Noldi Skrevet 15. desember 2020 #401 Del Skrevet 15. desember 2020 Synes ikke dette var et syteinnlegg jeg❤️ Man må lufte de tunge tankene også, de blir alt for vanskelige å bære selv! Jeg kan ikke så mye om disse målingene, og hvor nøyaktig doblingen må være. Men 2,2 dager høres iallfall ganske nøyaktig ut, og jeg håper det viser seg å være et perfekt live foster som utvikler seg akkurat som det skal❤️ Det blir godt når denne julen er over, og du får vært på timen på gynekologisk avdeling. Her håper jeg får all bekreftelse og svar som du trenger i den situasjonen du er i nå, med din graviditethistorikk. Ikke minst håper jeg uroen din letter, så du kan kjenne på glede over graviditeten. Det kan absolutt ikke være enkelt å ha det sånn som du har det nå🥺❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 16. desember 2020 #402 Del Skrevet 16. desember 2020 Jeg kjenner meg så igjen i dine følelser og tanker!❤️ Etter mine tre aborter valgte jeg å dele historien min med kollegaer og sjefen min, men man må virkelig føle seg komfortabel med det før det skjer og for meg føltes det riktig fordi jeg ikke følte meg som meg selv og jeg følte det påvirket jobben min. Derfor ble det også naturlig for meg å fortelle sjefen min og noen få kollegaer da jeg ble gravid igjen, mye fordi jeg var så redd for å miste igjen og fordi jeg fikk sterk hodepine på grunn av dette. Jeg ringte legen min og fikk deltidssykemelding da jeg var 3+6 og har hatt det siden!😅 Du må finne en løsning som passer for deg så klart, men ikke press deg mer en du orker! Trenger du en sykemelding så ikke vær redd for å be om det!☺️ Min forrige graviditet fortalte jeg til svært få, og jeg nektet å sykemelde meg så jeg var konstant sliten og sov alltid rett etter jobb, følte at jeg slet meg ut både fysisk og psykisk! Å skape et liv er en stor jobb for kroppen, så viktig å kjenne etter hva kroppen har behov for☺️ Det kan også være fint å finne en rolig hobby hjemme (hekle/strikke/perle/male/fargelegge) som gir ro og bidrar til å få tankene over på andre ting!☺️ Sender deg en god klem ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. desember 2020 #403 Del Skrevet 16. desember 2020 Her kan du skrive akkurat som du selv ønsker og føler Det er veldig viktig å ta vare på seg selv, og psykisk helse skal man ikke kimse med. Jeg forsøkte å være sterk etter mine aborter, men da jeg ble gravid for fjerde gang på på et drøyt år så maktet jeg ikke mer. Eller, egentlig etter den tredje, for da fikk jeg 50% sykemelding. Jeg ble - som deg - gravid rett etter denne siste aborten, så da gikk jeg rett i kjelleren og legen sykemeldte meg 100%. Lureste jeg har gjort!! For angsten tok jo fullstendig overhånd. Liten glede over graviditeten, bare angst. Men sakte men sikkert så slipper det opp... får ta UL etter UL og ha datoer å se frem til hele tiden. Etter en god del uker så kom jeg mer og mer tilbake på jobb. Rundt inngangen til tredje trimester var jeg faktisk i full jobb en periode, frem til permisjonen begynte da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #404 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) Tusen takk for gode ord @Noldi, @Hopptimisten og @Amatariel ❤️ 6+2 Tok den andre HCG testen i dag for denne uken, og bekymringene roer seg ikke akkurat... Var på 39 000 i dag. Det er jo en økning i forhold til de 18000 på mandagen, men er jo langt ifra dobling. Det vil si at det tar ca 3,6 dager for HCG å doble seg. Jeg var bekymret fra før, og jeg visste jeg kom til å være bekymret uansett - men nå.. Dette minner meg altfor mye om MA'en i September, der HCG bare hadde økt med 5000 på 2 dager, fra 35000 til 40000. Det vil si en dobling på 10 dager, så kan ikke akkurat sammenlignes. Men likevel... Æsj, hvorfor må en graviditet være så forbanna bekymringsfull? Endret 18. desember 2020 av SUPERMIRI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 18. desember 2020 #405 Del Skrevet 18. desember 2020 Jeg har lest om veldig mange som ikke opplever den forventede økningen av hcg, men som det likevel går bra med. Har legen din sagt noe om tallene? De er jo iallfall innen normalverdiene utifra hvor langt du er på vei. Har du vurdert TUL for å se om det kan berolige deg? For meg hjalp det veldig å se et bankende hjerte i uke 6. 💕 Jeg håper alt er bra med spiren din, heier på dere 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #406 Del Skrevet 18. desember 2020 vegasus skrev (1 minutt siden): Jeg har lest om veldig mange som ikke opplever den forventede økningen av hcg, men som det likevel går bra med. Har legen din sagt noe om tallene? De er jo iallfall innen normalverdiene utifra hvor langt du er på vei. Har du vurdert TUL for å se om det kan berolige deg? For meg hjalp det veldig å se et bankende hjerte i uke 6. 💕 Jeg håper alt er bra med spiren din, heier på dere 💕 Jeg sjekket tallet selv på fürst, så hører nok ikke fra legen før på mandag. Jeg har fått TUL offentlig 9+1, men det er så lenge til. Blir spennende å høre hva legen sier ❤️ Du er god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juss-jenta Skrevet 18. desember 2020 #407 Del Skrevet 18. desember 2020 Jeg har dessverre ingen kloke ord å komme med angående hcg, har ingen erfaring med slik måling. Men jeg håper virkelig at det ikke er noe galt, og at den lille spiren klorer seg fast til termin ❤️ Sender en stor klem til deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #408 Del Skrevet 18. desember 2020 Juss-jenta skrev (1 minutt siden): Jeg har dessverre ingen kloke ord å komme med angående hcg, har ingen erfaring med slik måling. Men jeg håper virkelig at det ikke er noe galt, og at den lille spiren klorer seg fast til termin ❤️ Sender en stor klem til deg! Tusen takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 18. desember 2020 #409 Del Skrevet 18. desember 2020 SUPERMIRI skrev (18 minutter siden): Jeg sjekket tallet selv på fürst, så hører nok ikke fra legen før på mandag. Jeg har fått TUL offentlig 9+1, men det er så lenge til. Blir spennende å høre hva legen sier ❤️ Du er god! Håper helgen ikke føles alt for lang og at du hører fra legen din tidlig mandag så du slipper å gå for mye bekymret ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. desember 2020 #410 Del Skrevet 18. desember 2020 Uff ja, graviditet kan dessverre være vanskelig og bekymringsfullt for mange av oss Eneste trøstende råd jeg har er at hcg-målinger ER forskjellige. Kvinner er så forskjellige... Er noen som produserer seint, noen som ikke følger "fasiten" med dobling osv. Men jeg forstår deg så godt! Når man har dårlige erfaringer med seg så klarer man ikke være helt rasjonell. Bare stor klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #411 Del Skrevet 18. desember 2020 Amatariel skrev (2 minutter siden): Uff ja, graviditet kan dessverre være vanskelig og bekymringsfullt for mange av oss Eneste trøstende råd jeg har er at hcg-målinger ER forskjellige. Kvinner er så forskjellige... Er noen som produserer seint, noen som ikke følger "fasiten" med dobling osv. Men jeg forstår deg så godt! Når man har dårlige erfaringer med seg så klarer man ikke være helt rasjonell. Bare stor klem til deg! ❤️ Tusen takk for trøstende ord. Håper jeg kan se tilbake på denne posten etter jul og "le" litt av meg selv, med viten om at jeg har en levende bamsebums i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 18. desember 2020 #412 Del Skrevet 18. desember 2020 Åå kjenner meg så godt igjen på bekymringene dine!! Jeg har jo lest alt mulig om hcg de siste dagene og veldig mange skriver at etter at hcg har nådd 10.000 kan flere oppleve en treigere hcg økning hvor dobling skjer hver 4. dag. Legen min nevnte også dette til meg at etter et vist nivå var han ikke så opptatt av at det doblet seg men at det var en jevn stigning. Jeg håper dette stemmer ❤️❤️ Jeg syns hcg verdiene dine ser kjempe fine ut og ihvertfall i forhold til mine som har vært veldig lave men alikevel ser ting ut nå til å gå veien. Så husk at det er forskjellig for oss alle ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #413 Del Skrevet 18. desember 2020 Lillra skrev (1 minutt siden): Åå kjenner meg så godt igjen på bekymringene dine!! Jeg har jo lest alt mulig om hcg de siste dagene og veldig mange skriver at etter at hcg har nådd 10.000 kan flere oppleve en treigere hcg økning hvor dobling skjer hver 4. dag. Legen min nevnte også dette til meg at etter et vist nivå var han ikke så opptatt av at det doblet seg men at det var en jevn stigning. Jeg håper dette stemmer ❤️❤️ Jeg syns hcg verdiene dine ser kjempe fine ut og ihvertfall i forhold til mine som har vært veldig lave men alikevel ser ting ut nå til å gå veien. Så husk at det er forskjellig for oss alle ❤️❤️ Åå, håper så inderlig du har rett ❤️ Er så glad for at alt virker til å gå bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 18. desember 2020 #414 Del Skrevet 18. desember 2020 Skjønner godt du blir bekymret med MA friskt i minne... Det er visst ingen dans på roser det her😶 Det har iallfall sjokkert meg hvor mye man faktisk må gå gjennom, lure på, vente på, osv.. Jeg kan ikke berolige deg eller stresse deg når det kommer til målingene, jeg kan så alt for lite om det selv. Men jeg kan sende deg gode tanker og gode klemmer, og håpe alt jeg kan for at denne spiren sitter og utvikler seg som den skal❤️ Jeg håper også du kan se tilbake på denne tiden om et par uker, og vite at det gikk bra likevel❤️ Er det fastlegen eller sykehuset som følger opp blodprøvene dine nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #415 Del Skrevet 18. desember 2020 Noldi skrev (Akkurat nå): Jeg håper også du kan se tilbake på denne tiden om et par uker, og vite at det gikk bra likevel❤️ Er det fastlegen eller sykehuset som følger opp blodprøvene dine nå? Det håper jeg også ❤️ Det er fastlegen som følger opp, og det er vel derfor jeg går rundt og er litt ekstra på tuppa også... 🙈 Å tolke HCG er ikke akkurat legen min sin største styrke, men jeg håper at om h*n er usikker, at gynekolog kontaktes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 18. desember 2020 #416 Del Skrevet 18. desember 2020 SUPERMIRI skrev (2 minutter siden): Det håper jeg også ❤️ Det er fastlegen som følger opp, og det er vel derfor jeg går rundt og er litt ekstra på tuppa også... 🙈 Å tolke HCG er ikke akkurat legen min sin største styrke, men jeg håper at om h*n er usikker, at gynekolog kontaktes. Ja det var det jeg tenkte på nemlig. Håper hen tar bekymringene dine litt mer på alvor denne gangen iallfall, og som du sier, at hen henviser deg videre dersom hen er usikker på resultatet! Om ikke annet fortjener du iallfall å bli tatt godt vare på nå❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 27. desember 2020 #417 Del Skrevet 27. desember 2020 Håper det går bra med deg i juletiden, og at graviditeten går fint❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 28. desember 2020 Forfatter #418 Del Skrevet 28. desember 2020 Noldi skrev (14 timer siden): Håper det går bra med deg i juletiden, og at graviditeten går fint❤️ Du er god du, @Noldi ❤️ Alt går tilsynelatende greit! 😊 Jeg hadde litt brun utflod den 22., så jeg ble veldig nervøs da. Men det var minimalt, og har ikke hatt noe siden. Kjenner frykten om MA sniker seg mer innpå til tider, men alt i alt går det fint. Håper det går bra med deg også! 💛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 28. desember 2020 #419 Del Skrevet 28. desember 2020 Jeg har troa, jeg 🥰 ikke lenge igjen til ultralyd nå? Klem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 28. desember 2020 Forfatter #420 Del Skrevet 28. desember 2020 Neutral90 skrev (11 minutter siden): Jeg har troa, jeg 🥰 ikke lenge igjen til ultralyd nå? Klem. Det hjelper på at noen pusher litt tro på meg også, når man sliter så med å ha det selv. Det er godt å ha her inne ❤️ Nå er det akkurat 10 dager til ultralyd, da skal jeg være 9+1 forhåpentligvis. Klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå