Gå til innhold

Stappfulle kjøpesentre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å fly rundt i klesbutikker ser jeg ikke på som nødvendige ærend nå. Folk er f... meg klin gærne. 

Anonymkode: 594b6...0ea

Justisministeren gikk jo til og med ut på pressekonferanse for noen dager siden og sa at folk fint kan oppsøke kjøpesentere, bare sørge for 2 meters avstand. Så du behøver ikke bli helt hysterisk. 

Anonymkode: 8adec...11c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normal lørdags omsetning på butikken jeg jobber i idag, men  kun 4 timer åpent... 

Anonymkode: 25eb8...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er skremmende at folk trenger klær selv i disse coronatider! Hvem trenger vel klær når vi skal mure oss inne 18 mnder å ikke møte andre folk..

Anonymkode: b8039...32f

Hørt om nettbutikker?

Anonymkode: 69632...4ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Justisministeren gikk jo til og med ut på pressekonferanse for noen dager siden og sa at folk fint kan oppsøke kjøpesentere, bare sørge for 2 meters avstand. Så du behøver ikke bli helt hysterisk. 

Anonymkode: 8adec...11c

Har du ikke merke hvor tvetydige beskjedene er fra myndighetene? Det er jo umulig å holde 2 meter avstand når mange av gangene i sentrene er max 1 meter brede.

Anonymkode: 69632...4ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hørt om nettbutikker?

Anonymkode: 69632...4ec

Jeg liker å gå senter så har absolutt tenkt å slutte med det så lenge de er åpen.

Anonymkode: b8039...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normal lørdags omsetning på butikken jeg jobber i idag, men  kun 4 timer åpent... 

Anonymkode: 25eb8...e15

Wow. Det er jo kjempebra. De fleste bedrifter har det litt trått om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil jo også daue før eller siden...

Ja, men dødsfallene peker altså rett oppover. Det er ingen tegn til at det blir noen færre. Så hva er det du mener vi har klart?

Og til din info så er vi langt ifra ferdige når det etter hvert begynner å gå nedover heller. Vi kan ikke begynne å løsne på tiltakene før vi nærmer oss null aktive saker, og selv da må vi være forsiktige med hvilke tiltak vi fjerner.

Jepp. Viktig å påpeke at selv etter at kurvene har flatet ut så har vi langt igjen før vi kan lette på tiltakene. De må fortsette til kurvene nærmer seg null igjen.

Anonymkode: 0cd4a...07f

Jeg har ikke påstått at vi har klart noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg synes det er rart om Sørlandssenteret er åpent i det hele tatt. Er ikke det kåret til Norges største kjøpesenter? 

Jeg har ikke vært på noen andre butikker enn matbutikk og apotek siden tiltakene ble innført. Dro på matbutikk i forgårs veldig sent på kvelden, og da var det helt tomt for folk omtrent.

 

 

At senteret er stort er da ikke noe problem! Det er hvor mange som er i hver enkelt butikk som har noe å si! Bor selv i Bergen å vi har ett kjempe stort kjøpesenter men selvsagt stenger ikke bare pga det! De har åpent som normalt bare litt kortere åpningstider.

Anonymkode: b8039...32f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, debattanten skrev:

At man må bli ferdig med koronaviruset. Det gjøres med å spre det mest mulig, til så mange som mulig uten at sykehusene blir fulle. Nå har vi kjempemasse ledig plass så vi burde absolutt ha flere smittede.

Nei vi har ikke noe særlig ledig intensivplass i det hele tatt. Jeg har allerede svart deg at vi i følge en rapport fra i fjord har 248 intensivplasser her i landet. Og over 100 av dem er allerede i bruk av korona pasienter. I tillegg til det kommer de intensivplasser som er i bruk av andre patienter nå.

Anonymkode: 0cd4a...07f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg skal huske å ha 8 åring i bånd neste gang,så sånne hysteriske kjerringer som deg ikke klikke vinkel

Anonymkode: b8039...32f

Sympatisk av deg, men regner med at din 8- åring er snakkenes til og klarer oppføre seg om h*n får beskjed om det. Dette er du som forelder som skal opplyse barnet ditt hvordan dette henger sammen for tiden. Og man trenger heller ikke drasse med seg barn i trange matbutikker og bruke kjøpesentere som lekeplass om dagen. 

Anonymkode: 594b6...0ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En liten vekker: Smitten MÅ faktisk spre seg for at vi skal bli ferdig med dette... 

Anonymkode: 662f8...266

Er ikke uenig i det, men håper vi nordpå klarer å holde den mest mulig på avstand til snøen har smelta. 😶

Anonymkode: 65b98...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sympatisk av deg, men regner med at din 8- åring er snakkenes til og klarer oppføre seg om h*n får beskjed om det. Dette er du som forelder som skal opplyse barnet ditt hvordan dette henger sammen for tiden. Og man trenger heller ikke drasse med seg barn i trange matbutikker og bruke kjøpesentere som lekeplass om dagen. 

Anonymkode: 594b6...0ea

Enkelte er faktik alenemamma å har barn som ikke kan være alene hjemme. Kanskje noe å tenke på før du forhåndsdømmer alle som har barna med i butikken??

Anonymkode: b8039...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei vi har ikke noe særlig ledig intensivplass i det hele tatt. Jeg har allerede svart deg at vi i følge en rapport fra i fjord har 248 intensivplasser her i landet. Og over 100 av dem er allerede i bruk av korona pasienter. I tillegg til det kommer de intensivplasser som er i bruk av andre patienter nå.

Anonymkode: 0cd4a...07f

Men du må jo forstå at vi ikke kan ha tiltak som vi har nå i månedsvis eller årevis. Det ville koste helt ekstremt mye, ikke bare penger og ressurser. Hele samfunnet blir utradert, inkludert helsevesenet. Så det går faktisk ikke, uavhengig av hvor fælt det blir

Anonymkode: 662f8...266

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

MÅTTE på apoteket i dag på Sørlandssenteret, og var der en time etter de åpnet. De fleste parkeringsplasser var allerede fulle, og det var masse folk i butikkene! Det så ut som en helt vanlig lørdag når det er dårlig vær ute!( og da er det mye folk inne på senteret!) Folk kom med poser fra hennes og Mauritz, vinmonopolet osv.

Mange hadde med seg barn som løp fritt rundt uten å bli snakket til av foreldrene.

Hva er vitsen i alt dette når alle fortsetter som før? 

Anonymkode: 29845...aff

Akkurat det samme tenkte jeg. Hadde lyst til å snu når jeg kom på parkeringsplassen og så hvor mange det var på senteret. Fikk ikke tak i det jeg skulle ha, for det var så mange folk. Handla med hansker og bøff over ansiktet. 

Anonymkode: 2607d...a34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, fullt på butikken. Helt sykt, jeg snudde med en gang, før jeg gikk ut av bilen. Venter til ikveld kl 22, sikkert ikke så mange folk da. Helt vilt det de holder på med. 

Man burde sendt inn flere politipatruljer og bøtelagt absolutt alle med 40.000 - 50.000 kroner som ikke holder mellom 1 til 2 meter avstand og ikke minst samlinger med flere enn 5.

I tillegg kunne vi hatt en "option" der man nekter alle disse idiotene som ikke respekterer strategien, sykehus nekt de neste 2 månedene. Man skulle ha vært sperret når det gjelder rett til helsehjelp i 2 måneder om man ikke følger retningsregler.

Akkurat som prikker når det gjelder førerkort. Sånn burde det vært. Oppfører man seg ikke i trafikken, så blir førerkortet tatt en periode. Den blir tatt fordi man risikerer og lever med andre sine liv. Sånn burde vi hatt det i forhold til regler vi skal forholde oss til i tillegg til karantene.

 

Anonymkode: ac303...555

Her respekterer vi reglene, men ut fra din logikk så skulle vi altså ikke besøkt sykehuset engang med mistanke om beinbrudd. Vi er friske. Men her gir astma litt hoste avogtil.

Anonymkode: 562d1...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange butikker på Madla Amfi er stengt, og det har vært veeeeldig labert der de siste ukene. Det er også håndsprit overalt på senteret, og ved inngangen til Mega. Jeg handlet der i går, alle var flinke til å holde avstand og det var egentlig ganske tungvint å handle fordi det hele tiden ble stopp i flyten fordi folk holdt avstand. 

Anonymkode: 372c0...904

Nå måtte jeg bare innom megaen der å hente en gjenstand, fra parkeringen og til butikken var der ikke noe Antibac, jeg parkerte nederst. Det kan hende de hadde tatt det bort fordi det var tomt eller noe. 

Det var alt annet enn labert i dag, det var fullt på kortidsparkeringen, 25 plasser igjen på første plan og noe å 70 på andre plan. 

Bare inne på mega og i gangen der vrimlet det av folk. Folk sto i kø for å betale. 

Jeg så også at flere folk gikk videre bortover gangen mot apoteket, polet O.l.

 

Anonymkode: 0f859...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte er faktik alenemamma å har barn som ikke kan være alene hjemme. Kanskje noe å tenke på før du forhåndsdømmer alle som har barna med i butikken??

Anonymkode: b8039...32f

Visste at dette svaret ville komme. Og ja, for noen er det sikkert sånn. Men mange lar ungene løpe fritt rundt mellom reolene uten å snakke til de i det hele tatt. Og nekter å tro at alle de ungene som løper rundt bare er barn av aleneforeldre. Dette har jeg selv sett, store fam med flere unger som flakser rundt og dulter borti folk. Ganske unødvendig!

Anonymkode: 594b6...0ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vi har ikke noe særlig ledig intensivplass i det hele tatt. Jeg har allerede svart deg at vi i følge en rapport fra i fjord har 248 intensivplasser her i landet. Og over 100 av dem er allerede i bruk av korona pasienter. I tillegg til det kommer de intensivplasser som er i bruk av andre patienter nå.

Anonymkode: 0cd4a...07f

Tull. Offentlige myndigheter har uttalt flere ganger at vi har 4-500. Og at vi raskt kan doble antallet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hos meg i Bergen er det mange apotek som leverer medisinene på døren, mange gjør det gratis også. 

Anonymkode: 18dee...d10

Kall meg sær, men jeg synes slike tilbud bør være forbeholdt for eldre, andre i risikogruppen og de som faktisk har fått påvist smitte. De som ikke kan gå på butikken. Oss andre bør dra selv og forhold oss til de hygiene veiledningene vi har fått. 

Vi bør ikke overbelaste apotekene unødvendig. så klart, har du et nærapotek som har lite kunder så er det innafor. 

Har du bil så bør du kjøre til et apotek som ikke er på et stort kjøpesenter som alle bruker. De små avsidesliggende apotekene er bedre. 

Anonymkode: 623f0...c35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...