Gå til innhold

Etter påske; kommer du til å shoppe på kjøpesentre, dra til frisøren, sitte på kafe, gå på resturant?


AnonymBruker

Etter påske; kommer du til å shoppe på kjøpesentre, dra til frisøren, sitte på kafe, gå på resturant?  

306 stemmer

  1. 1. Etter påske; kommer du til å shoppe på kjøpesentre, dra til frisøren, sitte på kafe, gå på resturant?

    • Ja
      79
    • Nei
      143
    • Usikker, mulig jeg venter noen uker for å se utviklingen på antall smittede
      84


Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar gjerne en time å klippe meg, så det blir nærkontakt med frisør en time. Hun har sikkert 6-10 kunder per dag, 5 dager i uka, all slags folk (folk som er forsiktige og folk som gir faen). På salongen jobber det vel 8-10 frisører. Jeg tror ikke jeg kan ta sjansen på å dra til frisøren på en stund, nei. 

Anonymkode: 953e5...8ab

De åpner opp fordi de ønsker mer smittespredning. For å slippe at vi skal slite med dette i årevis. For å slippe at det plutselig kommer en bølge vi ikke er forberedt på. For å slippe at arbeidsledigheten fortsetter å stige. 

Jeg har gjennom jobb og bekjente hatt minst 5 timer nærkontakt med coronasmittede. Har ikke blitt syk selv likevel. Men skjer det via frisør er det helt greit. 

Anonymkode: 3206d...021

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mer og mer butikker som nå åpnes etter påske, frisørene åpner og det er kafer og resturanter som er åpne. 


Kommer du til å benytte deg mer av dette etter påske?

Anonymkode: 20388...a39

Nei. Jeg ser an hva som skjer med smittetallene to tre uker etter påske. Redd de får en oppsving nå som en del folk tror faren er over og barnehager/skolene åpner igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og offentlige toalett kommer jeg nok ikke til å bruke på ihvertfall 1-2 års tid fremover. For viruset er i store mengder i avføringen til smittede.

Var ute å syklet i dag, og var masser av folk ute. Blant annet en som gikk i motsatt retning på veien som fikk et helt forferdelig hosteanfall rett ut i lufta rett før jeg passerte han. Og for et par dager siden var jeg på butikken for å handle, og en gammel dame stod rett foran kassa og hostet og harket rett ut i lufta. Så det kan godt hende har jeg er blitt smittet allerede.

Anonymkode: ff002...db4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en samfunnskritisk jobb og kommer til å være forsiktig. 

Kommer til å ta meg en sykkeltur av og til. Gå i butikken når jeg må, og være nøye med prosedyrer i butikken.

Anonymkode: 66374...fa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til frisøren i hvert fall, men jeg tror de kommer til å være litt mer streng med å forebygge smitte. Noe de også er pålagt til å gjøre.

Sånn som folk skriver her så virker det som folk tror at det kommer til å være akkurat som før og at derfor blir man smittet uansett.

Det tar gjerne 3+ timer for meg hos frisøren, men jeg er ikke veldig bekymret. Så lenge jeg ser at de gjør tiltak og at jeg selv er bevisst så ser jeg ikke helt hvorfor jeg ikke skal gå.

Men å gå på kafé og restaurant ser jeg på som mer usikkert. Der er det mye mer man tar på og spiser så tror ikke at jeg kommer til å gjøre det med det første.

På kjøpesenteret ser jeg ikke hvorfor det skulle være noen fare. Vær nøye med håndvask, ikke ta på alt mulig og ikke heng rundt folk i timesvis så går det nok bra.

Anonymkode: 824d2...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvordan det med frisører skal foregå i praksis.

Ta Cutter som eksempel da, der folk klippes på 15 minutt. Det er temmelig mange folk innom en Cutter iløpet av en dag. Hvis frisører skal praktisere noe form for smittevern, så må det jo bety enten at de kan bare 1-2 personer som skal klippes i salongen om gangen, de kan ikke ha full salong osv. 

Frisørene kommer jo til å tape penger i bøtter og spann. Det vil nesten ikke være noe grunnlag for å holde åpent.

Anonymkode: 20388...a39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har langt hår som jeg stusser i tuppene selv, null problem. Vil også unngå  kafébesøk, kjøpesenter og lignende en god stund fremover. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafe har jeg alt brukt, og kjøpesentre bruker jeg som vanlig.

Matbutikker og.

Ser frem til at hytteforbudet blir borte.

Anonymkode: 10463...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal fikse negler i mai, sette botox, shoppe, dra på byen, kino, på byen og ut å spise.  :)

Anonymkode: 71971...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å shoppe eller sitte på cafe/restaurant men jeg kommer til å gå til frisøren ja. Skulle vært der forrige uke men fått ny time i mai. Har ikke vært hos frisøren siden før jul så akkurat det kommer jeg til å prioritere. 

Jeg kommer også til å gå til hudpleieren min som jeg går til fast hver 6 uke pga hard hud under føttene. Løper rundt på harde betonggulv hver dag så er avhengig av den lille hjelpen der jevnlig. 

 

Anonymkode: 86487...988

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke så mye penger nå siden jeg mistet jobben i denne krisen. Men ja, jeg kommer til å gå på kjøpesentret hvis jeg trenger noe, gå på kafer og restauranter med venner. Jeg synes det er viktig å støte de lokale bedriftene. Men jeg kommer ikke til å gjøre det ofte, bare helt vanlig bpr jeg trenger noe, eller det er noe som skjer. 

Anonymkode: aae1f...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, shopping av klær og juggel er djevelens verk uansett. 

Anonymkode: 053eb...af1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på kafe og vært kjapt innom kjøpesenter i hele denne perioden. Det kommer jeg til å fortsette med. Frisør får jeg se om jeg går til. Jeg skal legge en krone på en tann, og ser frem til å få gjort det. Håper det lar seg gjøre i løpet av mai måned.

Anonymkode: 37737...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer til å dra til frisøren min ja, ved første anledning. Hun driver sin egen og har uansett bare en  kunde av gangen - så ser ikke på det som noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restauranter og sånt vil neppe åpne igjen. Heller ikke frisører siden så mange av kundene ikke tør ennå. det er vel strengt tatt bare skoler og BHG som åpner, resten vil jo være stengt en stund til. Så har ikke tenkt så mye på det ennå. Men jeg tror det dessverre blir lenge til vi sitter på restaurant, bar og shopper som før. Det kan gå flere år før vi kan gjøre det.

Anonymkode: 4ce07...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleier og frisør ja, har time 28.4 til begge. Shopping, café og uteliv, nei. 

Anonymkode: 47922...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke behov for frisør enda, og jobber på senter, så ute er jeg, men ikke uten at det er behov. Eneste jeg gleder meg veldig til er å få behandlet nakken igjen. Gått med hodepine i nesten en måned nå

Anonymkode: 97510...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...