Gå til innhold

Vegasus Prøvedagbok


vegasus

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Noldi skrev:

Ååå så gøy det blir med TUL snart da😁 Det er på en måte ikke så lenge til selvom jeg tipper det kommer til å føles ut som en evighet for deg😅 Kan tenke meg at man er veldig spent på første ultralyden. Håper du nyter denne tiden til det fulle, gleder meg til å høre om mange nye og gode opplevelser🥰

Ja, 3 uker går fort, men de 3 neste ukene kommer likevel til å gå sakte 😅

Jeg nyter det veldig, men er også mye bekymret for at noe skal gå galt. Men for hver dag som går så senker jeg skuldrene litt mer. 😊 Jeg tror jeg vil klare å slappe av mye mer etter TUL. 😊 

Hvordan går det med deg @Noldi? Noen tegn til EL eller TR enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, vegasus skrev:

Ja, 3 uker går fort, men de 3 neste ukene kommer likevel til å gå sakte 😅

Jeg nyter det veldig, men er også mye bekymret for at noe skal gå galt. Men for hver dag som går så senker jeg skuldrene litt mer. 😊 Jeg tror jeg vil klare å slappe av mye mer etter TUL. 😊 

Hvordan går det med deg @Noldi? Noen tegn til EL eller TR enda? 

Det går bra men det er ikke noe spennende som skjer enda😅 ingen tegn på hverken det ene eller det andre i dag, men hadde noen voldsomme humørsvingninger her om dagen, så lurer på om tr kanskje dukker opp snart🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Noldi skrev:

Det går bra men det er ikke noe spennende som skjer enda😅 ingen tegn på hverken det ene eller det andre i dag, men hadde noen voldsomme humørsvingninger her om dagen, så lurer på om tr kanskje dukker opp snart🙈 

Så kjedelig at det tar sånn tid da 🙈 Jeg synes hvertfall det var litt frustrerende i starten når kroppen ikke bare gikk rett i en stabil og normal syklus med en eneste gang 🙈🙈 Men nå er jeg en litt utålmodig person når det kommer til sånne ting da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4 🤰

I dag har jeg noen skikkelig vonde stikninger i magen i perioder, og føler meg øm i underlivet. Det kjennes ikke helt bra ut, så jeg blir jo litt redd. Samtidig så har det ikke kommet noe blod, og jeg er ganske kvalm enda. Prøver å slå meg til ro med det. 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, vegasus skrev:

5+4 🤰

I dag har jeg noen skikkelig vonde stikninger i magen i perioder, og føler meg øm i underlivet. Det kjennes ikke helt bra ut, så jeg blir jo litt redd. Samtidig så har det ikke kommet noe blod, og jeg er ganske kvalm enda. Prøver å slå meg til ro med det. 🤷🏼‍♀️

Jeg hadde og skikkelig murringer og stikkinger her om dagen, kjentes helt som mens, så er nok helt normalt! At du er kvalm og ingen blod er jo et godt tegn😉har du tatt flere tester/har du tenkt å ta noe mer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bondekone skrev:

Jeg hadde og skikkelig murringer og stikkinger her om dagen, kjentes helt som mens, så er nok helt normalt! At du er kvalm og ingen blod er jo et godt tegn😉har du tatt flere tester/har du tenkt å ta noe mer? 

Jeg tok en strimmeltest fra babyplan i dag, men jeg synes den ser veldig lik ut som en jeg tok for et par dager siden. Jeg vet ikke hvor sterke de kan bli, så jeg er ikke sikker på hvor mye jeg skal legge i det heller. 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Tenker å kjøpe en digital test og ta enten i morgen eller om et par dager. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, vegasus skrev:

Jeg tok en strimmeltest fra babyplan i dag, men jeg synes den ser veldig lik ut som en jeg tok for et par dager siden. Jeg vet ikke hvor sterke de kan bli, så jeg er ikke sikker på hvor mye jeg skal legge i det heller. 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Tenker å kjøpe en digital test og ta enten i morgen eller om et par dager. 😊

Nei, strimmeltester tror jeg det er lite poeng i å tyde, de har ulikt fargestoff hele veien. Spennende med digital da, krysser fingrene for 3+🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, bondekone skrev:

Nei, strimmeltester tror jeg det er lite poeng i å tyde, de har ulikt fargestoff hele veien. Spennende med digital da, krysser fingrene for 3+🙏

Ja, tror egentlig ikke det er så mye poeng i å teste så mye fremover nå. Så jeg tenker jeg går for digital, og viser den 3+ så tester jeg ikke mer, viser den 2-3 så må jeg ha en digital til 😅 

Så krysser jeg fingrene for 3+ jeg også 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5 🤰👼🏼
 

I dag har jeg hatt mindre symptomer enn tidligere. Men foreløpig føles det greit, er overraskende rolig over det faktisk. Har begynt å få sure oppstøt, men det kan like gjerne være refluks som graviditet, må gå på Nexium i perioder uansett 😊 

I dag har jeg fått pyntet til påske, så nå er det så koselig her 😊 

Og vi får besøk fra i dag til i morgen av min mor og svigerforeldrene mine. Det blir hyggelig. Har litt veldig ekstremt lyst til å fortelle at jeg er gravid, men det er for tidlig enda. Kanskje mamma får vite det. Vi får se. 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vegasus skrev:

5+5 🤰👼🏼
 

I dag har jeg hatt mindre symptomer enn tidligere. Men foreløpig føles det greit, er overraskende rolig over det faktisk. Har begynt å få sure oppstøt, men det kan like gjerne være refluks som graviditet, må gå på Nexium i perioder uansett 😊 

I dag har jeg fått pyntet til påske, så nå er det så koselig her 😊 

Og vi får besøk fra i dag til i morgen av min mor og svigerforeldrene mine. Det blir hyggelig. Har litt veldig ekstremt lyst til å fortelle at jeg er gravid, men det er for tidlig enda. Kanskje mamma får vite det. Vi får se. 😅 

 

Så godt at alt er bra med deg! 😍

Jeg hadde ikke greid å holde meg tror jeg, med å fortelle det 🙊😂 Blir spennende om dere velger å fortelle noe. 

Klem 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Så godt at alt er bra med deg! 😍

Jeg hadde ikke greid å holde meg tror jeg, med å fortelle det 🙊😂 Blir spennende om dere velger å fortelle noe. 

Klem 

Foreløpig klart å ikke si noe. Var litt vanskelig å holde maska når det plutselig var to gravide damer på Idol 🙈 

Kjente jeg ble litt varm i fjeset når vi pratet om det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, vegasus skrev:

Foreløpig klart å ikke si noe. Var litt vanskelig å holde maska når det plutselig var to gravide damer på Idol 🙈 

Kjente jeg ble litt varm i fjeset når vi pratet om det 😅

Det skal du ha applaus for!😱😅 jeg hadde aaaaaaldri klart å holde tåta om det😶😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 🤰👼🏼
 

Jeg er SÅ klar for å prate med Mamma om det her nå. Jeg har et veldig godt forhold til mamma, og vi prater vanligvis om alt. Så for meg er det skikkelig rart å ikke prate med hun om dette. 
Jeg hadde så utrolig lyst til å legge en rangle i et påskeegg, og gi hun påskeegget før hun dro i dag (og bedt hun åpne det her så jeg fikk sett reaksjonen), men mannen var uenig og vil vente som vi først var enig om. Jeg kan ikke bare overkjøre mannen helt heller synes jeg, men jeg kommer til å prøve å overtale han til at vi forteller henne det om en uke så jeg kan bruke påskeegget likevel. 😊 

Vi er enig om at vi skal være tilstedet begge to når vi forteller det til foreldrene våre så vi får sett reaksjonen sammen. Og så er vi jo to om dette da. 😊 

Hadde litt murringer på morgenen i dag, men ellers så har jeg lite symptomer nå. Litt ømme bryster, men ikke sånn veldig. Må fortsatt tisse hele tiden da. 
 

Jeg tenker at uansett hvordan dette går nå så vil det være naturlig for meg å prate med moren min om det, derfor tenker jeg at hun like godt kan få vite om graviditeten nå. For går det dårlig i morgen så er det henne jeg ringer til. Går det bra så er hun den første jeg vil dele det med uansett. Jeg vil ikke vente lenger. 😬 Får diskutere litt med mannen nå da, så jeg får overtalt han. 😊 

Og dagene gåååår såååå saaaakte 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du er gravid😊❤️

Forstår veldig godt det med at du ønsker å dele med din mamma! Jeg og min mamma forteller hverandre nesten alt, ringer hverandre flere ganger i uken. Var nesten litt rart å ikke fortelle henne når jeg var gravid sist, så jeg bare kjørte på😅 Veldig imponert at du klarte å holde masken sist! 

Hvordan tenker du å fortelle henne det?😁 Hvis du får grønt lys av mannen da🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Netteflette skrev:

Så koselig at du er gravid😊❤️

Forstår veldig godt det med at du ønsker å dele med din mamma! Jeg og min mamma forteller hverandre nesten alt, ringer hverandre flere ganger i uken. Var nesten litt rart å ikke fortelle henne når jeg var gravid sist, så jeg bare kjørte på😅 Veldig imponert at du klarte å holde masken sist! 

Hvordan tenker du å fortelle henne det?😁 Hvis du får grønt lys av mannen da🙈

Jaa! Og i dag har jeg nådd en milepæl - 6+0 uker 🤩😁👏 

 

Hvis jeg får grønt lys av mannen nå i påsken har jeg lyst til å legge en søt liten rangle sammen med litt godt i et påskeegg og gi henne. 
Hvis vi ikke skal fortelle det i påsken så har jeg ingen veldig gode idéer egentlig. 🤔🤷🏼‍♀️😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 🤰👼🏼🥳 

 

En milepæl er nådd - 6+0 uker på vei 🤩

For hver dag som går er jeg et skritt nærmere en desemberbaby 🥰👼🏼 For hver dag som går er det litt sikrere, litt tryggere og jeg blir litt roligere. 
 

I går og i dag har jeg hatt en del murringer nederst i magen, føltes øm i underlivet og nedover i lysken. Men ellers så er brystene bare litt ømme, og kvalmen forsvinner mer og mer. Det kan kanskje gå litt opp og ned med symptomer? 
 

Nå gleder jeg meg mer og mer til TUL 😃 

17 dager igjen til jeg forhåpentligvis får se en liten bamsemums og høre hjertelyd 🥰

Endret av vegasus
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt en del murringer nederst i magen i hele dag. Har også opplevd min første spotting. Det var ganske ekkel følelse når jeg så rosa på papiret, så var det litt betryggende når det senere ble lys beige. Men fortsatt en del murringer, og selv om det skal være normalt så føles det utrygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er 6+0, @vegasus ❤️ Første milepæl - check!  

At symptomer går opp og ned skal visstnok være helt normalt, etter å ha googlet en del 😄 Det samme gjelder også spotting forøvrig, men jeg har full forståelse for at det føles utrygt. Vi får håpe at det ikke er noe å bekymre seg for, og at det er en av de "normale spottingene" som ofte skjer tidlig i svangerskapet ❤️ 

Sender gode tanker, og håper at du greier å slappe av og ikke tenke for mye på det - selv om jeg vet det er vanskelig! 

Stor klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Tenk at du er 6+0, @vegasus ❤️ Første milepæl - check!  

At symptomer går opp og ned skal visstnok være helt normalt, etter å ha googlet en del 😄 Det samme gjelder også spotting forøvrig, men jeg har full forståelse for at det føles utrygt. Vi får håpe at det ikke er noe å bekymre seg for, og at det er en av de "normale spottingene" som ofte skjer tidlig i svangerskapet ❤️ 

Sender gode tanker, og håper at du greier å slappe av og ikke tenke for mye på det - selv om jeg vet det er vanskelig! 

Stor klem ❤️ 

Tusen takk for gode ord ❤️ Det varmer, og jeg kjenner jeg blir roligere av å lese det du skriver her. Prøver å slappe av, er heldigvis trøtt så jeg kan legge meg tidlig for å sove, for når jeg sover så går tiden fort. 😅

 

Klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 👼🏼

I dag er jeg ikke veldig positiv, ei heller har jeg mye håp... 🥺

Advarer herved mot detaljer. 
Jeg våknet ved 2 tiden i natt av at jeg hadde kramper nederst i magen. Gikk på do og ut kom en liten klump med koagulert blod på str med en rosin. Har omtrent ikke sovet i natt, bare hatt vondt. 
Når jeg stod opp i dag kom det mer blod, ikke mye og ikke knallrødt, men det kommer jevnt med blod. 
Blodet som kommer er utvannet, omtrent oransje i fargen, men ser ut som det blir mer og mer rødt. Kommer fortsatt ikke mengder, men det kommer jevnlig så jeg må bruke bind. 
Jeg har fortsatt tidvis vondt nederst i magen. Brystene er omtrent ikke ømme lenger, kvalmen er borte... jeg føler meg nedstemt og har ikke store håpet nå.. 
Jeg er redd svangerskapet har stoppet her. Jeg vet ikke, men jeg er redd for det.. Denne dagen kommer til å bli lang og tung kjenner jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...