Gå til innhold

Vasker dere hendene etter hver gang dere har koset med hunden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk synes jeg er hysterisk, men jeg vasker alltid henda etter at jeg har koset med hunden min. Er jeg for renslig?

Anonymkode: ccc92...c2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hysterisk. Med mindre du har gnidd potene mellom hendene eller latt hunden vaske hendene dine så er det ingen poeng i å vaske seg så fort man har kost litt med dyret. Jeg har en katt, skulle tatt seg ut om jeg vasket meg hver gang jeg strøk på henne. Vasker meg hver gang jeg har vært på do, skal lage mat osv, altså normale hygieneregler. 

Anonymkode: 974c1...849

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vasker alltid hendene. 

Anonymkode: f09e2...4ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bestemor sin. Hun bruker alt for mye såpe/shampo så håret hans er fett og ekkelt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Nå har ikke jeg hund, men katt og nei vasker ikke hendene hver gang jeg koser eller klapper katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det gjør jeg ikke. Bare om de sleiker på hendene mine ved et uhell, synes det er ekkelt. 

Anonymkode: 377cf...ff4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene... Nå er pelsen hans litt sånn feit og ekkel, og eg er gravid med ømfintlig nese. Så orker ikke den stanken. Må vaske henda bare jeg har tatt på han båndet. Hater hundelukt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dyr selv, men må alltid vaske hendene etter jeg har klappet andre sine. Dette er egentlig på grunn av allergi, men ofte ligger det igjen et lag med skitt/fett??? på hendene når jeg har klappet hunder, og da MÅ jeg vaske meg, allergi eller ei.

Anonymkode: 53906...b72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke🙈 hadde blitt hudløs om jeg skulle vasket meg hver gang jeg klødde hunden i forbifarta😂 dessuten har hun delt seng meg meg i 10 år, så en håndvask fra eller til🤷🏻‍♀️

Anonymkode: b54ab...a84

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer jeg nok til å gjøre :) Får hund til høsten. Har hatt mange katter, og det kunne ikke falt meg inn å kose med den og gå og lage middag uten å vaske hendene, for eksempel. 

Anonymkode: a73fe...8ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kommer jeg nok til å gjøre :) Får hund til høsten. Har hatt mange katter, og det kunne ikke falt meg inn å kose med den og gå og lage middag uten å vaske hendene, for eksempel. 

Anonymkode: a73fe...8ae

Jeg koser med katten og hunden hele tiden. Vasker ikke hendene etter det. Men vasker selvfølgelig hendene hver gang jeg lager mat/ skal spise. Men det hadde jeg gjort uten dyr også.

Anonymkode: e7fa5...d4f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kommer jeg nok til å gjøre :) Får hund til høsten. Har hatt mange katter, og det kunne ikke falt meg inn å kose med den og gå og lage middag uten å vaske hendene, for eksempel. 

Anonymkode: a73fe...8ae

Nå er det helt vanlig Å vaske seg på Hendene før man lager mat da, dyr eller ingen dyr. 

Anonymkode: 974c1...849

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke🙈 hadde blitt hudløs om jeg skulle vasket meg hver gang jeg klødde hunden i forbifarta😂 dessuten har hun delt seng meg meg i 10 år, så en håndvask fra eller til🤷🏻‍♀️

Anonymkode: b54ab...a84

Det var litt godt å høre

Anonymkode: b79d3...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde vært absurd. Jeg tar/klapper på hundene mine "hele tiden", så om jeg skulle vasket hendene hver gang måtte jeg ha avbrutt hva enn jeg gjorde stadig vekk bare for å vaske dem.

Anonymkode: 5365f...13f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har ikke fet og ekkel pels. Han dusjes med jevne mellomrom. Og hver gang hunden er ute sjekker jeg før han kommer inn at han er ren å pen. Har våtservietter til hund om det er bare litt på potene. 
Hvis ikke så dusjes han på undersiden. 

Så jeg føler Ikke at jeg må løpe å vaske hendene min hver gang jeg koser med han. Han lukter godt faktisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kommer jeg nok til å gjøre :) Får hund til høsten. Har hatt mange katter, og det kunne ikke falt meg inn å kose med den og gå og lage middag uten å vaske hendene, for eksempel. 

Anonymkode: a73fe...8ae

Det er jo noe helt annet da. 

Det kunne ikke falt meg inn å lage middag uten å vaske hendene først om jeg så har sitti på pc-en, eller bare bladd på tv-en. Men jeg flyr ikke å vasker hendene hver gang jeg har bytta kanal av den grunn. 

Anonymkode: f6758...18c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund dufter alltid godt, jeg vasker han og han har en pels der det aldri er noe fett eller ekkelt i. Likevel vasker jeg hendene etter at jeg har klappet og kost med han.Bare for det for meg at jeg bør gjøre det, siden det står ovralt at man må vaske hendene etter kos med dyr. Vasket de aldri før, men nå er jeg nesten manisk at jeg må vaske de etter å ha kost med hunden. Bruker fuktighetskrem på henda etterpå, så blir ikke tørr.

Hilsen ts

Anonymkode: ccc92...c2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min hund dufter alltid godt, jeg vasker han og han har en pels der det aldri er noe fett eller ekkelt i. Likevel vasker jeg hendene etter at jeg har klappet og kost med han.Bare for det for meg at jeg bør gjøre det, siden det står ovralt at man må vaske hendene etter kos med dyr. Vasket de aldri før, men nå er jeg nesten manisk at jeg må vaske de etter å ha kost med hunden. Bruker fuktighetskrem på henda etterpå, så blir ikke tørr.

Hilsen ts

Anonymkode: ccc92...c2c

Hvor står det at man må vaske hendene etter å ha tatt på et dyr? Har jeg levd under en stein som ikke har sett det «over alt»? 

Anonymkode: 974c1...849

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...