Gå til innhold

Vegasus Prøvedagbok


vegasus

Anbefalte innlegg

4+5 🤰👼🏼

 

Av symptomer så glemte jeg å nevne oppblåst og metallsmak i munnen i går. 

I dag kjenner jeg litt på bekymringer igjen. Selv om teststreken i dag var litt sterkere enn i går. Forrige graviditet var jeg ca 5+4 når jeg fikk mensen i følge preglife, men jeg tror 5+1 stemmer bedre ift når jeg hadde EL. Så det er fortsatt halvannen uke igjen til jeg er forbi det. Jeg kommer nok ikke til å klare å la vær å teste hver dag til jeg er forbi 5 uker hvertfall. Har nå ca 15 tester igjen pluss to digitale, så det burde jo holde da 🙈🙈
 

Og så var det denne tiden da. Den gåååår såååå saaaakte nå... 😩

Endret av vegasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, vegasus skrev:

Dagens test tatt på ettermiddag. 😊

642E684E-DB7D-43C3-9562-B89A7A74DD3A.jpeg

Denne er jo kjempefin 😍 Dette ser bra ut!! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Denne er jo kjempefin 😍 Dette ser bra ut!! ❤️❤️

Det er rart med det, hvordan det hjelper bare det å høre det fra noen andre. Senket skuldrene et par hakk nå. Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+6 


Tok disse i dag. Den digitale viser 1-2 når den burde vise 2-3 nå. Jeg vet ikke om det er et dårlig tegn eller ikke, men jeg tolker det jo ikke særlig positivt akkurat. Kjenner på en slags håpløshet nå. Hva om dette er alt det blir? Kommer jeg til å miste nå? Kommer jeg til å miste hver gang? 😕 
Prøver å ikke ta sorgene på forskudd, men siden jeg hadde kjemisk sist så er det lett å tenke at da ble det med streken denne gangen også.. 🙁 

Jeg kommer til å bestille time hos legen på mandag så jeg får tatt blodprøve og målt HCG verdien. Er ikke veldig optimistisk nå. Får bare prøve å håpe. 

79FE9AA7-32F1-49A5-B81F-D022AC1A1BC3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kjenner igjen håpløsheten og frykten. Opplevde kjemisk/tidlig SA to ganger, og var livredd for at det betydde at det aldri ville gå. Men det betyr det ikke!

Og hcg er veldig forskjellig fra folk til folk, så ikke mist troa! En blodprøve er sikkert ikke dumt uansett. Håper på dine vegner❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier som @bondekone, det trenger ikke å bety at det ikke går veien ❤️ Jeg for min del synes de ser fine ut, men jeg har full forståelse for bekymringen. HCG produseres forskjellig fra kvinne til kvinne, så ikke mist motet og trua enda. En blodprøve er i hvertfall fint i en sånn setting, så får du mer svar. Tenker på deg! Stor klem ❤️ 

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, bondekone skrev:

Huff kjenner igjen håpløsheten og frykten. Opplevde kjemisk/tidlig SA to ganger, og var livredd for at det betydde at det aldri ville gå. Men det betyr det ikke!

Og hcg er veldig forskjellig fra folk til folk, så ikke mist troa! En blodprøve er sikkert ikke dumt uansett. Håper på dine vegner❤

 

5 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Jeg sier som @bondekone, det trenger ikke å bety at det ikke går veien ❤️ Jeg for min del synes de ser fine ut, men jeg har full forståelse for bekymringen. HCG produseres forskjellig fra kvinne til kvinne, så ikke mist motet og trua enda. En blodprøve er i hvertfall fint i en sånn setting, så får du mer svar. Tenker på deg! Stor klem ❤️ 

Takk for gode ord ❤️ Prøver å holde motet oppe, men forbereder meg på det verste nå. 
Har jo fortsatt en del symptomer som oppblåst, metallsmak i munnen, kvalm og tissetrengt. Åååååå jeg vil sååå gjerne at dette skal gå! Og jeg har hatt så veldig på følelsen lenge at jeg kommer til å få desemberbaby. Får liksom ikke svar på om det står bra til eller ikke fort nok 😖 Men har litt dårlig følelse nå... 😖 
Får ta meg en tur i skogen og lufte hodet litt tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta en ny rfsu test siden det er det jeg har brukt mens jeg har ventet på babyplan sine. Så det er lettere å sammenligne.
Den øverste er fra to dager siden, og den nederste er fra nå. Det må jo ha skjedd en stigning, siden streken er sterkere på den siste 🤔 Og selv om den øverste er tørket, så var den aldri like sterk som den nederste heller. 
Jeg får klamre meg fast i det lille håpet, og håpe at det betyr at det er liv laga. 🤰

Nei, nå tar jeg den turen i skogen. MÅ tenke på noe annet 🙈🙈

7DE14E16-86C0-462B-826D-E9B785554AD7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vegasus skrev:

Måtte ta en ny rfsu test siden det er det jeg har brukt mens jeg har ventet på babyplan sine. Så det er lettere å sammenligne.
Den øverste er fra to dager siden, og den nederste er fra nå. Det må jo ha skjedd en stigning, siden streken er sterkere på den siste 🤔 Og selv om den øverste er tørket, så var den aldri like sterk som den nederste heller. 
Jeg får klamre meg fast i det lille håpet, og håpe at det betyr at det er liv laga. 🤰

Nei, nå tar jeg den turen i skogen. MÅ tenke på noe annet 🙈🙈

7DE14E16-86C0-462B-826D-E9B785554AD7.jpeg

Stigningen er jo der, så du får prøve å holde fast i håpet om det iallfall over helgen til du får snakket med lege og tatt blodprøve. Krysser fingrene for deg🥰 prøv å kos deg på skogstur og lufte hodet litt🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 

Jeg hadde en rar følelse i hele går, sikkert fordi jeg gikk og grublet hele dagen. Og jeg våknet opp i dag med en mer tydelig kvalme synes jeg. Så jeg tok nye tester! Og jeg ble så lettet 😭😭😭 Det har jo uten tvil vært stigning. Og den digitale viser 2-3 😍😍

Om stigningen har vært fra i går i til i dag, eller om urinen min i går ble vannet ut fordi jeg drakk så innmari mye vann på fredag spiller ikke så stor rolle for meg akkurat nå. Det lille håpet vokste akkurat og ble større 😍😍😍 

Akkurat nå er jeg glad jeg er litt testgal 🥰

Skal likevel bestille legetime i morgen. Er ikke noe å vente med. 😊

C5CEC7EA-FE54-4ECA-B0B5-212DC3C14003.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, vegasus skrev:

5+0 

Jeg hadde en rar følelse i hele går, sikkert fordi jeg gikk og grublet hele dagen. Og jeg våknet opp i dag med en mer tydelig kvalme synes jeg. Så jeg tok nye tester! Og jeg ble så lettet 😭😭😭 Det har jo uten tvil vært stigning. Og den digitale viser 2-3 😍😍

Om stigningen har vært fra i går i til i dag, eller om urinen min i går ble vannet ut fordi jeg drakk så innmari mye vann på fredag spiller ikke så stor rolle for meg akkurat nå. Det lille håpet vokste akkurat og ble større 😍😍😍 

Akkurat nå er jeg glad jeg er litt testgal 🥰

Skal likevel bestille legetime i morgen. Er ikke noe å vente med. 😊

C5CEC7EA-FE54-4ECA-B0B5-212DC3C14003.jpeg

Hurraaa 😍 Gode nyheter! Dette går jo rette veien! ❤️ Stor klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Hurraaa 😍 Gode nyheter! Dette går jo rette veien! ❤️ Stor klem til deg 

Jaa 😁😭❤️ Dette skal feires med en god middag og litt sjokolade i kveld 😍😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+1 🤰👼🏼

I følge Babyverden skal hjertet begynne å slå i dag. ❤️
Jeg har bestemt meg for å roe ned på testingen og prøve å heller nyte graviditeten. Kanskje klarer jeg å tenke litt mer på andre ting også hvis jeg ikke stresser meg sånn opp om at det kan jo gå galt. Det kan jo tross alt gå bra også. 😊 

Ha en fin dag folkens! 💕🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, vegasus skrev:

5+1 🤰👼🏼

I følge Babyverden skal hjertet begynne å slå i dag. ❤️
Jeg har bestemt meg for å roe ned på testingen og prøve å heller nyte graviditeten. Kanskje klarer jeg å tenke litt mer på andre ting også hvis jeg ikke stresser meg sånn opp om at det kan jo gå galt. Det kan jo tross alt gå bra også. 😊 

Ha en fin dag folkens! 💕🌷

Det tror jeg du gjør lurt i, @vegasus! 😊 Du er gravid, og det må nytes ❤️ 

Stor klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går var jeg så trøtt, ville bare sove, men kunne ikke det før kvelden. Jeg trodde jeg kom til å sove som en stein siden jeg var så trøtt, men det gjorde jeg altså ikke. 🥱 

Denne dagen kommer til å bli tung kjenner jeg. Kan liksom ikke helle nedpå med kaffe hele dagen heller. 😴🥱 

I går ringte jeg til legen for å bestille første svangerskapskontroll. Det var litt tidlig enda, og pga corona så ville de ikke sette opp time så langt frem i tid heller. Så da må jeg ringe igjen etter påske.

Jordmortjenesten her jeg bor utfører ikke svangerskapskontroller nå pga corona, så det er ikke noe poeng å ringe dit heller. 
 

Jeg ble først litt stresset over det, tenkte at det er alt for lenge å vente til uke 10-12 med kontroll. Nå er jeg er derimot en hel del roligere. Er det grunn for å mistenke noe galt så får jeg jo komme inn til kontroll uansett. 
Og hvis jeg kjenner at jeg trenger bekreftelse så får jeg bestille TUL hos privat jordmor, det er fremdeles noen som får holde åpent i Oslo har jeg sett flere skriver.  Det er ikke så alt for langt å reise til Oslo fra meg, heldigvis. 🙂 

Jeg tror dette blir en rar tid å være gravid fremover, med unntakstilstander pga corona. Jeg er bare sjeleglad jeg fortsatt har en jobb å gå til, at jeg elsker jobben min, og at det er svært lite sannsynlig at jeg blir permittert. Kjenner flere som er permittert, og jeg føler virkelig med de. 
 

Nå er frokosten inntatt, og det er tid for å begynne å bevege seg mot døren. 

Ha en god dag folkens 💕🌷 

Endret av vegasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 🤰👼🏼

I dag kommer kvalmen litt mer i bølger, den er ikke der hele tiden. Det er litt deilig! 
I går og i dag har det føltes ut som jeg har en slags strekk i lysken, selv om det ikke er tilfellet. Jeg er også litt øm i korsryggen. Har sovet dårlig de siste to nettene, våkner flere ganger om natten og sliter med å sovne igjen. 🥱
Ellers føler jeg hver dag som går er en lettelse, jeg er fortsatt gravid, og jeg priser meg lykkelig for det. 😊 
Jeg kommer ikke til å ta ut påskeferie i år, dagene går jo en del fortere når jeg er på jobb. 😅  Og så vil jeg jobbe mest mulig mens jeg enda kan 😊

Ellers prøver jeg å fylle dagene med å gjøre mest mulig med hundene etter jobb, de er med meg på jobb også så jeg bruker pausene på de og. Men nå merker jeg at de begynner å bli litt sliten også 🙈 Enda godt jeg kan gå løs på hagen nå. Må ha noe å holde på med så tiden går 😂😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å spise meg kvalm på kake i lunsjen (skulle egentlig ikke så mye til) og har nå vært kvalm siden. Kjenner at jeg ikke orker å stå og lage middag akkurat nå, så det får mannen ta seg av. 
Jeg har også hatt en del kortere lunte i dag. Det skal lite til før jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert, men blir heldigvis fort blid igjen også. 🙂 

I dag har jeg bestilt meg TUL når jeg er 8+3 så jeg får bekreftet at ting ser bra ut før vi forteller til foreldrene våre. Har bestemt oss for at de skal få vite det i uke 8-9 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, vegasus skrev:

Jeg klarte å spise meg kvalm på kake i lunsjen (skulle egentlig ikke så mye til) og har nå vært kvalm siden. Kjenner at jeg ikke orker å stå og lage middag akkurat nå, så det får mannen ta seg av. 
Jeg har også hatt en del kortere lunte i dag. Det skal lite til før jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert, men blir heldigvis fort blid igjen også. 🙂 

I dag har jeg bestilt meg TUL når jeg er 8+3 så jeg får bekreftet at ting ser bra ut før vi forteller til foreldrene våre. Har bestemt oss for at de skal få vite det i uke 8-9 🙂 

Ååå så gøy det blir med TUL snart da😁 Det er på en måte ikke så lenge til selvom jeg tipper det kommer til å føles ut som en evighet for deg😅 Kan tenke meg at man er veldig spent på første ultralyden. Håper du nyter denne tiden til det fulle, gleder meg til å høre om mange nye og gode opplevelser🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...