å dra til Bergen for å gå på yoga ja :ler: Men det finnes jo garantert i Oslo også. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 16 uker! :gratulerer:

Forventningene er så store, og fallhøyden enorm føler jeg. *Tenke positive tanker*

Litt langt for deg å dra til Bergen for å gå på yoga ja :ler: Men det finnes jo garantert i Oslo også. Anbefales!

:klem: Alt er sikkert helt ok med den lille i magen din! Men kjenner meg igjen i bekymringene...

Jeg vet at det er yoga for gravide flere steder her i Oslo. For min del blir det visst ikke yoga før i januar pga alt som skjer før den tid. Men da blir det sikkert godt for en etterhvert stor gravidekropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Nå har jeg vært hos legen, og jeg ble utrolig glad og lettet når jeg hørte babyens :hjerte: slå! Ca 140 slag i minuttet. Så sett i sammenheng med 152 slag sist gang, kan jeg være bittelitt mer sikker på at magefølelsen stemmer, og at det blir en :babyjente:

Dette blir en fiiiiiiiiiiiiiiin helg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16+5! Hvor blir dagene av egentlig??

Føler meg i fin form for tiden! Til tider tung i hodet, men føler at jeg har bra med energi. Har trent og gått lange turer med mannen, og kjenner at det føles bra å bruke kroppen. Håper virkelig jeg er blant de som klarer å trene helt frem til fødselen. Tror man får så utrolig mye igjen for det, både under fødselen, og ikke minst etterpå.

Begynner å bli klar for tur til USA nå, reiser på lørdag! Selv om shoppingbudsjettet kunne vært større, gleder jeg meg til å shoppe litt barneklær og kanskje noen flere mammaklær. Og så håper jeg vi liker Bugaboo'en like godt i virkeligheten, og at de har den inne i de fargene vi vil ha, for da blir det vognkjøp! Vi har vært på to butikker og sett på vogner nå, og jeg er ikke imponert. Quinny vognene hadde veldig liten bag, og sportsvogndelen kan ikke legges helt ned. Det var tre typer, og to av de hadde litt ok i design. Men den ene av de hadde elendig forhjul, og var mer en reisetrille. Og ingen av de hadde muligheten til å ha sittedelen mot den som triller. Den eneste vognen som har vært litt aktuell av de vi har sett er, TFK Joggster. Men heller ikke på den kan sittedelen være mot den som triller. Og designen er ikke bedre enn den bør være. Altså kan den ikke måle seg med Bugaboo!! Stokke-vognen har jeg ikke sansen for, understellet blir alt for "plastikk-aktig". Og de tradisjonelle bagvognene er helt uaktuelle, har ikke sansen for de i det hele tatt. Heldigvis er mannen enig.

Har ikke kjent liv enda (iallefall ikke skjønt at det var babyen!), men håper det skjer snart. Gleder meg veldig til det! Mannen prøver både å lytte og trykke, og tror noen ganger han kjenner noe. Han er så herlig! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: God tur til USA! Hvilken by er det dere skal til?

Bare 2 uker til vi drar til Miami. Gleder meg vilt!

Har du ellers sett på i'coo-vognene? Vi skal ha kombivognen Platon med softbag til. Bagen er ikke like stor som i en tradisjonell dypvogn, men det har vi fått tips om at vi ikke trenger siden vi får barn på senvinters/vår. Det varer ikke lenge før bebisen vil opp å sitte likevel, skal jeg tro de vi kjenner med barn. Men sportsvogndelen kan også legges helt ned og man kan velge om man vil ha barnet sittende med eller mot kjøreretningen. I tillegg er denne vognen lett å legge sammen for å putte i bilen. Det var "reklamen" - skulle nesten tro jeg var sponset av i'coo... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
:klem: God tur til USA! Hvilken by er det dere skal til?

Bare 2 uker til vi drar til Miami. Gleder meg vilt!

Takk MS! Og god tur til deg, du drar vel en av dagene nå du da?!

Endelig tilbake til Norge og KG! Har vært i Texas, først i Houston med jobben, og så i San Antonio på en liten ferie med min kjære. Har opplevd mye, men formen har dessverre ikke vært på topp. Kroppen min likte ikke maten der borte noe særlig, den savnet nok fiberknekkebrød og annen sunn mat. Så det kan du jo ha i tankene MS, kroppen fungerer nok annerledes nå enn den gjør til vanlig.

Noen store ting har skjedd siden sist!!!

1) Var på ordinær ultralyd i dag, og alt så helt flott ut!! Alt av organer og mål er som det skal, og vi kunne jammen telle fem fingre på hver hånd også! Vi så den lille godt, og fikk fine bilder. Må innrømme at det er første gang jeg synes en baby på ultralydbilder er skikkelig skjønn :hjerte: Ultralyden viste at magefølelsen min var helt feil, det er nemlig en liten :babygutt: Så nå må vi i tenkeboksen for å finne guttenavn. Er iallefall utrolig lettet over at nok en milepæl er nådd!

2) Vi har kjøpt vogn i USA!! Det ble en Bugaboo Cameleon, mørk grå og orange. Sender den til Norge sammen med jobbting, så den kommer vel rundt juletider. Gleder meg til å få den i hus, den er kjempefin!!!! :danse:

Ellers shoppet jeg en del mammaklær der borte. Motherhood så først skikkelig dårlig ut, men når jeg så litt nærmere hadde de mye fint til en rimelig penge. For under 1500 kr fikk jeg bukse, dressjakke, skjørt i ull og fire-fem topper. Pea in the pod, hadde en del fint, særlig kjoler o.l. Men det trenger jeg ikke, og de hadde priser på nivå med mammabutikker i Norge. Så det ble mest titting! Men du får ha god shopping MS, det er jo alltid moro å kjøpe ting som ikke "alle andre" har.

Til babyen shoppet jeg en body som var på tilbud på GAP, og så kjøpte mannen en NASA-body!! :hjerter: Han var nemlig på space museumet når jeg jobbet.

Det var vel sånn kjapt oppsummert det viktigste. Nå skal vi straks på yoga, men håper å få oppdatert meg litt her inne de neste dagene!

Endret av FruE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med :babygutt: prins i magen!!

Så gøy at dere har kjøpt dere Buggis Cameleon - den vurderer vi seriøst nå også!

Og mannen som var i USA sist uke handlet klær til meg fra Motherhood!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Peony!! :klem:

Glemte å skrive i går at UL-termin ble satt til 18. april, altså tre dager etter menstermin. Tror dette stemmer meget bra siden jeg jo ikke fikk utslag på graviditetstest på IKM, og EL nok var litt senere enn jeg trodde. Så i dag er jeg 18+4!

Endret av FruE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å slutte å tenke på dette perfekte, lille mennesket som lever inni meg! Det var det første jeg tenkte på når jeg våknet i dag, og jeg merker at jeg sliter med å finne konsentrasjonen på jobb nå. For et mirakel det er. Litt fra mannen og litt fra meg, og vips et mennenske!

Blir jo ikke mindre rørt når jeg tenker på det mamma sa etter å ha sett bildene i går, nemlig at han har nesen til pappaen :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...