Gå til innhold

Vegasus Prøvedagbok


vegasus

Anbefalte innlegg

Heihei! 
Jeg er helt ny på dette her. Jeg er 27 år og dette er første gang jeg prøver.  Sluttet på pillen i august, og har hatt forskjellig sykluslengde siden. 
Jeg lager meg en liten dagbok, så kan jeg skrive litt tanker og sånn her. 
 

Jeg opplevde kjemisk graviditet sist syklus. Ble så lykkelig når det var to streker, og så lei meg når mensen likevel kom, etterfulgt av blendahvit test. 

Denne syklusen gikk jeg tom for EL-test før EL, så aaaner ikke om vi har truffet EL denne mnd. Jeg krysser hvertfall fingrene for at det kan ha klaffet. Blir litt sånn smågal av dette her, ventetiden til man kan teste føles så lang. Jeg håper det er sånn 7-9 dager siden EL, så tar nok en tidligtest i morgen tidlig. 😬 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok en tidligtest i dag. Den var helt klart negativ. Litt frustrerende å ikke vite når jeg hadde EL kjenner jeg. Bommet vi eller er det for tidlig å teste? Har en følelse av at vi ikke traff denne gangen. 
Har bestilt flere EL-strips nå for å være heeeeelt sikker på at jeg ikke går tom før EL neste syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Noldi skrev:

Velkommen! Jeg er også helt ny her:) følger med i spenning :) 

Takk! 😊 Så hyggelig at du titter innom og sier hei. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dag 38 i syklusen, positiv eggløsningstest og negativ graviditetstest. Hadde kjemisk graviditet forrige syklus, og jeg har en mistanke om at det har forstyrret syklusen min. For selv om jeg har vært uregelmessig, så har ikke differansen vært SÅ stor. 
Får legge inn noen aksjer, og krysse fingrene 🤞🏻🤞🏻
 

Det første bildet er fra i dag morges, og bildet med bare én test er fra i ettermiddag. 

CC88BA74-302C-4586-B16F-D23A469551D8.jpeg

51D047CC-86D1-42FB-A345-27B2295CC707.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lagt inn aksjer, så nå er det bare å krysse fingrene 🤞🏻 Litt usikker på hvor langt lutealfase jeg har da jeg bare har fått positivt utslag på eggløsningstest en gang tidligere, og det endte i kjemisk graviditet. 
Uansett blir det lange dager å vente fremover nå til jeg kan begynne å teste! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Noldi skrev:

Så spennende! De neste dagene blir nok veldig lange ja🙈 masse lykke til

Tusen takk 😁 Krysser alt jeg har. 🤞🏻🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, henger meg på her! Spennende med prøving! Lykke til med aksjelegging❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

Hei, henger meg på her! Spennende med prøving! Lykke til med aksjelegging❤️

Så koselig 😊 Takk! Ja, det er spennende!! 😬😬 Tenker å legge inn noen aksjer i dag også for sikkerhetsskyld. 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det en liten stund siden sist oppdatering her. Jeg klarte ikke dy meg, og tok en tidligtest i dag. Er vel 8 dpo tror jeg, så fortsatt tidlig. Jeg synes jeg skimter en svaaaaak strek, men kan være strekøyne eller en skygge. Jeg må ta en ny test i morgen tidlig. Håper virkelig det er to streker i morgen 🤞🏻😇

Endret av vegasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn bilde av testen her. Bildet er tatt innen tidsfristen, og testen er tatt nå på kvelden. Jeg tror jeg har fått strekøyne. 😬

16650FC4-E528-43FF-B841-E0F6070AA640.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, vegasus skrev:

Da er det en liten stund siden sist oppdatering her. Jeg klarte ikke dy meg, og tok en tidligtest i dag. Er vel 8 dpo tror jeg, så fortsatt tidlig. Jeg synes jeg skimter en svaaaaak strek, men kan være strekøyne eller en skygge. Jeg må ta en ny test i morgen tidlig. Håper virkelig det er to streker i morgen 🤞🏻😇

Wæææ, så spennende!!! 🤩🙌🏻 Håper at det kommer litt tydeligere strek i morgen 🤞🏻 Kommer til å vente i spenning på oppdatering! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9DPO. Tydelig at det er to streker nå. 😃🥳😁 

Drister meg til å kjenne på den gleden igjen, selv om det endte i kjemisk forrige gang. Denne gangen skal det gå bra! 🤞🏻🤞🏻

74F498F1-E33D-4735-A64D-77288872922F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, vegasus skrev:

9DPO. Tydelig at det er to streker nå. 😃🥳😁 

Drister meg til å kjenne på den gleden igjen, selv om det endte i kjemisk forrige gang. Denne gangen skal det gå bra! 🤞🏻🤞🏻

74F498F1-E33D-4735-A64D-77288872922F.jpeg

Ååå, se der ja😍 Gratulerer så mye!!! ❤️ Denne gangen skal det gå bra, det er jeg helt enig i  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, vegasus skrev:

9DPO. Tydelig at det er to streker nå. 😃🥳😁 

Drister meg til å kjenne på den gleden igjen, selv om det endte i kjemisk forrige gang. Denne gangen skal det gå bra! 🤞🏻🤞🏻

74F498F1-E33D-4735-A64D-77288872922F.jpeg

Gratulerer!😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10DPO. 
Litt usikker på hvordan jeg skal regne hvor langt jeg er på vei når første dag i siste menstruasjon var ca 40 dager før eggløsning 🙈🙈 Noen som vet? Kan 3+4 bli sånn ca riktig? Eller er jeg helt på bærtur? 

I dag har jeg begynt smått å bli øm i brystene. Ellers føler jeg meg ikke så annerledes. Er tom for tidligtester, har bare vanlige tester igjen nå, og siden jeg vil følge med på at hcg stiger nå i begynnelsen så tok jeg en vanlig strimmel fra babyplan i dag, og jeg fikk faktisk svakt utslag på den! 😁 Så da tar jeg vanlig test noen dager for å se at streken blir sterkere. Vet mange mener det ikke er noen vits, men er det kjemisk enda en gang vil jeg gjerne være forberedt når tante rød kommer.  

Det kribler i magen, dette er spennende synes jeg 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, vegasus skrev:

10DPO. 
Litt usikker på hvordan jeg skal regne hvor langt jeg er på vei når første dag i siste menstruasjon var ca 40 dager før eggløsning 🙈🙈 Noen som vet? Kan 3+4 bli sånn ca riktig? Eller er jeg helt på bærtur? 

I dag har jeg begynt smått å bli øm i brystene. Ellers føler jeg meg ikke så annerledes. Er tom for tidligtester, har bare vanlige tester igjen nå, og siden jeg vil følge med på at hcg stiger nå i begynnelsen så tok jeg en vanlig strimmel fra babyplan i dag, og jeg fikk faktisk svakt utslag på den! 😁 Så da tar jeg vanlig test noen dager for å se at streken blir sterkere. Vet mange mener det ikke er noen vits, men er det kjemisk enda en gang vil jeg gjerne være forberedt når tante rød kommer.  

Det kribler i magen, dette er spennende synes jeg 😁

Åå, dette er spennende 😍 Hvis du hadde eggløsning 6.mars, vil jeg nok si 3+4-6 jeg også, så det er absolutt innafor! 🤗 Håper og krysser fingrene på at denne spiren setter seg fast 🤞🏻🙌🏻

Klem til deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Åå, dette er spennende 😍 Hvis du hadde eggløsning 6.mars, vil jeg nok si 3+4-6 jeg også, så det er absolutt innafor! 🤗 Håper og krysser fingrene på at denne spiren setter seg fast 🤞🏻🙌🏻

Klem til deg 

Hadde positiv eggløsningstest 6 og 7 mars, og negativ 8. mars, så hadde vel eggløsning 8-9 mars tenker jeg. Hmmm.. er kanskje 11 DPO og ikke 10 da 🤔🙈 

Tusen takk 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...