Strikkesokken Skrevet 13. september 2016 Forfatter #481 Skrevet 13. september 2016 9 timer siden, Pentu skrev: En venninne av meg har to gutter 1. og 3. klasse. Hun har kjøpt en tlf (virkelig ikke fancy) til de. De må ta de med seg når de går ut. Men de får ikke bruke de som sine. Hvis det gir mening 🙈😜 Ja, skjønner. Smart! Her har han bare en klokke som han må bruke når han går ut så han holder øye med tiden og kommer hjem igjen før midnatt kanskje jeg skal se om jeg finner en gammel telefon til ham!
Strikkesokken Skrevet 13. september 2016 Forfatter #482 Skrevet 13. september 2016 Æsj, hvorfor er jeg våken nå!? L sover hos mine foreldre så jeg skulle få sove litt lenger idag, er stuptrøtt hver morgen og det er et mareritt å stå opp 0730. Så når jeg kan sove lenge så våkner jeg klokken 6 typisk. Én sau, to sau.. Jeg føler det er et eller annet jeg skal idag. Noe viktig som skjer på formiddagen, men jeg kommer ikke på hva.. ikveld er det ihvertfall foreldremøte. Satser på at de har en skål med twist på bordet så er det ikke helt bortkastet Må ende innstilling til dette kjenner jeg hvem vet, kanskje de tar opp noe viktig. Jeg møter en halvtime før tiden, på første rad med notatblokk! Foreldremøte er gøy! Nei, nå skal jeg sove litt til!
A4-livet Skrevet 13. september 2016 #483 Skrevet 13. september 2016 Skikkelig stødig barnevakt Godt du fant han igjen da. En telefon er nok ikke så dumt nei. Kjekt å få tak i disse ungene når de er ute og flakser. Jeg har sterkt vurdert å merke jr med GPS så jeg slipper å løpe etter han absolutt hele tiden. Bare for å bruke inne på området til sameiet liksom
Weebs Skrevet 13. september 2016 #484 Skrevet 13. september 2016 Innstilling er viktig! Jeg driver og jobber med den innstillingen min selv Hvis du prøver å lure hjernen til å tenke at foreldremøte er viktig og spennende og gøy så kanskje det funker! Jeg skal i hvert fall tenke det om jobb i ettermiddag. "Så gøy med ekstra utfordringer! Nå kan jeg lære masse! YEAH!" Og det er SÅ typisk å våkne tidlig når du endelig kan sove lenge Håper du får sove litt
Strikkesokken Skrevet 13. september 2016 Forfatter #485 Skrevet 13. september 2016 6 timer siden, A4-livet skrev: Skikkelig stødig barnevakt Godt du fant han igjen da. En telefon er nok ikke så dumt nei. Kjekt å få tak i disse ungene når de er ute og flakser. Jeg har sterkt vurdert å merke jr med GPS så jeg slipper å løpe etter han absolutt hele tiden. Bare for å bruke inne på området til sameiet liksom Haha ja, han imponerer stadig blir enten telefon eller gps chip i nakken på L nå 2 timer siden, Weebs skrev: Innstilling er viktig! Jeg driver og jobber med den innstillingen min selv Hvis du prøver å lure hjernen til å tenke at foreldremøte er viktig og spennende og gøy så kanskje det funker! Jeg skal i hvert fall tenke det om jobb i ettermiddag. "Så gøy med ekstra utfordringer! Nå kan jeg lære masse! YEAH!" Og det er SÅ typisk å våkne tidlig når du endelig kan sove lenge Håper du får sove litt Haha ja jeg jobber med den innstillingen idag.. Jeg sovnet igjen! Halleluja det var deilig drømte igjen at baby var gutt da.. nå som jeg har gått til innkjøp av søte rosa plagg kan det godt forbli jente! --- Kom over denne artikkelen i sted og måtte bare dele gladnyheten med dere JA til mer sjokolade! Mannen mistenker at jeg har skrevet artikkelen selv
Weebs Skrevet 13. september 2016 #486 Skrevet 13. september 2016 For en flott artikkel! Nå blir det Nugatti fredag, lørdag, søndag uten dårlig samvittighet
Småkjekset Skrevet 13. september 2016 #488 Skrevet 13. september 2016 Enig med @A4-livet at 30 gram var lite! Må vel hver hver gang en åpnet kjøleskapet de mener?
Strikkesokken Skrevet 13. september 2016 Forfatter #489 Skrevet 13. september 2016 6 timer siden, Weebs skrev: For en flott artikkel! Nå blir det Nugatti fredag, lørdag, søndag uten dårlig samvittighet Hver dag står det faktisk i artikkelen 5 timer siden, A4-livet skrev: Jeg syns 30 gram var litt lite! 2 timer siden, Småkjekset skrev: Enig med @A4-livet at 30 gram var lite! Må vel hver hver gang en åpnet kjøleskapet de mener? helt enig! Er nok hver gang man åpner kjøleskapet ja ihvertfall sånn jeg velger å tolke det --- Lekselesing og foreldremøte overstått! Han har tonet ned sutringen for leksene litt, selv om han idag stakk fingen inn i blyantspisseren og vrei om han angret nok på den etterpå. Jeg klarte ikke å skjule latteren heller, så han ble jo enda sintere huff. Men det gikk fort over og leksene ble gjort! Foreldremøtet var faktisk ganske interessant, det var ikke som ifjor de snakket mye om mobbing og skolevegring. Er glad de tar det opp og virkelig tar det seriøst! Fulgte med hele tiden. Og de hadde twist så jeg er fornøyd Nå er det straks fødestuen på tv! Forrige uke kom jeg på det halvveis ut i programmet, så har alarm på telefonen idag så jeg ikke skal glemme det Imorgen tidlig skal L til øyelegen. Vet ikke hvem av oss som ber hardest til høyere makter om at han slipper briller. Han var der for et år siden og, og da var alt helt greit så håper vi får samme beskjed imorgen
sitronkake Skrevet 14. september 2016 #490 Skrevet 14. september 2016 Kom over denne her i går, og tenkte umiddelbart på deg og @A4-livet: http://www.vg.no/forbruker/teknologi/vi-har-sporet-redaksjonskatta-plumbo-i-to-uker-med-en-helt-genial-dings/a/23739977/ Da har du koll på kiden vett! Godt å høre at du overlevde foreldremøtet! Jeg skal i ilden neste uke, mens Mannen sniker seg avgårde på jobbreise.. Blir sikkert greit å få møtt noen av de andre foreldrene da. Mini begynte jo i ny barnehage nå i høst, og jeg har knapt nok sett verken store eller små når jeg har levert eller hentet. Uansett hvor sent jeg leverer eller hvor tidlig jeg henter så har de andre foreldrene liksom vært der allerede Mystisk. Lykke til hos øyelegen i dag! Krysser fingrene for at L slipper unna briller, det er litt styrete. Hilsen minus 5 på begge øynene
Strikkesokken Skrevet 14. september 2016 Forfatter #491 Skrevet 14. september 2016 2 timer siden, sitronkake skrev: Kom over denne her i går, og tenkte umiddelbart på deg og @A4-livet: http://www.vg.no/forbruker/teknologi/vi-har-sporet-redaksjonskatta-plumbo-i-to-uker-med-en-helt-genial-dings/a/23739977/ Da har du koll på kiden vett! Godt å høre at du overlevde foreldremøtet! Jeg skal i ilden neste uke, mens Mannen sniker seg avgårde på jobbreise.. Blir sikkert greit å få møtt noen av de andre foreldrene da. Mini begynte jo i ny barnehage nå i høst, og jeg har knapt nok sett verken store eller små når jeg har levert eller hentet. Uansett hvor sent jeg leverer eller hvor tidlig jeg henter så har de andre foreldrene liksom vært der allerede Mystisk. Lykke til hos øyelegen i dag! Krysser fingrene for at L slipper unna briller, det er litt styrete. Hilsen minus 5 på begge øynene Smart dings! Feste den rundt halsen til L når han skal ut Kanskje de andre foreldrene lar ungene gå til og fra barnehagen selv? Bare du som ikke har fått med deg at det er helt greit du får spørre på foreldremøtet Han slipper heldigvis briller foreløpig! Aldri trengt det selv, men det virker styrete
Strikkesokken Skrevet 14. september 2016 Forfatter #492 Skrevet 14. september 2016 Idag var vi oppe klokken 6 igjen. Tenkte at da hadde vi god tid og null stress før vi skulle gå. Skulle lage smoothie til frokost, og først klarte jeg å miste hundre frosne blåbær utover gulvet så ville ikke maskinen blande smoothien for meg, så jeg endte med et utbrudd der jeg ropte et par gloser i et veldig volum mens jeg ristet den jævelen av en blender. Problemet var bare at lokket føk av. Så jeg måtte tørke smoothie fra vegger og tak i tillegg til blåbærflekker fra gulvet L spurte så fint etterpå "hvorfor gjorde du det der, mamma?" prøvde å forklare at man blir litt gal i hodet når man har baby i magen Gikk veldig fint hos øyelegen! Han hadde litt skjeve hornhinner ifjor og de var skjevere i år, men han trenger heldigvis ikke briller (enda). Han spurte meg etter timen "Er jeg blitt skjevere?" *håper ikke det, gutten min* Har voksesmerter eller kramper fra navlen (ville sagt midjen siden det er både foran og bak men jeg har ikke midje lenger) og helt ned i tærne idag. Har hørt at man lettere kan få leggkramper nå, men når jeg hører ordet leggkrampe så tenker jeg der muskelen blir helt hard og man får helt hinsides vondt og det må strekkes med en gang. Dette kjennes ut som sånn voksesmerter jeg hadde da jeg var liten..det er ikke det man mener med kramper vel? regner med det er normalt.. vil det funke med tilskudd av magnesium kanskje?
Chandra Skrevet 14. september 2016 #493 Skrevet 14. september 2016 Ser for meg situasjonen med blenderen! Ble det smoothie til slutt? En gang skulle jeg lage tomatsuppe og jeg hadde ikke stavmikser så jeg tok den varme suppa i blenderen. Da jeg satt den på hoppet lokket av og det sprutet varm suppe ut over hele kjøkkenet. Har aldri vært så sint i hele mitt liv! Jeg slet med kramper for et par år siden og da fungerte magnesiumtilskudd med en gang. Ville absolutt prøvd.
Pentu Skrevet 14. september 2016 #494 Skrevet 14. september 2016 Vi hadde en Pepsi Max som eksploderte på kjøkkenet en gang. Når vi flyttet derifra (ca 6 mnd etterpå) så fant vi fremdeles Pepsi Max i kjøkkenskapene. Følte vi vasket det vekk i månedsvis 😝
Strikkesokken Skrevet 14. september 2016 Forfatter #495 Skrevet 14. september 2016 8 timer siden, Chandra skrev: Ser for meg situasjonen med blenderen! Ble det smoothie til slutt? En gang skulle jeg lage tomatsuppe og jeg hadde ikke stavmikser så jeg tok den varme suppa i blenderen. Da jeg satt den på hoppet lokket av og det sprutet varm suppe ut over hele kjøkkenet. Har aldri vært så sint i hele mitt liv! Jeg slet med kramper for et par år siden og da fungerte magnesiumtilskudd med en gang. Ville absolutt prøvd. herregud det er noe jeg og kunne gjort kommer et par gloser bestemor ikke hadde likt når sånt skjer det ble smoothie til slutt etter mye om og men Godt! Skal til legen imorgen så skal dobbeltsjekke med ham,har hørt at det kan virke riehemmende så man bør ikke ta det mot slutten av svangerskapet. Krampene gikk heldigvis over etter en dag på sofaen 7 timer siden, Pentu skrev: Vi hadde en Pepsi Max som eksploderte på kjøkkenet en gang. Når vi flyttet derifra (ca 6 mnd etterpå) så fant vi fremdeles Pepsi Max i kjøkkenskapene. Følte vi vasket det vekk i månedsvis 😝 Haha det er kjedelig! Jeg mistet et brett med muffins med grønn smørkrem utover kjøkkenet til L sin 6 års dag (altså 1,5 år siden) og jeg finner fortsatt grønne flekker i krinkler og kroker der ute --- L spilte kamp idag, og som den ivrige soccer mom jeg er sto jeg og fulgte nøye med fra sidelinjen. Han scoret 8 sekund ut i kampen! Hæsjtægg stolt much i tillegg er han jo den kjekkeste av alle på banen så jeg holder jo på å sprekke der jeg står jeg husker da jeg fikk vite at vi ventet gutt så sa jeg at jeg taklet ikke gutter når de kom i 6-8 års alderen. Ufordragelige og fæle syntes jeg alle var L har fortsatt en del nøkker og innfall som jeg ikke skjønner meg helt på, og han er ikke alltid så morsom som han tror men han er verdens beste gutt og jeg er så stolt av ham
Pentu Skrevet 14. september 2016 #496 Skrevet 14. september 2016 Gutter i den alderen der er litt vittig. De kan være de søteste i verden, men så kommer kompisen på besøk og de blir fort uspiselige. Nabogutten sitter fint å leker med lille og lillebroren hans, virkelig en søtas. Men så kommer kameraten hans og de blir plutselig til ville dyr som sier og gjør nett som de vil
Weebs Skrevet 14. september 2016 #497 Skrevet 14. september 2016 Herregud, for en fæl start på dagen! Jeg hadde kaaanskje begynt å grine litt, med tanke på hvordan jeg er denne uka Og ja, det kan være en skikkelig "sjarmerende" alder. Det byttes fort i fra å være verdens søteste omtenksomme snilliser til "kule" her i heimen i hvert fall. Da dør jeg litt. Heldigvis vet jeg at de øyeblikk switcher tilbake igjen Stolt soccer mom er en god følelse
Meley Skrevet 15. september 2016 #498 Skrevet 15. september 2016 Snikleser som er innom og sier hei etter å ha lest gjennom hele dagboken. Så mye jeg har lyst å skrive noe på men som jeg er flere uker forseint ute til
Strikkesokken Skrevet 15. september 2016 Forfatter #499 Skrevet 15. september 2016 22 timer siden, Pentu skrev: Gutter i den alderen der er litt vittig. De kan være de søteste i verden, men så kommer kompisen på besøk og de blir fort uspiselige. Nabogutten sitter fint å leker med lille og lillebroren hans, virkelig en søtas. Men så kommer kameraten hans og de blir plutselig til ville dyr som sier og gjør nett som de vil Hehe høres kjent ut! Han kan være supergod og kosete, men med en gang han får kompisen på besøk så får pipen en annen lyd. Såå tøff vettu 22 timer siden, Weebs skrev: Herregud, for en fæl start på dagen! Jeg hadde kaaanskje begynt å grine litt, med tanke på hvordan jeg er denne uka Og ja, det kan være en skikkelig "sjarmerende" alder. Det byttes fort i fra å være verdens søteste omtenksomme snilliser til "kule" her i heimen i hvert fall. Da dør jeg litt. Heldigvis vet jeg at de øyeblikk switcher tilbake igjen Stolt soccer mom er en god følelse Haha jeg klarte å holde meg fra å grine, men jeg ble jævlig forbanna Jepp. Når han er kul får jeg litt krampe. Idag oppførte han seg som en 13 år gammel jente også, hermet etter meg og lagde grimaser da var han bare i dårlig humør, hadde ingen på besøk engang. Sjarmør men egentlig er han verdens beste 5 timer siden, Meley skrev: Snikleser som er innom og sier hei etter å ha lest gjennom hele dagboken. Så mye jeg har lyst å skrive noe på men som jeg er flere uker forseint ute til Hei! Så koselig at du titter innom her! Imponerende at du har giddet å lese hele dagboken. Kudos
Strikkesokken Skrevet 15. september 2016 Forfatter #500 Skrevet 15. september 2016 Herregud for et deilig vær idag! I formiddag var jeg hos legen og fikk videre sykemelding. Én mnd. Som om jeg kommer meg tilbake i jobb de 3 siste ukene før permisjon urinprøven viste 3+ på leukocytter (?) så den måtte til dyrkning igjen. Forrige gang var det utslag på blod, og den ble sendt til dyrkning men var ingen bakterier. Skjønner ikke hva som feiler urinen min Har spist både lunsj og middag hos mamma idag - skikkelig digg! Og likevel har jeg vasket huset og har faktisk en tom skittentøyskurv. Det kan jeg ikke huske når vi hadde sist. For en magisk følelse. Nå skal jeg på spinning. Shit så effektiv jeg har vært idag når jeg skriver ned alt jeg har fått gjort hun i magen har forresten vært helt turbo de siste 2-3 dagene. Og nettene. Magen hopper konstant. I helgen ble jeg nesten bekymret fordi hun var så rolig, men hun har virkelig tatt igjen for det Ble et litt hasteinnlegg dette, må løpe ut døren! Hadde forresten tenkt å dra og vokse meg igjen før mannen kommer hjem men jeg har helt glemt å bestille time. Barbering alle andre plasser enn armhuler er et ikke-tema. Gleder meg til å kunne se høna igjen liksom. Hvis noen har tips til teknikker for å rake både skritt og legger med en stor mage i veien så rop ut må jo gjøre det..men neste gang han kommer hjem blir det voksing for sure. Dette går ikke stort lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå