Coffee1234 Skrevet 22. mars 2021 #421 Del Skrevet 22. mars 2021 Talk for svar! Vi har jo litt lyst å gå gravide begge. Ikke på samme tidspunkt. Og lurte på å få inn en henvisning for oss begge men skjønte at den ene måtte få henvisning først, og så den andre etter ferdig "behandling ". Så det får vi bare forholde oss til:) blir spennende! Gratulerer så mye til dere som fikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeiv stork Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #422 Del Skrevet 22. mars 2021 Jente_38 skrev (På 21.3.2021 den 9.44): Hei på dere. Hvordan går det med dere alle sammen? En oppdatering fra våres kant. 20.mars kom lille frøkna vår til verden. Etter over 5 år i IVF-prosessen. Selvfølgelig helt perfekt jente 🥰 Hun har ikke fått noe navn ennå. Fortell gjerne litt om hvor dere er i barneprosessen 🌺 Hilsen veldig stolt mor på 40 år. Gratulerer❤️ nyt tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 23. mars 2021 #423 Del Skrevet 23. mars 2021 Noen som vet om det er mulighet for å få halvsøsken via rikshospitalet forresten? Vi har så lyst på det, siden vu skal være fram ett barn hver. Vet dem ikke kan garantere. Men noen som vet ca sannsynlighet for dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 24. mars 2021 #424 Del Skrevet 24. mars 2021 kaffelarsen skrev (På 21.3.2021 den 12.35): Gratulerer så mye🥰 Så fantastisk å høre. Kan jeg spørre hva du tror gjorde "utslaget", slik at spiren endelig satt? Selv er jeg helt fersk i ivf-gamet, og skal i gang med mitt aller første forsøk i april. Kort protokoll, og startdose av Gonal-F er bare 125 IE, som jeg er redd for er for lavt. Jeg er spent og nervøs, googler, leser, tenker, og sliter meg selv helt ut, hehe. Prøver å forberede meg selv på at dette kan ta lang tid og bli krevende og tungt. Men hvis det går tilslutt blir det jo verdt det! Hei Kaffeelarsen. Takk 🥰 Jeg vet ikke hva som gjorde at spiren tilslutt satt, men trur jammen det har noe med om man stresser kanskje. Nå ved det siste forsøket, så hadde vi mer eller mindre begynt å innse at det ikke ble noe barn på oss. Har vel ikke levd så "normal" siden vi startet prosessen for mange år siden. Jeg har spist akkurat det jeg ville, tok meg en fest selv om jeg hadde oppstart på hormoner. Rett og slett levde slik jeg ønsket. Tidligere har jeg liksom prøvd å unngått ulike matvarer og passet på ditt og datt. Sett i ettertid at det er kanskje ikke nødvendigvis det beste. Kroppen får kanskje et indre stress, når man plutselig skal forandre på så mye. Har jobben 100% i alle årene. Det har gjort at jeg ikke har fått helt i kjelleren psykisk år jeg har fått negative tester og mistet ved uke 7-8 ved flere anledninger. Da er jobben fin å ha. Ikke legge seg til på sofaen/ sengen hjemme med alle tanker og gruble. Jeg valgte å være åpen om prosessen på jobben, og hadde en fantastisk sjef som var veldig ålreit. Da var det lettere å gå til kontroller uten å føle at man skjuler noe. De andre kollegane slapp å lure på hvorfor jeg plutselig.åtte gå fra jobben osv. De viste at det hadde noe med barneprosessen å gjøre. Da slapp det å bli snakk... Bare å spørre om det er koe mer du lurer på. Forstår at det kan være tusen spørsmål. Masse lykke til ♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 24. mars 2021 #425 Del Skrevet 24. mars 2021 Skeiv stork skrev (På 22.3.2021 den 22.14): Gratulerer❤️ nyt tiden! Takk 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 24. mars 2021 #426 Del Skrevet 24. mars 2021 Spunkys skrev (På 22.3.2021 den 19.13): Gratulerer ❤️ Takk 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.popcorn Skrevet 24. mars 2021 #427 Del Skrevet 24. mars 2021 Coffee1234 skrev (16 timer siden): Noen som vet om det er mulighet for å få halvsøsken via rikshospitalet forresten? Vi har så lyst på det, siden vu skal være fram ett barn hver. Vet dem ikke kan garantere. Men noen som vet ca sannsynlighet for dette? Mitt inntrykk er at det ikke er mulig desverre. Dere får ikke påvirke donor, og de har ikke nok donorer til at de prioriterer å holde av til søsken. En ting vi ikke viste før jeg var gravid er at hvis du har egg på frys når du blir gravid må de brukes før partner får hjelp til å bli gravid. Så det kan være greit å ha i bakhodet. (ikke noe problem for oss, jeg skal bære frem begge, og hvis vi er heldige og det går med eggene jeg har på frys blir det helsøsken.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 30. mars 2021 #428 Del Skrevet 30. mars 2021 mr.popcorn skrev (På 24.3.2021 den 16.11): Mitt inntrykk er at det ikke er mulig desverre. Dere får ikke påvirke donor, og de har ikke nok donorer til at de prioriterer å holde av til søsken. En ting vi ikke viste før jeg var gravid er at hvis du har egg på frys når du blir gravid må de brukes før partner får hjelp til å bli gravid. Så det kan være greit å ha i bakhodet. (ikke noe problem for oss, jeg skal bære frem begge, og hvis vi er heldige og det går med eggene jeg har på frys blir det helsøsken.) Tusen takk for svar! Dette må jeg si var fint å få informasjon om. Nå hadde vi satset på at det gikk i orden med halvsøsken der.. Må si jeg gir litt opp. Selv om mange er positive til hausken, så hadde vi litt negative erfaringer der. Bestemte oss for å prøve riksen. Fikk beskjed om å ikke kunne henvise den andre før den første er ferdig behandlet. Forsåvidt greit. Men må si jeg synes alt virker tungvindt. Begge har lyst å bære fram et barn hver, men vet ikke helt hva som er best framgangsmåte når vi har så lyst at de skal være halvsøsken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.popcorn Skrevet 31. mars 2021 #429 Del Skrevet 31. mars 2021 Coffee1234 skrev (17 timer siden): Tusen takk for svar! Dette må jeg si var fint å få informasjon om. Nå hadde vi satset på at det gikk i orden med halvsøsken der.. Må si jeg gir litt opp. Selv om mange er positive til hausken, så hadde vi litt negative erfaringer der. Bestemte oss for å prøve riksen. Fikk beskjed om å ikke kunne henvise den andre før den første er ferdig behandlet. Forsåvidt greit. Men må si jeg synes alt virker tungvindt. Begge har lyst å bære fram et barn hver, men vet ikke helt hva som er best framgangsmåte når vi har så lyst at de skal være halvsøsken.. Den er ikke lett. Jeg har desverre ikke noe godt råd til dere for å få halvsøsken. Riksen er ikke så samarbeidsvillig på akuratt det, hvis jeg har skjønt ting riktig. Krysser fingrene for at dere finner en løsning 🤞❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 31. mars 2021 #430 Del Skrevet 31. mars 2021 Tusen takk ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeiv stork Skrevet 5. april 2021 Forfatter #431 Del Skrevet 5. april 2021 Hei😊 Hvordan går det med dere? Noen som er i et forsøk nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #432 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg skal ha fryseinnsett på torsdag 🤞🏼 Anonymkode: e1d73...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeiv stork Skrevet 5. april 2021 Forfatter #433 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal ha fryseinnsett på torsdag 🤞🏼 Anonymkode: e1d73...03d Åj, så spennende!! Lykke til🤞 hold oss oppdatert:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 6. april 2021 #434 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 12.10): Jeg skal ha fryseinnsett på torsdag 🤞🏼 Anonymkode: e1d73...03d Oii, så spennende. Masse lykke til. 🤞 Hold oss oppdatert.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeiv stork Skrevet 7. april 2021 Forfatter #435 Del Skrevet 7. april 2021 (endret) Negativ test (14 dpo) her.. 😢 Har hatt så sykt mange symptomer denne gangen at jeg var helt bombesikker på at det gikk. Men det er man vel kanskje hver gang.. ... Og der kom mensn også😵 Endret 7. april 2021 av Skeiv stork Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffelarsen Skrevet 7. april 2021 #436 Del Skrevet 7. april 2021 Skeiv stork skrev (3 timer siden): Negativ test (14 dpo) her.. 😢 Har hatt så sykt mange symptomer denne gangen at jeg var helt bombesikker på at det gikk. Men det er man vel kanskje hver gang.. ... Og der kom mensn også😵 Uff, så kjedelig. Sender en styrkeklem. Har dere noen på frys, og flere forsøk igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeiv stork Skrevet 7. april 2021 Forfatter #437 Del Skrevet 7. april 2021 kaffelarsen skrev (2 timer siden): Uff, så kjedelig. Sender en styrkeklem. Har dere noen på frys, og flere forsøk igjen? Takk❤️ det var IUI. Blir IVF neste runde hvis ikke køen er for lang. Ventetiden til forsøkene begynner er så sykt lang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffelarsen Skrevet 7. april 2021 #438 Del Skrevet 7. april 2021 Skeiv stork skrev (51 minutter siden): Takk❤️ det var IUI. Blir IVF neste runde hvis ikke køen er for lang. Ventetiden til forsøkene begynner er så sykt lang!! Aha, det er jeg som surrer. Mener å huske at dere har hatt noen IVF forsøk også, men det var kanskje partneren din. Ventetiden er forferdelig, ja, særlig når man helst skulle hatt barn i går. Vi har gått privat, nettopp for å slippe ventingen. Men det må bli offentlig dersom den ikke sitter på 3 forsøk. Privat er dyrt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeiv stork Skrevet 7. april 2021 Forfatter #439 Del Skrevet 7. april 2021 kaffelarsen skrev (48 minutter siden): Aha, det er jeg som surrer. Mener å huske at dere har hatt noen IVF forsøk også, men det var kanskje partneren din. Ventetiden er forferdelig, ja, særlig når man helst skulle hatt barn i går. Vi har gått privat, nettopp for å slippe ventingen. Men det må bli offentlig dersom den ikke sitter på 3 forsøk. Privat er dyrt!! Ja, vi bytter litt på så da er det ikke så rart at man blir litt forvirret Nettopp! Det er så sykt mye venting.. Privat er definitivt mye bedre sånn sett.. Har ventetiden økt der etter at det åpnet opp for at enslige også fikk gjøre fertilitetsbehandling? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.popcorn Skrevet 7. april 2021 #440 Del Skrevet 7. april 2021 Skeiv stork skrev (7 timer siden): Negativ test (14 dpo) her.. 😢 Har hatt så sykt mange symptomer denne gangen at jeg var helt bombesikker på at det gikk. Men det er man vel kanskje hver gang.. ... Og der kom mensn også😵 Å nei ❤️ mange klemmer til dere begge!!! Krysser fingrene for at dere slipper å vente lenge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå