Gå til innhold

Kollega som ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt sant at alle mener det samme som meg. Vi er en sammensveiset gjeng som har det moro på jobb, vi ler mye og planlegger hele tiden noe å gjøre sammen på fritiden. Men vi kan også jobbe når vi må. 

Det som ikke er greit slik situasjonen er nå er at hun nye ikke er med på å tulle og le, ikke spør om å bli med oss, går tidligere fra pausene og (i det siste) tar seg friheter rundt på arbeidsplassen. Hun virker rett og slett som en kjedelig person på fest (som man pleier å si). 

Er det virkelig ingen her som har et sånt arbeidsmiljøet på sin arbeidsplass? 

Ts 

Anonymkode: c843b...6c4

Syns faktisk hun er den eneste av dere som høres oppegående ut. Resten av dere er bare en motbydelig drittgjeng, med dårlig arbeidsmoral.

Anonymkode: 6f856...7d0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje det er flere som har like kjipe kollegaer som oss!

Ts

Anonymkode: c843b...6c4

Så man er kjip når man er på jobb for å gjøre en god arbeidsinnsats i stedet for å fjase rundt som hodeløse høns? Det høres ut som et skrekkscenario å komme som nyansatt hos dere.

Anonymkode: e3556...b4e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er helt sant at alle mener det samme som meg. Vi er en sammensveiset gjeng som har det moro på jobb, vi ler mye og planlegger hele tiden noe å gjøre sammen på fritiden. Men vi kan også jobbe når vi må. 

Det som ikke er greit slik situasjonen er nå er at hun nye ikke er med på å tulle og le, ikke spør om å bli med oss, går tidligere fra pausene og (i det siste) tar seg friheter rundt på arbeidsplassen. Hun virker rett og slett som en kjedelig person på fest (som man pleier å si). 

Er det virkelig ingen her som har et sånt arbeidsmiljøet på sin arbeidsplass? 

Ts 

Anonymkode: c843b...6c4

Med mindre arbeidsplassen deres er et utested, har ikke fest og moro noe med ARBEIDSmiljøet å gjøre. Men det er du vel for dum til å forstå 😛

Anonymkode: ac021...d82

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt sant at alle mener det samme som meg. Vi er en sammensveiset gjeng som har det moro på jobb, vi ler mye og planlegger hele tiden noe å gjøre sammen på fritiden. Men vi kan også jobbe når vi må. 

Det som ikke er greit slik situasjonen er nå er at hun nye ikke er med på å tulle og le, ikke spør om å bli med oss, går tidligere fra pausene og (i det siste) tar seg friheter rundt på arbeidsplassen. Hun virker rett og slett som en kjedelig person på fest (som man pleier å si). 

Er det virkelig ingen her som har et sånt arbeidsmiljøet på sin arbeidsplass? 

Ts 

Anonymkode: c843b...6c4

Jo, vi har et slikt arbeidsmiljø. 

Der man har en skare av ansatte som er såååå sammensveiset. 

Som baksnakker, lager drama, ikke gidder å jobbe og ta tak der de må.  Vi har sykefravær på 15 % og miserable ansatte

Anonymkode: 3d8f7...f64

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns faktisk hun er den eneste av dere som høres oppegående ut. Resten av dere er bare en motbydelig drittgjeng, med dårlig arbeidsmoral.

Anonymkode: 6f856...7d0

«Vi jobber når vi må.»🙄

Anonymkode: d0788...9ff

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Utenom en person. Det er unormal oppførsel. Derfor er det mer logisk at en som har vært her lengst skal få den stillingen. 

Anonymkode: c843b...6c4

kanskje hun har andre forskjellige interesser enn dere? 

dere diskuterer familie, kjærlightet, menn, musikk osv. vet ikke, mens hun foretrekker å snakke om idrett, eller vulkanologi, eller noe annet? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/4/2020 at 12:01 PM, AnonymBruker said:

Det er helt sant at alle mener det samme som meg. Vi er en sammensveiset gjeng som har det moro på jobb, vi ler mye og planlegger hele tiden noe å gjøre sammen på fritiden. Men vi kan også jobbe når vi må. 

Det som ikke er greit slik situasjonen er nå er at hun nye ikke er med på å tulle og le, ikke spør om å bli med oss, går tidligere fra pausene og (i det siste) tar seg friheter rundt på arbeidsplassen. Hun virker rett og slett som en kjedelig person på fest (som man pleier å si). 

Er det virkelig ingen her som har et sånt arbeidsmiljøet på sin arbeidsplass? 

Ts 

Anonymkode: c843b...6c4

Dere er vemmelige mobbere, så klart hun ikke vil tulle og le med dere eller spørre om å bli med dere. Dere mener dessuten at en ukvalifisert skulle hatt jobben hennes. Jeg ville også fordypet meg i arbeidet og ignorert dere så godt jeg kunne om jeg var henne. Virker heldigvis som dere har en oppegående sjef. 

Anonymkode: 1ab54...db8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/29/2020 at 1:36 PM, AnonymBruker said:

Vi mobber da ikke! Vi har spurt flere ganger om vedkommende vil bli med ut. Og vedkommende kunne ikke. Da sluttet vi å spørre etter tre ganger. Vil den nye bli med oss må vedkommende spørre om å bli med, vi spør ikke flere ganger. 

Vi avtaler aktiviteter når vi er på jobb og den nye får det med seg. Da er det rart at h*n ikke spør om å få bli med. Det som skjer da er at h*n melder seg ut av arbeidsmiljøet. 

Anonymkode: c843b...6c4

Hva man gjør utenfor arbeidstiden og arbeidsstedet har ingenting med arbeidsmiljøet å gjøre. 
 

Det som skjer er at noen har ikke kommet lenger enn ungdomsskole. 

Anonymkode: 2a2dd...f22

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper hun skriver en bok om dere

Anonymkode: 159f5...1a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle passer jo inn i et arbeidsmiljø, er jo hvordan du oppfører deg mot andre som avgjør det. Slike som TS passer jo ikke i arbeidslivet, men heller på en vernet bedrift eller instutisjon.

Anonymkode: a8769...f58

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden grøsser jeg av.Det kan umulig være sant?! Hadde jeg fungert som sjef på denne bedriften,ville jeg ikke tolerert slik oppførsel. 

Anonymkode: b50cd...db1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Blir kvalm av det innlegget her. Tipper det er troll for å få mye blest rundt tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hverken det er en trolletråd eller syk tråd.Dette skjer.

Anonymkode: b50cd...db1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai så vondt å lese. Vet du... Jeg tror situasjonen til kollegaen din er noe jeg virkelig kan sette meg inn i. Har opplevd å være den som er "på utsiden". 

Å komme inn i et arbeidsmiljø der det allerede er en "gjeng" som har en viss humor, kultur og væremåte er veldig vanskelig. Slik jeg hører du formulerer deg skjønner jeg virkelig hvor sterke de båndene er. Men det er ikke sunt. Det skal ikke være sånn at hvis en person kommer "utenfra" skal hun passe inn i en viss form for å passe inn. 

Du skriver at hun ikke blir med på samme måten som dere skulle ønske og du sikkert mener hun har skyld i det selv. Hva så om hun ikke vil være med? Mange vil ikke omgås kollegaer og vil ha et sunt skille mellom jobb og privat. Jeg tror du er så innsausa i hvordan det liksom skal være at du ikke greier å se dette selv. 

De fleste steder jeg har jobba har det vært helt ok miljø. Men på dette ene stedet kom jeg inn og det var allerede tydelig hvordan ståa var. En flokk damer som kakla i samme tone. Etter en tid ble det så tungt å være der at jeg gruet meg for å gå på jobb og startet å gå fra pausene tidlig. Hver fredag gruet jeg meg til mandag og en ny arbeidsdag. 

DU og de andre venninnene dine på jobben høres ut som en syklubb, ikke som et arbeidsmiljø. Ta dere sammen og se dere selv i speilet  Hun har det sikkert skikkelig tungt, selv om det ikke synes på utsiden. 

Anonymkode: aac02...901

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.4.2020 den 17.55, Gidavmeg skrev:

Har dere tatt kontakt med tillitsvalgt? 

 

På 7.4.2020 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Denne tråden grøsser jeg av.Det kan umulig være sant?! Hadde jeg fungert som sjef på denne bedriften,ville jeg ikke tolerert slik oppførsel. 

Anonymkode: b50cd...db1

 

På 7.5.2020 den 22.58, Gidavmeg skrev:

Hvordan har det gått, TS?

 

 

 

Dette er tulletråd til de grader. Fra februar i år. Disse som lager slike tråder er ikke med i noe fagforening, og vet ikke hva en tillitsvalgt gjør, heller ikke verneombudets oppgaver. Tull fra ende til annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det verste jeg har lest. Ja, et godt arbeidsmiljø er viktig. Men et godt arbeidsmiljø er ikke avhengig av at man henger sammen i fritiden. Tvert i mot. Her høres det ut som skille mellom jobb og privatliv er helt visket ut og at det er venninneklubben som jobber sammen.

Håper lederen deres klarer å fange opp dette og få en slutt på det. Det er helt uakseptabelt å holde noen utenfor fordi de ikke vil delta utover arbeidstid. Jobb er jobb, det er der det skal leveres.

Det høres ut som om du er det råtne eplet i kurven. Hadde du vært min ansatt hadde du fått en advarsel for å prøve å skvise ut noen for ar du(!?) skal gi jobben til venninnen din.

Grow up and get working!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ts her.

Tenkte at jeg skulle komme med en liten oppdatering siden det er noen her som har spurt om hvordan det går.

Det går ikke bra nå. Jeg vet ærlig talt ikke helt hvor vi har henne nye nå.
For det første så prøver jeg å unngå å ha noe med henne å gjøre. Dvs jeg svarer kort hvis hun snakker til meg og tar aldri initiativ til kontakt selv. Med mindre det er en  diskusjon i forbindelse med jobb.

Ved begynnelsen av hver vakt sier hun alltid hei. Men hun stirrer på meg som om hun prøver å få kontakt og sier hei på en invaderende og ubehagelig måte. Det er ekkelt!!

Heldigvis har vi andre kollegaene hverandre! Vi møtes minst en gang i uka utenom jobb for å spise middag eller gå tur, og det gjør godt for arbeidsmiljøet vårt.

Hun nye har gjort et par småting som et par kollegaer har reagert på; som å bruke alt for mye tid på de utvidede arbeidsoppgavene sine og ikke vise hensyn til oss når vi trenger tid til å ta et nettkurs. Jeg skal ikke gå mer inn på detaljene rundt dette.

Er dette egentlig normal adferd?

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her.

Tenkte at jeg skulle komme med en liten oppdatering siden det er noen her som har spurt om hvordan det går.

Det går ikke bra nå. Jeg vet ærlig talt ikke helt hvor vi har henne nye nå.
For det første så prøver jeg å unngå å ha noe med henne å gjøre. Dvs jeg svarer kort hvis hun snakker til meg og tar aldri initiativ til kontakt selv. Med mindre det er en  diskusjon i forbindelse med jobb.

Ved begynnelsen av hver vakt sier hun alltid hei. Men hun stirrer på meg som om hun prøver å få kontakt og sier hei på en invaderende og ubehagelig måte. Det er ekkelt!!

Heldigvis har vi andre kollegaene hverandre! Vi møtes minst en gang i uka utenom jobb for å spise middag eller gå tur, og det gjør godt for arbeidsmiljøet vårt.

Hun nye har gjort et par småting som et par kollegaer har reagert på; som å bruke alt for mye tid på de utvidede arbeidsoppgavene sine og ikke vise hensyn til oss når vi trenger tid til å ta et nettkurs. Jeg skal ikke gå mer inn på detaljene rundt dette.

Er dette egentlig normal adferd?

Anonymkode: c843b...6c4

Nei, du har ikke normal adferd. Unormalt å kjede seg så mye i sommerferien. 

Anonymkode: 1ab54...db8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...