Gå til innhold

Ansatte smitter de eldre på sykehjem slik at de dør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nakstad sa at man burde bruke munnbind ved personlig pleie av de i risikogruppe. Nå skal det være nok munnbind til alle i kommunen.

Anonymkode: db065...d30

Har du en link til dette? Så kan jeg vise sjefen på sykehjemmet! Vi har ikke tilgang til dette!

Anonymkode: e6537...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I og med at vi alle kan smitte andre før vi i det hele tatt er klar over at vi er smittet selv vil det naturligvis kunne skje at helsepersonell smitter pasientene sine, men det blir få smittede sammenlignet med hva som ville skjedd hvis det ikke var besøksforbud på sykehjemmene. Det er lav terskel for å bruke egenmeldinger og helsepersonellet er blant de som kjapt testes ved symptomer. I tillegg har de ikke de samme utskiftingen av pasienter som sykehusene, så det kommer ingen smitte den veien, og de benytter seg av et begrenset antall ekstravakter på avdelingene. De har rimelig god kontroll på sykehjemmene, tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Enig. Eldre er like mye verdt som andre. Men spørs om myndighetene mener det samme selv om de sier at alle er like mye verdt. Selvsagt er målet færrest døde. 

Anonymkode: db065...d30

Selvfølgelig er dette med at "eldre er like mye verdt som andre" bare noe flåsete man sier. Det er jo ikke sant.

Hvorfor tror du man berger kvinner og barn først?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Siste stasjon, kanskje, men mange lever tiår på sykehjem, har følelser som deg og meg! Så hvorfor skal de være mindre verdt??

Anonymkode: bec51...51a

3 av 10 dør innen 6 mnd. Gjennomsnittlig botid er 2 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 21.45, AnonymBruker skrev:

De som har betalt mest skatt

Anonymkode: ee3f6...c89

Så alle spedbarn som må på sykehus burde bare klare seg selv?

På 8.4.2020 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Synes det er sykt at pensjonister som har betalt skatt et helt liv, så bare skal bli latt i stikken 

De fleste har sannsynligvis betalt langt mer skatt enn tjenestene de har brukt! 

Anonymkode: ee3f6...c89

Her gjør du en grov slutningsfeil. Du tenker at du blir født med 0 på kontoen og fyller den opp med skattepenger, og at du derfor fortjener at denne kontoen med skattepenger tømmes fra fellesskapet for å tyne noen måneder eller år ut av livet ditt.

Faktumet er at du starter livet med minus på kontoen, og at du bruker livet på å betale "gjelda" for at du lever i en velferdsstat. Det er ditt bidrag til fellesskapet å betale skatt, fordi skatten bidro til at du kunne vokse opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/8/2020 at 10:02 PM, AnonymBruker said:

Er spent på hvordan du mener vi skal stelle, skifte på. pusse tenner, sette inn og ut tannproteser, mate, forflytte vi seil, sara og sara flexi,  trille, hjelpe på toalett, kateterisere, ta på og av uridom, ta på støttestrømper, gre hår, sminke, rulle hår, sette i høreapparat, klippe negler, dusje, utføre øreskyll, stelle decubitus-sår, sette insulin,  sette morfin, legge iv, administrere medikamenter, forflytte, kle på, kle av, dryppe øyne, dryppe ører, leire, sette på briller med to meters avstand? 

 Vi har fått beskjed om å ikke bruke munnbind av ledelsen, de er heller ikke å oppdrive inntil vi får et faktisk tilfelle av coronasmitte.  Håndsprit sparer vi selvsagt ikke på. Det er umulig å vaske hendene 60 ganger pr vakt. 

Kom gjerne med forslag. 

Anonymkode: e0618...e57

Dette. Jobber på sykehjem selv og kan bekrefte samme greien. I tillegg har vi ikke egen kjøkkenvakt, så vi går med "mulig" smitte mellom bæsjebleier, urin og inn for å lage mat på kjøkkenet. :P Men så er jeg ikke overrasket heller, fordi jeg har overhørt flere ganger både ansatte og ledelsen som sier at "de er gamle og skal dø uansett". Ble selvsagt rystet, fordi jeg mener gamle mennesker bør få den beste pleien som er mulig på sine siste dager.

Anonymkode: c4aae...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble selvsagt rystet, fordi jeg mener gamle mennesker bør få den beste pleien som er mulig på sine siste dager.

Nøkkelordet er som mulig.

Anonymkode: 413c9...25c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stenge barnehager og skoler men ikke aldershjem? Tenk på det, viruset er ufarlig for barn (med noen ytterst få unntak), men livsfarlig for de fleste beboere av aldershjem. Og så, for å beskytte sistnevnte gruppe stenger man førstnevnte og lar sistnevnte være åpent som vanlig!

Hva man burde gjort: holdt barnehager og skoler åpne, og stengt alle sykehjem, eller «stengt», på samme måte som at bhg/skoler var åpne for noen grupper.

Jeg mener, når foreldre kan ha hjemmekontor samtidig som barnehage- og skolebarn hjemme, så kan man nok ha foreldre eller onkler/tante som normalt bor på sykehjem hjemme i stedet.

Anonymkode: 52baf...345

De som bor der er alvorlig syke og må ha oppfølging og medisiner døgnet rundt. Her snakker vi lås på alle dører og voldsalarm på de ansatte. 

Det er veldig få som har et så solid nettverk rundt seg at det hadde vært mulig. Det er en grunn til at de ikke kan bo hjemme lenger. 

Dette var en veldig naiv kommentar. 

Anonymkode: 324d4...cee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste dødsfall jeg har bevitnet på sykehjem har ikke vært spesielt fredelige. Så om du tror de fleste eldre sovner inn stille og rolig på sykehjem så tar du feil. 

Anonymkode: e1eb9...cc2

Jeg har vært sykepleier på sykehjem  i over 10 år, stått ved sengen til mange som forlater verdenen i løpet av de årene. Og 99% har vært fredelige. 

Anonymkode: 5797b...b3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du en link til dette? Så kan jeg vise sjefen på sykehjemmet! Vi har ikke tilgang til dette!

Anonymkode: e6537...784

Ikke vi heller, men litt glad til.  Å jobbe i 8 timer med munnbind er garantert forferdelig.  Det er grusomt å bare ha på i 20 min, så sjeleglad hvis vi slipper. 

Anonymkode: e0618...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vi heller, men litt glad til.  Å jobbe i 8 timer med munnbind er garantert forferdelig.  Det er grusomt å bare ha på i 20 min, så sjeleglad hvis vi slipper. 

Anonymkode: e0618...e57

Så du kan smitte de gamle og svake altså? Flott!

Anonymkode: 4e8d8...de9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du kan smitte de gamle og svake altså? Flott!

Anonymkode: 4e8d8...de9

Ja flott.  :)

Anonymkode: e0618...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vi heller, men litt glad til.  Å jobbe i 8 timer med munnbind er garantert forferdelig.  Det er grusomt å bare ha på i 20 min, så sjeleglad hvis vi slipper. 

Anonymkode: e0618...e57

Fullt smittevernutstyr burde kreves for hver ansatt i sykehjem ved pasientkontakt, og kontakt mellom pasientene må forbys!

Anonymkode: 5e635...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullt smittevernutstyr burde kreves for hver ansatt i sykehjem ved pasientkontakt, og kontakt mellom pasientene må forbys!

Anonymkode: 5e635...bd0

Hmmm... Har du noengang jobbet på sykehjem? 

Anonymkode: 75b95...8bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullt smittevernutstyr burde kreves for hver ansatt i sykehjem ved pasientkontakt, og kontakt mellom pasientene må forbys!

Anonymkode: 5e635...bd0

Men det er det ikke og pasienter spiser sammen på fellesrom.  Det hadde heller ikke vært gjennomførbart uten å minst triple bemanningen.  Du får ta en telefon til FHI og informere. 

Anonymkode: e0618...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare å lovfeste reglene, så må sykehjemmene etterleve dem. Det blir ikke mange pleiere igjen i dag heller, dersom de fleste må sone straff for uaktsomme drap.

Anonymkode: 5e635...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så hjelper det ikke å teste helsepersonell for corona, siden de er nødt til å gå på jobb selv om de er syke nå. Det blir for få folk på jobb, så nå har de bestemt at selv om de er syke så må de på jobb. For de mener det er viktigere at de eldre får medisinene sine, får hjelp til å gå på do osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Villa123 skrev:

Dessverre så hjelper det ikke å teste helsepersonell for corona, siden de er nødt til å gå på jobb selv om de er syke nå. Det blir for få folk på jobb, så nå har de bestemt at selv om de er syke så må de på jobb. For de mener det er viktigere at de eldre får medisinene sine, får hjelp til å gå på do osv...

Hvem sier det?

Anonymkode: 75b95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, poli10 skrev:

Selvfølgelig er dette med at "eldre er like mye verdt som andre" bare noe flåsete man sier. Det er jo ikke sant.

Hvorfor tror du man berger kvinner og barn først?!

Nei men herregud. Når man sier kvinner og barn først, så betyr jo ikke det at man mener at menner er verdt mindre enn kvinner og barn. Men det er fordi menner er så selvgode at de tror at at de er sterkere og skal beskytte kvinner og barn litt da.

 

Men jeg er jo enig i at hvis man skulle velge å redde et barn eller en gammel person, så er det bedre å redde et barn siden de har lenger tid å leve. MEN ALLE HER I VERDEN ER LIKE MYE VERDT UANSETT!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...