Gå til innhold

Etter påske; kommer du til å shoppe på kjøpesentre, dra til frisøren, sitte på kafe, gå på resturant?


AnonymBruker

Etter påske; kommer du til å shoppe på kjøpesentre, dra til frisøren, sitte på kafe, gå på resturant?  

306 stemmer

  1. 1. Etter påske; kommer du til å shoppe på kjøpesentre, dra til frisøren, sitte på kafe, gå på resturant?

    • Ja
      79
    • Nei
      143
    • Usikker, mulig jeg venter noen uker for å se utviklingen på antall smittede
      84


Anbefalte innlegg

Kommer til å unngå frisør, kaféer og alt unødvendig så lenge jeg kan. Men jeg skulle bestille time til optiker rett før alt skjedde og jeg kjenner jeg at faktisk MÅ til optiker nå, så det skal jeg med god samvittighet. 

Anonymkode: 281ff...70e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Restauranter og sånt vil neppe åpne igjen. Heller ikke frisører siden så mange av kundene ikke tør ennå. det er vel strengt tatt bare skoler og BHG som åpner, resten vil jo være stengt en stund til. Så har ikke tenkt så mye på det ennå. Men jeg tror det dessverre blir lenge til vi sitter på restaurant, bar og shopper som før. Det kan gå flere år før vi kan gjøre det.

Anonymkode: 4ce07...fad

 

Flere restauranter er åpne. 

Vi har vært ute og spist tre ganger de siste ukene. Og når vi henter takeaway er det ofte 1-2 bord som er opptatt på de restaurantene som tillater det. 

 

 

Anonymkode: 3206d...021

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg også til å bli behandlet naken igjen. Åpner de 20. Eller 27?

Anonymkode: 5334e...f24

Het åpnes det for timer 20😊

Anonymkode: 97510...ae3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Flere restauranter er åpne. 

Vi har vært ute og spist tre ganger de siste ukene. Og når vi henter takeaway er det ofte 1-2 bord som er opptatt på de restaurantene som tillater det. 

 

 

Anonymkode: 3206d...021

Jada, og det har jo strengt tatt ikke vært noe forbud mot restauranter (kun mot de som bare sjenker drikke i Oslo hvertfall), men besøket har jo vært glissent selvsagt. Og sånn vil det være flere år fremover.

Anonymkode: 4ce07...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til treningssenterne åpner igjen, men gudene vet når det blir. Jeg kommer iallefall til å dra på trening med en gang det blir mulig.

Anonymkode: eb179...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt ikke.

Jeg vil heller leve med god samvittighet, å vite at jeg gjorde alt jeg kunne for å ikke smitte noen.

Men jeg bestiller fortsatt ting jeg trenger på nettet. Jeg bestiller fortsatt takeaway. Både dyrebutikk og matbutikk må jeg innom av og til. Må også en tur til tannlegen så fort det roer seg litt. Så jeg er fortsatt med på å "holde hjulene i gang" men jeg gjør ikke ting jeg ikke må gjøre.

Anonymkode: 9e2ae...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om den som klipper deg har vært med smitta folk. Hvordan kan du vite de er friske. Man blir jo ikke syk før smitten starter. At de våger tenker jeg. Men penger og status er jo viktigere enn helsen. At folk dør rundt om betyr visst lite. 

Anonymkode: 863a2...2c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 16.36, AnonymBruker skrev:

De åpner opp fordi de ønsker mer smittespredning. For å slippe at vi skal slite med dette i årevis. For å slippe at det plutselig kommer en bølge vi ikke er forberedt på. For å slippe at arbeidsledigheten fortsetter å stige. 

Jeg har gjennom jobb og bekjente hatt minst 5 timer nærkontakt med coronasmittede. Har ikke blitt syk selv likevel. Men skjer det via frisør er det helt greit. 

Anonymkode: 3206d...021

Kjør på, å benytte seg av frisøreller ikke er et personlig valg. At en ønsker mer smittespredning er gjentatt her på KG, men ingen norsk offentlig instans uttaler noe sånt. En annen gjenganger her på KG er at alle må bli immune, men om en blir immune etter gjennomgått infeksjon, og hvor lenge immuniteten evt varer, vet vi ingenting om.

Jeg har uansett kone i risikogruppen og barn med astma, så for min del ser jeg det tryggest å skjerme meg selv og andre i størst mulig grad.

Anonymkode: 953e5...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjør på, å benytte seg av frisøreller ikke er et personlig valg. At en ønsker mer smittespredning er gjentatt her på KG, men ingen norsk offentlig instans uttaler noe sånt. En annen gjenganger her på KG er at alle må bli immune, men om en blir immune etter gjennomgått infeksjon, og hvor lenge immuniteten evt varer, vet vi ingenting om.

Jeg har uansett kone i risikogruppen og barn med astma, så for min del ser jeg det tryggest å skjerme meg selv og andre i størst mulig grad.

Anonymkode: 953e5...8ab

Regjeringen og helsemyndigheter bruker neppe akkurat de ordene nei, men det er jo det som er intensjonen etterhvert - koronaviruset er her allerede, og man får ikke stoppet det uansett, kun bremset det ned til å bli så klar for "eksplosjonen" som mulig, altså å kjøpe seg tid.

Frisør kan også gjøres ganske trygt. Desinfeksjon av stol, vask, sakser, utstyr og fasiliteter før hver kunde, og frisøren må bruke munnbind. Gjør man det, så er det ganske trygt. Det som ligger i intensjonen er at man ikke får åpne før man gjør det smittevernmessig tryggere. Frisører som ikke foretar seg noe, får sånn sett heller ikke åpne den 27.

Anonymkode: 4ce07...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regjeringen og helsemyndigheter bruker neppe akkurat de ordene nei, men det er jo det som er intensjonen etterhvert - koronaviruset er her allerede, og man får ikke stoppet det uansett, kun bremset det ned til å bli så klar for "eksplosjonen" som mulig, altså å kjøpe seg tid.

Frisør kan også gjøres ganske trygt. Desinfeksjon av stol, vask, sakser, utstyr og fasiliteter før hver kunde, og frisøren må bruke munnbind. Gjør man det, så er det ganske trygt. Det som ligger i intensjonen er at man ikke får åpne før man gjør det smittevernmessig tryggere. Frisører som ikke foretar seg noe, får sånn sett heller ikke åpne den 27.

Anonymkode: 4ce07...fad

Munnbind hjelper noe, men det er uansett mangel på smittevernutstyr, og frisører kommer ikke til å prioriteres.

Anonymkode: 953e5...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Munnbind hjelper noe, men det er uansett mangel på smittevernutstyr, og frisører kommer ikke til å prioriteres.

Anonymkode: 953e5...8ab

Munnbind blir nok å få tak i etterhvert. Samme med vanlig sprit og sterkt vaskemiddel. Det skal faktisk ikke mer til for å desinfisere for korona da viruskonstruksjonen ikke er robust for å motstå kjemikalier i miljøet før det finner en vertskropp. Så frisører trenger neppe profejsonelt smittevernsutstyr.

Men det blir nok noen restrisjoner som at frisører finner en hjemmel for å ikke godta de som er i risikogruppen for eksempel, det er neppe ønskelig å kunne bli stilt ansvarlig for personer i risikogruppen for eksempel. Alle åper nok ikke, men noen vli gjøre det.

Anonymkode: 4ce07...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 3.10, Gorilla skrev:

Du kan bestille over nett?

 

 

Nei, vi vil støtte de lokale butikkene våre. 

Anonymkode: ff350...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gå til frisør så fort som mulig. Det er lange ventelister så vet ikke når det blir dessverre. Er overhode ikke redd for smitte og det blir sikkert «strenge» tiltak der.

Anonymkode: 5d8b6...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...