Gå til innhold

Stappfulle kjøpesentre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, debattanten said:

At man må bli ferdig med koronaviruset. Det gjøres med å spre det mest mulig, til så mange som mulig uten at sykehusene blir fulle. Nå har vi kjempemasse ledig plass så vi burde absolutt ha flere smittede.

Om noen få måneder finner vi ut om noen av medisinene som finnes kan kutte antall døde til en brøkdel. Hvorfor ikke vente til da?

Anonymkode: a3dfe...1d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg kunne vi hatt en "option" der man nekter alle disse idiotene som ikke respekterer strategien, sykehus nekt de neste 2 månedene. Man skulle ha vært sperret når det gjelder rett til helsehjelp i 2 måneder om man ikke følger retningsregler.

Ærlig talt. Sånne autoritære regler hører ikke hjemme i Norge. Du har sikkert vært nærmere enn 2 meter ved noen tilfeller du også. 

Anonymkode: bf67e...0cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, debattanten skrev:

De hadde daua før eller siden. Bedre å få det overstått nå før hele samfunnet bryter sammen. 

Så du har alderen på hver og en av de døde.

Jeg håper du tenker det samme hvis dine foreldre eller besteforeldre dør av corona. Det er jo ikke så farlig, eller?

Det var folk som tenkte det samme for over 80 år siden også. "Det var jo ikke så nøye, siden de ikke hadde livets rett." :ironi:

Har jeg rett, eller?

Anonymkode: b8841...483

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gir åpenbart faen nå. 

Jeg var innom en type butikk som selger både dagligvarer og en del annet. Gikk mange familier der, med både barn og besteforeldre,  folk som strengt tatt ikke skal være sammen nå, og de rusler, brukte laaaang tid sånn at andre ikke kom til, pelte på masse ting de ikke skulle ha osv. Overhode ingen begrensinger. Jeg kjenner at jeg faktisk hater sånne selvopptatte folk!

Anonymkode: b3680...ce9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk gir åpenbart faen nå. 

Jeg var innom en type butikk som selger både dagligvarer og en del annet. Gikk mange familier der, med både barn og besteforeldre,  folk som strengt tatt ikke skal være sammen nå, og de rusler, brukte laaaang tid sånn at andre ikke kom til, pelte på masse ting de ikke skulle ha osv. Overhode ingen begrensinger. Jeg kjenner at jeg faktisk hater sånne selvopptatte folk!

Anonymkode: b3680...ce9

Jepp. Jeg rygget ut igjen. Kommer til å ta all påskeshoppingen veldig tidlig eller veldig sent på mandag og så holde meg vekk til over påske. 

Anonymkode: bf67e...0cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har alderen på hver og en av de døde.

Jeg håper du tenker det samme hvis dine foreldre eller besteforeldre dør av corona. Det er jo ikke så farlig, eller?

Det var folk som tenkte det samme for over 80 år siden også. "Det var jo ikke så nøye, siden de ikke hadde livets rett." :ironi:

Har jeg rett, eller?

Anonymkode: b8841...483

Du skjønner ikke poenget. Smitten vil spre seg uansett hva vi gjør. Det handler bare om å utsette det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om noen få måneder finner vi ut om noen av medisinene som finnes kan kutte antall døde til en brøkdel. Hvorfor ikke vente til da?

Anonymkode: a3dfe...1d4

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

bøff over ansiktet. 

hva er det?

Anonymkode: e6447...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hva er det?

Anonymkode: e6447...a4a

Sånn lang hals. 

Anonymkode: bf67e...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå måtte jeg bare innom megaen der å hente en gjenstand, fra parkeringen og til butikken var der ikke noe Antibac, jeg parkerte nederst. Det kan hende de hadde tatt det bort fordi det var tomt eller noe. 

Det var alt annet enn labert i dag, det var fullt på kortidsparkeringen, 25 plasser igjen på første plan og noe å 70 på andre plan. 

Bare inne på mega og i gangen der vrimlet det av folk. Folk sto i kø for å betale. 

Jeg så også at flere folk gikk videre bortover gangen mot apoteket, polet O.l.

 

Anonymkode: 0f859...b4f

Skulle det være feil av folk å gå mot apoteket og polet? :klo: Den gangen er ganske mørklagt, flere av butikkene er stengt. Det er jo påskeferie nå, så ekstra mye folk, men de fleste skal faktisk bare på apoteket, polet eller Mega. Er litt rart å stusse på at "alle andre" handler når du selv er en av dem. 

Anonymkode: 372c0...904

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk norsk å være selvgod. 

Anonymkode: 594b6...0ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle det være feil av folk å gå mot apoteket og polet? :klo: Den gangen er ganske mørklagt, flere av butikkene er stengt. Det er jo påskeferie nå, så ekstra mye folk, men de fleste skal faktisk bare på apoteket, polet eller Mega. Er litt rart å stusse på at "alle andre" handler når du selv er en av dem. 

Anonymkode: 372c0...904

Poenget  var at folkemengden ikke var sentrert utenfor mega men at de gikk bortover der også. Det var for å prøve å vise bildet av folkemassen. 

Jeg var faktisk ikke å handlet, jeg måtte innom for å hente visakortet mitt som var funnet og innlevert i informasjonen på mega.. Jeg hadde ikke kjørt inn på senteret for å handle.. 

 

Anonymkode: 0f859...b4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget  var at folkemengden ikke var sentrert utenfor mega men at de gikk bortover der også. Det var for å prøve å vise bildet av folkemassen. 

Jeg var faktisk ikke å handlet, jeg måtte innom for å hente visakortet mitt som var funnet og innlevert i informasjonen på mega.. Jeg hadde ikke kjørt inn på senteret for å handle.. 

 

Anonymkode: 0f859...b4f

De går bortover for å gå på apoteket, polet og parkeringsplassen som er i enden. 

Jeg tror nok dagen i dag er litt spesiell pga påske og mye folk over alt, men det er altså ganske labert på Madla. Mega er den faste butikken vår, og jeg har vandret der med litt tårer i halsen fordi alle de mørklagte butikkene er et ubehagelig bilde på hva som venter. 

Anonymkode: 372c0...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De måtte vel bare også et eller annet ærend. 

Anonymkode: 31af6...182

Så ærender på H&M og vinmonopolet kan sidestilles med ærend på apoteket..? Virkelig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fortsatt ha lokale butikker etter denne krisen her, så må jo folk bruke dem. Tenk på hvor mange som går konkurs og hvor mange som vil bli arbeidsledig hvis alle skal handle alt på nett.

I sentrum her er det ganske så dødt nå, men det er flere på kjøpesenter her. Her bruker jeg ikke å gå så mye på kjøpesenter nå for tiden, men har vært innom to senter med nødvendige ærend. Her i byen begynner til og med kafeer å åpne litt igjen.

Anonymkode: 562d1...78a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De går bortover for å gå på apoteket, polet og parkeringsplassen som er i enden. 

Jeg tror nok dagen i dag er litt spesiell pga påske og mye folk over alt, men det er altså ganske labert på Madla. Mega er den faste butikken vår, og jeg har vandret der med litt tårer i halsen fordi alle de mørklagte butikkene er et ubehagelig bilde på hva som venter. 

Anonymkode: 372c0...904

Hvordan får du tårer i halsen? Jeg har tårekanalene mine i øynene mine. Trodde alle hadde det 😶 

Anonymkode: 3d74c...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan får du tårer i halsen? Jeg har tårekanalene mine i øynene mine. Trodde alle hadde det 😶 

Anonymkode: 3d74c...5ff

Haha, jeg har nok tenkt på klump i halsen og tårer i øynene og kommet frem med en kombinasjon ... 😆 

Anonymkode: 372c0...904

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, debattanten skrev:

De hadde daua før eller siden. Bedre å få det overstått nå før hele samfunnet bryter sammen. 

 

3 timer siden, Nerine_ skrev:

Det er rett og slett klin umulig og gjennomgå en pandemi uten dødsfall. 

Jeg tror folk (og myndighetene) kunne tolerert det hvis bare de på 80+ døde. Men snittalderen på intensiven er rundt 60, en tredjedel har ikke underliggende sykdommer, og mange ville ikke overlevd uten behandling. Hvis kapasiteten for behandling overskrides, må vi også akseptere at mange av disse dør. Det er veldig vanskelig å beregne hvilke tiltak man skal iverksette for å oppnå en "passe" mengde syke, og hvis man fyller kapasiteten er det umulig å holde nivået "passe" med de samme tiltakene, fordi nye pasienter vil bli syke mens folk som ble syke flere uker tilbake fortsatt ligger der, siden mange ligger lenge på sykehus. Av de som overlever respiratorbehandling, får også mange varige men. Alle jobber for å finne ut hvor mye vi kan begrense tiltakene uten at konsekvensene blir for store, og vi får ny kunnskap hver dag, vi må bare være litt tålmodige. Det har bare gått tre uker!

Anonymkode: 812d0...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, EEØm skrev:

Jeg var på Sørlandssenteret kl. 12, og da var det en helt annen stemning enn det pleier å være. Annenhver butikk hadde stengt, alle lysene var ikke tent, og det var mange færre folk enn det pleier å være på en lørdag. Kanskje alle går når de åpner? På Biltema, Stoff og Stil og de butikkene som har inngang fra Avenyen derimot, var det fullt av mennesker. (Eller det så i alle fall sånn ut fra utsiden. Jeg var på senteret for å handle undertøy på en H&M der jeg så fem andre kunder og to ansatte(jeg har aldri fått somlet meg til å handle de trusene, men nå var de jeg  hadde så hullete at jeg faktisk prioriterte det), og båtutstyr på Maritim (der var det litt flere). Men jeg synes folk virket gode på å holde avstand, og om det ble kø i midtgangen, gikk ikke folk forbi som de pleier, men ventet på tur. Jeg har ikke vært ute blant så mange folk på fire uker, men hadde forventet at det var mye verre etter å ha lest her inne 😂

Min mor var der i 2 tiden. Sa det var maaasse folk der da. 

Anonymkode: d427d...8bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Oslo City. Generelt lite folk på senteret disse tider, da ca halvparten av butikkene er stengt. Det var derimot den beste dagen vår i dag siden 12. mars. Så det virker som folk har begynt å kjede seg inne.

Men absolutt mulig å holde 2 meters avstand, da. Ikke fullt i det hele tatt. 

Anonymkode: 192f6...411

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...