Gå til innhold

TA BARNET PÅ FØDESTUEN?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gir mang varselsignaler her.. ser du har fått mange svar ang helsen, men har du tenkt på økonomi? Å få barn og jobbe 1-2 ganger i måneden er.. ja.. jeg tenker mitt.

Anonymkode: 09989...008

 Hun har en mann som jobber som megler. Vet ikke hvordan deres økonomi er,  men en del meglere tjener svært bra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korleis skal fastlege og jordmor vita at ho sliter/sleit psykisk eigentlig? Det er ingen automatikk i at dei skjekker alle.

Anonymkode: 7664d...4ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver at hun bor i samme kommune som familien sin, så det er muligheter for at de kan steppe inn om nødvendig. 

Anonymkode: 0562d...440

Det er jo uansett en dårlig ide å få unge når du ikke er i stand til å ta vare på det alene, forstår du ikke det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gir mang varselsignaler her.. ser du har fått mange svar ang helsen, men har du tenkt på økonomi? Å få barn og jobbe 1-2 ganger i måneden er.. ja.. jeg tenker mitt.

Anonymkode: 09989...008

Enig! At ts tenker på barn er egentlig litt urovekkende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør tenke over hva du har å tilby et barn. Er det rett overfor barnet å sette det til verden i den situasjon du er i? Barn bør ikke planeres av foreldre med alvorlig sykdom som ikke kan jobbe, og der barnevernet sannsynligvis må involveres fra starten av. 

Anonymkode: 4af53...834

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kommer mest sannsynlig til å ta barnet. Dine diagnoser er langt tyngre enn mange av de sakene jeg har hatt innsyn i. Det er også dessverre min erfaring at far ofte ikke blir vurdert. 

Anonymkode: 4f818...ec0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tirben skrev:

 Hun har en mann som jobber som megler. Vet ikke hvordan deres økonomi er,  men en del meglere tjener svært bra.  

Mannen min er megler og med «bra lønn» kommer masse jobbing, og mye alenetid med meg og barna. Jeg tuller med at jeg er halvveis alenemor fordi han jobber så masse helger og kvelder. 

Anonymkode: 3f7f9...0cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også dessverre min erfaring at far ofte ikke blir vurdert. 

Anonymkode: 4f818...ec0

Det er isåfall HELT på trynet! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, vi har ikke nok informasjon her til å vurdere din omsorgsevne, psykiske helse, din manns fungering, hvor sterkt deres forhold er etc. Jeg syns det blir feil både å ta fra deg håpet om at du skal bli mor og gå god for at du vil fungere godt som mor. Vi vet ikke nok til det, rett og slett. Derfor vil jeg råde deg til å snakke med fastlege eller annet helsepersonell som kjenner deg godt, kanskje en jordmor (selv om hun/han ikke kjenner deg), kanskje snakke med barneverntjenesten der du bor om deres rutiner etc. Jeg syns det er flott at du tenker igjennom om din helse vil påvirke. Og så ønsker jeg deg veldig lykke til, uansett om du får barn eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2020 den 18.56, tirben skrev:

Skal man krisemaksimere sånn er det vel ingen som kan få barn! Hva hvis far dør? Hva hvis huset brenner? Hva hvis mor får ALS?  

De aller fleste som har hatt psykiske plager blir friske! Jeg har jobbet på psykiatrisk institusjon, og selv om det er mange gjengangere der,  er det også mange som er syke bare en gang.  Alle kan få psykiske problemer en gang i livet,  det betyr ikke at man er uegnet som foreldre.  

Blir friske ja. TS klarer å jobbe 1-2 ganger per måned, vil du kalle det for frisk og rustet til å ta seg av et hjelpesløs menneske 24/7?

Å få barn som psykisk syk kan være et mål frem i tid, men man bør absolutt takle en "normal" hverdag som barnløs først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...