Gå til innhold

Kollega som ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får bare lyst til gjenta det en sa i tidligere i tråden nå, dette må være en av de få gangene vi har sett at alle svar mener det samme her på KG, og det er ikke ofte!!

Lurer på hva TS tenker om saken? Er du like sta etter at folk har forsøkt å fortelle deg at dette er fryktelig uetisk av dere? Forstår dere at dere er mobbere?

Anonymkode: 7ea40...268

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er et rasshøl! Håper du får en stiftemaskin i hodet, og kaffe i skrittet. 

Anonymkode: 5b210...30a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ts her. 

Må bare komme med en oppdatering da ting begynner å ta litt av.

Vi jobber fremdeles som vanlig, det vil si ingen er i karantene eller har noen form for hjemmekontor. Bare så det er nevnt (jeg vet at noen her kommer til å kommentere det).

Uansett. Denne nye kollegaen har fått noen utvidet arbeidsoppgaver (som ingen av oss andre har) og har begynt å ta seg veldig til rette. For å ikke avsløre for mye så har det vært mye endringer på avdelingen i det siste. Ting blir flyttet på, endret og den nye sier ikke noe om hva hun gjør til oss andre.

I går smalt det fordi jeg og de andre hadde fått nok, og vi valgte å konfrontere denne personen på fredagssmøtet vi hadde midt på dagen. Vi fortalte at vi ikke liker disse nye endringene og forventer at hun gir beskjed om oss for hver minste ting hun gjør fremover. Fordi vi er lei av at det er så mye endringer og vi kaster bort mye tid. Hun sa grunnen til at de endringene var gjort og ville ha med alle på en runde på avdelingen for å forklare hva som er gjort og hvorfor. Det ble ingen med på utenom en person. For oss andre var det for sent å komme med en forklaring da skaden allerede hadde skjedd.

På mandag skal vi ta dette opp med sjefen og se hva som skjer. Dette går ikke lenger..

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. 

Må bare komme med en oppdatering da ting begynner å ta litt av.

Vi jobber fremdeles som vanlig, det vil si ingen er i karantene eller har noen form for hjemmekontor. Bare så det er nevnt (jeg vet at noen her kommer til å kommentere det).

Uansett. Denne nye kollegaen har fått noen utvidet arbeidsoppgaver (som ingen av oss andre har) og har begynt å ta seg veldig til rette. For å ikke avsløre for mye så har det vært mye endringer på avdelingen i det siste. Ting blir flyttet på, endret og den nye sier ikke noe om hva hun gjør til oss andre.

I går smalt det fordi jeg og de andre hadde fått nok, og vi valgte å konfrontere denne personen på fredagssmøtet vi hadde midt på dagen. Vi fortalte at vi ikke liker disse nye endringene og forventer at hun gir beskjed om oss for hver minste ting hun gjør fremover. Fordi vi er lei av at det er så mye endringer og vi kaster bort mye tid. Hun sa grunnen til at de endringene var gjort og ville ha med alle på en runde på avdelingen for å forklare hva som er gjort og hvorfor. Det ble ingen med på utenom en person. For oss andre var det for sent å komme med en forklaring da skaden allerede hadde skjedd.

På mandag skal vi ta dette opp med sjefen og se hva som skjer. Dette går ikke lenger..

Anonymkode: c843b...6c4

Nei, dette  går ikke lenger, sjefen må sende dere på NAV.

PS - ingen tror på deg lenger.

Anonymkode: 1ab54...db8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 13.25, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Har dere vært inkluderende da? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette  går ikke lenger, sjefen må sende dere på NAV.

PS - ingen tror på deg lenger.

Anonymkode: 1ab54...db8

Hvis du ikke tror på meg får du la være å svare da.

16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Har dere vært inkluderende da? 

Det har jeg svart på tidligere i tråden.

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uansett. Denne nye kollegaen har fått noen utvidet arbeidsoppgaver (som ingen av oss andre har) og har begynt å ta seg veldig til rette. For å ikke avsløre for mye så har det vært mye endringer på avdelingen i det siste. Ting blir flyttet på, endret og den nye sier ikke noe om hva hun gjør til oss andre.

 

Anonymkode: c843b...6c4

Det er vel fordi lederene ser at hun er en god ansatt som ikke tar for mange pauser og får gjort jobben sin. Kanskje dere skal ta det til dere. Vær så snill og gi oss en ny oppdatering etter dere har tatt dette opp med sjefen deres...

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 13.25, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Ekle,ekle,triste menneske. Sikkert sjalu på denne kollegaen siden hun er perfekt. Tydelig at du føler deg truet av henne. Forandrer historien din for å ikke bli gjenkjent. Ekle bitch.

Anonymkode: 5be9e...12e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig tydelig at TS er en dame med mindreverdighetskomplekser,som bruker gruppementalitet/sauementalitet for alt det er verdt.Sikkert dyktig på manipulasjon også. 
 

Endret av Hippo74
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette virker veldig som om det skulle vært en ekte sy/strikke klubb da? Stygt, mildt sagt, jeg ber om respekt for andre personer ts og samhold i stedet for. Gå i hennes sko da vel, og kjenn på åssen det er å få så mange mot seg. Moro? Respektabelt? Imøtekommende? Følelsen av samhold da?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kvalmt av å lese dette... ekle mennesker dere er. Ville aldri vært deres kollega 🤬🤬 håper dere alle får sparken 

Anonymkode: e1e2c...a41

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Må bare komme med en oppdatering da ting begynner å ta litt av.

Vi jobber fremdeles som vanlig, det vil si ingen er i karantene eller har noen form for hjemmekontor. Bare så det er nevnt (jeg vet at noen her kommer til å kommentere det).

Uansett. Denne nye kollegaen har fått noen utvidet arbeidsoppgaver (som ingen av oss andre har) og har begynt å ta seg veldig til rette. For å ikke avsløre for mye så har det vært mye endringer på avdelingen i det siste. Ting blir flyttet på, endret og den nye sier ikke noe om hva hun gjør til oss andre.

I går smalt det fordi jeg og de andre hadde fått nok, og vi valgte å konfrontere denne personen på fredagssmøtet vi hadde midt på dagen. Vi fortalte at vi ikke liker disse nye endringene og forventer at hun gir beskjed om oss for hver minste ting hun gjør fremover. Fordi vi er lei av at det er så mye endringer og vi kaster bort mye tid. Hun sa grunnen til at de endringene var gjort og ville ha med alle på en runde på avdelingen for å forklare hva som er gjort og hvorfor. Det ble ingen med på utenom en person. For oss andre var det for sent å komme med en forklaring da skaden allerede hadde skjedd.

På mandag skal vi ta dette opp med sjefen og se hva som skjer. Dette går ikke lenger..

Anonymkode: c843b...6c4

Hvordan gikk det når dere tok dette opp med sjefen i dag? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2020 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Må bare komme med en oppdatering da ting begynner å ta litt av.

Vi jobber fremdeles som vanlig, det vil si ingen er i karantene eller har noen form for hjemmekontor. Bare så det er nevnt (jeg vet at noen her kommer til å kommentere det).

Uansett. Denne nye kollegaen har fått noen utvidet arbeidsoppgaver (som ingen av oss andre har) og har begynt å ta seg veldig til rette. For å ikke avsløre for mye så har det vært mye endringer på avdelingen i det siste. Ting blir flyttet på, endret og den nye sier ikke noe om hva hun gjør til oss andre.

I går smalt det fordi jeg og de andre hadde fått nok, og vi valgte å konfrontere denne personen på fredagssmøtet vi hadde midt på dagen. Vi fortalte at vi ikke liker disse nye endringene og forventer at hun gir beskjed om oss for hver minste ting hun gjør fremover. Fordi vi er lei av at det er så mye endringer og vi kaster bort mye tid. Hun sa grunnen til at de endringene var gjort og ville ha med alle på en runde på avdelingen for å forklare hva som er gjort og hvorfor. Det ble ingen med på utenom en person. For oss andre var det for sent å komme med en forklaring da skaden allerede hadde skjedd.

På mandag skal vi ta dette opp med sjefen og se hva som skjer. Dette går ikke lenger..

Anonymkode: c843b...6c4

Forstår ikke hvordan denne personen kan gjøre disse endringene uten å ha sjefen på sin side. 

Anonymkode: 779e3...687

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare stygt gjort, men jeg fatter og begriper ikke at man er så barnslige at man ikke blir med på runden, eller har innstillingen "skaden har allerede skjedd".

Noen er tydeligvis veldig misunnelig på at en nyansatt får fler oppgaver og mer ansvar. 

Det er smålig, det mobbing, det er barnslig og jeg hadde rett og slett vært skikkelig, skikkelig flau hadde jeg skjønt at jeg hadde gjort som deg.

 

Jeg håper inderlig dette bare er troll. Hvis ikke det er det, håper jeg virkelig noen kommer og slår dere hardt med en spade, kanskje normalt folkevett og etisk sans kommer med på kjøpet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2020 den 10.18, AnonymBruker skrev:

Vi gjør da en god jobb vi andre også. Det er ikke kun en person som gjør alt! Vikaren som skulle hatt den stillingen gjør også en kjempe jobb. Derfor er det rart at hun ikke fikk jobben.

Det er snakk om det sosiale på jobb.

 

Anonymkode: c843b...6c4

Tydeligvis syntes ikke sjefen det, som ansatte noen andre. Det skal dere respektere.

Anonymkode: 6f856...7d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.3.2020 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Vi fortalte at vi ikke liker disse nye endringene og forventer at hun gir beskjed om oss for hver minste ting hun gjør fremover. Fordi vi er lei av at det er så mye endringer og vi kaster bort mye tid. Hun sa grunnen til at de endringene var gjort og ville ha med alle på en runde på avdelingen for å forklare hva som er gjort og hvorfor. 

Anonymkode: c843b...6c4

Om dere vil bli informert om hver minste ting så burde dere da blitt med på runden? 🙄😑 Kan ikke tro at dette er en seriøs tråd. Men om den mot all formodning er det, burde dere fått fyken hele gjengen!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Må bare komme med en oppdatering da ting begynner å ta litt av.

Vi jobber fremdeles som vanlig, det vil si ingen er i karantene eller har noen form for hjemmekontor. Bare så det er nevnt (jeg vet at noen her kommer til å kommentere det).

Uansett. Denne nye kollegaen har fått noen utvidet arbeidsoppgaver (som ingen av oss andre har) og har begynt å ta seg veldig til rette. For å ikke avsløre for mye så har det vært mye endringer på avdelingen i det siste. Ting blir flyttet på, endret og den nye sier ikke noe om hva hun gjør til oss andre.

I går smalt det fordi jeg og de andre hadde fått nok, og vi valgte å konfrontere denne personen på fredagssmøtet vi hadde midt på dagen. Vi fortalte at vi ikke liker disse nye endringene og forventer at hun gir beskjed om oss for hver minste ting hun gjør fremover. Fordi vi er lei av at det er så mye endringer og vi kaster bort mye tid. Hun sa grunnen til at de endringene var gjort og ville ha med alle på en runde på avdelingen for å forklare hva som er gjort og hvorfor. Det ble ingen med på utenom en person. For oss andre var det for sent å komme med en forklaring da skaden allerede hadde skjedd.

På mandag skal vi ta dette opp med sjefen og se hva som skjer. Dette går ikke lenger..

Anonymkode: c843b...6c4

Kanskje hun fikk utvidede arbeidsoppgaver fordi hun jobber, og dere tuller. Håper hun får høyere lønn enn dere, og at en ukjent gjerningsperson slår deg ned på gata, så du mister et par tenner. Det fortjener du virkelig.

Anonymkode: 6f856...7d0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjenner sjefen til denne gjengen. Jeg skal sende en melding og tipse om tråden her.

Anonymkode: 7df11...b4f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk møtet med sjefen i dag, ts?

Kan jeg spørre hva slags bransje dette er? Helt hårreisende oppførsel av dere, klarer ikke å skjønne hva slags yrke/arbeidsplass som klarer å fange opp en hel gjeng av slemme mennesker med den ungdomsskolementaliteten dere har.

Eller er dette en elevbedrift??? Hvor gamle er dere?

Anonymkode: b12fa...185

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...