Gå til innhold

Stappfulle kjøpesentre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MÅTTE på apoteket i dag på Sørlandssenteret, og var der en time etter de åpnet. De fleste parkeringsplasser var allerede fulle, og det var masse folk i butikkene! Det så ut som en helt vanlig lørdag når det er dårlig vær ute!( og da er det mye folk inne på senteret!) Folk kom med poser fra hennes og Mauritz, vinmonopolet osv.

Mange hadde med seg barn som løp fritt rundt uten å bli snakket til av foreldrene.

Hva er vitsen i alt dette når alle fortsetter som før? 

Anonymkode: 29845...aff

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De måtte vel bare også et eller annet ærend. 

Anonymkode: 31af6...182

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg oppdaget også og det er helt galskap. For tre uker siden var det mye mer instruksjoner på hvor mange som fikk gå inn i matbutikker o. l, men nå er det fritt frem om det er 5 eller 50 inn i en matbutikk eller andre butikker. Folk tenker at korona skjer ikke meg... 

Anonymkode: 18dee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos meg i Bergen er det mange apotek som leverer medisinene på døren, mange gjør det gratis også. 

Anonymkode: 18dee...d10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite folk på senteret her til å være lørdag før påske! Nesten like lite som en hverdags morgen 

Anonymkode: cf6fc...634

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på portforbud en periode etter påske. Folk klarer jo ikke å ta hensyn til andre. 

Anonymkode: 33e97...8db

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten vekker: Smitten MÅ faktisk spre seg for at vi skal bli ferdig med dette... Shopping er uansett ikke regnet som en stor smittekilde da

Anonymkode: 662f8...266

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Oslo city ca 1130 i dag, nesten ingen mennesker der da. Vet ikke hvordan det har vært her ellers da, dette er min første tur i sentrum siden vi stengte ned.  Jeg er motstander av portforbud selv om det ikke spiller noen rolle for meg da. Jeg kommer meg ut likevel siden jeg må på jobb, og kan da velge å gå en del av arbeidsveien for å få meg en eller to turer ut i frisk luft.

Anonymkode: 2ad21...170

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Sørlandssenteret kl. 12, og da var det en helt annen stemning enn det pleier å være. Annenhver butikk hadde stengt, alle lysene var ikke tent, og det var mange færre folk enn det pleier å være på en lørdag. Kanskje alle går når de åpner? På Biltema, Stoff og Stil og de butikkene som har inngang fra Avenyen derimot, var det fullt av mennesker. (Eller det så i alle fall sånn ut fra utsiden. Jeg var på senteret for å handle undertøy på en H&M der jeg så fem andre kunder og to ansatte(jeg har aldri fått somlet meg til å handle de trusene, men nå var de jeg  hadde så hullete at jeg faktisk prioriterte det), og båtutstyr på Maritim (der var det litt flere). Men jeg synes folk virket gode på å holde avstand, og om det ble kø i midtgangen, gikk ikke folk forbi som de pleier, men ventet på tur. Jeg har ikke vært ute blant så mange folk på fire uker, men hadde forventet at det var mye verre etter å ha lest her inne 😂

Endret av EEØm
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fly rundt i klesbutikker ser jeg ikke på som nødvendige ærend nå. Folk er f... meg klin gærne. 

Anonymkode: 594b6...0ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på mitt lokale kjøpesenter i dag i to-tiden (Oslo) og det krydde av folk der. Det var som en hvilken som helst normal lørdag. Eneste tegnet på at noe var utenom det vanlige, var at jeg så at èn kafeteria (det er flere der) og McDonalds var stengt. Litt overrasket over at McDonalds var stengt da? 

Uansett, det var masse folk som vandret rundt i gangene der og kø på apoteket og masse folk på den store matbutikken der. De hadde satt opp skillevegger i klart plexiglass mellom hver selvbetjente kasse for å skjerme folk fra sidemannen, så jeg.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Håper mange ble smittet. Som en annen påpekte over her så må det jo til for at vi skal bli ferdig.

Helsevesenet har jo masse ledig plass så må få flere smitta her til lands.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er jo slik for at det skal spre seg sakte. 

På et kjøpesenter sprer det seg litt og litt, ingen er langvarig i kontakt. 

På et kontor, eller i et kundemøte, eller ved et tannlegebesøk, er smitte garantert. 

De siste dagene har utskrevne fra sykehuset vært langt høyere enn innskrevne. Derfor bra at folk slapper av, slik at smittede øker til et passe nivå igjen. 

Anonymkode: ea63f...9c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper på portforbud en periode etter påske. Folk klarer jo ikke å ta hensyn til andre. 

Anonymkode: 33e97...8db

Hvorfor først etter påske og ikke nå med en gang? 

Anonymkode: cb16c...242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper på portforbud en periode etter påske. Folk klarer jo ikke å ta hensyn til andre. 

Anonymkode: 33e97...8db

Hvilken nytte skal portforbud gjøre? Det spres jo bare på nytt når folk begynner å leve igjen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Storosenteret i går selv. Reagerer ikke noe særlig på individer eller par som handler og går igjen, men det var jo pakka med pensjonister på kafeene, og barnevogner så langt øyet kunne se.

Anonymkode: b6168...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fly rundt i klesbutikker ser jeg ikke på som nødvendige ærend nå. Folk er f... meg klin gærne. 

Anonymkode: 594b6...0ea

Ja uff å shoppe er jo risikosport..

Det er en grunn til at klesbutikkene er åpne nettopp fordi det er fritt frem for å handle. Selv har jeg handlet mye klær og utstyr på senterene nå,så deilig når det ikke er overfullt.

Anonymkode: b8039...32f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper på portforbud en periode etter påske. Folk klarer jo ikke å ta hensyn til andre. 

Anonymkode: 33e97...8db

Min friske mann dro på kjøpesenter for å kjøpe hjelpermidler til meg som er sengeliggende, jeg må ha gåstaver for å klare p karre meg på do da all behandling for min invalidiserende sykdom er koronastengt.

Så neitakk. 

Anonymkode: f088b...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på amfi Madla i ett tiden, hadde det ikke vært fordi jeg måtte innom på handelslaget der så hadde jeg snudd på parkeringen. 

Det var sinnsykt med folk, flere med barn til og med. Jeg har ikke tatt med ungene ut i butikk siden begynnelsen av mars! 

Og folk tenkte ikke på å holde en meter avstand i det hele ratt. Og ikke så jeg noe antibakk eller hansker ved dagligvaren.

Reagerte også på at det er mye eldre der, de som ikke engang går på jobb, hvorfor i alle dager handler de ikke heller når de fleste andre er på jobb??? 

 

Anonymkode: 0f859...b4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja uff å shoppe er jo risikosport..

Det er en grunn til at klesbutikkene er åpne nettopp fordi det er fritt frem for å handle. Selv har jeg handlet mye klær og utstyr på senterene nå,så deilig når det ikke er overfullt.

Anonymkode: b8039...32f

Klart det er, alt du klår på har andre klådd på., hvordan tror du dette smitter da? Folk burde få litt vett i skallen å holde seg hjemme. Det er eet vi har fått beskjed om.  Latterlig at så mange hir blanke f... i hva myndighetene sier. Jeg, meg alene vet best! Egoister!

Anonymkode: 594b6...0ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...