Gjest Bobleplasten Skrevet 17. juni 2021 #461 Del Skrevet 17. juni 2021 Vipser skrev (5 timer siden): Men kjære vene da. Hun beskrev jo SINE EGNE TANKER OM SEG SELV. Jeg får helt bakoversveis av måten dette blir vridd til at hun slenger dritt om andre som er syke. Hjelper ikke at hat og negative karakteristikker er internalisert, så lenge du insisterer på å sende det videre til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 17. juni 2021 #462 Del Skrevet 17. juni 2021 Bobleplasten skrev (35 minutter siden): Hjelper ikke at hat og negative karakteristikker er internalisert, så lenge du insisterer på å sende det videre til andre. Så om jeg skriver en kronikk om min opplevelse av mobbing i skolegården, og sier at mobbingen fikk meg til å tenke at jeg var dritstygg, feit, en skoletaper - for å få frem hvor jævlig dette var for meg - så sier jeg altså at alle mobbeofre er dritstygge, feite, skoletapere. Den er grei, du 👌 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 17. juni 2021 #463 Del Skrevet 17. juni 2021 Vipser skrev (1 time siden): Så om jeg skriver en kronikk om min opplevelse av mobbing i skolegården, og sier at mobbingen fikk meg til å tenke at jeg var dritstygg, feit, en skoletaper - for å få frem hvor jævlig dette var for meg - så sier jeg altså at alle mobbeofre er dritstygge, feite, skoletapere. Den er grei, du 👌 Nei, men det øyeblikket du bruker "tjukk/feit" som skjellsord, for eksempel, eller dersom du begynner å få deg en personlighet der du forsøker å komme mobbingen i forkjøpet med en haug med "selvironiske" vitser om ditt egen vekt eller utseende så viser du at du har effektivt internalisert budskapet. IS skrev ikke om hvordan hun FØLTE seg. Hun skrev om hvordan hun VAR. Og hun har i en haug med andre anledninger skrytt for eksempel at hun var på kollapsens rand men fortsatt gikk på jobb og en haug med sånn grind culture, ikke lytt til kroppen, stå på for Erna-greier. (teksten, for at folk skal skjønne hva hun faktisk skrev) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 17. juni 2021 #464 Del Skrevet 17. juni 2021 (endret) Vipser skrev (8 timer siden): Men kjære vene da. Hun beskrev jo SINE EGNE TANKER OM SEG SELV. Jeg får helt bakoversveis av måten dette blir vridd til at hun slenger dritt om andre som er syke. Nei, det går på signaleffekten i den rollen hun har og den påvirkningen hun har. Det er det man må skille på. Det er noe helt annen når en tilfeldig person x bruker sånne termer i halvironisk tone som et forsvar for å tørre å fortelle noe som har vært vanskelig eks på egen Facebook-side, og gjentatt bruk av termer som er tungt belasta med skam og fordommer i kanaler ved en person med mange tusen følgere og stor påvirkningskraft, og ikke minst svært god kunnskap om hvordan ord og ordbruk virker. Hun kunne ordlagt seg litt annerledes, budskapet hadde stått seg fint, og uten at svært mange hadde følt seg ille til mote og tråkka på. Svært få tør å si imot henne i offentligheten fordi det da kommer den type forsvar, hun blir sjelden ansvarliggjort slik hun selv går i bresjen for å ansvarliggjøre andre influensere og offentlige personer, og hun har akkurat det samme ansvaret som dem. Som en annen kommenterer her, hun skriver ikke hvordan hun følte seg, hadde hun gjort det hadde faktisk saken stilt seg annerledes, og som journalist og mangeårig bevisst bruker av språk er Ingeborg fullt ut klar over dette. Når hun også da sitter og nærmest skryter over det intervjuet hun hadde med statsministeren, i sterke smerter etc etc så viser det at hun fortsatt sitter fast i en del ting (mange av oss har vært der selv, «det er ikke noe som heter å være syk»), og ikke minst sender hun veldig skumle signaler til en del syke, og særlig folk med spiseforstyrrelser er eksperter på å ikke lytte til kroppen sin og strekke strikken langt. Det har vært mange runder på å kutte ut ord som er knytta til fordommer og dårlig historikk f.eks knytta til funkiser, bruken av «naver», «sugerør i statskassa» etc er i tilsvarende kategori som bør skrotes, Ingeborg bruker dem helt bevisst gjentatte ganger for å få fram hva hun har klart (ja, noen av oss kjente til henne og snakka med henne lenge før hun ble et kjent ansikt), og det må det P….meg være lov å si fra om at hun bør slutte med i den rollen hun har. Hun har selv valgt å være så synlig, valgt å ha den plattformen, og med det følger det faktisk ansvar! Akkurat som hun er første i rekka til å lekse opp om for diverse influensere og medier. Vi som sier fra ber henne egentlig bare om å se seg i speilet og tenke seg om. P.S. Noe av kritikken her går jo på at hun ikke svarer. Hun svarer kun ved positiv Feedback, eller når kritikken er hinsides med retweet og typ «se her» og det er åpenbart at motparten er på jordet. Saklige tilbakemeldinger/kritikk besvares så godt som aldri. Endret 17. juni 2021 av Kanin46 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 17. juni 2021 #465 Del Skrevet 17. juni 2021 Vipser skrev (3 timer siden): Så om jeg skriver en kronikk om min opplevelse av mobbing i skolegården, og sier at mobbingen fikk meg til å tenke at jeg var dritstygg, feit, en skoletaper - for å få frem hvor jævlig dette var for meg - så sier jeg altså at alle mobbeofre er dritstygge, feite, skoletapere. Den er grei, du 👌 Nei, fordi du beskriver da hvordan de fikk deg til å føle deg. Se også hva en annen skriver ang nettopp dette. Det er språklige nyanser som Senneset er svært klar over, og lett kunne endrer på om hun var interessert. Hun svarer heller aldri på tilbakemeldinger på hvordan oppfattes og oppleves av andre, og fortsetter å bruke de samme setningene/beskrivelsene/vendingene i post etter post, 2 bare nå i vinter, en sak om NAV og en i rusdebatten. Dama er ikke dum, ærlig talt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 18. juni 2021 #466 Del Skrevet 18. juni 2021 Kanin46 skrev (13 timer siden): Nei, det går på signaleffekten i den rollen hun har og den påvirkningen hun har. Det er det man må skille på. Det er noe helt annen når en tilfeldig person x bruker sånne termer i halvironisk tone som et forsvar for å tørre å fortelle noe som har vært vanskelig eks på egen Facebook-side, og gjentatt bruk av termer som er tungt belasta med skam og fordommer i kanaler ved en person med mange tusen følgere og stor påvirkningskraft, og ikke minst svært god kunnskap om hvordan ord og ordbruk virker. Hun kunne ordlagt seg litt annerledes, budskapet hadde stått seg fint, og uten at svært mange hadde følt seg ille til mote og tråkka på. Svært få tør å si imot henne i offentligheten fordi det da kommer den type forsvar, hun blir sjelden ansvarliggjort slik hun selv går i bresjen for å ansvarliggjøre andre influensere og offentlige personer, og hun har akkurat det samme ansvaret som dem. Som en annen kommenterer her, hun skriver ikke hvordan hun følte seg, hadde hun gjort det hadde faktisk saken stilt seg annerledes, og som journalist og mangeårig bevisst bruker av språk er Ingeborg fullt ut klar over dette. Når hun også da sitter og nærmest skryter over det intervjuet hun hadde med statsministeren, i sterke smerter etc etc så viser det at hun fortsatt sitter fast i en del ting (mange av oss har vært der selv, «det er ikke noe som heter å være syk»), og ikke minst sender hun veldig skumle signaler til en del syke, og særlig folk med spiseforstyrrelser er eksperter på å ikke lytte til kroppen sin og strekke strikken langt. Det har vært mange runder på å kutte ut ord som er knytta til fordommer og dårlig historikk f.eks knytta til funkiser, bruken av «naver», «sugerør i statskassa» etc er i tilsvarende kategori som bør skrotes, Ingeborg bruker dem helt bevisst gjentatte ganger for å få fram hva hun har klart (ja, noen av oss kjente til henne og snakka med henne lenge før hun ble et kjent ansikt), og det må det P….meg være lov å si fra om at hun bør slutte med i den rollen hun har. Hun har selv valgt å være så synlig, valgt å ha den plattformen, og med det følger det faktisk ansvar! Akkurat som hun er første i rekka til å lekse opp om for diverse influensere og medier. Vi som sier fra ber henne egentlig bare om å se seg i speilet og tenke seg om. P.S. Noe av kritikken her går jo på at hun ikke svarer. Hun svarer kun ved positiv Feedback, eller når kritikken er hinsides med retweet og typ «se her» og det er åpenbart at motparten er på jordet. Saklige tilbakemeldinger/kritikk besvares så godt som aldri. Takk! 👍 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessijones Skrevet 1. juli 2021 #467 Del Skrevet 1. juli 2021 Dronninga av thinspiration og fillers ute og kritiserer media & slankepress igjen. Selvinnsikt much ??? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 2. juli 2021 #468 Del Skrevet 2. juli 2021 Jessijones skrev (22 timer siden): Dronninga av thinspiration og fillers ute og kritiserer media & slankepress igjen. Selvinnsikt much ??? Hvor da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessijones Skrevet 7. juli 2021 #469 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) On 1/19/2021 at 8:44 PM, Finlay said: Tror hun er helt naturlig.Har sett bilder av henne da hun var veldig ung, lenge før fillers ble vanlig, og hun hadde samme ansiktet som hun har nå. Er så glad hun finnes, sammen med Mads Hansen og Kristin Gjelsvik!❤️ Elsker at de setter på plass disse tanketomme fjolsene i influencerbransjen! Det kan du da virkelig ikke tro? 😊 Ganske betydelig med filler. Helt greit det, men jeg tenker ikke lyv om det (senest i melk og honning tidligere i år). Spesielt ikke når man har en masse unge følgere og opererer som moralpoliti ovenfor andre influencere. Endret 8. juli 2021 av Jessijones 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 8. juli 2021 #470 Del Skrevet 8. juli 2021 Nyeste fb story. Ingeborg da.... Det der ER thinspiration. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heltærlig Skrevet 8. juli 2021 #471 Del Skrevet 8. juli 2021 rebella81 skrev (7 minutter siden): Nyeste fb story. Ingeborg da.... Det der ER thinspiration. Hva da, at hun spiser tomat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 8. juli 2021 #472 Del Skrevet 8. juli 2021 En liten meta-kommentar på tråden: Hvis vi ser bort fra fjortis-glefsinga her på slutten, må jeg virkelig berømme dere som har debattert i denne tråden. Det har aldri skjedd tidligere at jeg har lest en hel tråd på 24 sider, men det har jeg gjort nå. Jeg har lært masse og jeg synes de mest aktive av dere (pluss noen flere) debatterer og skriver virkelig godt. Dette er KG på sitt beste. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 8. juli 2021 #473 Del Skrevet 8. juli 2021 Heltærlig skrev (1 time siden): Hva da, at hun spiser tomat? Nei, postering. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunga Skrevet 8. juli 2021 #474 Del Skrevet 8. juli 2021 (endret) rebella81 skrev (2 timer siden): Nyeste fb story. Ingeborg da.... Det der ER thinspiration. Ja, den det var voldsom - (hun skal vise frem en tatovering, som man ikke ser særlig bra nederst i bildet, men ser tydelig brystbena stikke ut. Et problem fordi hun kommenterer tatoveringen og tilsynelatende skal vise den, men utstikkende skjelett er det man faktisk legger merke til. Endret 8. juli 2021 av Trolltunga Presisering. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessijones Skrevet 9. juli 2021 #475 Del Skrevet 9. juli 2021 (endret) Snakker om tomater, og de små salater 😅 Det er merkelig hvordan enkelte KG brukere henger seg opp i alt en enkelt influencer de ikke har sansen for gjør, og hvordan man motsier seg selv når en man liker å følge opptrer lignende. Caroline Berg Eriksen legger ut bilder av sine små fugle-måltid er lik ramaskrik på KG. Ingeborg poster små salater med ett egg på siden over flere uker. Å næmmen Ingeborg må da få lov. Sophie Elise poserer for kamera med sløve øyne, åpen munn og poutlips er lik ørten kommentarer rundt nevnte selfie her på forumet. Ingeborg gjør det samme (ukentlig?). Men, altsåååå Ingeborg må da få lov. Fint om selvinnsikt kunne kjøpes. Endret 9. juli 2021 av Jessijones 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 9. juli 2021 #476 Del Skrevet 9. juli 2021 (endret) Jessijones skrev (3 timer siden): Snakker om tomater, og de små salater 😅 Det er merkelig hvordan enkelte KG brukere henger seg opp i alt en enkelt influencer de ikke har sansen for gjør, og hvordan man motsier seg selv når en man liker å følge opptrer lignende. Caroline Berg Eriksen legger ut bilder av sine små fugle-måltid er lik ramaskrik på KG. Ingeborg poster små salater med ett egg på siden over flere uker. Å næmmen Ingeborg må da få lov. Sophie Elise poserer for kamera med sløve øyne, åpen munn og poutlips er lik ørten kommentarer rundt nevnte selfie her på forumet. Ingeborg gjør det samme (ukentlig?). Men, altsåååå Ingeborg må da få lov. Fint om selvinnsikt kunne kjøpes. Du vet at det sannsynligvis er forskjellige brukere i de forskjellige trådene? At den som kommenterer i SE-tråden eller CBE- tråden ikke nødvendigvis frekventerer denne tråden? Endret 9. juli 2021 av Pust 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessijones Skrevet 9. juli 2021 #477 Del Skrevet 9. juli 2021 Just now, Pust said: Du vet at det sannsynligvis er forskjellige brukere i de forskjellige trådene? At den som kommenterer i SE-tråden eller CBE- tråden ikke nødvendigvis frekventerer denne tråden? Har lagt merke til at flere er engasjert i dem begge. Så kan ikke si jeg helt skjønner din kommentar. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 9. juli 2021 #478 Del Skrevet 9. juli 2021 (endret) Jeg er ikke så opptatt av dama, men klikket meg inn på denne tråden da den lå i "hva snakker vi om nå?". Måtte sjekke Facebooken og Instaen hennes nå etter det dere har skrevet de siste sidene... og eh.., det er meget tydelig at dama driver med HEFTIG thinspo. Hun babler i vei om vaksiner, men hva hjelper vel det når hun bruker selve vaksineringen til å vise sine ekstremt tynne armer? Hele Istaen hennes er lik, med bilder og videoer hvor hun fremhever det tynne. Det er INGEN tvil om at hun poserer på måter som får armene til å se tynne ut, og så maser hun om at folk må vaksinere seg som en del av en dugnad for at alle skal få det bedre... Det blir jo utrolig dobbeltmoralskt når folk også dør av anoreksi. Faktisk dør det flest kvinner av anoreksi etter kreft og ulykker. https://www.aftenposten.no/norge/i/dl3Aq/hoey-doedelighet-blant-unge-kvinner Hva mener Senneset om at hun dermed bidrar direkte til disse kvinnenes død eller senvirkninger av anoreksia? Hadde vært bedre om hun ikke fremmet vaksinering når hun bruker det til thinspo samtidig! Endret 9. juli 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 9. juli 2021 #479 Del Skrevet 9. juli 2021 Tråden er ryddet for hetsende innlegg og svar til dette. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 11. juli 2021 #480 Del Skrevet 11. juli 2021 Har noen lest det siste innlegget hennes? Er det bra? Så ut som det lå bak betalingsmur, vurderer om jeg skal kjøpe tilgang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå