Gå til innhold

Må vel innrømme for meg selv at jeg er rett å slett er blitt tykk!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er 164 cm. og mellom 58 og 60 kilo nå. Gikk raskt fra 73 kilo til 58 kilo på 10 uker. Nå er jobben å holde seg der 😅

Jeg jogget mens jeg gikk ned i vekt (corona, studioe stengt). Jeg syns jeg har fått mye strammere kropp denne gang enn sist jeg gikk ned så mye. Som var før svangerskap for 6 år siden. Har fått kommentarer på ar jeg denne gangen ser trent ut, ikke bare slank. Å jeg har ikke trent veldig veldig mye.

Men har også dager og tilogmed sammenhengende uker hvor jeg sliter med motivasjonen. Så du er ikke alene der.

Flink du har vært, å er! 😊

Anonymkode: 21871...e8e

Så flink du har vært. Kjekt å høre at du er fornøyd og ser mer trent ut. Det er motiverende. 

Tusen takk for det 😊 Vet ikke hvorfor, men har skikkelig down periode nå og synes nesten det jeg har gjort ikke er godt nok og litt hva er vitsen. Håper jeg kommer over kneikene og at det blir litt lysere og at jeg ikke gir opp. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så flink du har vært. Kjekt å høre at du er fornøyd og ser mer trent ut. Det er motiverende. 

Tusen takk for det 😊 Vet ikke hvorfor, men har skikkelig down periode nå og synes nesten det jeg har gjort ikke er godt nok og litt hva er vitsen. Håper jeg kommer over kneikene og at det blir litt lysere og at jeg ikke gir opp. 

Alle har en slik dag av og til, noen ganger lengre også. Men så lenge man ikke gir opp så er man fortsatt på vei mot målet. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, RoNo skrev:

Alle har en slik dag av og til, noen ganger lengre også. Men så lenge man ikke gir opp så er man fortsatt på vei mot målet. ❤️ 

Tusen takk for den ❤️ Setter pris på. Det er vel som ellers i livet. Håper denne perioden ikke varer for lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Oppdatering: i dag veidde jeg 56.1. Går rette veien. Fikk lyst å legge ved et bilde hvordan jeg ser ut nå. Som dere ser har jeg en del ekstra fett på kroppen enda så vil mer ned, men vet ikke hvor mye. 

Hadde vært glad for ærlige tilbakemeld om hva dere synes! På forhånd takk. 

39342EEA-B770-408E-8FAA-294A0718D0B9.jpeg

Kroppen er fin, men ikke helt av den typen jeg ville forventet mtp høyde og vekt (på en god måte). Jeg er 160 og da jeg veide 56 kg så jeg mager ut. Jeg hadde ikke pupper, ingen mage og var generelt ganske mager. Jeg syns du på mange måter ser sunnere ut. 

Nå er jeg ca. 66-67kg og er fremdeles ganske liten dame. 

Anonymkode: c6115...3df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen er fin, men ikke helt av den typen jeg ville forventet mtp høyde og vekt (på en god måte). Jeg er 160 og da jeg veide 56 kg så jeg mager ut. Jeg hadde ikke pupper, ingen mage og var generelt ganske mager. Jeg syns du på mange måter ser sunnere ut. 

Nå er jeg ca. 66-67kg og er fremdeles ganske liten dame. 

Anonymkode: c6115...3df

Lurer på om jeg må måle meg på nytt. At jeg gjerne er mindre enn jeg tror eller vekten er gal. Har før hatt samme vekt og vært nettere enn nå.  Kan det forandre seg hvor vekten forsvinner og hvordan man ser ut? 

Synes selv jeg har for mye fett på kroppen og er ikke fornøyd med det. 

Setter pris på tilbakemeldinger. Tusen takk! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville desidert anbefale deg å trene nå, i tillegg til å ha fokus på kosthold. Ser ut til at magen er ditt "problemområde"?. Jeg har litt lik form, eplefasong. Kan ha normal vekt, men fettet setter seg rundt magen først. 11 kilo minus er kjempebra, stå på!! 

Anonymkode: 3b9e4...6ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du ser bra ut, TS, og er sykt imponert over jobben du har gjort!

Og alle som mener at dere ser så mye slankere ut enn TS med en høyere vekt: husk at hun er ganske lav. Og husk at det dere selv ser i speilet ikke alltid stemmer med virkeligheten. Har en venninne som hele tiden påstår at hun ikke kan veie under 60 kilo uten å se mager ut, men sånn objektivt sett så stemmer ikke dette.

Anonymkode: ccac5...371

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns du ser bra ut, TS, og er sykt imponert over jobben du har gjort!

Og alle som mener at dere ser så mye slankere ut enn TS med en høyere vekt: husk at hun er ganske lav. Og husk at det dere selv ser i speilet ikke alltid stemmer med virkeligheten. Har en venninne som hele tiden påstår at hun ikke kan veie under 60 kilo uten å se mager ut, men sånn objektivt sett så stemmer ikke dette.

Anonymkode: ccac5...371

Helt enig! 👍👍👍 

TS, du har kommet kjempelangt! Hvis du har noen gamle bilder liggende, anbefaler jeg å sammenligne før og nå, så ser du sikkert stor forskjell:) Kan sikkert være lurt å begynne med litt styrketrening også. Jeg har lastet ned appen Sweat til hjemmetrening og er kjempefornøyd. 

Anonymkode: 0747d...ccc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! 👍👍👍 

TS, du har kommet kjempelangt! Hvis du har noen gamle bilder liggende, anbefaler jeg å sammenligne før og nå, så ser du sikkert stor forskjell:) Kan sikkert være lurt å begynne med litt styrketrening også. Jeg har lastet ned appen Sweat til hjemmetrening og er kjempefornøyd. 

Tusen takk for det 😊 Setter pris på. 

Begynte med noe mageøvelser i går som et problemområder så får jeg se om det har effekt fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lastet ned appen Sweat til hjemmetrening og er kjempefornøyd. 

Husker du hvor mye det koster for den appen? Evnt abonnement?

Anonymkode: 71665...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2020 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Husker du hvor mye det koster for den appen? Evnt abonnement?

Det koster 219 kroner i måneden. Jeg liker at jeg bare trenger å trykke meg inn i appen, så ligger dagens økt der. Jeg følger BBG-programmet til Kayla Itsines, som har ganske høy intensitet med mange repetisjoner. Funker veldig bra til hjemmetrening med begrenset tilgang på utstyr. Tror forresten det går an å få en gratis prøveuke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 219 kroner i måneden. Jeg liker at jeg bare trenger å trykke meg inn i appen, så ligger dagens økt der. Jeg følger BBG-programmet til Kayla Itsines, som har ganske høy intensitet med mange repetisjoner. Funker veldig bra til hjemmetrening med begrenset tilgang på utstyr. Tror forresten det går an å få en gratis prøveuke. 

Takk for tips! Hørtes veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste først 157 kilo og tenkte at det er temmelig helsefarlig. 😅 Jeg er glad jeg ikke foreslo overvektklinikk etc..  

Anonymkode: d3d23...72f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt samme her.... har begynt å hå 1-2 timer tur hverdag hele uke. Spiser mindre... tar kun en liten porsjon. Tynne brødskiver PG mindre pålegg osv. Eller lager omelett eller noe til lunsj isteden for brød.

gått ned en kilo denne uka så går riktig veien uten at det «krever» noe av meg 

Anonymkode: 43479...89f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2020 den 10.10, Destroyer skrev:

Spise mindre + trening, enkelt og greit. Bruk av ulike substanser kan hjelpe deg på veien om du sliter med overspising. 

Hvilke substanser? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Nuith skrev:

Gratulerer! Det er målet mitt også!

Tusen takk! 

Er fortsatt ikke helt der jeg vil så får bare fortsette litt til. 

Hvor mange kilo har du igjen til du er der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jeg så altfor ofte, det er bare så typisk. Veldig mange får ett "skjokk" av at de plutselig ser at nå må det gjøres en endring. De merker ikke at kiloene sniket seg på, og forsetter å få mer energi inn enn ut, som gjør at kroppen jobber for å få plass til alt dette overskuddet.

Ja, og det som skjer er at det hoper seg opp med vann i kroppen, spesielt om det er overskudd på karbohydrater. Men vannet er noe kroppen samler for å gjøre det lettere å fylle opp de allerede fulle fettlagrene rundt i kroppen. 

Når kroppen samlet opp vann, da vil det være veldig synelig for personen. Man føler seg tung og stor pga oppsammingen av vann, vannet er også fordelt over hele kroppen og man kan ofte se det i ansiktet. 

Det er i sånne situasjoner veldig mangen tar tak i vekten, de begynner å bevege seg og spise mindre. De syns det er overaskende lett og motivasjonen er bare fantastisk. Kiloene raser ifra vekten.

Men det de ikke er klar over, er at dette kun er vannet i kroppen. Det skal ikke så hardt arbeid å kvitte seg med det. Så når de har klart å fjerne vannvekten, mister de motivasjonen. De er ikke så fornøyd og syns det går treigt. 

Det er akkurat i denne fasen man trenger motivasjon og forsette. Det er nå de fortjener skryt om de klarer å holde på en sund livsstil. For nå er det fettet som skal fjernes, og det er stress for kroppen, man vil uansett miste litt muskler samtidig, men om man er flink å trene og slanke seg litt om gangen, så vil man miste mindre muskler.

Det er tungt og det er displin å fjerne fett og bli sterkere, det skal ikke være lett, da hadde alle gjort det. 

Nå har ts fjernet mye vannvekt ifra kroppen og nå har hun ett veldig godt utgangspunkt til å få drømmekroppen til sommeren. Men det blir hardt og slitsomt. Derfor er det viktig å finne sin egen motivasjon og belønne seg selv ved å feks kjøpe en treningsjakke eller annet. 

Fortsett ts, du vil bli populær i denne tråden og flere vil få motivasjon til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 22f54...e44

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk skriver «spis mindre»?  er ikke nødvendigvis mengden det står på, men hva man faktisk spiser.. tenk over hva du spiser, prøv å spise sunnere. Rent kjøtt, mer grønt enn raske karbohydrater, ikke spis godis og sukkerting til hverdags.. for å gå nes i vekt må en minke kaloriinntaket, ikke nødvendigvis mengden.. 

det er vist at det er i hovedsak kosthold som styrer vekta, så om du vil gå ned i vekt og bli sunnere så er det det du bør begynne og ha hovedfokus. Når det er sagt så er trening bra! Om det så er å gå en tur hver dag.. trenger ikke å trene som om en skal løpe maraton neste mnd:)

lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...